kokemuksia kellään?

Minulla todettiin hiiva - olen tällä herkellä 10 rv. Käytin Canesten hiivalääkettä yhden 500 mg puikon ja seuraavan päivänä se valui muruisena vuotona pois. Tämän jälkeen alkoi omituinen vuoto, joka on väriltään punaisenoranssia valkovuotoa?! Pelästyin koska vuoto näytti vereltä mutta jotenkin todella vetiseltä ja välillä ihan oranssilta valkovuodolta, jonka mukana on hiivalääkeestä peräisin olevia "muruja". Onko kellään kokemusta tällaisesta vuodosta alkuraskaudessa? Todella mystistä - mitään vuotoja minulla ei muuten ole ollut lukuunottamatta normaalia valkovuotoa siksi mietinkin olisiko tämä hiivalääke Canesten jotenkin värjännyt valkovuotoa tai sitten ärsyttänyt limakalvoja niin että veristä vuotoa olisi sekoittunut valkovuotoon. Toivottavasti jollain olisi kokemuksia voiko hiivalääke aihettaa tällaista vuotoa? Kiitos jo etukäteen ja onnellista odotusta kaikille.
910082
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 9

Vanhimmat

mutta mulle on ainaki sanottu aina lääkärissä, että niitä hiiva puikkoja ei saa käyttää raskauden ekalla kolmanneksella, eli ei ennen 12 raskaus viikkoa, vasta sen jälkeen!

Äänestä
  • on sanottu ja niinhän siinä pakkauksessa lukeekin.jospa olisit vahingossa sillä puikolla ärsyttänyt jotain limakalvoja? ei voi tietää.sinuna soittaisin heti terv.neuvnotaan,se on auki 24h ja siellä asiantuntijat osaavat vastata tarkemmin varmasti! puh: 09-10023

    Äänestä

  • mullekkin kirjoitti:

    on sanottu ja niinhän siinä pakkauksessa lukeekin.jospa olisit vahingossa sillä puikolla ärsyttänyt jotain limakalvoja? ei voi tietää.sinuna soittaisin heti terv.neuvnotaan,se on auki 24h ja siellä asiantuntijat osaavat vastata tarkemmin varmasti! puh: 09-10023

    Neuvolasta minulle määräsivät tämän lääkkeen ja pakkauksessakin luki että raskauden aikan ei ole estettä lääkkeen käytölle ainoastaan asetinta joka pakkauksessa oli ei saa käyttää. Eli ihan turvallinen lääke pitäisi olla kyseessä mutta voihan silti olla että lääke ärsytti jotain limakalvoja ja aiheutti vuotoa. Harmillista tällainen vouto aina on kun ei tiedä varmasti mistä on kyse.

    Äänestä

  • Neuvolasta määrättiin kirjoitti:

    Neuvolasta minulle määräsivät tämän lääkkeen ja pakkauksessakin luki että raskauden aikan ei ole estettä lääkkeen käytölle ainoastaan asetinta joka pakkauksessa oli ei saa käyttää. Eli ihan turvallinen lääke pitäisi olla kyseessä mutta voihan silti olla että lääke ärsytti jotain limakalvoja ja aiheutti vuotoa. Harmillista tällainen vouto aina on kun ei tiedä varmasti mistä on kyse.

    väärin..siis kun puikoista oli puhe,ymmärsin että asettimista puhuttiin.(olen ruotsinkielinen) eli kyllä minäkin olen noita puikkoja käyttänyt.mutta juuri niitä asettimia ei raskauden aikana tulisi käyttää! anteeksi vain=)

    Äänestä

Hei,

en ole käyttänyt canestenia, minulla käytössä starogyn-voide, ja samoilla viikoilla ollaan. Eilen illalla laitoin voiteen toista kertaa, ja tänä aamuna vessassa ollessa tuli samanmoista kuvaamasi vuotoa, punaisenoranssia ja murumaista. Aamun jälkeen vuotoa ei kuitenkaan onneksi ole tullut. Täytyy seurata tilannetta ja jos jatkuu niin soitella jonnekkin, että saa rauhan asian kanssa. Toivon mukaan kummankaan vaaveilla ei ole mitään hätää, kunhan vaan säikyttelevät meitä : ).

Äänestä
  • Ei kannata huolestua. Minulla tuo hiiva on ollut jo 12 vuotiaasta riesa. Olen käyttänyt samaa voidetta ja minulla on aina tullut sitä oranssiin vivahtavaa vuotoa, olin raskaana tai en. Tottakai asetinta voi käyttää kun varovasti laittaa, muuten puikko ei mene tarpeeksi syvälle.(voihan yhtyäkin)

    Äänestä

  • Elämänsä hiivasta kärsinyt kirjoitti:

    Ei kannata huolestua. Minulla tuo hiiva on ollut jo 12 vuotiaasta riesa. Olen käyttänyt samaa voidetta ja minulla on aina tullut sitä oranssiin vivahtavaa vuotoa, olin raskaana tai en. Tottakai asetinta voi käyttää kun varovasti laittaa, muuten puikko ei mene tarpeeksi syvälle.(voihan yhtyäkin)

    Kiitos kaikille vastauksista. Rauhoittavaa tietää että muillakin on ilmennyt vastaavaa eikä mistään huolestuttavasta ole ollut kyse. Ilmeisesti lääke ärsyttää limakalvoja ja värjää oudosti valkovuotoa. Minullakin vuotoa ei nyt enää ole tullut mutta seurailen tilannetta. Onnellista odotusta!

    Äänestä

alkuperäisen kirjoittajan vuodon mukana tulleet murut, ovat sulamatonta emätinpuikkoa.
(stroganyl-vodetta käyttävän murut ovat aika kumma juttu, koska voide sulaa sisälle kokonan.)
olen canestenia käyttänyt itse raskausaikana ja siitä punertava vuoto ei kyllä tule. joskus alkuraskaudessa saattaa tulla rusehtavan punertavaa valkovuotoa ja on usein ihan normaalia. jos keskenmeno tulee, sen sitten jo huomaa..
eli vuotosi on varmasti ihan normaalia ja sattumalta vaan tuli samaan aikaan canesten kuurin kanssa.

omasta kokemuksesta kerron, kannattaa ottaa 3 päivän kuuri!
kerralla laitettava canesten on kyllä näppärä mutta jos ei sula kunnolla (murusia) ei välttämättä tehoa kunnolla, ja joudut kohta käyttämään toisenkin puikon.

hiiva on raskausaikana usein äärimmäisen ärsyttävä ja sitkeä hoitaa!!!
valkoiset jauhot ja sokerit pois, sillä ne ovat hiivan parasta ravintoa!

Äänestä

raskauden aikana limakalvot on kuivat ja voimakas lääke ärsyttää limakalvoja niin että voi tulla vähän punertavaa vuotoakin. ei pitäis olla vaarallista.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


pelästynyt* kirjoitti:

Minulla todettiin hiiva - olen tällä herkellä 10 rv. Käytin Canesten hiivalääkettä yhden 500 mg puikon ja seuraavan päivänä se valui muruisena vuotona pois. Tämän jälkeen alkoi omituinen vuoto, joka on väriltään punaisenoranssia valkovuotoa?! Pelästyin koska vuoto näytti vereltä mutta jotenkin todella vetiseltä ja välillä ihan oranssilta valkovuodolta, jonka mukana on hiivalääkeestä peräisin olevia "muruja". Onko kellään kokemusta tällaisesta vuodosta alkuraskaudessa? Todella mystistä - mitään vuotoja minulla ei muuten ole ollut lukuunottamatta normaalia valkovuotoa siksi mietinkin olisiko tämä hiivalääke Canesten jotenkin värjännyt valkovuotoa tai sitten ärsyttänyt limakalvoja niin että veristä vuotoa olisi sekoittunut valkovuotoon. Toivottavasti jollain olisi kokemuksia voiko hiivalääke aihettaa tällaista vuotoa? Kiitos jo etukäteen ja onnellista odotusta kaikille.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu