A6 3.0 TDI Multitronic

Käyttökokemuksia?

Minkähänlaisia käyttökokemuksia ko. autosta? Onko jotain tyyppivikoja, joita pitäisi varoa tai ottaa huomioon ko. auton ostoa harkittaessa.

Moottori varmaan kestää melko pitkäänkin, mutta onko tietoa odotettavissa olevista ja kustannuksia vaativista ongelmista/korjauksista kun autolla on ajettu 100-150.000 km. Onkohan esim. automaattilaatikossa tai sen ohjausjärjestelmässä ilmennyt ongelmia? Jos hankkii 120 tkm ajetun, niin onkohan parin vuoden kuluttua ostajia järkevään hintaan, jos mittarissa on esim. 160 tkm. Kiitos vastauksista jo etukäteen.

35

30562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanki manuaalina

      Tuo multitronic on markkkinoiden huonomaineisin automaatti, joten se on todennäköisesti vaihdettu jo ainakin kertaalleen noin paljon ajettuun. Tuon automaatin kesto on vaivaiset 50.000km ja monilla se ei ole kestänyt sitäkään.

      Koska pakanpuhujia riittäää, niin googleta huviksesi multitronicin vikoja, niin tiedät mihin varautua. Voit tietty kysyä mielipidettä multitronicista myös taksareilta jotka tosin kiroavat sen yhteen ääneen alimpaan helvettiin.

      • Kesti

        Sentään yli 20tuhatta kilometriä uudessa A6'ssa


      • Simeon Simeon
        Kesti kirjoitti:

        Sentään yli 20tuhatta kilometriä uudessa A6'ssa

        Lähes puolet pidempään kuin minulla kesti ilman remonttia.


      • Aslak lapinpoika

        Minulla vaihdettiin 32000 km. kolme laatikkoa jonka jälkeen maahantuojan kanssa voitiin sopia auton vaihto Ei kyllä voi suositella kenellekään samanlaista paskaa. Oli erilaisia rahinoita ja silloin kun ei ollut pakkia sitä ei ollut vaikka olisi kuinka vinguttanut, mutta sen jälkeen tuli kauheat ravistelut ja pomppimiset, sotki varmaan öljyt eikä saanut kunnon paineita. Maahantuojalle tuli aika kallis lasku kun kaksi ensimmäistä vaihtoa maksoi 9500e kappale. Kolmannesta en saanut enään tietoa, kun tilanne oli kuulema liian vaarallinen. Nyt on 2,4 tiptronig ei onelmia laatikon kanssa,mutta öljy kelpaa koneelle sepä näistä audeista.


      • 3456543
        Aslak lapinpoika kirjoitti:

        Minulla vaihdettiin 32000 km. kolme laatikkoa jonka jälkeen maahantuojan kanssa voitiin sopia auton vaihto Ei kyllä voi suositella kenellekään samanlaista paskaa. Oli erilaisia rahinoita ja silloin kun ei ollut pakkia sitä ei ollut vaikka olisi kuinka vinguttanut, mutta sen jälkeen tuli kauheat ravistelut ja pomppimiset, sotki varmaan öljyt eikä saanut kunnon paineita. Maahantuojalle tuli aika kallis lasku kun kaksi ensimmäistä vaihtoa maksoi 9500e kappale. Kolmannesta en saanut enään tietoa, kun tilanne oli kuulema liian vaarallinen. Nyt on 2,4 tiptronig ei onelmia laatikon kanssa,mutta öljy kelpaa koneelle sepä näistä audeista.

        seli seli


      • herää pahvi
        Aslak lapinpoika kirjoitti:

        Minulla vaihdettiin 32000 km. kolme laatikkoa jonka jälkeen maahantuojan kanssa voitiin sopia auton vaihto Ei kyllä voi suositella kenellekään samanlaista paskaa. Oli erilaisia rahinoita ja silloin kun ei ollut pakkia sitä ei ollut vaikka olisi kuinka vinguttanut, mutta sen jälkeen tuli kauheat ravistelut ja pomppimiset, sotki varmaan öljyt eikä saanut kunnon paineita. Maahantuojalle tuli aika kallis lasku kun kaksi ensimmäistä vaihtoa maksoi 9500e kappale. Kolmannesta en saanut enään tietoa, kun tilanne oli kuulema liian vaarallinen. Nyt on 2,4 tiptronig ei onelmia laatikon kanssa,mutta öljy kelpaa koneelle sepä näistä audeista.

        joo niin ihan varmaan!

        "jälkeen maahantuojan kanssa voitiin sopia auton vaihto"
        täyttä bullshittiä, näin se ei todellakaan mene

        tosi huono provo


      • Aslask Lapin poika
        3456543 kirjoitti:

        seli seli

        Vastaan näihin epäilyihin 20,12, 2005 Esko Kiesi saapui Rovaniemelle jossa sovimme palaverin aikana,että kyseinen Audi A 6 1,8 T Multitronig vaihdetaan kaiken sen mitä sille oli tehty niin auto vaihdetaan. minähän se olen se joka olen kyseisen auton kanssa taistellut koko se ajan jonka se oli meillä.Ensimmäinen laatikko vaihdettiin 9.8.04. Seuraava vaihto 31.3.05.Auto kävi Helsingissä jossa siihen piti vaihtaa vaihteisto, luultavasti ei vaihdettu kun jo muutaman sadan metrin ajon jälkeen huomasin samat rahinat, jolloin palautin Audin takaisin myyjä liikkeeseen. Minulla on kahdesta ensimmäisestä vaidosta laskut tallella ja äänitetty nauhoitus palaverista jossa sovimme auton vaidon,että tämä vain tiedoksi epäilijöille mies sanojensa takana tosi on.


      • Aslak Lapin poika
        herää pahvi kirjoitti:

        joo niin ihan varmaan!

        "jälkeen maahantuojan kanssa voitiin sopia auton vaihto"
        täyttä bullshittiä, näin se ei todellakaan mene

        tosi huono provo

        Kirjoittelin aika raakasti laatikosta, että täys paska. Se oli minun autossani vm 2004. En tiedä näistä uusista onko niissä samoja ongelmia jos ei hyvä niin. Autohan on muuten hyvä. ( Tuli vain nuo sen aikaiset tapahtumat liian kovasti pinnalle) Ei muuta kun Audi kaupoille ja hyviä ja turvallisia kilometrejä.


    • ei ole

      3.0 TDI Multitronic:ia edes olemassa Suomen markkinoilla. 3.0 TDI on aina quattro ja sen automaattiversio on Tiptronic joka on ainoa pitkittäismoottorien automaatti Audilla. Multitronic etuvetolaatikko on valittu mm. maailman parhaaksi automaatiksi sekä ominaisuuksiltaan että kestoltaan. Että jätetään noiden kortittomien puheet omaan arvoonsa...

      • Kysyjä11

        Kyseessä siis nimenomaan Tiptronic Quattro 3.0 TDI. Olen pahoillani, että puhuin kysymyksessä Multitronicista.


      • juusoppi

        "Multitronic etuvetolaatikko on valittu mm. maailman parhaaksi automaatiksi sekä ominaisuuksiltaan että kestoltaan"

        missäs näin on päässyt käymään...


      • AiNe.org
        juusoppi kirjoitti:

        "Multitronic etuvetolaatikko on valittu mm. maailman parhaaksi automaatiksi sekä ominaisuuksiltaan että kestoltaan"

        missäs näin on päässyt käymään...

        "missäs näin on päässyt käymään..."

        Taisi käydä täällä audifoorumilla.


      • vaihteisto...
        AiNe.org kirjoitti:

        "missäs näin on päässyt käymään..."

        Taisi käydä täällä audifoorumilla.

        Jos nyt niin sattuisi, että tulisi vaihteisto-ongelmia, niin eihä se olisi Audin vika vaan johtuisi LuK:sta, Toyotankin viat johtuvat AINA alihankkijoiden huonoista osista, ei Toyotasta.

        Tämänkin asian opin lukemalla Toyota Threadia.


      • xD xD xD

        "Multitronic etuvetolaatikko on valittu mm. maailman parhaaksi automaatiksi sekä ominaisuuksiltaan että kestoltaan"

        Ei jumankekka, valitsijaraatiin kuului sitten vain sinä ja kaverisi?

        Kyllä tuo Multitronic on aikuistenoikeasti maailman huonomaineisin automaattivaihteisto. Sen heikkoutta on ihmetelty kotimaisessa autolehdistösskäkin jo vuosia.


      • automaatti on
        xD xD xD kirjoitti:

        "Multitronic etuvetolaatikko on valittu mm. maailman parhaaksi automaatiksi sekä ominaisuuksiltaan että kestoltaan"

        Ei jumankekka, valitsijaraatiin kuului sitten vain sinä ja kaverisi?

        Kyllä tuo Multitronic on aikuistenoikeasti maailman huonomaineisin automaattivaihteisto. Sen heikkoutta on ihmetelty kotimaisessa autolehdistösskäkin jo vuosia.

        ylivoimaisesti Toyotan M-MT. En tiedä onko siinä alihankkijoiden osia.

        Volvosta hajosi Toyotan omistaman Aisinin laatikko kaksi kertaa hyvin pienillä kilometreillä. Kun auto vaihtuu, varmistan, ettei siinä ole YHTÄÄN Toyotan valmistamaa osaa.

        - Volvo S80


      • on..
        automaatti on kirjoitti:

        ylivoimaisesti Toyotan M-MT. En tiedä onko siinä alihankkijoiden osia.

        Volvosta hajosi Toyotan omistaman Aisinin laatikko kaksi kertaa hyvin pienillä kilometreillä. Kun auto vaihtuu, varmistan, ettei siinä ole YHTÄÄN Toyotan valmistamaa osaa.

        - Volvo S80

        robottiohjattu (kytkin ja vaihteensiirto) mekaaninen vaihteisto eikä varsinainen oikea automaatti.


      • epäonnistunut
        on.. kirjoitti:

        robottiohjattu (kytkin ja vaihteensiirto) mekaaninen vaihteisto eikä varsinainen oikea automaatti.

        tekele...


      • hhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
        epäonnistunut kirjoitti:

        tekele...

        Eikös tuulilasissa juuri sanottu että M-MT on osoittautunut hyvin luotettavaksi, käytännössä haukut tuo vaihteisto on saanut siitä että jos sillä ei osaa ajaa niin se vaihtaa töksäyttämällä. Jos taas osaa hieman höllätä kaasua vaihdon yhteydessä on se mukava ajaa.

        Tässä sitä taas näkee minkä merkin miehiä ovat ne jotka jaksavat tuolla Corolla palstalla käydä keksimässä päivästä toiseen vikoja. Viimeaikoina ovat keksineet että M-MT on paska.


      • MJK
        juusoppi kirjoitti:

        "Multitronic etuvetolaatikko on valittu mm. maailman parhaaksi automaatiksi sekä ominaisuuksiltaan että kestoltaan"

        missäs näin on päässyt käymään...

        Ei multic herätä luottamusta, 75 tuhatta ajettu
        ja vaihteiston valo vilkkuu kuin viimeistä päivää. Liikkeessä sanottiin, että 2300€ korjaus
        saattaa olla edessä. Tässä laatikossa pienikin
        sähkövian korjaus tulee kalliiksi, koska kaikki on rakennettu laatikon sisään.


      • .
        automaatti on kirjoitti:

        ylivoimaisesti Toyotan M-MT. En tiedä onko siinä alihankkijoiden osia.

        Volvosta hajosi Toyotan omistaman Aisinin laatikko kaksi kertaa hyvin pienillä kilometreillä. Kun auto vaihtuu, varmistan, ettei siinä ole YHTÄÄN Toyotan valmistamaa osaa.

        - Volvo S80

        Juuri viime viikonloppuna ihmettelin erään V70 taksin manuaalilaatikkoa. Kuski kertoi että kaksi kertaa oli laatikko hajonnut ja isäntä oli päättänyt että taloon tulee vain manuaalejivaihteisia autoja.


    • Konsultti

      hieman vanhempiin/isovääntöisiin koneisiin ja etenkin lastutettuihin. Pienissä bensakoneissa vakio 1.8t, 2.0, 2.4 se sen sijaan kestää ihan normaalisti mutta maanantaikappaleita on tietysti aina joukossa. Mikään revittelylaatikko se ei kuitenkaan ole mutta käytökseltään ja toiminnaltaan johtuen jo toimintaperiaatteestaan ihan omaa luokkaansa verrattuna muihin laatikoihin.

    • Brändinimi

      Multitronic on oikeasti variaattorivaihteisto, eli se mitä käytetään mm. skoottereissa, en yhtään ihmettele jossei kestä.
      Ihme homma kun kaikki (muiden) "keksinnöt" on pakko brändätä.
      Eikö esim. Audi 1.8 turbo variator torsen kuulosta "laatutietoisen" asiakkaan korvaan tarpeeksi hyvältä?

      • Konsultti

        eri merkit käyttävät eri lyhenteitä periaatteessa samoista asioista. Variaattorivaihteistojakin nyt sattuu olemaan hyvin monenlaisia ihan niinkuin manuaali- tai perinteisiä automaattiaskeja. Se, että on kyse perimmäiseltä periaatteeltaan samanlaisesta laatikosta ei vielä tarkoita, että laatikoiden käytännön ominaisuudet olisivat yhtenevät. Tosiasia on, että Multi ei kestä samalla tavalla kuin muut laatikot revittelyä eikä se sovellu lastutettuihin yms. koneisiin johtuen pitkälti auton käyttötavasta tms. Sen sijaan pienehköissä koneissa normaalissa ajossa se on ominaisuuksiltaan aivan ehdoton jos joku ei tätä usko kannattaa ottaa koeajoon. Kestävyydenkään suhteen ei ole näissä tapauksissa ollut mitään suurta poikkeamaa normaalista. Sitä en tiedä kuka on alunperin variaattoritekniikan keksinyt mutta empä tiedä perinteisenkään laatikon keksijää, toinen juttu on se kuinka paljon alkuperäisellä keksinnöllä on tekemistä uusimpien versioiden kanssa muuta kuin perusperiaate.


      • 235235235

        Tyhmäkö sinä olet? Sanopa mikä ero on vaikkapa Nissanin CVT-vaihteistolla Audin Multitronic-vaihteistoon (joka on siis CVT-vaihteisto.) Mikä ero BMW Steptronic:lla ja Audin Tiptronic:lla? Mikä ero VAG-konsernin S-Tronic:lla (Audi) ja DSG(VW) -vaihteistoilla?

        Yritä nyt tajuta että isot vaihteistovalmistajat noita kehittelee ja ne on vähän pakko ottaa eri merkeissä käyttöön ei nimillä.


    • L.T.

      A6:n 3.0tdi on saatavilla ainoastaan quattro nelivedolla. Tällöin autossa on tiptronic vaihteisto, ei multitronic. Multitronic on aina vain etuvetoisissa malleissa. Tiptronic vastaa normaalia tavallista automaattivaihteistoa, jossa on kuusi eri kiinteävälitteistä vaihdetta. Multitronic on taasen "CVT" vaihteisto, jossa välityssuhde on muuttuva ja voima siirretään ketjulla.

    • jukka

      minulla on A 6 multitronic, jolla on ajettu noin 300 tkm ja loota toimii moitteettomasti ja on mukava käyttää....ja tätä en ole kuullut kaverin äidiltä.....

      • multiksen kannattaja

        uudesta saakka oli A6 1,9 tdi multis ja mittariin saatiin 125 tkm, eikä mitään ongelmia. Ehdottomasti hienoin loota toimivuudeltaan ikikä taviksen autoon (oon kokeillut muitakin). Vähän reilun kolmen vuoden kokemuksella: parin päivän päästä tulee uusi multiksella varustettu 2,0 tdi ajopeli, joten meillä ainakin luottoa riittää kyseiseen lootaan.
        Eikä tämäkään ollut kyliltä kuultua ; )


      • Apeltox

        Audi A6 Multitronic keväältä 2004, ajettu 310tkm, ei mitään ongelmia. Auto on suomiauto ja huollettu huoltokirjan mukaisesti merkkiliikkeessä. Kaikenlaisia "variaattorijuttuja" tässä keskustelussa on esitelty varmana asiana. Käykää tutustumassa Audin sivuilla mitä tuo variaattori tarkoittaa ja mitä autotekniikan viimeisin huipputekniikka pitää sisällään. Sieltä löytyy vastaus siihenkin miksi kestää ja on käytössä loistava eikä aiheuta mm. tehohäviötä.
        Voitte myös tutustua puolueettomiin kommentteihin saksalaisten autolehtien ja nettisivujen palstoilla. Näyttää vain siltä että tuollaiset kaikenmaailman paskanpuhujat joilla ei ole ikinä ollut po autoa tai sellaisella laatikolla varustettua autoa - voivat vain puhua mitä sylki suuhun tuo - ilman mitään todellista tietoa tai vastuuta sanomisistaan.
        Tieto ja kokemus poistavat tämän sivun "corollamiesten tuskan".
        ape


      • DAFFIN KEHITTÄMÄ SYNSTEEMI
        multiksen kannattaja kirjoitti:

        uudesta saakka oli A6 1,9 tdi multis ja mittariin saatiin 125 tkm, eikä mitään ongelmia. Ehdottomasti hienoin loota toimivuudeltaan ikikä taviksen autoon (oon kokeillut muitakin). Vähän reilun kolmen vuoden kokemuksella: parin päivän päästä tulee uusi multiksella varustettu 2,0 tdi ajopeli, joten meillä ainakin luottoa riittää kyseiseen lootaan.
        Eikä tämäkään ollut kyliltä kuultua ; )

        Se on tosiaan hyvä peli tuo multitronic. Hieman alle 200 tkm täynnä ja korjausarvio t6€. Mutta siis alle 2 senttiä/kilometri, johon lisättävä 3 kertaa vaihdettu öljy.


    • mulla on

      On upea peli, kertakaikkiaan, maanttiella menee kuin juna ja autossa on tilaa mutta kuitenkin coupemaista muotoa

    • audimies myös

      Itselläni ollut 2 ja nytkin alla A4 multitronicilla.
      Eikä mitään ongelmia ole koskaan ollut. Nykyisellä olen ajanut nyt 70tkm.

      Ei ollut edellisissäkään mitään ongelmia.
      Höpö höpö juttuja

      Multi on yksi parhaista vaihteistoista mitä itse olen ajanut ja omistanut.
      Täysin nykimätön.

      • Kekkonen 2

        myynnissä Nettiautossa?

        Muutoin tuommoista paskapuhetta on vaikea ymmärtää. Eikä silloinkaan uskoa.

        Meidän firmassa on Audeja ollut 10 v ja tasaiseen tahtiin ovat varikolla nämä huoltoliisatut. Nyt on huhuttu että jatkossa merkki vaihtuisi, mutta valitettavasti ei kuitenkaan mersuun tai bemariin :-C Volvosta on ollut puhetta,


      • .........
        Kekkonen 2 kirjoitti:

        myynnissä Nettiautossa?

        Muutoin tuommoista paskapuhetta on vaikea ymmärtää. Eikä silloinkaan uskoa.

        Meidän firmassa on Audeja ollut 10 v ja tasaiseen tahtiin ovat varikolla nämä huoltoliisatut. Nyt on huhuttu että jatkossa merkki vaihtuisi, mutta valitettavasti ei kuitenkaan mersuun tai bemariin :-C Volvosta on ollut puhetta,

        sinä ole se paskan puhuja.


    • keplottelia

      itselläni on audi A6 multitronic ja toimii kuin unelma. Kuten edellä mainittiin niin se on käyttäjä vika jos nykii. :) autolla ajettu 220 000km ja ei ole vaihettu lootia :)

    • Multitronic300tkm

      Kukaan tässä ketjussa ei tiedä mistä puhuvat. Multitronic on huonossa maineessa alkupään vikojen takia.

      2006 vuosimalleista eteenpäin kytkinnippu mm. vahvistettiin 5-levyisestä 7-levyiseksi ja ohjainpiirin viat korjattiin.

      Lisäksi laitettiin huolto-ohjelma öljynvaihdoilla kun alunperin taas väitettiin että ei tarvi vaihtaa ikinä.

      Tuloksena on se, että multitronic on varsin hyvä ja luotettava laatikko ja kaikenlisäksi taloudellisempi kuin manuaali.

      Monen muun valmistajan CVT-vaihteistoissa on paljon vikoja. Audin multitronic ja Subarun lineartronic taitaa olla ainoat luotettavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe