Moi!
Olen ollut nyt viikon juomatta.
Ja rehellisesti sanottuna se on vuosiin pitkin aika minkä olen ollut juomatta.
Nyt oloni on turhautunut, mikään ei huvita, mitään en saa aikaiseksi.
Väsyttää vaan ja nukunkin paljon.
Nyt on taas se paikka, että kohta ehkä pitäis juoda taas kännit.
Mutta olen ajatellut, että jos ei joiskaan, vaan kokeilis olla esim. kuukauden raittiina.
Menetänkö siinä jotain?
Eli sanokaa jotain syitä että miksi minun kannattaisi jatkaa tätä viikon kestänyttä raittiutta?
Voiko raittiina elämä olla hauskaa?
Kiitos vastauksista!
Kannattaako
5
655
Vastaukset
- sinä hassu
aivan turha kärvistellä. Jos juominen tuo sinulle iloa ja hauskuutta elämään, anna mennä.
Turhautuminen ja ns. kyllästyminen "kuivilla" oloon alussa on ihan normaalia.
Sulla on juomatonta viinaa vielä paljon jäljellä.
Palataan asiaan vaikka vuoden päästä.
"Ole onnellinen. Se on yksi tapa olla viisas"
Tsemppiä vaan sinne jonnekkin!!- ..viinaa..
..paljon jäljellä kuulosti hassult. :D onhan noitkin ihmisii jotka ei koskaan tajuu tai pitää et alkoholi on pien luxust elämäs ja kuvittelee et voi juoda kaiken viinin ja polttaa kaiken röökin mitä on maailmas kuten edes mennyt juicemme.
- rairairaitis
VOI menettää mitään pysymällä selvänä kuukauden. Viina ja humala kyllä odottavat sua senkin jälkeen. Ei ne mihinkään katoa. Kuukauden päästä voit ihan vapaasti ( mikäli vielä tahdot) juoda niin paljon kuin vain kukkaro ja terveys antaa myöten. Kannattaa todellakin kokea uusi extreme seikkailu eli kuukausi ilman viinaa ;)
Raittiina on harvemmin sillälailla hauskaa, että naurattaisi hulvattomasti. Mutta kun selvinpäin katselee esimerkiksi entisen seurapiirinsä ilonpitoa, ei yhtään tee mieli mennä mukaan, on se niin järjettömän tuntuista.
Minun kokemukseni mukaan raittius kannattaa. Elämä on täysipainoisemman tuntuista eivätkä atavistiset pelot ahdista.
Ilman-viinaa-elämisessä on kaksi tapaa: kuivilla olo ja raittius. Kuivilla ollessa tekee mieli alkoholia, raittiina ei tee. Valitettavasti ei ole olemassa metodia, jolla pääsisi varmuudella raittiuteen; esimerkiksi minä tein lukuisia viinalakkoja, jotka pitivät muutamasta tunnista yli puoleen vuoteen.
Viimeinen viinalakkoni kesti neljä päivää muuttuakseen raittiudeksi heinäkuussa 1998. Jos elän vielä viisi vuotta, rikon raittiinaoloennätykseni (aloin juoda 14-vuotiaana).
Huonoinkin päivä ilman viinaa on paljon parempi kuin paras viinan kanssa.
Paras lukemani kirja viinasta on Raimo O. Kojon kulttiteos "Eroon viinasta". Suosittelen. Painos on loppunut, mutta ainakin kirjastoista löytyy.- aloittaja
Niin kiitos vain vastauksista!
Tein päätöksen, että aion olla täys raittiina tämän kuun eli heinäkuun.
Nyt viikon raittiina olon jälkeen hermot on kireellä ja kaikki vituttaa eikä oikein huvita mikään.
Mutta aion siis olla tämän kuun raittiina.
Eihän se ota ellei annakkaan.
Ja säästyyhän siinä rahaa n. 100 euroa.
Hyvät kesän jatkot teille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221320
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä511259Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221183- 1381013
- 100879
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten325814Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602