koivutisleöljy

adaa

onko muilla kokemuksia tästä tuotteesta?

olen sairastanut psoria n. 15 vuotta ja sitä sun tätä on tullut testattua. Välillä on ollut positiivisia kokemuksia, mutta yleensä mitään suurempaa apua en ole psoriin saanut. Minulla on tosin melko lievä psori (kyynärpäät, kämmenet ja nilkat).

itse olen koittanut vapusta lähtien koivutisleöljyä ja tulokset ovat varovaisen hyviä, ellei kiitettäviä. En uskalla vielä riemuita, sillä aiempien tuotteiden kanssa aina tilanne on lopulta huonontunut (eli palannut normaaliksi).

Käytän öljyä ja vaseliinia molempia 1 kerran päivässä. Lisäksi käytän suolahoitoa (=suihkussa hion suolalla kuivan kerroksen psorista pois, en kylve).

tulokset alkoivat parantua n. 3 viikon käytön jälkeen ja edelleen n. 2 kk:n jälkeen on tilanne parantunut. Parasta on että kortisoni voiteista on voinut luopua :)

miten muilla, onko ollut apua? Miten käytätte tuotetta? käytättekö jotain muuta tämän kanssa?

12

1912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lissu

      kaksi eri kertaa kokoeillut ko. ainetta päänahan psoriin. Sen käyttö oli aika hankalaa (ainakin päähän), koska kun se aine vaikutti en voinut olla sisällä (muuten "haisi" koko kämppä tervalle) ja noin viikon käytön jälkeen mol. kerroilla minulle nousi lämpöä. En tiedä oli ko. aine syyllinen vai oliko se vain sattumaa, mutta en ole sen jälkeen sitä käyttänyt. Käyttö on varmasti helpompaa iholle ja jos siitä on apua, niin mielestäni kaikki keinot ovat sallittuja. On tämä senverran tympeä sairaus.

      • Haraaa

        Käytin myös kyseistä ainetta ja lopetin juuri sen voimakkaan hajun takia alkoi "ällöttämään" ja ei voinut enää käyttää. Apua ehkä oli jonkin verran.

        Nyt yritän suolavedellä ja perusrasvoilla kesän ajan.

        tympeä on tauti joo..
        tsemppiä vaan kaikille


      • moonika_moonika
        Haraaa kirjoitti:

        Käytin myös kyseistä ainetta ja lopetin juuri sen voimakkaan hajun takia alkoi "ällöttämään" ja ei voinut enää käyttää. Apua ehkä oli jonkin verran.

        Nyt yritän suolavedellä ja perusrasvoilla kesän ajan.

        tympeä on tauti joo..
        tsemppiä vaan kaikille

        Onkos se haju sitten ihan pelkkä tervan haju, vai jotain muutakin? Olen juuri äsken kuullut aineesta ja mietin, uskallanko hankkia kun mulla on astmakin. Sillä vaan, että yleensä kaikki hajusteet ärsyttävät, liittyen ehkä muihinkin allergioihin.

        Mistä tilasitte ainetta? Kertokaa osoite ja muutakin tietoa.


      • haraaa
        moonika_moonika kirjoitti:

        Onkos se haju sitten ihan pelkkä tervan haju, vai jotain muutakin? Olen juuri äsken kuullut aineesta ja mietin, uskallanko hankkia kun mulla on astmakin. Sillä vaan, että yleensä kaikki hajusteet ärsyttävät, liittyen ehkä muihinkin allergioihin.

        Mistä tilasitte ainetta? Kertokaa osoite ja muutakin tietoa.

        Tässä osoite:

        www.charcoalfinland.com


        Pelkkä tervan haju se on, ei sinällään ole paha mutta tässä yhteydessä rupesi häiritsemään tosi paljon.


      • sinkki ja rauta
        moonika_moonika kirjoitti:

        Onkos se haju sitten ihan pelkkä tervan haju, vai jotain muutakin? Olen juuri äsken kuullut aineesta ja mietin, uskallanko hankkia kun mulla on astmakin. Sillä vaan, että yleensä kaikki hajusteet ärsyttävät, liittyen ehkä muihinkin allergioihin.

        Mistä tilasitte ainetta? Kertokaa osoite ja muutakin tietoa.

        Haju teetti minulle päänsärkyä vaikken yleensä olen kovin herkkä hajusteille.


      • apu
        Haraaa kirjoitti:

        Käytin myös kyseistä ainetta ja lopetin juuri sen voimakkaan hajun takia alkoi "ällöttämään" ja ei voinut enää käyttää. Apua ehkä oli jonkin verran.

        Nyt yritän suolavedellä ja perusrasvoilla kesän ajan.

        tympeä on tauti joo..
        tsemppiä vaan kaikille

        hoito sinulla on?Kerro!


      • haraaa
        apu kirjoitti:

        hoito sinulla on?Kerro!

        Alkuun tämä. en ole saanut mitään virallista hoito-ohjetta olen vain kuullut tämän jostakin...

        Olen sekoittanut merisuolaa n.kourallisen reiluhkoon kuppiin ja siihen kuumaa vettä päälle. Kostutan liinan liuokseen ja pyyhin ihottumakohtia tällä. Lopuksi rasvaan perusvoiteilla. Iho tuntuu käsittelyn jälkeen mukavammalta.

        toivottavasti tästä olisi edes jotain apua...


      • ekkum
        haraaa kirjoitti:

        Alkuun tämä. en ole saanut mitään virallista hoito-ohjetta olen vain kuullut tämän jostakin...

        Olen sekoittanut merisuolaa n.kourallisen reiluhkoon kuppiin ja siihen kuumaa vettä päälle. Kostutan liinan liuokseen ja pyyhin ihottumakohtia tällä. Lopuksi rasvaan perusvoiteilla. Iho tuntuu käsittelyn jälkeen mukavammalta.

        toivottavasti tästä olisi edes jotain apua...

        Joo, pelkkä merisuolakin auttaa mutta vielä parempi on emäspitoinen merisuola maamineraalisuola, pesuja hauteita ja kylpyjä. Mieluummin päälle puhtaita luonnonöljyjä tai voiteita joissa ei silikonia.


    • adaa

      monen monta kertaa olen miettinyt että antaisi melkein mitä vaan että pääsisin eroon psorista.. jos haju on se mistä kärsii niin ei haittaa koetan jatkaa käyttöä. Suolalla minäkin psorikohdat n. kerran viikossa hoidan ja päälle heti tisleöljyä.

      • abcdef

        ostin kokeeksi kookosöljyä ja kokeilen nyt sitä,saa nähdä onko mitään hyötyä.


      • Sottapyttynokinenä
        abcdef kirjoitti:

        ostin kokeeksi kookosöljyä ja kokeilen nyt sitä,saa nähdä onko mitään hyötyä.

        Nämä koivutisleöljyt ja tervavaseliini eivät auttaneet.Lakanat olivat pilalla,ja iho värjääntyi ja koko talo haisi savulle.Tehotonta ja erittäin sottaavaa ja hankalaa.Vieläkin on jäljellä näitä litkuja, roskiin menee.


      • Nicci.
        Sottapyttynokinenä kirjoitti:

        Nämä koivutisleöljyt ja tervavaseliini eivät auttaneet.Lakanat olivat pilalla,ja iho värjääntyi ja koko talo haisi savulle.Tehotonta ja erittäin sottaavaa ja hankalaa.Vieläkin on jäljellä näitä litkuja, roskiin menee.

        on auttanut on Kartalin. Tilasin toisen purkin mutta en ole tarvinnut kun yhdellä purkillisella sain psorini paranemaan. En ole vielä avannut uutta purkkia ja toivon tietenkin ettei voidetta enää tarvittaisi, mutta onpahan varalla jos sattuu tulemaan uusia länttejä. Silloin vain laitan heti. Mutta pari kuukautta jo mennyt eikä yhtään pistemäistä läiskää ole tullut ja ennen niitä tuli kuin sieniä sateella. Syön kyllä D-vitamiiniakin. Ja tämä Kartalin sisältääD-vitamiinijohdannaista eli hyvä vaste D-vitamiinille tuntuu olevan guttatatyypin psorilla .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1270
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      807
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      671
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe