Ensi vuonna olisi tarkoitus hakea opiskelemaan Itä-Aasian tutkimusta pääaineena sinologia. Pääsykokeissa on viime vuosina testattu suomen kieliopin hallintaa. Itse en ole kovin hyvä kieliopissa, kannattaisiko alkaa petrata tuota jo syksyllä? Entä minkälaista opiskelu yleensä tuolla on ja mitä pääaineita teillä muilla on?
Itse hain tänä vuonna Tampereelle lukemaan historiaa. Jos pääsen sisään niin voisin Helsingissä sitten pitää historian sivuaineena. Entä kannattaisiko aloittaa kiinan opiskelu jo Tampereella? Entä mitä muuta voisin Tampereella opiskella, että se hyödyttäisi tulevaisuuden sinologian opintoja?
Kiitokset kaikista vinkeistä ja kokemuksista!
Itä-Aasian tutkimus
3
1092
Vastaukset
- euraasia
En päässyt historiaa lukemaan. Vaihtoehtoina ovat nyt päätoiminen työ avoin yliopisto tai päätoiminen opiskelu kansanopistossa (historiaa, sis avoimen opintoja) sivutoiminen työ.
Kaipaan edelleen vinkkejä, kuinka päästä ensi vuonna Itä-Aasian tutkimukseen sisään. - Itseopiskeluonparas
Pääsitkö kenties jo sisään? Mulla ei ole muuta vinkkiä, kuin kielten opiskelu onnistuu myös ominpäin.
- 15+8
Niin onnistuu, mutta yliopistoon vaadittavia pisteitä siten ei saa. Tosin itseopiskelun jälkeen on helpompaa osallistua opetukseen, mutta eivät ne pisteet silti ilmaiseksi tule, vaaditaan läsnäoloa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 952143
- 1291398
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231350Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau291308- 681223
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3371028- 89965
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?56904- 122787
- 82776