koneidenne nimiä?

cnyyvannzn

tälle nyt ei parempaakaan forumia ollut, niin kysellään täällä..

mitä nimiä teidän tietokoneillanne, verkoillanne ja työryhmillänne on?

omat on tylsiä tyyliin jii, tallennin jne.
wintendon aikainen työryhmä sentään oli nimeltään DDR.
wlan-verkko on mielikuvituksekkaasti wlan-ap, joka siinä oletuksena oli.

14

962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla vai?

      Koneina löytyy alpha-romeo (alpha-prosessorillinen kone), aria, ebony, ivory, rousku ja palvelin pupubox. Alpha-romeo on alpha-romeo eikä siitä sen enempää. Aria on video editointikone ilman virussuojaa eikä ole ikuna käynyt internetissä. Ebonyn oli tarkoitus korvata aria mutten ole päässyt vielä niin pitkälle. Ivory on testikone, jonne on tungettu ties mitä ja taas asennettu kaikki uudestaan. Nykyisin asentuu jo imagesta. Rousku on vanhaakin vanhempi HP:n Omnibook XE3 ja toimii surffilautana. Näppis ei siinä tahtonut toimia kunnolla mutta noin 1,5dl olutta näppikselle auttoi kummallisesti asiaan. Näyttökin vilkuttaa silloin tällöin. Tämän uskollisen sotaratsun hylkään vasta kun se lopullisesti kimahtaa. Pupubox on syönyt Slackware-linuxin ja samban. Rautapuolella syönyt celeron 1ghz, 128mt ja kaksi abitin ide-ohjainkorttia. Erikokoisia levyjä löytyy yhteensä yhdeksän (9) kappaletta. Wintoysin työtyhmän nimi on ytimekkäästi pupugroup. Rajalla vartijana kököttää 3comin palomuuri. Siis ihkaoikea palomuuri eikä mikään halpa nattipurkki.

      • cnyyvannzn

        sun koneilla on kivoja nimiä :)

        mietin tässä kanssa, että pitäisikö pitää kaikille koneille ja verkoille ym uudet ristiäiset ja keksiä paremmat nimet.

        eri päivänä jokaiselle tietenkin, niin voi jokaisia ristiäisiä juhlistaa vetämällä kännit!
        pappia en ristiäisiin meinannut tilata.


      • Sullahan oli hauskat nimet.. mulla on aika mielikuvituksettomia eli koneet on yleensä nimetty sen mukaan kuka niitä eniten käyttää kuten "teemunkone" jne.

        Ainoa missä olen vähän käyttänyt mielikuvitusta on tuo wlanin SSID "mininaamio" mikä tulee siitä että mun liki 3-vuotias poika on vähän tuollainen tohottava pieni supersankari eli mininaamio ;D


    • palomuurina jyllää Thanatos.. sitten läppäri on Zatan ja pöytäkone on carma... verkko on sitten vain omaverkko

    • puusilima_

      koneita on: paskamasiina,harmaaloota,lappari,vanhapaska,
      linux-server,file-server,ton vanhan läppärin nimee en muista mut se oli jotain w98:a solvaavaa :D

      verkon nimenä tyylikkäästi "verkkko"

      niin ja onhan sitten vielä "äkspoks" :D

      ja puhelin on "foun"

      aika mielikuvituksetonta siis..

    • vfrbgt

      Oma koneeni on aina ollut Jenova. Kuka arvaa mikä on mun suosikkipeli? ;) Avokin läppäri saikin sitten nimekseen Calcifer (henkien kätkemä, tulidemoni.). Wii on yksinkertaisesti "Hintendo".

      Langaton verkko näkyy nimellä Nostromo. Taas kerran joku nokkela kertoo mistä loistavasta elokuvasta on kyse.

      Offtopic: Täällä on meidän pikkukerrostalossa on muuten pari suojaamatonta verkkoa, kun viimeksi katsoin, pistäkää nyt suojaukset kuntoon. Siinä thomsonin kaapelimodeemissa on oletuksena wlan suojaamattomana päällä. :)

      • puusilima_

        "Täällä on meidän pikkukerrostalossa on muuten pari suojaamatonta verkkoa"

        minusta se on ihan kiva asia tuo että voipi surffata "naapurin laskuun" :D

        olen huomannut saman täällä meilläpäin että ei nuo ihmiset paljoo välitä suojata verkkojaan.


    • Poro1

      Tässä hyvä esimerkki sosiaalisesta kalastelusta.

      Kertokaa koneidenne nimiä niin etsin ne verkossa ja tulen kylään - tyyliin...

      Juu juu, voi olla ettei onnistu noilla tiedoilla, mutta mistäs tiedät? Olkaa nyt hyvät ihmiset varuillanne niiden winukka koneiden kanssa.

      :)

      • cnyyvannzn

        ei ainakaan mun taidoilla kun en meinaa päästä edes omaan verkkoon. tossa pari viikkoa sitten säädin läppäriä pari tuntia verkkoon. linux-puolella meni heti mutta wintendon kanssa oli "vähän" säätämistä.

        ps. voitko laittaa pankin käyttäjätunnuksen, salasanan ja kaksi seuraavaa tunnuslukua tänne?t. pankin ylläpito :D


      • cnyyvannzn kirjoitti:

        ei ainakaan mun taidoilla kun en meinaa päästä edes omaan verkkoon. tossa pari viikkoa sitten säädin läppäriä pari tuntia verkkoon. linux-puolella meni heti mutta wintendon kanssa oli "vähän" säätämistä.

        ps. voitko laittaa pankin käyttäjätunnuksen, salasanan ja kaksi seuraavaa tunnuslukua tänne?t. pankin ylläpito :D

        Ai oliko tää mulle? Olisi tietenkin voinut kysyä myös sähköpostitse mutta eipä siinä mitään, toki pistän tarvitsemanne tiedot välittömästi.

        Eli tunnus on 678543 6950 ja seuraavat 2 tunnuslukua 3465 ja 5634. Tarvitteko muuta vai saatteko asiat hoidettua näillä tiedoilla?


      • cnyyvannzn
        exergy kirjoitti:

        Ai oliko tää mulle? Olisi tietenkin voinut kysyä myös sähköpostitse mutta eipä siinä mitään, toki pistän tarvitsemanne tiedot välittömästi.

        Eli tunnus on 678543 6950 ja seuraavat 2 tunnuslukua 3465 ja 5634. Tarvitteko muuta vai saatteko asiat hoidettua näillä tiedoilla?

        voitte asian käsittelyä nopeuttaaksenne myös mainita missä pankissa tili on.
        oleellista palvelun kehittämiseksi olisi myös tietää, että onko kyseinen tili miinuksella vai olisiko siellä paljon rahaa.

        yhteis työ terveisin, pankin yllä pito.


      • cnyyvannzn kirjoitti:

        voitte asian käsittelyä nopeuttaaksenne myös mainita missä pankissa tili on.
        oleellista palvelun kehittämiseksi olisi myös tietää, että onko kyseinen tili miinuksella vai olisiko siellä paljon rahaa.

        yhteis työ terveisin, pankin yllä pito.

        Mä ajattelin että kun olette siellä ylläpidossa niin tiedätte missä pankissa olette töissä? Niin niin nehän on varmaankin nämä projektiluonteiset konsultaatiot ja muut pätkätyöt sekä varamiespalvelut jotka tietty nykyään sotkee tällaiset asiat, mistäpä sitä kukaan enää tietää kenellä oikeastaan on töissä. Eli tietenkin Turun Seudun OP Paalupaikan konttori ja yleensä asioin siinä Tarjan kassalla kun se on niin nätti flikka.

        Pitäisi siellä nyt lomarahaa muutama tonttu olla, ajattelin viedä muijan ja muksut vähän huvittelemaan.

        Mitenkäs nyt, joko pärjäätte vai tarviiko vielä jotakin lisätietoja?


      • cnyyvannzn
        exergy kirjoitti:

        Mä ajattelin että kun olette siellä ylläpidossa niin tiedätte missä pankissa olette töissä? Niin niin nehän on varmaankin nämä projektiluonteiset konsultaatiot ja muut pätkätyöt sekä varamiespalvelut jotka tietty nykyään sotkee tällaiset asiat, mistäpä sitä kukaan enää tietää kenellä oikeastaan on töissä. Eli tietenkin Turun Seudun OP Paalupaikan konttori ja yleensä asioin siinä Tarjan kassalla kun se on niin nätti flikka.

        Pitäisi siellä nyt lomarahaa muutama tonttu olla, ajattelin viedä muijan ja muksut vähän huvittelemaan.

        Mitenkäs nyt, joko pärjäätte vai tarviiko vielä jotakin lisätietoja?

        tuli tosta mieleen että kun ruotsissa olin raksalla töissä niin sinne tehtiin joku verotarkastus tms.
        puolet porukasta ei muistanut omaa nimeään ja vielä harvempi firman jossa oli töissä.
        ruotsiakaan ei yllättäen osannut kaikki :D


    • ksym_

      Pöytäkoneena Nexus, Windows XP ja FreeBSD 6.2.

      Tiedostoserverinä toimii Hive, FreeBSD 6.2. Siinä on 4 kovoa, joiden datat on GELI:llä kryptattu blokkitasolla. Näitä jakaa Samballa ja NFS:llä lähiverkkoon.

      Palomuuri/nat kone on Natti, Debian Sarge. Vaihdan sen vaiheessa FreeBSD 6.2:een kunhan saan taas inspiraatiota alkaa säätämään enemmän.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      193
      4474
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      243
      2469
    3. 133
      1677
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1361
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      191
      1191
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1086
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1084
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      58
      1021
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1021
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      71
      1015
    Aihe