Huomasin tuossa aamulla että kukkapenkin hienosti kukkivat kesäpikkusydämet näyttivät erilaisilta kuin vielä muutama päivä sitten. Kukkien varret TÄYNNÄ pieniä vihreitä otukisa, varmaan kirvoja. Onko kenelläkään antaa ohjeita niiden hävittämiseen?
Suuret kiitokset jo etukäteen!
Kirvoja(?) kesäpikkusydämessä
4
792
Vastaukset
- ...suihkuta....
itse olen kyllä tehnyt niinettä olen vaahdottanut mäntysuovan niinettä siitä tulee tiivis vaahto, olen peittänyt kirvaiset alueet(koko kasvin) vaahdon alle ja ovatpahan elukat hävinneet.
- ötökäntappokone
Mikä on mäntynestesaippuan ja veden sekoitussuhde kirvojen tappoon??? Upotanko koko kasvin veteen, kuinka pitkäksi aikaa???
- ellit
ötökäntappokone kirjoitti:
Mikä on mäntynestesaippuan ja veden sekoitussuhde kirvojen tappoon??? Upotanko koko kasvin veteen, kuinka pitkäksi aikaa???
No ei sitä kukkaa nyt tarvi veteen upottaa,vaan suihkuttaa silloin kun niitä ötököitä näkyy ;)
Mäntysuopaliuos
2 dl nestemäistä mäntysuopaa
10 l vettä
Käyttö: Ainekset sekoitetaan keskenään. Käytetään laimentamattomana ruiskutteena kirvoja vastaan.
- milloin onnistun
Puhtautta kirvat vihaa.Teeliuos: rapanperinlehtien silppua noin 7-lehteä kaada n.2l kiehuvaavettä päälle annajäähtyä ja siilaa lehdet pois. Lisää mäntysuopaa (neste) maun mukaan 1-2dl ja laimenna vedellä, kaada kastelukannuun ja kastele kirvakasvitpois. Laimennus suhteen voit itse määrittää. Useita uusintoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2644760Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii803207- 362603
- 472513
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451797- 971580
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘941368PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1441005- 69978
- 99938