4-vuotiaan kanssa

minne?

Olisi tarkoitus tehdä jonkinlainen kesälomareissu kotimaassa. Viime vuonna oltiin muumimaailmassa ja nyt olisi kiva päästä jonnekin muualle. Ähtäri ja Korkeasaari jo tuttuja paikkoja myös. Ehdottakaa ja kertokaa kokemuksianne! :)

20

4490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kahden lapsen äiti

      Meillä meni siellä viime kesänä koko päivä.
      Paljon nähtävää ja ohjelmaa jossa vanhemmat voi lasten kanssa viettää aikaa.
      Lisää kohteita löytyy myös os. http://www.tenavalehdet.fi

    • kokemuksella kerrottua

      Olemme olleet kahtena kesänä poikamme kanssa vaasalandiassa (3 ja 4 vuotiaana)ja sinne poika haluaa tänä kesänäkin. Siellä suuri osa laitteista on sellaisia, että pienemmätkin pääsevät niihin. JOnotusta ei ole juuri laisinkaan ja sieltä puuttuu se kauhea vilske ja väkimäärä, mikä haittaa ainakin meidän perhettä särkänniemessä ja linnanmäellä. Suosittelen sitä muillekin pikkulapsellisille perheille.

    • taas näitä

      eikö voi mennä minne vaan? Mikä ihmeen ikä 4 vuotta on että pitää kysellä aivan älyttömiä..siis minne vaan, eikö ole helppoa?

      • näitä..

        Pitääkö sun sitten lueskella näitä? Saa kai sitä kysyä toisilta kokemuksia ja en nyt lähtisi 4-vuotiasta "ihan minne vaan" viemään. Sinua varmaan vietykin..ja sen kyllä huomaa...


    • oikein hyvä

      paikka olisi Jakomäen ostari. Siella on paljon nähtävää koko päiväksi, eikä tule maksamaankaan paljoa. Jos taas satut olemaan rahoissas, mitä epäilen, niin silloin kannattaa matkustaa Kuusamoon ja lähteä koskenlaskuun. Meillä oli siellä aivan ihanaa 4v kaksosten kanssa viime kesänä. Niitä järkätään lapsille sopivia, kun on massia.

      • taas..

        Siis onko se noin hankalaa kirjoittaa asiallisia viestejä??? "Jakomäen ostari ja jos oot rahoissas, mitä epäilen"...harrasta vaan itse ostari matkailua, mutta ei kiitos minulle! Asiallisista viesteistä suuri kiitos, onneksi tämä maa kantaa päällään fiksuakin porukkaa :)


      • monipuolinen luonto
        taas.. kirjoitti:

        Siis onko se noin hankalaa kirjoittaa asiallisia viestejä??? "Jakomäen ostari ja jos oot rahoissas, mitä epäilen"...harrasta vaan itse ostari matkailua, mutta ei kiitos minulle! Asiallisista viesteistä suuri kiitos, onneksi tämä maa kantaa päällään fiksuakin porukkaa :)

        on todella kaunista joka puolella maatamme. En tiedä missä päin asut, mutta lentäen lappiin ja yöjunalla takaisin stadiin on 4v ihana kokemus. Minun oli ainakin viime kesänä haltioissaan etenkin junassa kun sai nukkua omassa sängyssä ja kuunnella kiskojen kolketta. Teimme siellä pari pientä vaellusta ja lopun aikaa olimme kylpylässä. Tänä kesänä lennämme gotlantiin ja menemme peppiä moikkaamaan. Lapsella on tosin oltava hyvät käytöstavat, jotta tuollainen reissu onnistuu, kun siellä on muitakin ihmisiä.


      • edulliseksi
        taas.. kirjoitti:

        Siis onko se noin hankalaa kirjoittaa asiallisia viestejä??? "Jakomäen ostari ja jos oot rahoissas, mitä epäilen"...harrasta vaan itse ostari matkailua, mutta ei kiitos minulle! Asiallisista viesteistä suuri kiitos, onneksi tämä maa kantaa päällään fiksuakin porukkaa :)

        tulee, kun kävelee talon ympäri,jos sellainen on,muutaman kerran.siinä on tarpeeksi kesäreissua.eväätkin voi ottaa mukaan.


    • ()lilli()

      Puuhamaahan siel on just ton ikäsille kaikkee kivaa!

    • Satunnainen lukija...

      Lomakohteitahan Suomessa kesällä riittää lapsiperheille, auttaisi hieman jos tietäisi minkä tyylistä paikkaa etsitte? 4-vuotias saattaisi saada enemmän irti puuhapuistosta, kuin varsinaisesta huvipuistosta joissa ei vielä pääse suurimpaan osaan laitteista. Tällaisia ovat ainakin JukuJukuMaa Kalajoella, ja Puuhamaa Tervakoskella.

      • Kolmen äiti

        Meillä vasta nyt 8 ja 9 vuotiaat on alkanu päästä noissa huvipuistoissa johonkin laitteisiinkin, eli on aivan totta, että nuo puuhapuistot on kivampia. Sitäpaitsi niissä on hinta-laatu suhde parempi.
        Paras hinta-laatu suhde kylläkin mun mielestä on korkeasaaressa, minne muualle pääsee vitosella! Porissa on Kirjurinluodossa lintupuisto ja PelleHermannin leikkipuisto, jotka ovat ilmaisia, sekä Turussa Kupittaalla lintupuisto, maauimala, seikkailupuisto, polkuautorata, pomppulinna ja erilaisia vuokrattavia polkuautoja, jopa koko neljän hengen perhemalli. Seikkailupuisto on ilmainen, mutta pomppulinnat ja polkuautojen vuokra maksaa vähän. Isoilla polkuautoilla saa ajella koko puiston aluelle, siis myös lintupuistossa.
        Loimaalta löytyy tämmöinen sarka-museo: www.sarka.fi. Turussa on lisäksi Kuralan Kylämäki, joka on lapsille mieleen ja AboaVetus museo voisi alkaa kiinnostaa jo neljä vuotiasta, siellä kun pääsee kävelemään aitoa keskiaikaista katua maan alla ja saa koskea ja tehdä itse, saa esim. piirtää vahatauluun.


    • tyytyväinen perhe

      Olimme juuri viikko sitten ensimmäistä kertaa Wasalandiassa 4-, 5- ja 7-vuotiaiden lastemme kanssa. Olimme positiivisesti yllättyneitä paikasta! Nettisivuja olimme tutkineet jo kotona, mutta kyllä todellisuus yllätti. Tekemistä oli laidasta laitaan ja nuorinkin pystyi menemään jo useimpiin laitteisiin ainakin aikuisen seurassa.

      Ehdottomasti ensi kesänä uudestaan!

      ps. aivan vieressähän on myös Tropiclandia. Ja edullisimmat hotelli-huvipuistopaketit taisivat olla n. 125€/vrk sisältäen liput huvipuistoon tai kylpylään

    • suomen

      isoilla järvialueilla, saimaalla, vaikka järjestetään upeita sisävesiristeilyitä. Sinne kannattaa lähteä ehdottomasti, jos se rahapuoli on kunnossa...?

      • ei...

        toiminut sisävesiristeily 5-vuotiaan pojan kanssa. TArjanteella ei ainakaan ollut lainkaan riittäsästi virikkeitä pojalle. Nukkuikin sitten pari tuntia isänsä sylissä penkillä.


    • vaikka

      risteily ahvenanmaalle.siellä on paljon nähtävää ja koettavaa.tai sitten laivalippu sinnepäin ja lentäen takaisin.

      • Rap

        tulkaa takaisin käyttäen saaristolauttoja ja yöpykää saaristossa.


    • käynyt

      Meillä on 4-12v. lapsia ja olemme useasti käyneet Ikaalisissa. Siellä on kylpylän lisäksi upea hiekkaranta vesipuistoineen ja rannalla on paljon tekemistä esim. kiipeilypaikkoja, keinut, pompputrampoliini? jossa aikuisetkin mahtuvat sekaan. Titi-nallen talo myös. Hieno, siisti alue, jossa monenlaista tekemistä kaikenikäisille. Ja kaikki kävelyetäisyydellä hienossa maastossa järven rannalla.

    • tepsukka

      Kesämaa on uudistunut.On uusi iso polkuauto puisto ja bergin autot jipii....

    • Juustina

      Omat grillattavat yms. mukaan ja päivä siellä.

      • kannatan

        Puuhamaata!!! Ihana paikka, peliluola, pomppu"linnat", uintimahdollisuudet, erilaisia ratoja, eläimiä, ruokailupaikkoja, kauppoja mistä ostaa kivoja tuliaisia ja matkamuistoja ja paljon muuta pientä kivaa kaiken ikäisille. Vanhemmatkin pääsevät uima-altaisiin uiskentelemaan ja virkistäytymään.

        Itse olen siellä useasti käynyt lapsena, sekä nyt vanhempanakin ollaan kaveriporukalla (ikää 16-20v) käyty parina kesänä ihan vaan huvikseen Puuhamaassa. Siellä on tosiaan sitä tekemistä kaiken ikäisille, myös vähän vanhemmille. :) Itse olen siis 19v, ja hyvin olen viihtynyt siellä. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      468
      3406
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      462
      3401
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      138
      2955
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2272
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2140
    6. 199
      1520
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1387
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      98
      1261
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      87
      1254
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe