Onko muita???

morsian07

Onkohan muita ei-kirkkoonkuuluvia kuin me, jotka silti haluavat avioliittonsa siunattavan kirkossa? Sulhaseni on eronnut kirkosta täytettyään 18 ja itse en ole koskaan kirkkoon kuulunutkaan (minua ei ole kastettu, en ole käynyt rippikoulua). Kuitenkin nyt kun menemme maistraatissa naimisiin, haluamme myöhemmin myös papin siunauksen liitollemme. Tämä on aiheuttanut sukulaisissa kovasti ihmetystä, en jaksaisi enää selitellä asiaa. Onkohan muita meidän kaltaisiamme, vai olemmeko tosiaan kummajaisia, niinkuin sukulaisten päivittely on antanut ymmärtää... Papilla ei onneksi ollut mitään siunausta vastaan.

7

1276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siviilivihitty

      No sinällään en yhtään ihmettele tuttaviesi mielipiteitä... Miksi haluatte Jumalan siunauksen liitollenne jos se ei kumpaakaan ole aiemminkaan kiinnostanut? Vai onko syynä kirkkoihäiden viehätys?

      Minusta jokainen tekee tyylillään, mutta omien aatteidensa takana tulisi seistä.

    • hkkkkkk

      Kiinnoistaisi tosiaan kuulla, miksi haluatte kuitenkin papin siunauksen, vaikka ette kuulu kirkkoon:O Koskapa haluaette siunauksen jälkikäteen, kyse ei taida olla pelkästä seremoniasta teidän kohdallanne. Jos sinulla siis on jonkinlainen uskonnollinen vakaumus, rippikoulun voi käydä aikuisenakin (kaste voidaan suorittaa konfirmaation yhteydessä) ja siitä sitten vaan liittymään kirkkoon...

    • molemmat!

      Kirkon palvelut ovat ennenkaikkea vain kirkon jäsenille. Liittykää kirkkoon, ottakaa kristittyjen kaste, käykää rippikoulu ja tunnustakaa uskonne, nauttikaa ehtoollinen ja antaa papin vihkiä teidät. Kirkollisveroja maksetaan siksi, että papin palkkakin saadaan maksetuksi. Vai oletteko ottamassa palveluita ilman korvausta?

      • eräs toinen

        Minä olen kyllä valmis maksamaan avioliiton siunauksesta, mutta en halua sen vuoksi maksaa tuntuvaa osaa palkastani koko elämäni ajan instituutiolle, jonka toiminnasta suurin osa on minusta tehotonta ja ajastaan jäljessä. Minä uskon Jumalaan, en kirkkoon, eikä siunauksesta kuulu maksaa. Papin ajasta ja vaivasta maksan mielläni korvaksen, mutta en koko ikääni.


      • haloooooo
        eräs toinen kirjoitti:

        Minä olen kyllä valmis maksamaan avioliiton siunauksesta, mutta en halua sen vuoksi maksaa tuntuvaa osaa palkastani koko elämäni ajan instituutiolle, jonka toiminnasta suurin osa on minusta tehotonta ja ajastaan jäljessä. Minä uskon Jumalaan, en kirkkoon, eikä siunauksesta kuulu maksaa. Papin ajasta ja vaivasta maksan mielläni korvaksen, mutta en koko ikääni.

        Jos te ette kuulu kirkkoon niin mitä ihmettä te tekisitte ko. instituution siunauksella? Elämässä pitää tehdä valintoja, kaikkia ei ole kaupan...


      • ---
        haloooooo kirjoitti:

        Jos te ette kuulu kirkkoon niin mitä ihmettä te tekisitte ko. instituution siunauksella? Elämässä pitää tehdä valintoja, kaikkia ei ole kaupan...

        Minun mielestäni perustelusi ovat ihan oikeutetut. Omasta kokemuksesta tiedän ettei uskominen jumalaan ja kirkkoon ole sama asia. Olen onnellinen puolestanne ja siitä että löysitte avoinmielisedn papin, joka suostuu epätavallisen toimenpiteen suorittamaan.

        Hassua muuten miksi ihmiset ensin sanovat että pitää seistä vakaumuksensa takana (eli tulla kastetuksi jos uskoo jumalaan) ja sitten yhtäkkiä ettet sitä voikaan tehdä, koska vakaumuksesi on eri kuin 99%:lla kansasta. Tekopyhää mun mielestä...

        Onnea vaan vihkimiseen!


    • näin ynnäilen

      Pappi ei voi sääntöjen mukaan siunata teitä, jos kumpikaan ei kuulu kirkkoon, eikä ole konfirmoitu. Jos tietäisin, että pappi olisi omasta seurakunnasta, syyttäisin häntä virkavirheestä. Hän tuhlaa minun seurakunnalle maksamiani rahoja pakanoihin, jotka halveksuvat seurakunnan toimintaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe