aikuiset lukekaa Herra Norrel ja Jonathan Strange

suvianne

Tässä on erillainen oikeastaan täysin kliseetön fantasia romaani!!
Alku voi tuntua oudolle mutta kannattaa jatkaa. Kirja on hyvä!
Ei ole edes suoranaista hyvä vastaan paha koska pahaa edustaa hyvää tarkoittava haltia joka hukuttaa lahjoihin ihmiset joista pitää mutta tansittaa heitä sitten öisin omassa maailmassaan pitäen sitä ainoana oikeana ja parhaana elämänä!!
Jos joku on lukenu kertokaapa mitä piditte!!! kiinnostaisi tietää olenko aivan väärä ihminen fantasiaa lukemaan kun pidän kerta tällaisista käytännön (voi en nyt muista sitä sanaa.. opiskelikohan se Strange mystiikkaa tai jotain sinnepäin)

7

619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nynaeve

      Luin viime kesänä tuon tiiliskiven ja tykkäsin. Pidin sen tunnelmasta, jotenkin Jane Austenmaista, mutta aavistuksen kieroon kasvanutta, johtuen niistä fantasiaelementeistä. Se oli yhtä aikaa synkkä ja hauska.

      Päähenkilöistä kumpikaan ei ollut erityisen miellyttävä, se haittasi jotenkin välillä. Hyvä kirja kuitenkin, kannattaa tosiaan lukea.

      • suvianne

        minä oikeastaan pidin siitä kun ne pää henkilöt oli niin epämiellyttäviä.. varsinkin Norrelin luonne oli niin ärsyttävä että kirjaa oli mukava lukea kun siitä puuttui ne sankari ainekset. Sankari oli sitte Herra Strange joka oli kuin kuka tahansa ihminen mutta sai pelastettua silti rakkaansa vaikka taisi olla keski-ikäinen ja epäatleettinen!!


    • piparminttuoy

      Olen kuusitoista vuotias ja pidin kirjasta todella paljon!

      • suvianne

        Ei se ole k18, ajattelin vain että yleisesti ottaen se ei ehkä kelpaa nuoreen makuun. Onhan se vähän hidas tempoinen.
        Mutta tarkoitinkin pikemminkin aikuisella.. aikuisten makua!! Nimittäin jos on aloittanut lukemisen pienenä on siirtynyt aku ankoista aikoja sitten romskuihin. Silloin maku on "aikuisempi" ei tyydy lasten ja nuorten kirjoihin. Mutta esim mieheni tytärtä olen kovasti yrittänyt innostaa lukemaan. Hän on 12 ja nyt vasta lukee akuja!! En usko hänen lukevan 16 vuotiaana sellaista tiiliskiveä vaikka saisi karkin joka sivusta!!!


      • Nynaeve
        suvianne kirjoitti:

        Ei se ole k18, ajattelin vain että yleisesti ottaen se ei ehkä kelpaa nuoreen makuun. Onhan se vähän hidas tempoinen.
        Mutta tarkoitinkin pikemminkin aikuisella.. aikuisten makua!! Nimittäin jos on aloittanut lukemisen pienenä on siirtynyt aku ankoista aikoja sitten romskuihin. Silloin maku on "aikuisempi" ei tyydy lasten ja nuorten kirjoihin. Mutta esim mieheni tytärtä olen kovasti yrittänyt innostaa lukemaan. Hän on 12 ja nyt vasta lukee akuja!! En usko hänen lukevan 16 vuotiaana sellaista tiiliskiveä vaikka saisi karkin joka sivusta!!!

        on monenlaista. Jotkut ovat Aku-asteella vielä aikuisinakin. :)

        Toisia ei vaan voi pakottaa lukemaan, jos ei kiinnosta, ei kiinnosta. Toiset hurahtavat kirjoihin ihan täysin ja jotkut aloittavat lukuharrastuksen sitten kun löytävät sen oman juttunsa.


      • taizi92
        Nynaeve kirjoitti:

        on monenlaista. Jotkut ovat Aku-asteella vielä aikuisinakin. :)

        Toisia ei vaan voi pakottaa lukemaan, jos ei kiinnosta, ei kiinnosta. Toiset hurahtavat kirjoihin ihan täysin ja jotkut aloittavat lukuharrastuksen sitten kun löytävät sen oman juttunsa.

        Olen vasta 15 vuotias, mutta olen koko pienen ikäni rakastanut lukemista ja mitä pidempi kirja sen parempi =) Joskus voi kirjan koko hirvittää, mutta jos juoni on hyvä sen jaksaa kyllä lukea =) Mutta nyt eksyttiin aiheesta =) En ole tuota kyseistä kirjaa lukenut, ja jos se on hidastempoinen, taitaa jäädä lukematta, niinkuin sormusten herrallekkin kävi =/


    • ja yksi suosikeistani.

      Minäkin pidin tässä kirjassa erityisesti siitä, että tässä ei ollut niitä pahimpia fantasia-kliseitä. Ja oli niin ihanan paksu että ihan hetkessä ei lukunautinto ollut ohi.

      Minun suosikkini hahmoista oli Childermass. Harmi että hän esiintyi niin vähän.

      Kerrankin hyvää fantasiaa aikuiseen makuun. Itsekin olisin varmasti pitänyt tätä kirjaa pitkäpiimäisenä joskus nuorempana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      155
      6469
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3888
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2005
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1508
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe