kammiovärinästä????

vaivaa????

voisko joku kertoa miulle mikä on kammio värinä.. tai pikemminkin.. miltä se tuntuu..itselläni on takykardiaa... ja olen kuullu e voi jossai tapuksissa johtaa kammio värinään.. ja kammio värinä voi jäädä päälle ja johtaa äkki kuoemaan??? miltä siis tämä kammio värinä tuntuu? ja mitä oireita sihen kuuluu?? itselläni takykardias pulssi mene reippaasti yli sadan joskus kahteen sataa..saan sen kotikonstein pois.. mutta auttakaa mua.. kertokaa joku jos tiedätte!!!asia vaivaa koko ajan mieltäni!!!!!!!!!!

13

3500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sydän..

sananmukaisesti värisee, eikä pumppaa.
      Veri ei siis kierrä elimistössä, ja silloin ihminen menee heti, muutamassa sekunnissa, tajuttomaksi, ja ilman elvystystä kuolee nopeasti.

• vaivaa????

eli käsitinkö oikein.. että sydän ei hakkaa sillo ollenkaa????? vai??? en se tuntuu vaan sellaselta värinältä???
        kyl sen sit vissiin huomaa jos sellane iskee???

• Outolintu12

Onko sulla kammiotakykardiaa? Minkälaiselta se tuntuu? Mulla on kammiolisälyöntejä päivittäin..

• vaivaa????

en tiedä vielä.. lapsena todettu supraventrikuraalinen takykardia.. päivittäin kärsin itseki lisä lyönneistä(eteisperäisistä kylläki) olen menossa tässä joskus varmaanki tutkimuksii e saadaa selville e minkä tyyppisiä on.. e onko yhä tuota svt???

• trdtysrdt
        vaivaa???? kirjoitti:

en tiedä vielä.. lapsena todettu supraventrikuraalinen takykardia.. päivittäin kärsin itseki lisä lyönneistä(eteisperäisistä kylläki) olen menossa tässä joskus varmaanki tutkimuksii e saadaa selville e minkä tyyppisiä on.. e onko yhä tuota svt???

Minä pelkään itse että saan kammiovärinän joskus, kun mulla on sellaisia väristyksiä rinnassa..

• vaivaa????
        trdtysrdt kirjoitti:

Minä pelkään itse että saan kammiovärinän joskus, kun mulla on sellaisia väristyksiä rinnassa..

mietin itsekin samaa joskus.. että jospa tuleeki kammio värinä tai sydän ei vaan jaksa tätä rytmin sekoilua enää.. olen kuitenki koko elämäni kärsinyt näistä.. ja ovat pahentuneet van entisestään :( mitä vanhemmaksi tulee sitä toden näköisempää kaikki on että sydän pettää..:(

• sulle..
        vaivaa???? kirjoitti:

mietin itsekin samaa joskus.. että jospa tuleeki kammio värinä tai sydän ei vaan jaksa tätä rytmin sekoilua enää.. olen kuitenki koko elämäni kärsinyt näistä.. ja ovat pahentuneet van entisestään :( mitä vanhemmaksi tulee sitä toden näköisempää kaikki on että sydän pettää..:(

Kun sulle tulee se takykardia, tuntuuko se pulssi kurkussa asti nopeana? Vai minkälainen se on se kohtaus? Onko sulla tuntunu joskus sellasta väreilyä rinnassa?

• vaivaa????
        sulle.. kirjoitti:

Kun sulle tulee se takykardia, tuntuuko se pulssi kurkussa asti nopeana? Vai minkälainen se on se kohtaus? Onko sulla tuntunu joskus sellasta väreilyä rinnassa?

ei oikeestaa väreilynä.. vaan takykardian kohtauksen tullessa.. pulssi hyökköö yli sadan ja pysyy siinä .. tuntuu e tulee paha olo ei jaksa liikkua ei tehdä mitää.. yleensä mulle iskee paniikki siinä kohtaa mikä teitysti pahentaa tilannetta.. lisäreis mulla tuntuu kurkus.. mutta takykarias tulee tosiaa.iha kauhee olo.. sit jos kohtaus kestää vaikka puol tuntia ku mulla o näitäki joskus ollu... niin on tosi väynut olo.tuntuu ku oisin juossut maratonin.. enkä sinä päivänä jaksa ku maata sohvalla :(:(

• aödkaös
        vaivaa???? kirjoitti:

ei oikeestaa väreilynä.. vaan takykardian kohtauksen tullessa.. pulssi hyökköö yli sadan ja pysyy siinä .. tuntuu e tulee paha olo ei jaksa liikkua ei tehdä mitää.. yleensä mulle iskee paniikki siinä kohtaa mikä teitysti pahentaa tilannetta.. lisäreis mulla tuntuu kurkus.. mutta takykarias tulee tosiaa.iha kauhee olo.. sit jos kohtaus kestää vaikka puol tuntia ku mulla o näitäki joskus ollu... niin on tosi väynut olo.tuntuu ku oisin juossut maratonin.. enkä sinä päivänä jaksa ku maata sohvalla :(:(

Mä olenkin lukenut että yleensä takykardiakohtaukset aiheuttavat pahan olon, joillakin jopa pyörtymisiä.. Mistä tiedät että pulssi on yli sadan?

• vaivaa????
        aödkaös kirjoitti:

Mä olenkin lukenut että yleensä takykardiakohtaukset aiheuttavat pahan olon, joillakin jopa pyörtymisiä.. Mistä tiedät että pulssi on yli sadan?

syke mittarista ja lääkärissä on katsottu.. korkein pulssi takykardiassa mitä on ollu on 220.. eikä tunnu kivalta :(:(:( siinä ei voi mitää tehä.. ja kyllä mulle tuleeki paha olo.. joskus olen oksentanut tämän takia.. kun kohtaus on ohi tuntuu ku olis haudasta noussu olo on tosi kurja :(:(:

• ksadh
        vaivaa???? kirjoitti:

syke mittarista ja lääkärissä on katsottu.. korkein pulssi takykardiassa mitä on ollu on 220.. eikä tunnu kivalta :(:(:( siinä ei voi mitää tehä.. ja kyllä mulle tuleeki paha olo.. joskus olen oksentanut tämän takia.. kun kohtaus on ohi tuntuu ku olis haudasta noussu olo on tosi kurja :(:(:

Onkohan mulla sitten takyrdiaa vai jotain muuta? Tuntuu väreilynä, mutta pulssi ei nouse sen kummemmin, eikä tule huono olokaan..

• SVT
        vaivaa???? kirjoitti:

Supraventrikulaarinen takykardia on jostain muusta kuin kammioiden alueelta alkavaa tykytystä, joka ei siis voi johtaa kammiovärinään (vain harvinaisia poikkeuksia tästä wpw jne... ja silloinkin harvinaisia). SVT tarkoittaakin kammioiden yläpuolelta johtuvaa tiheälyöntisyyttä.

Kammiovärinää et tuntisi, koska luultavasti kuolisit siihen, se kun ei käänny itsestään takaisin normaalirytmiin vaan sydän väristää koko elimistön, itsensä mukaanlukien hapenpuutteeseen ja kuolemaan.

Kammiovärinää ei ihan helposti tule ellei ole sydäntänsä tapattanut infarktein tai vajaatoiminnoin ja niillehän ei voi oikein muuta kuin yrittää pitää hyvät elämäntavat ja tuurillensa ei voi aina tehdä mitään.

• vaivaa????
        SVT kirjoitti:

Supraventrikulaarinen takykardia on jostain muusta kuin kammioiden alueelta alkavaa tykytystä, joka ei siis voi johtaa kammiovärinään (vain harvinaisia poikkeuksia tästä wpw jne... ja silloinkin harvinaisia). SVT tarkoittaakin kammioiden yläpuolelta johtuvaa tiheälyöntisyyttä.

Kammiovärinää et tuntisi, koska luultavasti kuolisit siihen, se kun ei käänny itsestään takaisin normaalirytmiin vaan sydän väristää koko elimistön, itsensä mukaanlukien hapenpuutteeseen ja kuolemaan.

Kammiovärinää ei ihan helposti tule ellei ole sydäntänsä tapattanut infarktein tai vajaatoiminnoin ja niillehän ei voi oikein muuta kuin yrittää pitää hyvät elämäntavat ja tuurillensa ei voi aina tehdä mitään.

mulla svt on pienestä asti ollu..olen kuullu e pitkä aikaisena voi tulla sydämen vajaa toiminta???pitääkä paikkaansa..oon 23..onko vaaraa saada näin nuorena se jo???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3209
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3077
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2942
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2621
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1657
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1649
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1645
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59