Huomasin tuossa aamulla että kukkapenkin hienosti kukkivat kesäpikkusydämet näyttivät erilaisilta kuin vielä muutama päivä sitten. Kukkien varret TÄYNNÄ pieniä vihreitä otukisa, varmaan kirvoja. Onko kenelläkään antaa ohjeita niiden hävittämiseen?
Suuret kiitokset jo etukäteen!
Kirvoja(?) kesäpikkusydämessä
4
829
Vastaukset
- ...suihkuta....
itse olen kyllä tehnyt niinettä olen vaahdottanut mäntysuovan niinettä siitä tulee tiivis vaahto, olen peittänyt kirvaiset alueet(koko kasvin) vaahdon alle ja ovatpahan elukat hävinneet.
- ötökäntappokone
Mikä on mäntynestesaippuan ja veden sekoitussuhde kirvojen tappoon??? Upotanko koko kasvin veteen, kuinka pitkäksi aikaa???
- ellit
ötökäntappokone kirjoitti:
Mikä on mäntynestesaippuan ja veden sekoitussuhde kirvojen tappoon??? Upotanko koko kasvin veteen, kuinka pitkäksi aikaa???
No ei sitä kukkaa nyt tarvi veteen upottaa,vaan suihkuttaa silloin kun niitä ötököitä näkyy ;)
Mäntysuopaliuos
2 dl nestemäistä mäntysuopaa
10 l vettä
Käyttö: Ainekset sekoitetaan keskenään. Käytetään laimentamattomana ruiskutteena kirvoja vastaan.
- milloin onnistun
Puhtautta kirvat vihaa.Teeliuos: rapanperinlehtien silppua noin 7-lehteä kaada n.2l kiehuvaavettä päälle annajäähtyä ja siilaa lehdet pois. Lisää mäntysuopaa (neste) maun mukaan 1-2dl ja laimenna vedellä, kaada kastelukannuun ja kastele kirvakasvitpois. Laimennus suhteen voit itse määrittää. Useita uusintoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?722749Kyllä nämä nyky autonakut ja autotki on heikloja
Vuoden vanha akku, eikä inahdakaan.... Pistin vara-akun just lataukseen ja lähen sillä antamaan apuvirtaa Jos ei toimi,282507Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!
Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville422211Muistan vuosikymmenten takaa
Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.132026Montako mitalia Suomi saa talviolympialaisista?
Nyt heittäkää veikkaus Suomen mitalisaldosta ja mistä lajeista metallilätkät tulevat. Oma veikkaukseni on 6 mitalia. -1111517- 1671373
- 521052
Kokemuksia Rehux Oy yrityksestä työpaikkana?
Jonkin aikaa seurannut kyseistä firmaa sivusta, näyttäisi, että tälläkin hetkellä olisi peräti 3 eri roolia tai paikkaa281004IS: Riitta Väisänen kärsii ikävästä vaivasta - Vaipparalli ja 40 antibioottikuuria takana...
71-vuotias Riitta Väisänen on kertonut tuoreista terveysongelmistaan. Väisänen on kertonut julkisuudessa jo aiemmin vaih16818Jos mies oikeasti haluaa sinut
Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois99801