Joko marjat

kypsiä?

Pihalla on punaviinimarjapensaassa runsaasti jo punaisia marjoja. Olen Etelä-Suomessa.
Mites siellä päin, marjakausi lähestyy?

Mustikanraakuleet isoja, mutta ei vielä sinertäviäkään.

8

1765

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sentään

Eilen 30.6.kerättiin käsin kypsiä mustikoita n.litra ja tehtiin piirakka.Raakoja toki valtaosa joten poimuria ei vielä voi kuvitellakkaan.

• kypsiä?

...paikka, josta kypsiä mustikoita jo olet kerännyt.

Onko muita marjoja näkyvissä?

• sentään
        kypsiä? kirjoitti:

...paikka, josta kypsiä mustikoita jo olet kerännyt.

Onko muita marjoja näkyvissä?

Paikka etelärinteen männikkö,Saimaaseen 100m.
        Vadelman raakileita olen nähnyt runsaasti eräässä soramontussa seka parin uudehkon metsäautotien varressa.Kuusamossa kesäkuun alussa lakankukkia soilla paljon.Puolukasta ei vielä saa selvää.

• kypsiä?
        sentään kirjoitti:

Paikka etelärinteen männikkö,Saimaaseen 100m.
        Vadelman raakileita olen nähnyt runsaasti eräässä soramontussa seka parin uudehkon metsäautotien varressa.Kuusamossa kesäkuun alussa lakankukkia soilla paljon.Puolukasta ei vielä saa selvää.

Tulen sinne päin parin viikon kuluttua. Saimaan rannalle minäkin. Otan mustikka-astiat mukaan, ja vietän viikon mustikkametsässä. Ihanaa!!!

Tiedätkö järjestetäänkö mustikkaretkiä hieman pohjoisemmaksi jonnekin Joensuun tuolle puolen? Olen hakenut retkiä, mutta eipä löydy. Vai onko jollain muulla hakusanalla etsittävä?

Mustikassa tavataan!

• sentään
        kypsiä? kirjoitti:

Tulen sinne päin parin viikon kuluttua. Saimaan rannalle minäkin. Otan mustikka-astiat mukaan, ja vietän viikon mustikkametsässä. Ihanaa!!!

Tiedätkö järjestetäänkö mustikkaretkiä hieman pohjoisemmaksi jonnekin Joensuun tuolle puolen? Olen hakenut retkiä, mutta eipä löydy. Vai onko jollain muulla hakusanalla etsittävä?

Mustikassa tavataan!

Eivätköhän ne mustikat löydy ilman ohjattuja retkiäkin.Kyllä metsät siltä näyttävät.

• Mikke
        kypsiä? kirjoitti:

Mustikassa tavataan!

on ollut luettavissa, että mustasaarelainen Riitan herkku on auttamassa suuren ulkomaalaisen poimijajoukon sijoittumista majailemaan Kainuun suunnalle autiokouluille tms. Jonkunlaista majoitusta siis löytyisi, mutta matkat, eväät ja huolto lienee itse siinä järjestettävä. olisi kiintoisaa kokeilla liittyä kansainväliseen joukkoon mukaan ja käydä katsomassa tuleeko hommasta mitään.
        Mitä muuten itse ajattelisit, että millä edelytyksillä marjaretkiä tulisi järjestää ja mitä ne saisivat maksaa ja mitä niihin edottomasti pitäisi kuulua.

• kypsiä?
        Mikke kirjoitti:

on ollut luettavissa, että mustasaarelainen Riitan herkku on auttamassa suuren ulkomaalaisen poimijajoukon sijoittumista majailemaan Kainuun suunnalle autiokouluille tms. Jonkunlaista majoitusta siis löytyisi, mutta matkat, eväät ja huolto lienee itse siinä järjestettävä. olisi kiintoisaa kokeilla liittyä kansainväliseen joukkoon mukaan ja käydä katsomassa tuleeko hommasta mitään.
        Mitä muuten itse ajattelisit, että millä edelytyksillä marjaretkiä tulisi järjestää ja mitä ne saisivat maksaa ja mitä niihin edottomasti pitäisi kuulua.

Luin myös tuon toisen viestisi ja onpa hyvät arvostelut poimureista.

Minä ajattelen, että lähtisin esim. 4 pv vaikkapa Pohjois-Karjalaan mustikkaretkelle:
        1. Majoitus pitäisi olla järjestettynä. Hyvät yöunet etenkin eli oma rauha.
        2. Kylmiö mustikoille muutamaksi päiväksi.
        3. Ruuat (ei jaksa ite laittaa, kun haluaa olla mahdollisimman paljon metsässä.) Tavallista ruokaa esim. keittoja ja leipää, laatikkoja ja marjakiisseleitä.
        4. Matkat metsään ja takas lähelle marjapaikkoja sekä esim. rautatieasemalta yöpaikkaan ja takas.
        5. Paljonko maksaisin? Kyllä maksaisin ihan kohtuuhinnan, enkä laskisi paljonko mustikoille tulee hintaa.

• tietää
        kypsiä? kirjoitti:

Luin myös tuon toisen viestisi ja onpa hyvät arvostelut poimureista.

Minä ajattelen, että lähtisin esim. 4 pv vaikkapa Pohjois-Karjalaan mustikkaretkelle:
        1. Majoitus pitäisi olla järjestettynä. Hyvät yöunet etenkin eli oma rauha.
        2. Kylmiö mustikoille muutamaksi päiväksi.
        3. Ruuat (ei jaksa ite laittaa, kun haluaa olla mahdollisimman paljon metsässä.) Tavallista ruokaa esim. keittoja ja leipää, laatikkoja ja marjakiisseleitä.
        4. Matkat metsään ja takas lähelle marjapaikkoja sekä esim. rautatieasemalta yöpaikkaan ja takas.
        5. Paljonko maksaisin? Kyllä maksaisin ihan kohtuuhinnan, enkä laskisi paljonko mustikoille tulee hintaa.

Kerro sitten tällä palstalla kuinka näiden toiveiden mukainen retki onnistui.
        Olen pessimisti,mutta toivottavasti väärässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      82
      1645
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      40
      1279
    3. En malta odottaa mies että tulet minuun

Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu
      Ikävä
      87
      976
    4. Siltojen varjoissa

Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja
      Ikävä
      201
      936
    5. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      61
      863
    6. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      53
      862
    7. Vanhemmalle naiselle

Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.
      Ikävä
      68
      862
    8. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      840
    9. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      784
    10. Olet vain kiltimpi

Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37