B&S I/C 14,5 alkoi kilisemään yhtäkkiä. Myös tehot väheni. Koneella ajettu alle 20 tuntia (Partner HCRD145 ajoleikkurissa), ikä n 3-4vuotta. Irroitin moottorin ja siitä öljypohjan. Pohjalta löytyi tunnistamattomia jauhautuneita metallikappaleita. En ole vielä purkanut mäntää irti, mutta oletan metallipurun katkaisseen männänrenkaat.
Miten roiskepyörä osa 43 sivu2 pysyy oikeassa asennossa säädinakselin 616 sivu6 suhteen?http://www.motoplaisance.fr/pcsdbs/28N700/MS0148.pdf
Roiskepyörähän tulee yläpäästä kiinni nokka-akselille, mutta mikä sitä pitää säädinakselin kohdalla?
Tulisiko roiskepyörässä olla painot?
Ei keltään löytyisi kuvaa roiskepyörästä B&S osanumero 691968 ?
B&S hajosi alle 20h
9
2364
Vastaukset
- mf...
mikäli runkoon on tullut vaurioita akseleiden kiinnityskohdissa sitä ei voi korjata ,joutuu hankkimaan puolimoottorin .
Näkemättä konetta ei tosi pysty sanomaan muuta.
Oliko koneessa riittävästi öljyä ennen vahingon sattumista ?
Tuo roiskepyörä on muovia - zoomaa kuva isommaksi , siinä näkyy sen muoto selvästi - ei ole tuon kummempi osa .- amerikanrautaa?
Öljyä oli tarpeeksi. Roiskepyörässä minua kiinnostaa ne keskipakopainot, niitä kun en kuvista ole löytänyt. Puolimoottoria(530 euroa-kestoikä 20 tuntia?) en hanki, jos en tuota saa korjattua, niin vaihdan koko moottorin, eikä siinä takuulla lue B&S
- kotivahinkovakuutus .
amerikanrautaa? kirjoitti:
Öljyä oli tarpeeksi. Roiskepyörässä minua kiinnostaa ne keskipakopainot, niitä kun en kuvista ole löytänyt. Puolimoottoria(530 euroa-kestoikä 20 tuntia?) en hanki, jos en tuota saa korjattua, niin vaihdan koko moottorin, eikä siinä takuulla lue B&S
ehkä sieltä löytyy kohta ,jonka perusteella voisi saa osakorvauksen.
Asiaa kannattaa tiedustella puutarhakoneita korjaavista liikkeistä , miten tuo asia on .
Muistaakseni B&S on valmistettu myös muuallakin kuin Amerikassa :? Jos teille onkin sattunut ns."kiinakone"?
Noihin kyllä sopii muunlainenkin moottori esim. Honda , Kawasaki jos ei peräti dieseliä - Niko/Hatz ?
- Tttttt
Jokunen vuosi sitten meni tuon vastapaino ja kampiakseli sen mukana. Ei sillekkään mitään kannattanut tehdä, uusi puolimoottori. En kyllä ole ihan varma oliko juuri tuo malli, täytyy tarkistaa...
- Ttttttttt
Mutta taitaa olla sama osa. Ei kyllä varmaan uutenakaan maksa paljoa. Muistelin että Keskon varaosamyyjä olisi jotain tuollaista heti alkuun epäillyt kun mahdollista vikaa kyselin, koska joku tyyppivika noissa koneissa oli...
- bertsi
Pitelee sitä öljykauhan runkoa paikoillaan ja kyllä siinä pitäisi olla liikkuvia painoja mitkä työtää sitä tankoa lohkossa.
- Korjaaja10
Öljyvispilä pysyy paikoillaan öljypohjassa olevassa kolossa. Tarkista kampiakselin vastapainolimppujen välys. kilkatus johtuu yleensä nistä. Ylikierrokset aiheuttaa nuo kuvaamasi vauriot. Tai väärä öljylaatu.
- amerikanrautaa?
Metallinpalaset osoittautuivat nokka-akselin puristuksen alentimen osiksi. Jäljellä oli vain akselitappi ja jousi. Jälkeenpäin ajatellen kyseinen osa ei ole mielestäni toiminut koneessa koskaan. Uudesta lähtien ihmettelin starttimoottorin tehottomuutta, se kun ei tahtonut jaksaa pyörittää konetta käyntiin edes kesäkuumalla. Noin vuoden ikäisenä starttimoottori paloi ja sain uuden takuuseen. Ihmetykseni oli suuri, kun uusi startti ei tuntunut yhtään alkuperäistä tehokkaammalta.
Vahingot jäänevät pieneksi, kone kun ehti käydä vain hetken nakutuksen alkamisen jälkeen. Kampiakselin laakeripinnat näyttävät ehjiltä. Kiertokangessa ei isompaa sanomista. Sylinteristä selviää hoonaamalla, öljypohjasta pienellä hiomisella. Männässä on pieniä naarmuja, männänrenkaat eivät olleet poikki, mutta jälkiä niissä on- mäntä renkaineen vaihtoon, nokka-akseli menee uusintaan.
Maahantuoja aikoi keskustella valmistajan kanssa mahdollisista vastaantulemisista kustannusten suhteen. Maahantuojan mukaan koneen arvioitu käyttöikä lasketaan tuhansissa tunneissa-ei kymmenissä. Kirjoitan lisää kun asiat selviää. - amerikanrautaa?
Lähetin nokka-akselin B&S:n maahantuojalle Promotorille. Laitoin viestiin, että lähettäisivät minulle nokka-akselin, männän ja tiivistesarjan vaikkapa postiennakolla. Muutaman päivän kuluttua postiin saapui paketti, jossa kyseiset osat olivat. Sisältä löytyi viesti: Veloituksetta. Olihan siinä tietysti puuhaa(mielenkiintoista kylläkin), kun itse korjasi-mutta paikallisten pienkonekorjaamojen työruuhkan tietäen, näin se kävi nopeiten.
Eipä ole tämä Briggsi lähtenyt koskaan näin helposti käyntiin, nyt se paineenalennin toimii niinkuin on suunniteltu.
Kiitokset vielä Promotorille osista ja hienosta jälkimarkkinointityöstä.
T: Viestiketjun aloittaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822