http://www.youtube.com/watch?v=bohHMkUncDQ
Miten saadaan tollaset sihahdukset? :)
Sama ääni ku heittäis löylyä!
14
4790
Vastaukset
- olenmika
hukkaportin sihahdus se taitaa olla :D
- kjoifjadf
sehän se, kannattaa ensin hommata turboauto ni saa tollasii kivoja ääniä aikaseks. :D
- taida olla
hukkaportin sihadus. Kannattaisi tutustua turboautojen tekniikkaan ennenkuin antaa lausuntoja. Ton sihahdusäänen pitää dump-venttiili, jonka tarkoituksena on päästää ahtopaine pois turbo ja kaasuläpän väliltä kun kaasu nostetaan esim. vaihtamistilanteessa. Jos näin ei tehtäisi, ahtoputkessa kulkisi paineaalto äänennopeudella kohti ahtimen siipiä pysäyttäen turbon pyörimisen ja kuluttaen siipiä. Nyt kuitenkin kun ylipaine häviää, säilyy ahtimen pyöriminen.
- ehheheeaasdfdsaf
taida olla kirjoitti:
hukkaportin sihadus. Kannattaisi tutustua turboautojen tekniikkaan ennenkuin antaa lausuntoja. Ton sihahdusäänen pitää dump-venttiili, jonka tarkoituksena on päästää ahtopaine pois turbo ja kaasuläpän väliltä kun kaasu nostetaan esim. vaihtamistilanteessa. Jos näin ei tehtäisi, ahtoputkessa kulkisi paineaalto äänennopeudella kohti ahtimen siipiä pysäyttäen turbon pyörimisen ja kuluttaen siipiä. Nyt kuitenkin kun ylipaine häviää, säilyy ahtimen pyöriminen.
hukkaportti ja "dumppi" ole sama asia? :D
- BiiSt
ehheheeaasdfdsaf kirjoitti:
joku amis koitti vaa pätee :D
- Sihahtaa
BiiSt kirjoitti:
joku amis koitti vaa pätee :D
Kuten yllä kirjoitettiin. Hukkaportti päästää pakokaasut turbiinisiiven ohi kun ahtoja tulee tarpeeksi, eikä pidä mitään ääntä.
Joskus myös By-Pass ventiili sihahtaa, jos on kartiosuodatin ja ahtoja nostettu. - eine...
kylläkään _ihan_ ole!
Kuten tuo aiempi kirjoittaja kertoi, dump-venttiili on imupuolella. Hukkaportti sensijaan pakopuolella.
'Siviiliturboissa' käytetään dumpin tilalla by-pass venttiiliä, koska se ohjaa ylimääräiset paineet hullunkiertoon, eikä päästä niitä harakoille. Tämä sen vuoksi, etteivät seokset menisi sekaisin.
Joten, älä korvaa by-pass venttiiliä dumpilla vaikka mieli tekisi sen suhahduksen vuoksi.
(Äläkä varsinkaan hukkaporttia dumpilla. :D)
Forgella on kylläkin tuollainen ihme kombinaatioventtiili. En tiedä sitten tarkemmin miten tuo sen suhahduksen saa aikaan:
http://www.ttstuff.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Product_Code=FMDVSPLTR-P - tutustua tarkemmin vaikka
internettiin, jos tiedot turboautoista ovat tuolla tasolla. Ainakaan mun turbossani on hukkaportti erikseen.
- hukkis!!
tutustua tarkemmin vaikka kirjoitti:
internettiin, jos tiedot turboautoista ovat tuolla tasolla. Ainakaan mun turbossani on hukkaportti erikseen.
kai itse tiedät että myös hukkaportillisia turbojakin on. joten tutkippa vaikka itsekkin ensin internettiä ja tule vasta sitten pätemään!!
- valtteri...
hukkis!! kirjoitti:
kai itse tiedät että myös hukkaportillisia turbojakin on. joten tutkippa vaikka itsekkin ensin internettiä ja tule vasta sitten pätemään!!
http://ffp-motorsport.com/tuning/turbo.php
Vähän opiskeltavaa tietämättömille. Jos niinku turbon toiminta kiinnostaa. :) - sekä
hukkis!! kirjoitti:
hukkaportti erikseen että by-pass erikseen. Ei jumalauta mitä maitoviiksiä täällä on. Oottekste koskaan ajaneet edes turboautoa?
- asentaja..
Tuo ääni ei kuulu asiaan. Autoon on vaihdettu liian iso turbo.
- Läskipylly
Voi helv.. Täällä on ihan mänttiä porukkaa! Ei oikeen turbo jutut oo ihan kaikille tuttuja...
Menkää amikseen!
- Erkka 15
Se mikä sihahtaa on pakoputken paukkulaakeri. Se on kulunu väljäks ja siks se pitää tollasta ääntä. Uusia laakereita saa jokaiselta amikselta jolla on autossa enemmän Wunderbaumeja kun läheisellä huoltiksella.
(Ne Wunderbaumit on salainen merkki -täältä saa paukkulaakereita)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831429Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671225Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2011209Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2171195Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä104999Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134926Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123798- 77765