Akne & Seurustelu

tyttö vain

Mä oon 17 vuotias ja mulla on akne. Oon nyt syöny 4 kuukautta roaa ja se on auttanut ihan hyvin. Naamassa on kyllä vielä punaisia arpia, välillä n. 2 valkopäätä ja naama punoittaa ärsyttävästi. Monet ovat kuitenkin sanoneet että ihoni on parantunut. Ja eihän tuo kuuri ole vielä edes ohi...:)

Nyt itse asiaan, eli mä en oo ikinä seurustellu ja haluaisin jo ihan kamalasti rakastua ja saada vastarakkautta. Kukaan poika vain ei tunnu kiinnostuvan minusta ja yksi syy tähän voisi olla naamani. Kuka nyt katsoisi tällaista.... Voin itsekin myöntää, etten ehkä ihastuisi poikaan,jolla olisi todella kamala iho, en ainakaan ensisilmäyksellä. Luonnehan se tärkein kuitenkin on. Mutta ulkonäköön sitä ensin kiinnitetään huomiota.

Haluaisin nyt kuulla teidän toisten tarinoita tästä. Onko akne vaikuttanut seurusteluunne?
Onko teillä ihanat poikaystävät, jotka eivät välitä? Kertokaa, sillä se antaisi minullekin toivoa, jos teillä on kaikki mennyt hyvin aknen ja seurustelun kanssa.

16

6947

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin se vaan on

Itse miespuoleisena ei kyllä mitenkään pysty vastakkaiseen sukupuoleen tekeen vetoa tällä akne naamalla. Ketään ei näe aknen alle. Oikeasti niin pitkään kuin aknea kannat niin ei tarvitse haikailla kenenkään kiinnostuksesta.

Itse tosin olin pitkään lääpälläni yhteen muijaan jolla oli akne. Ei mikään pari näppyä vaan kunnon akne. Silti se ihminen oli todella kaunis aknesta huolimatta. Ja mukavakin vielä. Kiinnostus taisi olla molemminpuoleinen, mutta molemmat varmaan ajateltiin ettei kehtaa tällä naamalla yrittää. Siihen se sitten jäikin.

Kun äkkiseltään mietin kaikki tutut keillä on akne eivät seurustele. Niin ja kenelläkään joka seurustelee ei ole aknea.

• ---

Ei se nyt mikään sääntö ole, muistan nähneeni pareja joiden toisella osapuolella on akne. Ainakin. Omasta luonteesta se on loppupeleissä kiinni, vaikkakin monella akne sen on saanut ihan pohjalle vajoamaan. Muttei silti pidä yleistää noin karkeasti.

Vaikkakin sanoisin että omalla kohdallani on myös haitannut, ikää myöskin 17. Pitää yrittää pitää asenne ja luonne paikallaan, se oon jo oppinu.

• hahjashjshjaahjs

Ei akne iho ole este se on vain pieni hidaste.
      Että ei ole minua haitannut vaikka on ollut akne, mutta tosin nytten ei oo enää muuta ku mustäpäitä nenässä ja helvetisti valkopäitä eikä nekään ole yhtään haitannut vastakkaista sukupuolta.

Eli se riippuu aknen laadusta ja jos on arpia niin käy mikrohionnassa pienin väliajoin ja olet vasta 17 sillon ihmiset tuppaa olevan aika pinnallisia, että kyllä nekin oppiii myöhemmin, että luonteeseen rakastutaan ei ulkonäköön...

• !!!

vaikka minulla on akne, minuun on ihastuttu. ja kerrottukin siitä, mutta en vain yksinkertaisesti kykene seurustelemaan kun kannan tätä.

en halua mennä yökyläänkään kenellekkään kun joutuu meikin pesemään, vaikkakin meikattunakin on kamalan näköinen.

sitä vaan on niin itsetunto nolla ja toivoisi kyllä kaikkensa että tämä parantuisi ja saisi ELÄÄ nuoruutta.

• ole ollu ongelmia
        !!! kirjoitti:

vaikka minulla on akne, minuun on ihastuttu. ja kerrottukin siitä, mutta en vain yksinkertaisesti kykene seurustelemaan kun kannan tätä.

en halua mennä yökyläänkään kenellekkään kun joutuu meikin pesemään, vaikkakin meikattunakin on kamalan näköinen.

sitä vaan on niin itsetunto nolla ja toivoisi kyllä kaikkensa että tämä parantuisi ja saisi ELÄÄ nuoruutta.

mul on aika keskivaikea akne ja arpia jäänyt jonkun verran...
        olen kyllä seurustellut vasta 9kk ja olen oppinut mieheltäni että tä ei ole maailman loppu.Hän sanoo minua silti kauniiksi vaikka naama olisikin täynnä rumia arpia.Minusta kaikkien miesten pitäisi tämä tajuta! Koska mulle kuin myös mun miehelleni se sisin merkitsee enemmän kun tämä ulkokuori.
        ja Kaikki joskus rakastuu !

• aknenaama

Olen 19v. tyttö, ja olen seurustellut jo kaksi vuotta täysin siloposkisen pojan kanssa. Saan meikillä aknen ihan kivasti piiloon, mutta kuitenkin ihostani näkee että se ei ole tasainen, vaikka finnien ja arpien punaisuuden olisin saanut peitettyä.

En ole vielä kertaakaan näyttäytynyt meikittä poikaystävälleni, kun yövyn hänen luonaankin, niin olen meikit naamassa, ja aamulla lähden mahd. nopeasti kotiin ettei poikaystäväni ehdi nähdä poiskuluneen meikkikerroksen alta pajastuneita finnejä, mutta kyllä hän on useasti silti vahingossa ehtinyt nähdä, eikä ole koskaan kauhistellut tai mitään muutakaan, kerran hän huomasi kun häpeilin ihan kauheasti naamaani ja en katsonut häntä silmiin aamulla ja olin kokoajan tekemässä lähtöä peitellen kasvojani, ja hän sanoi että turhaan minä mitään häpeilen, ettähän tietää että minulla on akne, mutta hän ei kuulemma siitä välitä pätkääkään koska hänen mieleestään olen kuulemma silti "maailman kaunein nainen", heh.. Tietysti oli jotenkin tosi noloa kun hän ekan kerran sanoi ääneen että "tiedän että sulla on akne", mutta tajusin kyllä että hän sanoi sen täysin viattomasti eikä mitenkään pahaa tarkoittaen, vaan päin vastoin, ja muutenkin hän on kaiket päivät kehumassa ulkonäköäni, että ei ole ainakaan minun kohdallan akne mikään este ollut.. Ja se myös helpotti kun poikaystävä siinä samalla sanoi että onko mitään normaalimpaa sairautta kuin akne, että mikäs siinä niin ihmeellistä on, ja tottahan se onkin, vaikka toisinaan tunnen olevani maailman ainut huonoihoinen kun kaikki kaverit on siloposkia..

Tosin asiat on satakertaa vaikeampia meillä aknenaamaisilla kuin siloposkilla, kuten sanottu, en ole vieläkään uskaltanut näyttäytyä täysin meikittä, ja tämä on vasta ensimmäinen oikea seurustelusuhteeni, mitään aikaisempia kokemuksia ei ole juuri tuon pelon takia että minua pidetään kuvottavana akneni takia, ja ei voi mennä noin vaan minnekään missä pitää olla meikittä, kuten kavereille yöksi, uimaan, poikaystävän kanssa saunaan/suihkuun, festareille telttailemaan (kun ei siellä pahemmin pääse meikkejä iltaisin pesemään ja laittamaan aamulla uudestaan), en edes pääse haluamaani kouluun, eli kosmetologikouluun, koska siellä kuulemma tehdään kasvohoitoja opiskelijoitten kesken toisillensa, ja en ikipäivänä voisi kuvitella meneväni KOULUUN meikittä, vaikka miten olisi tarkoituskin että kosmetologiksi tulevat tulevaisuudessa hoitavat juuri kaltaisiani aknenaamoja...

Mutta seurustella voi, älkää turhaan ihan oikeasti häpeilkö, eiköhän ne teihin ihastuvat tyypit huomaa jo kättelyssä että teillä ei ole supersileä iho, itsekään en näe todellakaan minään esteenä ihastua poikaan jolla olisi akne.

• kkflkjökhjölöghjlk

itse aknen omistavana voin sanoa, että aknen seurustelu on mahdotonta, niikuinjoku jo täällä totesikin. Nuoruus menee. Ja niin alkaa pikuu hiljaa karttaa ihmisiä kun tutustumistaidot ei ole kehittyneet..

• roan aloittanut

ai 2v sisällä et ole vielä kertaakaan näyttäytynyt ilman meikkiä? Järkyttävää!! Itsekin olen seurustellut 2v ja 19v aloitin seurustelun kyseisen miehen kanssa. Ja voin kyllä sanoa että se on ihan mahdollistakin. Tuo sun aknesi kuullostaa samalta ku oli mulla, eli meikillä saa punaisuuden piiloon, mut ne isot patit silti näkyivät, niiden koon takia, eli oli semmonen keskivaikea akne, välillä iho parempi, välillä huonompi. Poikaystävälläni myös täysin puhdas iho, vaikka huomasin seurustelun edetessä että sille tulee satunnaisia finnejä, mut se ei ole mitään akneen verrattuna.

Aluksi kans pelkäsin olla ilman meikkiä sen seurassa, ja jopa nukuin meikit naamassa (meikkivoide ja puuteri), mikä on nyt kun olen hiukan vanhempi ihan naurettavaa. Nykyään olen sitä mieltä että jos mies ei siedä naista ilman meikkiä niin mitä järkeä koko seurustelussa on. Aknehan on sairaus, ja jokaisen pitää ymmärtää ettei se aknepotilas itse sitä aknea aiheuta, se vaan on aknen uhri, joka yrittää päästä siitä eroon ja kärsii siitä. Ja on aika julmaa jos kärsivää aletaan vielä arvostella, ei sellaisten kanssa kannata olla tekemisissä.
        Poikaystäväni on sanonu mulle monta kertaa ettei se mun akne haittaa yhtään ja oon silti kaunis. Varsinkin kun viime talvella lopetin antibiootit ja ihoni meni ihan kamalaan kuntoon se ei edes huomannut sitä, mä vaan itkin ja kauhistelin mun naamaa, ja se vaan yritti lohduttaa et ei se nyt niin paha ole ja oot silti kaunis jne. Et kyl jos ihminen oikeasti välittää, niin ei se akne haittaa mitään.
        Kannattaa vaan (naisten) tutustuessa kertoa miehelle jossain vaiheessa aknesta,ja keskustella ja katsoa miten mies reagoi (onhan niitä tod. pinnallisia, vaikka jos on akne, meikistäkin huolimatta sen yleensä huomaa) ettei tartte sit nukkua meikit naamassa :D eikä mies mahdollisesti järkyty kun näkee ekaa kertaa. Mut ensin kannattaa siis tutustua toiseen kunnolla, että tietää et ihminen oikeasti välittää susta ihmisenä.

• Sheldon

Well... Whole world think you are nerd if you have bad akne on your face... And that is THE TRUTH!

Warm regards, Myself.

... And THAT IS THE TRUTH!

• Enska-Pekka

Menet ihotautilääkäriin,yleensä ne jonkun keinon keksii etkä joudu turhaan kärsimään.

• mie____.

meidän luokalla on poika jolla on akne. ja se seurustelee! oikeastaan, se on aika suosittu. sillä on jo AINAKIN toinen tyttö menossa, ellei useampikin. ja tämä poika seurustelee tytön kanssa jolla on hyvä iho. muuten, lueskelin viestejä, ja minä en ole seiska luokan jälkeen mennyt meikittä kouluun. nyt meen ysille

• finninaamainen

Itse en ole koskaan meikannut kouluun, vaikka naamassa finnejä onkin. Eikä kukaan minun ystäväpiirissäni tai edes tuttavapiirissäni ole huomauttanut tai syrjinyt minua sen takia. Ystäväpiiriini kuuluu myös poikia, ja itse olen tyttö. Eivät ole koskaan edes maininneet naamani finneistä ja ihan katsovat silmiin puhuttaessa. Itse asiassa, kuulin eräällä tunnilla, kun edessäni istuvat kaksi poikaa, jotka ovat ystäviäni kuiskivat keskenään jotain, että: "Tällä luokalla on vain yksi oikeasti hyvännäköinen tyttö, ja se istuu just sun takanas tms." Ja toinen nyökkäili edessäni.:)) En tiedä sitten onko minulla harvinaisen suvaitsevia kavereita, vai mitä, mutta ainakin yksi poika luokallani on avoimesti osoittanut kiinnostusta. Ei kannata jäädä pinnallisuuden uhriksi, vaan hanki kunnon kavereita, joiden kautta voit tutustua mukaviin poikiin ;)

• Hanibaba bani

Heipparallaa =) Haluan vastata tähän sun jättämään pieneen viestiin tänne.
      Siis no itselläni ei ole aknea ja finnejä muutama kuussa. Mutta itse käytän, akneen tarkoitettuun (poistaa finnit todella hyvin) rasvaa nimeltä, Dalacin. Se on reseptillä haettu apteekista, mutta muistaakseni tuota samaa sarjaa saa ilman reseptiäkin. Olet ehkä törmännyt tähän tuotteeseen, mutta tämä on todella hyvää aknen hoitoon, veljeni akne katosi kokonaan.
      Ja tohon sun seurustelu juttuun se, että vaikka sulla olis mimmonen iho niin ei se siitä johu ettei sulla ole poikaystävää... Sun vaan pitää olla oikeessa paikassa oikeeseen aikaan, sillä sittenkun joku suhun rakastuu ja sä johonkin, niin ei siinä ihoa katella vaan sydäntä ;)
      Mulla on niin monta ystävää jolla on akne, että huhhu ja jokainen niistä paitsi kaks seurustelee. Joten lupaan että jos jotain poikaa sun akne haittaa niin se poika on hyvin pinnallinen paska!
      Joten onnea tulevaisuudessa :P ei mulla itelläkään oo nyt poikaystävää ja tosi paljon haluun mutta ehkäpä odottelen ja teen asioita niin ehkäpä se oikea löytyy. Ite oon 16.v =)

• Akne ja arpinaama.

En tiedä käytkö täällä enää lukemassa kun viestistäsi on aikaa, mutta tässä tulee.

Minulla on yhä sekä finnejä, että arpia. Olen silti seurustellut ihan "normi" miesten kanssa. Kahden ensimmäisen poikaystävän kanssa en ollut ikinä ilman meikkiä. Hävetti niin kamalasti oma naama. Olen kärsinyt huonosta ihosta teini-iästä asti ja yhä kukkii;( Aloin ensimmäisen kerran seurustella 18-vuotiaana ja sitä ennen ajattelin ettei kukaan huoli minua...

Nykyinen parisuhteeni on kestänyt 10 vuotta. Mikään ei tunnu kasvoihin auttavan ja vihdoin olen hakeutumassa ihotautilääkärin kautta hoitoihin. Mieheni mielestä olen kaunis huonosta ihostani huolimatta. Hän sanoo, ettei edes näe finnejä ja arpia;)

Kyllä se mies sieltä löytyy. Usko pois. Pidemmän päälle se on ihan sama onko hyvä vai huono iho. Vanhemmiten rypistyy kuitenki;) Tärkeintä on se mitä on pinnan alla!

• finninaama

No jopas jotakin. Mulla on ollu akne jotain 15 vuotta (olen 26 v.). Ja voin sanoa että kyllä on miehiä riittänyt, niin hyvä- kuin huonoihoisiakin.
      Nykyinen mieheni on jopa mustasukkainen minusta, finninaamasta.
      Ei se iho vaan asenne. Minulla ainakin on auttanut iloinen mieli. Sanotaan että se korvaa puuttuvan älyn, mutta pätee ilmeisesti myös huonoon ihoon :).
      Itse ainakin tiedän olevani ihan nätti, vaikka iho ei olekkaan kunnossa. Jos vielä saisin finnit pois voisin väittää olevani aika hot. Mutta kun on näin kauan elänyt finnien kanssa, ei sitä jaksa enää edes kauheasti stressata.

• akne.....

Kylla voi seurustella vaikka olis akne. Netis pyorii paljon kaikkee paskaa. Ku oon tuol itikses kavelly sillon talloin monesti naan akne naamoja jotka serustelee ja silloinkin etta toisella on akne ja toisella ei. yhdella tuttavallani on akne sanoisinki lievan ja keskivaikean valilla ja hanella on hyvin kaunis tyttoystava jolla on puhdas iho. ja tama ystavani ei muutenkaa ole mikaan hirvean komea kollI. Kannattaa kayttaa omia silmia ja katsoa etta voiko aknenaama seurustella. Toki totta on etta se vahan vaikuttaa mutta en usko paljon ellei ole naama sitten aivan taynna finneja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe