Moi!
Kiistamaton tosiasiahan on, etta ainakin alkupaan 9-5:n 2.3t:n ahtimissa on jonkin sortin tyyppivika, joka pakottaa vaihtamaan ahtimen alle 100tkm:n. Olisinkin kysynyt, etta onko vika korjattu uudemmissa ahtimissa? Eli onko sita enaa nykyaan ja jos ahdin on vaihdettu niin onko se kestavampi? Kiinnostaa myos onko 2.0t:n ahdin sama vai kestavampi?
Muutenkin kaikki kokemukset 9-5:sta on tervetulleita. Varsinkin vanhemmista ja enempi ajetuista. Vm. 1998-2000 yli 100tkm ajetuista. Hankinta harkinnassa.
9-5 ahtimen tyyppiviat
17
5494
Vastaukset
- 9-5T
Olen testannut
-97 2,3t 200000km ilman ahdin ongelmia.
-99 2,0T ahdin vaihdettiin 140000km kohdalla koska Suonpää ei löytänyt muutakaan vikaa tehottomuuteen, vika ei ollut ahtimessa mutta kun se oli irroitettu näkyi pakopuolella oleva pieni halkeama mutta siitä ei tainnut olla mitään haittaa.(vika oli virilastun nakutuksenkestossa joka nakutettuaan ei antanut 1/2 tuntiin täyttäpainetta)
-01 2,0T n.45000km ja ahdin päästi öljy palotilaan, 200000km kohdalla kannentiivisteen vaihdon yhteydessä ne putsattiin sieltä pois.
Eikai se ahdin nyt niin kauhean paha tyyppivika ole, iskareitakin on hajonnut kymmenkertainen määrä.- 9-5T
Ja toi mun -97 oli ainakin alkupään autoja, 3. Suomeen tilattu ja lokakuun alussa tehty.
- -valomerkki-
Kyllähän tuo ahdin on myös täällä vaihdettu Saab 2,3t vm.99 ajettu yli 180tkm. Vähän aikaan sitten Saabin korjaamolla mietittiin että tulisiko garrettiin korjaussarja, joka olisi paljon huokeampi kuin uusia aina koko ahdin, omasta mielestäni myös toi iskari "ongelma" on suurempi haitta, tietääkö kukaan jotain hyvää tarvike osaa joka kestää paremmin kuin original?
- 9-5T
Että Gabriel ei kestä sitäkään. Kun laitoin Gabrielit 1 vko oli ok, seuraavat 2 vko naputtivat kunnes öljy loppui iskareista ennen kuin kuukausi tuli täyteen - varokaa Gabrielia.
Koni on kuulemma hyvä mutta en jaksanut enään testata tarvikkeita. - 9-5:sta kiinnostunut
Kuinkas kova iskarisyoppo toi 9-5 on ja mika tahan mahtaa olla syyna?
Onko autossa muita pahoja ongelmia, kuin noi turbo ja iskunvaimenninongelmat? Vaihdelaatikon oljyvuotoja tai muuta?
9-5T:lla tuntuu olevan kokemusta ko. autosta jaettavaksi muille 9-5 saabisteille.
Onko 200tkm:n pinnassa odotettavissa paljon remonttia, kun hinnat vaikuttaa romahtavan, kun kilometrit ylittaa 150tkm? - -valomerkki-
9-5:sta kiinnostunut kirjoitti:
Kuinkas kova iskarisyoppo toi 9-5 on ja mika tahan mahtaa olla syyna?
Onko autossa muita pahoja ongelmia, kuin noi turbo ja iskunvaimenninongelmat? Vaihdelaatikon oljyvuotoja tai muuta?
9-5T:lla tuntuu olevan kokemusta ko. autosta jaettavaksi muille 9-5 saabisteille.
Onko 200tkm:n pinnassa odotettavissa paljon remonttia, kun hinnat vaikuttaa romahtavan, kun kilometrit ylittaa 150tkm?Vaihteistot kestää hyvin, sen voi päätellä myös noista viritys määristä/tehoista. Suurimmat ongelmat on jo käsitelty, mutta jotakin pieniä on ollut liikkellä:) Näyttöjen kenkkuilu, vesipumppu alkaa vuotamaan,sisätuulettimen moottori voi kärähtää, DI tuntuu menevän säännölisin väliajoin jne..mutta yllättävän hyvin sitä on oppinut elämään ongelmien kanssa sitä mukaan kun ahtopaineet nousevat ;)
- 9-5 2,3t
-valomerkki- kirjoitti:
Vaihteistot kestää hyvin, sen voi päätellä myös noista viritys määristä/tehoista. Suurimmat ongelmat on jo käsitelty, mutta jotakin pieniä on ollut liikkellä:) Näyttöjen kenkkuilu, vesipumppu alkaa vuotamaan,sisätuulettimen moottori voi kärähtää, DI tuntuu menevän säännölisin väliajoin jne..mutta yllättävän hyvin sitä on oppinut elämään ongelmien kanssa sitä mukaan kun ahtopaineet nousevat ;)
omaltakin osalta.
Kokemukset nyt toistaiseksi eivät vielä ole kovinkaan pitkältä ajalta, mutta verrattuna esim. edelliseen uutena hankittuun V-sarjan Volvoon nykyinen ajokkini selviää voittajana luvuin 6-0 vaikka kilometrejä onkin jo kertynyt lähemmäs 100 tkm.
Jos nyt joudun vaihtamaan takaiskarit muutaman vuoden välein niin se on ehkä kestettävä.
Turbonkin voisi vaihtaa puhtaasti harrastusmielessä jossakin välissä isompaan
...harmi vain että nykyinen näyttää kestävän ja kestävän ;)
Automaattilaatikko pelaa ongelmitta ja DI-vaihto on jo kokeiltu, joten tuskin toista tulee omalle kohdalleni.
Eli tässä pysytään toistaiseksi tiukasti. - -valomerkki-
9-5 2,3t kirjoitti:
omaltakin osalta.
Kokemukset nyt toistaiseksi eivät vielä ole kovinkaan pitkältä ajalta, mutta verrattuna esim. edelliseen uutena hankittuun V-sarjan Volvoon nykyinen ajokkini selviää voittajana luvuin 6-0 vaikka kilometrejä onkin jo kertynyt lähemmäs 100 tkm.
Jos nyt joudun vaihtamaan takaiskarit muutaman vuoden välein niin se on ehkä kestettävä.
Turbonkin voisi vaihtaa puhtaasti harrastusmielessä jossakin välissä isompaan
...harmi vain että nykyinen näyttää kestävän ja kestävän ;)
Automaattilaatikko pelaa ongelmitta ja DI-vaihto on jo kokeiltu, joten tuskin toista tulee omalle kohdalleni.
Eli tässä pysytään toistaiseksi tiukasti.Tuosta turbon vaihdosta, sen verran että omalla kohdalla se meni myös harrastepohjalta, voin sanoa että kyllä se kannatti, samalla vaivalla kannattaa vaihtaa isompaa puhallinta paikalle, GT 17 vaihtuu iloisesti mitsun isompaan.
- 9-5T
9-5:sta kiinnostunut kirjoitti:
Kuinkas kova iskarisyoppo toi 9-5 on ja mika tahan mahtaa olla syyna?
Onko autossa muita pahoja ongelmia, kuin noi turbo ja iskunvaimenninongelmat? Vaihdelaatikon oljyvuotoja tai muuta?
9-5T:lla tuntuu olevan kokemusta ko. autosta jaettavaksi muille 9-5 saabisteille.
Onko 200tkm:n pinnassa odotettavissa paljon remonttia, kun hinnat vaikuttaa romahtavan, kun kilometrit ylittaa 150tkm?Vaikka 9-5:ssa on paljon vikoja on niitä muissa vastaavissa vähintään samanverran, syytä huoleen ei ole. Kahdesta on mulla laatikkoa rempattu mutta kaverin bemuun se vaihdettiin kokonaan kun taas mersusta häipyi jarrut. Takaiskarit on kestänyt n.10000-100000km.
Suosittelen autoa josta näkee pimeällä kauas, sateella ulos,uskaltaa ajaa talvellakin ja jossa on bensaturbo. Nyt on mittarissa 240000km ja remontit ei ole lisääntyneet. - 9-5 2,3t
-valomerkki- kirjoitti:
Tuosta turbon vaihdosta, sen verran että omalla kohdalla se meni myös harrastepohjalta, voin sanoa että kyllä se kannatti, samalla vaivalla kannattaa vaihtaa isompaa puhallinta paikalle, GT 17 vaihtuu iloisesti mitsun isompaan.
Muistan itsekin valmistelleeni moista toimenpidettä aikoinani.
Paljonko koko paketti tuli maksamaan noin suurinpiirtein ja teitkö/teetitkö kaiken täällä Suomessa ? - -valomerkki-
9-5 2,3t kirjoitti:
Muistan itsekin valmistelleeni moista toimenpidettä aikoinani.
Paljonko koko paketti tuli maksamaan noin suurinpiirtein ja teitkö/teetitkö kaiken täällä Suomessa ?Kaiken kaikkiaan ollaan noin 800 euron paikkeillaan, sisältäen turbon ja siihen tarvitut putket & liittimet. Kaikki tehtiin omassa autotallissa ja aikaa meni noin 15 tuntia elikäs parin päivän homma.
Tämän jälkeen homma on jatkunut kun vaihtu trionicin softa,ilmanputsari jne jne...mutta nämähän ovat sitten "turhia" tuning hankintoja eivätkä siten kuulu tuohon turbo remonttiin! - saaab
-valomerkki- kirjoitti:
Vaihteistot kestää hyvin, sen voi päätellä myös noista viritys määristä/tehoista. Suurimmat ongelmat on jo käsitelty, mutta jotakin pieniä on ollut liikkellä:) Näyttöjen kenkkuilu, vesipumppu alkaa vuotamaan,sisätuulettimen moottori voi kärähtää, DI tuntuu menevän säännölisin väliajoin jne..mutta yllättävän hyvin sitä on oppinut elämään ongelmien kanssa sitä mukaan kun ahtopaineet nousevat ;)
Lueskelin joskus jonkun saksalaisen lehden talvitestia, jonka 9-5 voitti. Siina mainittiin, etta vuonna -99 tuli jamakampi alusta wagonin myota, tietaako kukaan pitaako paikkaansa? TM:n -97 koeajossa ja -98 vertailussa 9-5:n alustaa on moitittu hieman liian loysaksi. Itse en tuota kylla ole juurikaan huomannut pari kertaa 9-5:sta koeajaneena. Tosin vertailukohtakin on -90 luvun alun tonnari jotkin muut koeajetut autot.
Onkohan 9-5:ssa tapahtunut ennen faceliftia paljonkin kehitysta. Vai onkohan vm. -98-01 autot suurinpiirtein samanlaisia ja sitten -02 lahtien vahan paranneltuja? - 9-5: 170@240 & Aero 250
saaab kirjoitti:
Lueskelin joskus jonkun saksalaisen lehden talvitestia, jonka 9-5 voitti. Siina mainittiin, etta vuonna -99 tuli jamakampi alusta wagonin myota, tietaako kukaan pitaako paikkaansa? TM:n -97 koeajossa ja -98 vertailussa 9-5:n alustaa on moitittu hieman liian loysaksi. Itse en tuota kylla ole juurikaan huomannut pari kertaa 9-5:sta koeajaneena. Tosin vertailukohtakin on -90 luvun alun tonnari jotkin muut koeajetut autot.
Onkohan 9-5:ssa tapahtunut ennen faceliftia paljonkin kehitysta. Vai onkohan vm. -98-01 autot suurinpiirtein samanlaisia ja sitten -02 lahtien vahan paranneltuja?alusta muuttui, mutta melko löysä se edelleen vakiona on. Vanhassa Aerossakin. Kyllä sillä hyvin pärjää, mutta jos mutkiin haluaa kovempaa ajaa, niin alustan vaihtoa kannattaa toden teolla harkita.
- 9-5T
saaab kirjoitti:
Lueskelin joskus jonkun saksalaisen lehden talvitestia, jonka 9-5 voitti. Siina mainittiin, etta vuonna -99 tuli jamakampi alusta wagonin myota, tietaako kukaan pitaako paikkaansa? TM:n -97 koeajossa ja -98 vertailussa 9-5:n alustaa on moitittu hieman liian loysaksi. Itse en tuota kylla ole juurikaan huomannut pari kertaa 9-5:sta koeajaneena. Tosin vertailukohtakin on -90 luvun alun tonnari jotkin muut koeajetut autot.
Onkohan 9-5:ssa tapahtunut ennen faceliftia paljonkin kehitysta. Vai onkohan vm. -98-01 autot suurinpiirtein samanlaisia ja sitten -02 lahtien vahan paranneltuja?Hiukan jäykemmäksi muuttui mutta muutokset taisi rajoitua pelkkiin jousiin, käytännössä eroa ei ole. -97 oli ylimääräinen äänieristysmatto varapyöräkotelossa ja muutenkin varusteet vaihtui vuosittain. Takajarrut vaihtui -99. -99 tai -01 ilmestyi koneen päälle kokomerkintä.(oik.etuistuimenkorkeussäätö,tuplalipat,vannekoko ja verhoilumateriaali)
-01 tuli suurempia muutoksia esim. logot, oviaukonlistat, GSM-antenni ja jotain pieniä sähkövehkeiden muutoksia(muutaman johdon väri ja -00 viriboksi ei sovi-01)
- Anonyymi
Saab sammui ajosta... Ootin n10 min. Ja lähti käyntiin ja pääsin 20 km. Ja sama homma.... Ootin 10min. Ja taas lähti käyntiin ja sitten pääsin 10 km ja taas sammui ja sitten oottamisen jälkeen lähti käyntiin ja sitte en päässy ko 2 km. Jonka jälkeen ei enään käynnistynyt.... Huh huh. Missä vika
- Anonyymi
Jos sulla on tietoa missä vois olla vika niin laitatko vaikka viestiä 0408166287 olisin kiitollinen tiedosta
- Anonyymi
..tähän viimeiseen,
Bensapumppu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882