Joko marjat

kypsiä?

Pihalla on punaviinimarjapensaassa runsaasti jo punaisia marjoja. Olen Etelä-Suomessa.
Mites siellä päin, marjakausi lähestyy?

Mustikanraakuleet isoja, mutta ei vielä sinertäviäkään.

8

1750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sentään

Eilen 30.6.kerättiin käsin kypsiä mustikoita n.litra ja tehtiin piirakka.Raakoja toki valtaosa joten poimuria ei vielä voi kuvitellakkaan.

• kypsiä?

...paikka, josta kypsiä mustikoita jo olet kerännyt.

Onko muita marjoja näkyvissä?

• sentään
        kypsiä? kirjoitti:

...paikka, josta kypsiä mustikoita jo olet kerännyt.

Onko muita marjoja näkyvissä?

Paikka etelärinteen männikkö,Saimaaseen 100m.
        Vadelman raakileita olen nähnyt runsaasti eräässä soramontussa seka parin uudehkon metsäautotien varressa.Kuusamossa kesäkuun alussa lakankukkia soilla paljon.Puolukasta ei vielä saa selvää.

• kypsiä?
        sentään kirjoitti:

Paikka etelärinteen männikkö,Saimaaseen 100m.
        Vadelman raakileita olen nähnyt runsaasti eräässä soramontussa seka parin uudehkon metsäautotien varressa.Kuusamossa kesäkuun alussa lakankukkia soilla paljon.Puolukasta ei vielä saa selvää.

Tulen sinne päin parin viikon kuluttua. Saimaan rannalle minäkin. Otan mustikka-astiat mukaan, ja vietän viikon mustikkametsässä. Ihanaa!!!

Tiedätkö järjestetäänkö mustikkaretkiä hieman pohjoisemmaksi jonnekin Joensuun tuolle puolen? Olen hakenut retkiä, mutta eipä löydy. Vai onko jollain muulla hakusanalla etsittävä?

Mustikassa tavataan!

• sentään
        kypsiä? kirjoitti:

Tulen sinne päin parin viikon kuluttua. Saimaan rannalle minäkin. Otan mustikka-astiat mukaan, ja vietän viikon mustikkametsässä. Ihanaa!!!

Tiedätkö järjestetäänkö mustikkaretkiä hieman pohjoisemmaksi jonnekin Joensuun tuolle puolen? Olen hakenut retkiä, mutta eipä löydy. Vai onko jollain muulla hakusanalla etsittävä?

Mustikassa tavataan!

Eivätköhän ne mustikat löydy ilman ohjattuja retkiäkin.Kyllä metsät siltä näyttävät.

• Mikke
        kypsiä? kirjoitti:

Mustikassa tavataan!

on ollut luettavissa, että mustasaarelainen Riitan herkku on auttamassa suuren ulkomaalaisen poimijajoukon sijoittumista majailemaan Kainuun suunnalle autiokouluille tms. Jonkunlaista majoitusta siis löytyisi, mutta matkat, eväät ja huolto lienee itse siinä järjestettävä. olisi kiintoisaa kokeilla liittyä kansainväliseen joukkoon mukaan ja käydä katsomassa tuleeko hommasta mitään.
        Mitä muuten itse ajattelisit, että millä edelytyksillä marjaretkiä tulisi järjestää ja mitä ne saisivat maksaa ja mitä niihin edottomasti pitäisi kuulua.

• kypsiä?
        Mikke kirjoitti:

on ollut luettavissa, että mustasaarelainen Riitan herkku on auttamassa suuren ulkomaalaisen poimijajoukon sijoittumista majailemaan Kainuun suunnalle autiokouluille tms. Jonkunlaista majoitusta siis löytyisi, mutta matkat, eväät ja huolto lienee itse siinä järjestettävä. olisi kiintoisaa kokeilla liittyä kansainväliseen joukkoon mukaan ja käydä katsomassa tuleeko hommasta mitään.
        Mitä muuten itse ajattelisit, että millä edelytyksillä marjaretkiä tulisi järjestää ja mitä ne saisivat maksaa ja mitä niihin edottomasti pitäisi kuulua.

Luin myös tuon toisen viestisi ja onpa hyvät arvostelut poimureista.

Minä ajattelen, että lähtisin esim. 4 pv vaikkapa Pohjois-Karjalaan mustikkaretkelle:
        1. Majoitus pitäisi olla järjestettynä. Hyvät yöunet etenkin eli oma rauha.
        2. Kylmiö mustikoille muutamaksi päiväksi.
        3. Ruuat (ei jaksa ite laittaa, kun haluaa olla mahdollisimman paljon metsässä.) Tavallista ruokaa esim. keittoja ja leipää, laatikkoja ja marjakiisseleitä.
        4. Matkat metsään ja takas lähelle marjapaikkoja sekä esim. rautatieasemalta yöpaikkaan ja takas.
        5. Paljonko maksaisin? Kyllä maksaisin ihan kohtuuhinnan, enkä laskisi paljonko mustikoille tulee hintaa.

• tietää
        kypsiä? kirjoitti:

Luin myös tuon toisen viestisi ja onpa hyvät arvostelut poimureista.

Minä ajattelen, että lähtisin esim. 4 pv vaikkapa Pohjois-Karjalaan mustikkaretkelle:
        1. Majoitus pitäisi olla järjestettynä. Hyvät yöunet etenkin eli oma rauha.
        2. Kylmiö mustikoille muutamaksi päiväksi.
        3. Ruuat (ei jaksa ite laittaa, kun haluaa olla mahdollisimman paljon metsässä.) Tavallista ruokaa esim. keittoja ja leipää, laatikkoja ja marjakiisseleitä.
        4. Matkat metsään ja takas lähelle marjapaikkoja sekä esim. rautatieasemalta yöpaikkaan ja takas.
        5. Paljonko maksaisin? Kyllä maksaisin ihan kohtuuhinnan, enkä laskisi paljonko mustikoille tulee hintaa.

Kerro sitten tällä palstalla kuinka näiden toiveiden mukainen retki onnistui.
        Olen pessimisti,mutta toivottavasti väärässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2738
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1175
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      22
      1074
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      210
      1043
    6. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      937
    9. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72