Kyseessä on vanha talo, josta maali kulunut osittain pois ja puu näiltä osin harmaantunut. Kaikissa ohjeissa käsketään poistamaan harmaantunut puuaines (nukkaantunut?). Kuinka tarkasti harmaantunut puuaines on poistettava? Poistettuani nukkaantuneen puun, se näyttää vielä harmahtavalta, mutta tuntuu kovalta. Onko hiottava puu täysin näkyviin? Tarkoituksena laittaa ensin Woodex Aqua vesiohenteinen kylläste, Nordica Eko pohjamaali ja Nordica Eko pintamaali. Nordica Ekoon päädyin sen hengittävyyden vuoksi. Kyseessä lautaverhoiltu hirsitalo. Mielipiteitä, kiitos.
Paljon kysymyksiä
7
1517
Vastaukset
- Heko69
Poista harmaa pinta kunnes kova, kiinteä, imevä, vaalea puu tulee esiin, näin paras. N. Eko -maali on lateksi, eikä hengitä sen enempää kuin mitkään muutkaan lateksit. Päin vastoin k.o. maalin kiiltävä pintahan on tiivimpi kuin himmeämmän maalin. Esim. Vinha olisi mielestäni peittävänä puunsuojana parempi vaihtoehto.
- harmaantunut puu
Kiitos vastauksestasi. Olen ilmeisesti tehokkaan mainoksen "uhri". Esitteessä luki sen olevan kaksitehoakrylaattimaali, joka estää sadevettä imeytymästä sisään, mutta päästää kosteuden ulos. Ajattelin aluksi maalata pellavaöljymaalilla, mutta ohjeita lukiessani ajattelin sen olevan hankalaa ja tämän Nordican löytäessäni ajattelin sen olevan sopiva. Osaahan olla vaikeaa.
- hankalaa...
harmaantunut puu kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Olen ilmeisesti tehokkaan mainoksen "uhri". Esitteessä luki sen olevan kaksitehoakrylaattimaali, joka estää sadevettä imeytymästä sisään, mutta päästää kosteuden ulos. Ajattelin aluksi maalata pellavaöljymaalilla, mutta ohjeita lukiessani ajattelin sen olevan hankalaa ja tämän Nordican löytäessäni ajattelin sen olevan sopiva. Osaahan olla vaikeaa.
pellavaöljymaali ei ole vaikeaa maalattavaa - mistä ihmeestä se käsitys on oikein tullut. Meillä maalattiin itse viime kesänä talo Linillä eikä mitään vaikeuksia...eka kerta ohennettuna ohjeen mukaan ja tonen kerta sitten vain vähän ohennettuna. Maalaaminen on samanlaista kuin muillakin maaleilla - tai ainakin meillä hingataan maali pintaan oli se sitten mitä maalia tahansa.
Nordica ekoa meillekin suositeltiin ja saattaahan se ollakin hengittävä...kokeilemalla sen sitten näkee mitä se seinässä vaikuttaa.
Maalin valitseminen on todella hankalaa...pelavaöljymaali homehtuu, lateksi ei hengitä jnejne ja jos kysyy ohjeita, niin niitä saa yhtä monta kuin on vastaajaakin.
- sanottiin
suoraan, että jos noin huonossa kunnossa (meidänkin talo oli, hilseilee yms.), niin ulkoverhoilu on uusittava, että vaikka kuinka hinkkaisi vanhat maalit pois, on epätodennäköistä, että uusi maali tulisi talon pinnassa pysymään. Suosittelen, että kokonaan vanhat laudat pois ja uusi verhoilu päälle.
- -Runko- kohdassa,
jos ei niin uusi ulkoverhous koolaten!
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Hengittava hirsitalo.htm - vain.
Ei se harmaa väri haittaa vaan nukka. Minä poistin kaiken maalin hyväkuntoisia päätykolmioita lukuunottamatta (iso työ sinänsä) ja tilalle petrooliöljymaali. Muille paitsi aurinkoisimmalle sivulle vielä varuilta homesuoja alle.
- vastauksista
Kiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854598
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864426Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173612Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402987Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102794En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392143Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1171332