Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Death Note animen loppu

Minna-chan

[SPOILERS AHEAD]

Mitäs tämän animen katsoneet ihmiset piditte lopusta? Oliko mielestänne onnistunut loppuhuipennus vai pohjamudissa kylpenyt fiasko?

Mangan lukeneena osasin odottaa kyllä tätä, mutta yarrh kun se meni ihan poskelleen. ;___; Se vain aina riipasee, kun omat lempihahmot kuolee lopussa, mikä on miulle todennäköistä, koska omaan pahan tavan kiintyä aina pahiksiin.
Itse en siis lopusta kauheasti välittänyt, mutta sarja muuten oli hyvinkin onnistunut.

Mielipiteitä?

19

1538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shinigami

      mun mielest sen lopun ois pitäny mennä mangan mukaan

      • utelias....

        ... lainen loppu mangassa on, kun itse olen katsonut sen vain sarjana?


      • Aika merkillistä
        utelias.... kirjoitti:

        ... lainen loppu mangassa on, kun itse olen katsonut sen vain sarjana?

        Se loppu oli melkoisen erilainen. Osittain tästä syystä kannattaa usein tsekata mangaakin aina toisinaan, manga kuitenkin on yleensä se "alkuperäinen" juttu, eli mangan pohjalta yleensä tehdään anime, jota saatetaan muunnella.

        Mangassa Raito sai (kuten animessakin) melko pahasti siipeensä, ja maatessaan haavoittuneena lattialla pyysi Ryukulta apua huoneissa olevien tappamiseen. Ryuk päätti kuin päättikin kirjoittaa nimen Death Noteen, mutta se oli Raiton oma nimi. Raito huusi ja anoi Ryukua, ettei tämä tappaisi häntä, "en halua kuolla, minä haluan elää!". Ryuk kiitti häntä yhteisistä ajoista ja raapaisi nimen vihkoon. Näin. Sen lisäksi on vielä toinen chapter, joka kertoo, mitä tapahtui Raiton elämän jälkeen. Aika vähän siitä irtoaa, mutta Matsudan asenne seuraavaa L:ää, Nearia kohtaan on aika kylmä, hän on menettänyt elämänhaluaan (kai nyt kun tukipilari, johon uskoo, onkin jotain aivan muuta) jne. Ai niin, mielenkiintoinen lisä: Aizawa kysyy Matsudalta "sinä pidit Raitost, etkö?". Siinä kohtaa Matsudan ilme muuttui hieman kummaksi. Ja lopussa kummallisen näköinen uskonlahko vaeltaa kynttilät kädessä. Nuori nainen ojentaa sytytetyn kynttilän ja asettaa sen maahan, sanoen "Kira-sama". Hupun alta paljastuu Misan näköinen neito, tai ainakin järkeen kävisi, että se olisi Misa. Melko oudolta näytti, vaikka tukka oli vaalea jne.

        Aika mielenkiintoista, kuinka Raiton lähtö kuvattiin animessa rauhalliseksi ja yksinäisyydessä tapahtuvaksi. Manga oli suorastaan korni, se tapahtui niin yhtäkkiä ja odottamatta. Ihan jäin ihmettelemään, että miksikäs hitossa se näin kävi.


    • -Quincy-

      Umm Umm... Jaa a. Olihan se...

      Ehkä ihan pieni pettymys. Mutta oli Hyväkin. ehhee.


      Mutta mites sit, misa misa :stako tulee seuraava Kira ?

      • nohh

        eksyy osittain aiheesta, koska animea en ole katsonut vielä loppuun mutta manga on luettu (ja oikein hyvä oli minusta; en olisi uskonut että Raiton loppu ja kuolema olisi ollut NOIN nöyryyttävä ja että se silti olisi toiminut... mutta pidin) elikkä -Quincy- kysyi tuleeko misa misasta sitten uusi Kira... Omasta mielestäni (ainakin mangan osalta) tuo oli kertakaikkinen loppu. sarjan lopun lisäksi, se oli myös kiran loppu. enkä nyt tarkoita pelkästään raitoa, vaan kiraa. ei enää tule uutta Kiraa. (oma mielipiteeni taas)


      • -Quincy-
        nohh kirjoitti:

        eksyy osittain aiheesta, koska animea en ole katsonut vielä loppuun mutta manga on luettu (ja oikein hyvä oli minusta; en olisi uskonut että Raiton loppu ja kuolema olisi ollut NOIN nöyryyttävä ja että se silti olisi toiminut... mutta pidin) elikkä -Quincy- kysyi tuleeko misa misasta sitten uusi Kira... Omasta mielestäni (ainakin mangan osalta) tuo oli kertakaikkinen loppu. sarjan lopun lisäksi, se oli myös kiran loppu. enkä nyt tarkoita pelkästään raitoa, vaan kiraa. ei enää tule uutta Kiraa. (oma mielipiteeni taas)

        Noh se oli siinä sitten.

        Muuten päähenkilön nimi oli Yagami Light, eikös? ei Raiton ? . Light = 'laitto-kun' = raiton tuostako sen nimen otit? vai onko mangassa eri niminen ?


      • nohh
        -Quincy- kirjoitti:

        Noh se oli siinä sitten.

        Muuten päähenkilön nimi oli Yagami Light, eikös? ei Raiton ? . Light = 'laitto-kun' = raiton tuostako sen nimen otit? vai onko mangassa eri niminen ?

        se nimi oikeastaan lausutaan enemmänkin "raito" ja itse aloin lukemaan sarjaa netissä, fani käännöksillä, joissa nimi oli raito... sitä vain olne tottunut käyttämään^^ mutta kyllä se oikeasti on mangassa light


      • ::::::::
        -Quincy- kirjoitti:

        Noh se oli siinä sitten.

        Muuten päähenkilön nimi oli Yagami Light, eikös? ei Raiton ? . Light = 'laitto-kun' = raiton tuostako sen nimen otit? vai onko mangassa eri niminen ?

        Japanissa ei tunneta L:ä joten se Raito, mutta koska sillä haetaan Light:ta, niin jotkut kirjoittavat sen niin. Joten se on periaatteessa aivan sama. Mutta jos sen haluaa kirjoittaa miten se lausutaan nii se on Raito...


    • mutta valitettavasti

      toivoin Raiton voittoa. Kun olin kiintynyt häneen ja vihasin Nearia (ja Melloa). L:stä pidin tosin. Mutta eniten jäi häiritsemään se asia, että eikös Raitolle pitänyt tapahtua jotain erityistä kuoleman jälkeen? Miksi minä muistan että Ryuuku sanoi myös että et mene taivaaseen etkä helvettiin, siinä sinulle odottamista tms. Häiritsi hirveästi kun sitä ei selitetty. Muistanko vain kokonaan väärin?

      • edellisen viestin kirjoittaja

        kyllä siinä sanottiin niin. "Mutta älä luulekaan että Death Notea käyttäneet ihmiset menisivät taivaaseen tai helvettiin."


      • se ollut myös niin
        edellisen viestin kirjoittaja kirjoitti:

        kyllä siinä sanottiin niin. "Mutta älä luulekaan että Death Notea käyttäneet ihmiset menisivät taivaaseen tai helvettiin."

        Mutta eikös Ryuk sanonut myös, että ihmisiä ei kuoleman jälkeen odota mikään muu paitsi tyhjyys? Mielenkiintoinen kontrasti, tuo ajatus kyseenalaisti koko maailmankaikkeuden. Täten Raiton tekojen oikeudenmukaisuutta voidaan miettiä vähän tarkemmin. Hänen tekonsa olivat oman itsensä kannalta plus miinus, jos ajattelee jatkoa. Omaa elämäänsä sillä kyllä pilasi, mutta jos tulossa ei ole mitään varsinaista satikutia hänen teoistaan...

        Osaisinpa summata ajatukseni fiksusti ja siististi muutamaan lauseeseen, mutta enpä osaa.


    • mii-

      Minun mielestä animen loppu oli jotenkin laimea kun vertaa mangaan... Olisin odottanut enemmän, mutta kun se loppui, jäi sellainen "tässäkö se nyt oli?"-olo. ö__ö Mutta muuten sarja oli minunkin mielestäni hyvin onnistunut. :D

    • Leffasta...

      Tiedättekö, saadaanko suomeen tota Death Note leffaa? Tai minne voisi ehdottaa, että ne julkaisisi sen täälläkin suomi tekstein?

    • dhedtrshr

      Mangan olin aikoinaan lukenu, joten tiesin miten se tullee päättymään. Mutta pitihän se animoitunakin nähdä :D oli kyllä tosi pettymys se sarjan lopetus, animessa ois saanu kyllä mennä niinku mangassa. (animessa se L x Raito- hinttivarvaskohtaus, hyi saakeli) Ja mangassa ois saanu jotenki eri tavalla mennä :D ku tuntu että yhtäkkiä vaan loppu, raito kuoli poks. Ja mikä hitto se oli se maailma (mangassa) jossa oli niitä ukkeleita kantamassa kynttilöitä ja surullisen näkönen tyttö siellä. En tajunnu ollenkaan. Ja eihän teru kuollu mangassa, vai?

      niin ja siitä misasta, eikös misa tehny itsemurhan sen jälkeen ku kuuli raiton kuolemasta. Niin minä oon kuullu jostain, ja animessahan misa seisoo sillan reunalla, niinku ois aikeissa hypätä alas.

      Mutta joo, kokonaisuudessaan oli kyllä pettymys, niin mangassa kun animessakin. Eivät ees selittäneet mitä tapahtu raitolle, kun eihän se helvettiin eikä taivaaseen päässy. Mihin sitten?

      Death note ois pitäny lopettaa jonnekkin sinne ällän kuolemaan. (L kyllä oli mun lempihahmo, oli se kuolema melko järkytys) Near yms yms- jutut oli suoraan sanottuna ihan paskoja ja tuntu että juonta vaan venytettiin sen takia että sais tehtyä lisää jaksoja ja katsojia -> sarja menee pilalle

      Niin, ja sekin kyllä ärsytti että pahisten piti kuolla (tosin minun mielestä raito ei ees ollu pahis periaatteessa). Ois ollu paljon kivempi jos hmm.. ällä ois menny raiton puolelle ja raito ois nirhannu nearin ja muut ja sitten ne ois hallinnu maailmaa :D

      • ::::::::

        Itsekkin petyin Raiton kuolemaan.

        Ei kaikkia kuulu kertoa lukijalle tarkoitus on jättää lukija miettimään mitä täpahtui ja mitä tapahtuu sen jälkeen...


      • vielä jotain
        :::::::: kirjoitti:

        Itsekkin petyin Raiton kuolemaan.

        Ei kaikkia kuulu kertoa lukijalle tarkoitus on jättää lukija miettimään mitä täpahtui ja mitä tapahtuu sen jälkeen...

        Kyllä näin kävi, että Misa meni ja riisti elämän itseltään. Näin kerrotaan mangan "13. osassa" joka Japanissa julkaistiin ikään kuin extramateriaalina selittämään mangan jälkeisiä tapahtumia ja hahmojen kohtaloita. Mangan lopussa Misan kohtaloa ei muistaakseni tuotu esiin, animessahan oli tuo melko selvä sillalta alas-viittaus. Mutta tyttö mangan lopussa kynttiläkulkueessa ei ole Misa Misa.

        Btw, minusta kamalan surullista, koska minusta Misa oli sympaattinen ja olisi ansainnut parempaa... ;(


    • L-Seme/ryosaki

      ei se nyt niin harmi ollut.... mutta kyllä se harmitti minua ja kamuani... L ja raito olivat lemppareitamme... mutta aika harvassa animessa kuolee... noih päähenkilöt.... mutta sitä mietittiin kamun kaa että miks pää henkilöiden pitää kuolla?? :/

      Ja kamuni kanssa iski sellanen toivomus että L ja raito olis homoja.... XD
      Harmin paikka.. emme saaneet tahtoamme läpi..

      Muuten koko anime on aivan paras!!! ykönen listallani...

    • A!!

      Olen katsonut jo nelisen kertaa sen jakson, aika suureksi osaksi siksi että fanityttöydyin mikamixlight -paritukseen aika pian sen jälkeen kun katsoin anime loppuun, mutta ei siitä enempää.... Joka kerta itken. Varsinkin lightin ajatukset animessa "sattuu... missä kaikki ovat...." saavat aina parkumaan vesiputouksen lailla. Erilainen loppumusiikki ja ällän viimeinen näyttäytyminen itkettävät myös. Mikamin kuolemalle ei tosin voi kuin hymähdellä. Vaikka se on kyllä parempi kuin mangassa, tyyppi kuoli off-screen, ja se että hän lakkasi uskomasta kamiinsa sai kääntämään katseen animeen päin. Vaikka he saivatkin hänet näyttämään täydeltä friikiltä. Idea kynän tökkäämisestä sydämeen oli hyvä mutta toteutus oli hirveää. Ääninäyttelijä tosin pääsi näyttämään taitonsa.
      Jaas.... nearin repliikkejä en oikein vieläkään tajua. Miten mello liittyy mihinkään ja kuinka monta kertaa note vaihdettiin, kuinka monta feikkivihkoa on jne. Ehkä se selvenee joskus. Lighti sai arvokkaamman kuoleman animessa kuin mangassa. Kukaan ei nähnyt hänen kuolevan. Se oli aika aikamoista shonen-ai draamaa kun nyt ajattelee, lightin "en edes tunne koko miestä" ja mikamin pettynyt ilme, hän oli kuin lyöty koiranpentu.
      Ihan mukiinmenevä lopetus, tuskaa se oli nähdä lempihahmojensa kuolevan mutta se oli hyvää juonen kannalta. Se on sellainen sarja jota ei saa venyttää liian pitkälle.

      http://www.youtube.com/watch?v=oiCZgPWD3Yg

    • Anonyymi

      Oon vaan kattonu Death noten animen en oo lukenut sitä mut se ku L kuoli oli mulle liikaa sit viel Light nii ei juma täs itketty viimeset 20min

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe