Libero Night Comfort

käytössä?

Kenellä muilla on käytössä Liberon Night Comfort hosuvaippa? Sehän on vähän isommille lapsille tarkoitettu housuvaippa. Käytättekö yökastelun vuoksi vai miksi? Olisi mukava kuulla muiden käyttäjien kokemuksia tästä tuotteesta.

5

2229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yön kastelija ollut itsekin

      Niin. Täälläkin on joskus esiintynyt kyselyjä, että mikä neuvoksi kun ei jo 3.5 -vuotias ole oppinut yökuivaksi. Noin ylimalkaan 10 % 5-vuotiaistakin kastelee vielä vähintään kolmena yönä viikossa eli käytännössä tarvitsee vielä yövaipan. 7-vuotiaistakin ainakin 5% olisi syytä käyttää yöllä vaippaa.

      Jostain syystä tämä suhteelisen yleinen vaiva ilmenee nykykulttuurissamme enemmän kuin vaikkapa sata vuotta sitten.

      Hoitojakin on olemassa. Asia kannattaa ottaa esille 5-vuotisneuvolassa, jolloin voidaan ryhtyä toimiin esim. kasteluhälyttimen kokeiluun tai lääkehoitoon. Lääkehoidoissa on kuitenkin käynyt ilmi riskejä, joten lääkärin neuvoja on kuunneltava tarkoin.

      Onneksi nykyaikana on saatavilla myös ihan kouluikäisillekin soveltuvia "vaippoja" eli yökastelusuojia, joita on saatavissa aivan tavallisista marketeista vaippahyllyltä. Lapselle tulee kertoa, että hänessä sinällään ei ole mitään vikaa vaan iän myötä yleensä vaiva häviää itsestäänkin. Jos "vaippaa" joutuu käyttämään niin siinä ei ole mitään hävettävää.

    • Pojan vanhemmat

      Meillä poika ollut lähes kokoikänsä yökastelija,välillä on kyllä ollut kuivia kausia johtuen hormoonitasapaino vähyydestä.Välillä lääkkeet auttaneet.Olemme joutuneet itse ostamaan vaipat koska terveyskeskuksesta ei saa tämän ikäinen enää vaippoja eikä itseasiassa enää 7 vuotiaasta asti.Jotenka aikuisten pienimmät vaipat ovat liian isoja ja nämä liberon uusimmat vaipat ovat suht oikean kokoiset ja imevät hyvin,yöksi tosin laitamme lisäimun(aikuisten lisävaippa).

      • 11 vuotiaan kastelijan äiti

        meillä kastelua lähes joka yö, mutta minirin auttaa. Emme ole käyttäneet vaippoja, mutta nyt alkaa olla kohta jo pakko. Yökyläilyt ja leirit jää muuten väliin. Mistä tiedätte että hormonitasapaino vaihtelee?


    • 15v kastelijapoika

      Poikaa seurataan ihan sairaalassa puolenvuoden välein mittavilla kokeilla.Vaikka kaikkea on kokeiltu ei lääkityskään kokonaan auta ja saatta ehkä iän mtytä joko parantua tai olla koko lopun iän riesa.Kesällä poika sai olla päivisin ilman vaippaa(maaseudulla),mutta yöksi laittoi liberon yövaipan ja hankimme vaippaan suorakaidelisävaipan,poikakin sanoi että jonkin verran itsetunto palautui kun ei tarvinnut pitää päivisin vaippaa.Ja aamuisin oli sänky kuiva ja märän vaipan saattoi laittaa roskikseen.

      • werty90

        mahtuskohan noi libero night comfortit mulle ku painan 65 kg?? eikös ne oo isoille tarkotettu painot oli vissii jotain 60kg


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      105
      3464
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      85
      3326
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      1986
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1469
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1276
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1165
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      898
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      132
      860
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      777
    Aihe