Olen juuri heittämässä roskiin pappavainaani pultti ja mutteriläjää. Ne ovat tuumaisia ja niiden kannassa lukee "Jylhä". Varret näyttävät lakatuilta. Mistä lie 40-50 luvulta peräisin - tai vieläkin vanhempia?
Tietääkö joku missä ja koska on toiminut Jylhän pulttitehdas?
Jylhä:n valmistamat pultit
5
2884
Vastaukset
- jylhä2
Näin myös minulla. Minulle ajautui pultti/mutteriläjä jossa pultissa lukee Jylhä ja pultin koko. Kovin vaisusti on netissä tietoa ko. yrityksestä. En raatsinut heittää pois pulttikasaa.
- Jpmat
Yhtyneet paperitehtaat Jylhävaaran konepajan pulttitehdas. Valkeakoski. Lakkautettu 1970 luvulla.
- Jaurunjävi
Olin töissä pulttitehtaalla 1970 luvulla nuutaman vuoden siihen asti kun fiskars osti kilpailijan pois ja pulttitehdas lopetettiin Lehtosen Topi ja Puheloisen Arvi olivat minun vuorossa laitosmiehia Minun koneella eri vuorossa olivat Takun Veikko ja Kulmalan Kauko Työnjohtaja oli Muston Väinö ihan mukava työpaikka siihen aikaan Jonkinlaista ihmetystä näin jäleenpäin ajatellen lopetus ihmetyttää kun saneerattiin koko tehdas uuteen uskoon ja sitten loppu ostettiin uusia koneita sun muita vehkeitä Minäkin tein toitä tehtaan uusimalla pulttikoneella muutaman vuoden Nyt olen jo ollut 4 vuotta eläkeellä terveisin Jaurunjävi
- Anonyymi
Taisi olla Leppäsen Topi
- Anonyymi
Jylhävaaran pulttitehdas valmisti myös milimittaisia kuusioruveja ja mutterita erilaisilla pinnotteilla kuten kuumasinkitty ja sikitty
tehdas fyysioitu Suomen pulttiin; tomi vielä 1970-luvulla omana yksikkönä.
pulttitehtaan tiloihin tehtiin sitten jauhimien terätehdas
kirjoitti, kommentoi MAL
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?283366- 973166
- 763004
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim702928"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m532871Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862648- 352460
- 572331
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se432185- 321943