Olen tulossa tekuun ( energiatekniikka) syksyllä.
Mistä kannattaa hakea asuntoa, että mukavaa ja rauhallista asua, ja lenkkimaastot hyvät?
Opiskelija-asunto
5
1961
Vastaukset
- nnbbnmn
Jos Teku=yliopisto, niin varmaankin kannattaa ihan suosiolla hakea asuntoa Skinnarilan/Sammonlahden seudulta, niin koulumatka ei muodostu kohtuuttomaksi eikä "syrjäänny" muista laitoksen opiskelijoista :). Lenkkimaastossa löytyy kyllä, rauhallisuuden kanssa voi olla vähän niin ja näin.
(Perinteisesti "Teku" tarkoittaa Teknillistä oppilaitosta, joka taas on nykyään ammattikorkeakoulun yksikkö ja sijaitsee kaupungin keskustassa eli ihan muualla kuin yliopisto...)- ymte
LOAS on opiskelijoiden suosiossa.
Kilpailukysyiset vuokrat sisältäen nettiyhteyden, veden, sähkön, pesulan ilmaisen käytön sekä saunan (perheasunnoissa mahdollisuus omaan vuoroon).
SOluja tottakai eniten LOAS:lla, mutta soluasumista ei todellakaan kannata pelätä. Solukaverista voi saada elämänsä parhaimpia kavereita.
LOASilla on kämppiä sekä yliopiston että ammatikorkeakouluyksiöiden vieressä. Kannattaa siis katsoa www.loas.fi
Skinnarila/Sammonlahti/Kourula on suurinpiirtein yliopisto-opiskelijoiden miehittämiä alueita. Tarpeellisemmat palvelut (miinus Alko) löytyy ihan vierestä. Matkaa yliopistolla 100m-3km noilta alueilta.
Ei rauhallisuus ole ihan niin ja näin. Itse asun ORION-ryhmittymissä ja täällä asuminen on ollut ainakin täysin rauhallista. Ei ole naapureiden jumputuksia tarvinnut kuulla. Orioneissa verrattuna punkkerikadun asuntoihin on hieman parempi laatu, orionit rakennettu 2000 luvulla, pk:t peruskorjattu näinä vuosina.
Loasin nettisivuilta tosiaan löytyy huikeasti tietoa ihan kaikesta asumiseen liittyvästä. Ja jos haluat yksityiseltä alkaa yksiötä vuokraamaan niin sitten lappeenrantalaiseen, kaakkois-suomen sanomiin, etelä-saimaaseen jne. paikallislehtiin vain ilmoitusta kehiin! - nnbbnmn
ymte kirjoitti:
LOAS on opiskelijoiden suosiossa.
Kilpailukysyiset vuokrat sisältäen nettiyhteyden, veden, sähkön, pesulan ilmaisen käytön sekä saunan (perheasunnoissa mahdollisuus omaan vuoroon).
SOluja tottakai eniten LOAS:lla, mutta soluasumista ei todellakaan kannata pelätä. Solukaverista voi saada elämänsä parhaimpia kavereita.
LOASilla on kämppiä sekä yliopiston että ammatikorkeakouluyksiöiden vieressä. Kannattaa siis katsoa www.loas.fi
Skinnarila/Sammonlahti/Kourula on suurinpiirtein yliopisto-opiskelijoiden miehittämiä alueita. Tarpeellisemmat palvelut (miinus Alko) löytyy ihan vierestä. Matkaa yliopistolla 100m-3km noilta alueilta.
Ei rauhallisuus ole ihan niin ja näin. Itse asun ORION-ryhmittymissä ja täällä asuminen on ollut ainakin täysin rauhallista. Ei ole naapureiden jumputuksia tarvinnut kuulla. Orioneissa verrattuna punkkerikadun asuntoihin on hieman parempi laatu, orionit rakennettu 2000 luvulla, pk:t peruskorjattu näinä vuosina.
Loasin nettisivuilta tosiaan löytyy huikeasti tietoa ihan kaikesta asumiseen liittyvästä. Ja jos haluat yksityiseltä alkaa yksiötä vuokraamaan niin sitten lappeenrantalaiseen, kaakkois-suomen sanomiin, etelä-saimaaseen jne. paikallislehtiin vain ilmoitusta kehiin!No siis kyllähän Skinnarila-Sammonlahti kai melko kiistatta Lappeenrannan rauhattomimpiin alueisiin kuuluu jo ihan siitäkin syystä, että väestötieheys on siellä aika suuri suhteessa muihin kaupunginosiin.
Eihän tämä tietenkään tarkoita, että kyseessä mitenkään erityisen rauhaton alue olisi. Ihan ok alue, mutta jollei ole mitään erityistä syytä muuttaa sinne kuten yliopisto, niin mieluummin ainakin minä asuisin jossain muualla.
- -J_K-
Moi!
Minulla on siisti asunto erittäin rauhallisessa taloyhtiössä. Asunnon lähellä on hyvät lenkkeily- ja ulkoilumahdollisuudet ja silti se on kivenheiton päässä kaikista palveluista!
Asunto on isohko kaksio (61m2) ja siinä on iso parveke joka aukeaa puistoalueen suuntaan.
Asunto vapautuu 15.7.2007.
Mikäli olet kiinnostunut asunnon vuokraamisesta ota yhteyttä e-mail -osoitteeseen [email protected] - älämölöä
Tuosta rauhallisuuden vaatimisesta tulee välittömästi mieleen henkilö, joka valittaa jokaisesta pienestäkin asiasta. Joskus näkee näitä äidin hoivista tulleita uusavuttomia, jotka eivät ole koskaan eläneet kerrostalossa. Väkisin haetaan jotain josta voisi huomauttaa eikä edes itse uskalleta tulla ovelle sanomaan. Joten..jos edes kuvittelet saavasi omaa rauhaa esim LOAS:in asunnoissa, suosittelen olla muuttamatta kerrostaloon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3522816Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151058Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908- 80908
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849