Kirjoitin nyt pitkän kirjeen normaalisti Wordilla. Sitten luin kirjoituksen läpi ja halusin korjata virheet, mutta sitten tapahtui jotain kummallista!!!
Esim. korjasin sanaa "meile" (meille), ja yritin lisätä puuttavan L:n, mutta kursorikin söi jo siellä olleen L:n, yritin uudelleen, seuraava kirjain katosi, eli E.
Poistin koko sivun ja yritin uudelleen, sama ongelma.
Mistä tämä merkkien "syöminen" johtuu, ja miten kaiken voi normalisoida?
Kiitos avusta!
Word syö kirjaimia?
13
11680
Vastaukset
- ,.,.,.,.,
insert-näppäintä, niin korvaustila muuttuu lisäystilaksi (tai toisin päin).
- näppäin
Wordissa on mennyt "päällekirjoitustila" päälle, sen sai muistaakseni pois (ja päälle) insert näppäimellä
- Wordisti
Kiitos avustasi, kaikki korjaantui nyt!
En tiennytkään, että moista voi tapahtua.
- Ari
Insert-näppäimen lisäksi korvaustilan saa päälle ja pois hiirellä tilarivin kohdasta KORV.
Korvaustilaa voidaan käyttää esimerkiksi täytettäessä ennen tulostusta tekstinkäsittelyohjelmalla tehtyä lomaketta. Siis vaikkapa:
Nimi: Ari________________________________________
Jos rivillä on alaviivalla tehty kohta tarvittavalle tiedolle, klikkaa hiirellä kursori viivan alkuun, laita korvaustila päälle ja kirjoita kohtaan teksti. Muille kohdille vastaavasti. Kun et tarvitse lomakkeen täytön jälkeen korvaustilaa, laita se pois päältä.- Wordisti
Kiitoksia Ari avustasi. Nyt selkenee tämäkin pulma.
- MeM1
Mä oon tän asian kanssa painiskellut nyt niin monet kerrat ja nyt vasta löytyi vastaus täsät viestiketjusta! Olin menettää järkeni. Tuhannesti kiitoksia! :DD
- tietämätön..
Missä se Insert näppäin on?
- olla
insert päällä?
- mäkkäri
Itse en löydä KORV-nappulaa Officen 2011-versiosta macille. Apua kaivataan!
- Jarikr80
Ihan paskaa. Kukaan viisas ei kerro syytä miksi se menee päälle tuo kirjoituksen syöminen tietokoneissa. Minua kans on vituttanu monta kertaa. Sen saa siitä Insert napista pois mutta mistä se johtuu että tulee se päällekirjoitus tietokoneeseen?
- näin-se-tapahtuu
Painat nappia vahingossa, kissasi painaa nappia vahingossa, papukaijasi nokkasee nappia tahallaan...
- Anonyymi
näin-se-tapahtuu kirjoitti:
Painat nappia vahingossa, kissasi painaa nappia vahingossa, papukaijasi nokkasee nappia tahallaan...
Ensin painaa Num Lock ja sitten Ins - näppäintä. Jos painaa ainoastaan Ins - näpääimen, tulee nolla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212286
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4242163Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?14974- 44794
Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34790Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109766Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!15764Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32689