Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mielipiteitä nimestä SAIDA

Olkivarsi

Meidän tytölle ollaan mietitty vaikka mitä nimiä, ja tämä on yksi vaihtoehto.

SAIDA LI(I)NA MARIEL
tai
SAIDA SEELIA MARIEL

Meillä on poika ja kaksi tyttöä ennestään, ja kaikilla on ns. erikoisemmat nimet niin harvinaiuus ei olisi ongelma

14

2169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihtoon!

      Juuei.

    • miksikö?

      En tiedä miksi, mutta tulee mieleen noita-akka. Tuohan helposti suussa, laiskassa sellaisessa, muuttuu muotoon Saita.

      Liina ei oikein tunnu sopivan pariksi Saidalle, mutta on se parempi kuin Lina ja parempi vaihtoehto kuin Seelia.

    • Täti

      Saida Liina Mariel kuulostaa paremmalta :)

    • sadelma

      Pidän itse enemmän Aida-nimestä, mutta ei tuo Saida ihan kamala ole.

      Saida Liina Mariel on parempi, toinen yhdistelmä ei sovi yhteen. Paitsi Mariel Saida Seelia on kyllä myöskin kiva.

    • Mirella?

      Saida Liina Mirella olisi musta kaikkein paras mutta sitähän tässä ei kysytty.. ja olisiko tuo muutenkin liian suomalainen?

      joka tapauksessa tuo Saida on musta ihana nimi :) Saida Liina Mariel on noista parhain.

    • Hanna

      En tykkää Saidasta. Muutenkaan en, mutta yks pointti on tuo taipuminen: en tykkää SAIDASTA (vrt. saita).

      Lina oli paras toinen nimi. Liina on niin eri tyyliä kuin Saida ja Seelia ei miellytä yhtään muuten vaan.

    • tulee mieleen...

      Mulle tulee mieleen ranskan kielen sana SIDA, joka tarkoittaa AIDS suomeksi... kerran tapasin naisen jonka nimi nimenomaan oli SIDA eikä Saida mutta enpä viitsinyt hänelle kertoa nimensä tarinaa ranskaksi.

      • _Nainen_

        Minulle tulee heti mieleen saita.


      • Niiih

        Sida [si:da] on myös ruotsia eikä liity mitenkään aidsiin. Nimenä en sitä ole kuullut mutta voihan se nimikin olla.


    • mimmukkana

      Moi. Saidasta tulee mieleen sana naida...
      Seelia olisi kaunis ja harvinainen. Tai sitten Mariel tai Liina kutsumanimeksi.

    • tsirputin

      Ei Saida herätä mitään kummempia negatiivisia tunteita. Kun siitä tykkäät, niin varmaan on hyvä nimi :)

    • Snäiti

      Maailmalla Saida ääntyy suomalaista pehmeämmin "Saiida" paino alussa ja loppu soljuu mukana. Saida on Suomessa aika harvinainen, mutta on kyllä esiintynyt meilläkin jo 1800-luvulla. Nimi ainakin joissakin lähtömaissa tarkoittaa iloista. Zaidojakin Suomessa on, menevät joskus sekaisin. Rytmikäs pari Saida Seelia?

    • PidäSaida

      Saida Liina Mariel on noista paras. Myös Saida Mariel Seelia olisi kiva. Itse tykkään Saida nimestä vaikka sen ensimmäistä kertaa kuulinkin.

    • Mieltä

      Musta ihan nättejä nimiä, harvinaisia muttei liian erikoisia.

      Mielestäni kaksoisvokaalit ei-supisuomalaisissa nimissä näyttää kirjoitettuna kamalilta. Esimerkiksi tavalliset nimet Miia Piia, Niina jne. näyttää hölmöiltä. Mieluummiin Mia, Pia, Nina ja noista sun nimistä Lina ja Selia ääntyvät suomalaisenkin suussa ruotsalaisittain pitkällä vokaalilla.

      Mielestäni on turha myös miettiä mitä väännöksiä nimestä hyvällä (tai huonolla) mielikuvituksella saa väännettyä, sillä jos jotain halutaan nimestä kiusaamaan, sitä tehdään vaikka nimi olisi mikä. Jos joku haluaa kiusata, hän kiusaa oli syytä tai ei. (Tietenkään ei kannata antaa jo valmiiksi kamalaa nimeä tyyliin Kotivalo tai muita kummallisuuksia.)

      Omalla lapsellani on toisena nimenä Auda ja hän itse tykkää siitä kovasti, nykyään hän sanoo että toivoisi että se olisi hänen ensimmäinen etunimensä. (Nimi tulee suvustani, joten ei ole ihan tuulestatemmattu.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe