millainen peruskoulujärjestelmä on Usassa? puhutaan high schoolista mutta mitä se tarkoittaa,kuinka kauan se kestää? mitä sitten on junior high? high schoolia on joskus verrattu suomen lukioon mutta suomessahan ei lukio ole pakollinen mutta onko Usassa high school pakollinen?
sen olen jo selvittänyt että Usan college vastaa suurinpiirtein suomen ammattikorkeakoulua..
olisin todella kiitollinen jos joku osaisi valaista minua asiassa :)
Osaako kukaan sanoa..
3
721
Vastaukset
- wikipediaa osaa
lukea,siellä on kaikki
- Satu82
mutta mielestäni se muutaman rivin teksti mikä siellä oli niin ei oikein lisännyt tietouttani yhtään asiasta..
- vaihtari '00
Henkilökohtaisen kokemukseni perusteella (U.S. High School graduate vuodelta 2000) High School vastaa mielestäni yleisen tason puolesta suomalaisen ylä-asteen ja lukion "sekoitusta", ehkä yläasteen 8. ja 9. luokkaa sekä lukion kahta ensimmäistä vuosikurssia. High Schoolissa opiskellaan yhteensä 4 vuotta. Ensimmäisen vuoden opiskelijaa kutsutaan nimikkeellä "Freshman", 2. vuoden opiskelija on "Sophomore", 3. vuoden opiskelija "Junior" ja viimeisen vuoden valmistuva opiskelija on "Senior". Junior High vastaa mielestäni lähimmin ehkä suomalaista ala-asteen loppua ja ylä-asteen alkua. Eli Jenkeissä käydään ensin Elementary School ("ala-aste"), sitten Junior High ("ylä-aste") ja High School ("lukio").
USA:n Collegen voisi todellakin rinnastaa tietyin osin suomalaiseen ammattikorkeakouluun. Lisäksi on olemassa Junior College-nimisiä oppilaitoksia, olen itsekin miettinyt milleköhän tasolle ne voisi rinnastaa... Ammattikouluja (engl. vocational school) USA:ssa ei tietääkseni varsinaisesti ole (korjatkaa ihmeessä, jos tiedätte asiasta tarkemmin!), joten ehkä Junior Collegen voisi jokseenkin rinnastaa suomalaiseen ammattikouluun. Jenkeissä Junior College on eräänlainen esivaihe ennen collegea, harvemmat kuulemma menevät/pääsevät Junior Collegesta ainakaan suoraan yliopistoon ("University", joskus myös "College").
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722698
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232672Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072322- 341619
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401475- 281270
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181