Joko marjat

kypsiä?

Pihalla on punaviinimarjapensaassa runsaasti jo punaisia marjoja. Olen Etelä-Suomessa.
Mites siellä päin, marjakausi lähestyy?

Mustikanraakuleet isoja, mutta ei vielä sinertäviäkään.

8

1768

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sentään

Eilen 30.6.kerättiin käsin kypsiä mustikoita n.litra ja tehtiin piirakka.Raakoja toki valtaosa joten poimuria ei vielä voi kuvitellakkaan.

• kypsiä?

...paikka, josta kypsiä mustikoita jo olet kerännyt.

Onko muita marjoja näkyvissä?

• sentään
        kypsiä? kirjoitti:

...paikka, josta kypsiä mustikoita jo olet kerännyt.

Onko muita marjoja näkyvissä?

Paikka etelärinteen männikkö,Saimaaseen 100m.
        Vadelman raakileita olen nähnyt runsaasti eräässä soramontussa seka parin uudehkon metsäautotien varressa.Kuusamossa kesäkuun alussa lakankukkia soilla paljon.Puolukasta ei vielä saa selvää.

• kypsiä?
        sentään kirjoitti:

Paikka etelärinteen männikkö,Saimaaseen 100m.
        Vadelman raakileita olen nähnyt runsaasti eräässä soramontussa seka parin uudehkon metsäautotien varressa.Kuusamossa kesäkuun alussa lakankukkia soilla paljon.Puolukasta ei vielä saa selvää.

Tulen sinne päin parin viikon kuluttua. Saimaan rannalle minäkin. Otan mustikka-astiat mukaan, ja vietän viikon mustikkametsässä. Ihanaa!!!

Tiedätkö järjestetäänkö mustikkaretkiä hieman pohjoisemmaksi jonnekin Joensuun tuolle puolen? Olen hakenut retkiä, mutta eipä löydy. Vai onko jollain muulla hakusanalla etsittävä?

Mustikassa tavataan!

• sentään
        kypsiä? kirjoitti:

Tulen sinne päin parin viikon kuluttua. Saimaan rannalle minäkin. Otan mustikka-astiat mukaan, ja vietän viikon mustikkametsässä. Ihanaa!!!

Tiedätkö järjestetäänkö mustikkaretkiä hieman pohjoisemmaksi jonnekin Joensuun tuolle puolen? Olen hakenut retkiä, mutta eipä löydy. Vai onko jollain muulla hakusanalla etsittävä?

Mustikassa tavataan!

Eivätköhän ne mustikat löydy ilman ohjattuja retkiäkin.Kyllä metsät siltä näyttävät.

• Mikke
        kypsiä? kirjoitti:

Mustikassa tavataan!

on ollut luettavissa, että mustasaarelainen Riitan herkku on auttamassa suuren ulkomaalaisen poimijajoukon sijoittumista majailemaan Kainuun suunnalle autiokouluille tms. Jonkunlaista majoitusta siis löytyisi, mutta matkat, eväät ja huolto lienee itse siinä järjestettävä. olisi kiintoisaa kokeilla liittyä kansainväliseen joukkoon mukaan ja käydä katsomassa tuleeko hommasta mitään.
        Mitä muuten itse ajattelisit, että millä edelytyksillä marjaretkiä tulisi järjestää ja mitä ne saisivat maksaa ja mitä niihin edottomasti pitäisi kuulua.

• kypsiä?
        Mikke kirjoitti:

on ollut luettavissa, että mustasaarelainen Riitan herkku on auttamassa suuren ulkomaalaisen poimijajoukon sijoittumista majailemaan Kainuun suunnalle autiokouluille tms. Jonkunlaista majoitusta siis löytyisi, mutta matkat, eväät ja huolto lienee itse siinä järjestettävä. olisi kiintoisaa kokeilla liittyä kansainväliseen joukkoon mukaan ja käydä katsomassa tuleeko hommasta mitään.
        Mitä muuten itse ajattelisit, että millä edelytyksillä marjaretkiä tulisi järjestää ja mitä ne saisivat maksaa ja mitä niihin edottomasti pitäisi kuulua.

Luin myös tuon toisen viestisi ja onpa hyvät arvostelut poimureista.

Minä ajattelen, että lähtisin esim. 4 pv vaikkapa Pohjois-Karjalaan mustikkaretkelle:
        1. Majoitus pitäisi olla järjestettynä. Hyvät yöunet etenkin eli oma rauha.
        2. Kylmiö mustikoille muutamaksi päiväksi.
        3. Ruuat (ei jaksa ite laittaa, kun haluaa olla mahdollisimman paljon metsässä.) Tavallista ruokaa esim. keittoja ja leipää, laatikkoja ja marjakiisseleitä.
        4. Matkat metsään ja takas lähelle marjapaikkoja sekä esim. rautatieasemalta yöpaikkaan ja takas.
        5. Paljonko maksaisin? Kyllä maksaisin ihan kohtuuhinnan, enkä laskisi paljonko mustikoille tulee hintaa.

• tietää
        kypsiä? kirjoitti:

Luin myös tuon toisen viestisi ja onpa hyvät arvostelut poimureista.

Minä ajattelen, että lähtisin esim. 4 pv vaikkapa Pohjois-Karjalaan mustikkaretkelle:
        1. Majoitus pitäisi olla järjestettynä. Hyvät yöunet etenkin eli oma rauha.
        2. Kylmiö mustikoille muutamaksi päiväksi.
        3. Ruuat (ei jaksa ite laittaa, kun haluaa olla mahdollisimman paljon metsässä.) Tavallista ruokaa esim. keittoja ja leipää, laatikkoja ja marjakiisseleitä.
        4. Matkat metsään ja takas lähelle marjapaikkoja sekä esim. rautatieasemalta yöpaikkaan ja takas.
        5. Paljonko maksaisin? Kyllä maksaisin ihan kohtuuhinnan, enkä laskisi paljonko mustikoille tulee hintaa.

Kerro sitten tällä palstalla kuinka näiden toiveiden mukainen retki onnistui.
        Olen pessimisti,mutta toivottavasti väärässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      145
      6069
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3726
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      128
      2911
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2568
    5. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      37
      2421
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      25
      1945
    7. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      269
      1914
    8. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      51
      1858
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      34
      1633
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1600
    Aihe