Minkälaisilla vaapuilla tulee 5kg:en haukia sisävesiltä. Nappaako hauet 11cm vaappuihin vai minkä kokoisiin ja mitä vaappuja suosittelet 5kg haukien nappaamiseen sisävesillä.
Ison hauen uistelu
4
2758
Vastaukset
- kalastamaan
Järvihaukea...
90- luvun alussa vetouistelin syksyisin 26 cm Nils Masterilla, siihen iski pienemmätkin hauet (1,5kg-). suurimmat kalat olivat 5-9 kiloisia. Ei vaapun tarvitse noin järeä toki olla, mutta uintisyvyys sattui sopivasti 4-5 metriin. Jostain syystä se suuri Nilsu lakkasi toimimasta. 14 cm (tai jotain sinnepäin) mittaisella sain yhden 8,5 kg:n kalan. Nykyisin suosikkiuistimeni ovat 00- kokoinen professsor ja Rapalan Super Shad Rap, jälkimmäisellä 12,6 kg:n hauki. Sanoisin, että 11 cm on ehdoton minimi vaapun mitaksi. Kesäkalastuksessa toki voi joutua käyttämään syvätakilaa tms., ja järeän vaapun käyttö voi olla vaikeaa. Kirkas lusikka voi kuitenkin antaa illuusion isommasta saaliskalasta. Hauki koittaa täyttää mahansa kerralla. Mielestäni luonnolliset värit kalastavat parhaiten.- sitähän
voi lähteä joukko sieluiluun, ei kö liene suomen yleisin uistin
- kalastamaan
sitähän kirjoitti:
voi lähteä joukko sieluiluun, ei kö liene suomen yleisin uistin
Jos sulla on paremmat vieheet mielessä, voit vapaasti sivistää meitä "joukkosieluja". Miksikähän ne kyseiset uistimet on niin suosittuja..hmm. Emmää vaan ymmärrä.
P.s. 13 cm:n karikkoon iski kuhaa uistellessa toissailtana kuusikiloinen "vahinkohauki"
- vötkyjä
saa vaikka millä jos kala on syönnillä.itse olen aina luottanut isoihin vaappuihin.rapalan vihreä-musta-keltainen on ylivoimainen ainakin omalla vuokravedellä ja on sillä tullut muiltakin vesiltä.syksyllä vedätin kuusamon pilkkiä ja sain sillä kolmikiloisia haukia.pilkillä siksi kun into kova ja vavasta meni kärki poikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1746370- 1471764
- 1131548
- 511290
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46962Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢34905Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98874Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5829Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan231785- 41779