Neuvoja asuntoautoa vuokraaville..

kysymyksiä???

Saisikos neuvoja asuntoauton vuokraustoimintaan yksityiseltä.
eli olemme perhe jotka meinaa vuokrata a-auton lomareissulle yksityiseltä.
ja eka kerta on tosiaan eli mitä pitää huolehtia ennen vuokrasopimuksen tekoa jne jne
vähän jännittää kun tosiaan ihan vieraalta ..
vinkkejä listattuna jos sais niin Kiitollinen ois :)

9

2301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------

Hei.

Ainakin se kannattaa ottaa huomioon ettei autossa ole luultavasti vuokrausvakuutusta, joten jos auton kolhit niin saattaa olla jotain ongelmia vakuutusyhtiön kanssa. (tollanen autohan voi maksaa 50ke).
      Sitten tämä vuokraajahan ei luultavasti maksa tuosta keikasta mitään veroja eikä sellaisia, joten kannattaa ottaa myöskin huomioon normaalit asiat jotka pimeitä töitä teetettäessä muutenkin.

Rentouttavaa matkailuautolomaa!

t. ****M.M****

ps... Mieti nyt kuitenkin sitä oikeatakin vuokraamoa...

• teekoo1

vuokraat yritykseltä niin soita 050-5312333. Aivan uusi kuuden hengen (nukkumapaikat 7h) auto hyvillä varusteilla mm. matkustamoilmastointi, iso takatalli, peruutuskamera, astiat, grilli, kalusteet jne... Vuokravakuutus tietenkin on.

• muuta kuin

sen että kun vuokraat auton (yksityiseltä tai yrittäjältä) NIIN kohtele sitä autoa kuin omaasi.Meillä oli asuntoauto jota tutuille lainasimme ja muutamalle oudommalle niin tuttavat kohtelivat autoa kaikkein huonoimmin.Oli ajettu jonnekkin Tenolle kalaan ja ilmeisesti oli pitänyt rantakiville saakka päästä kaikkien rääseikköjen läpi..oli peruutettu johonkin takalokasuojasysteemi halki,potkittu rullaverhoa,kiskottu kattoikkunaverho rikki ym.
      Siistein lainaaja oli suviseuroissa kävijä,aivan outo tutun tuttu.Kiitos hänelle.

• kysyjä/aloittajakysyy

siis vielä itsellä tuli mieleen tässä kun asiaa on pohdittu ja tarjouksia tullut aikalailla niin että mites kun ollaan paikan päällä ja autonluovutus tapahtuu (meille vuokraajille) niin pitääkö rekisterinumerosta tarkistaa auton tiedot ja omistaja kenties??
      olisiko se edes mahdollista että meille luovutettaisiinkin varastettu auto käyttöön :)???
      no joo nää voi kuulostaa vähän pöllöiltä mietteiltä mut Sitä vaan toivois et Rehellisesti selvittäis mukavasta as.autolomasta ja kaikki menis niinku pitää!
      meinaan samanlailla kun käytettyä autoa ostaessa et verot maksettu ja omistajatiedot oikeat=ei varastettu (tarkistus rekisterikeskuksesta)

• matkailuautoa...

ja minä en ainakaan ottaisi nokkiini jos joku kysyä päräyttää että onko auto minun vai varastettu, hämärämiehiä taitaa olla aika vähän vuokraamassa varastettua matkailuautoa ni ei silloin pitäis kenenkään ottaa asiasta nokkiin, jos ottaa, niin sitä suuremmalla syyllä tarkistaisin auton tiedot, mutta niinkuin sanoin, en usko että teille tulee siitä ongelmia että onko auto varastettu, ennemmin pitää katsoa auton kuntoa, ajomäärää ja mielestäni ennenkaikkea että autossa on kunnolliset vuokravakuutukset, ne kun on tapauksesta riippuen jopa 2-3 kertaa normivakuutuksia kalliimpia, ja ne kenellä nämä vakuutukset ovat, ovat myös "tosissaan liikkeellä".

Ja muistakaa tehdä kunnollinen vuokrasopimus mihin laitetaan kaikki autosta löytyvät viat, ajokilometrit ym. ettei teidän tarvitse ruveta autoa korjaamaan kustannuksellanne reissun jälkeen, jos ette ole vahinkoakaan aiheuttaneet, sama pätee myös jos yksityiseltä vuokraatte.

Itse joskus vuokrasin matkailuvaunun yksityiseltä vantaan päiväkummusta, ja hän kyllä todella tarkasti täytti kaikki asiapaperit ja antoi vielä kuitinkin maksusta, jäi hyvä kokemus siitä.

JS-Vuokraus

• JS-Vuokraus

tuli vielä mieleen että jos esimerkiksi lähdette ulkomaille tai kauemmaksi suomeenkin niin varmistukaa auton kunnosta että onko siitä matkakaveriksi koko matkalle, mitä tapahtuu jos auto hajoaa, kuka hinaa ja minne, miten matka jatkuu, onko näissä tilanteissa auton omistajalla mahdollisuuksia auttaa.

• matkailuvaunun vuokraaja

Auttakaas toverit minua löytämään matkailuvaunulle vuokrasopimus, voinko käyttää liikkeiden käyttämään vuokrausehtoja?

• pökön omistaja

itse ajattelin että autovuokraamon kaava ihan hyvä...kun en älynnyt että hyvä ystävä kaverikin voi olla sanoisko kurjan nero. olivat syöttöjä käyneet isontamassa jossain huoltoasmalla ilman lupaani. ovat vielä liikenteessä autolla saankohan ehjänä autoa takaisin voi moottori kärsiä jopa hajota. ja ihmettelen huoltoasman "korjaajia" tokko ne tarkastanut auton papereita ja jajjien ajokorttia. eipä kait ollut kallis homma kun ovat sen "rikoksen" tehneet. opin että en vuokraa enään ikänä edes polkupyörää. emme tehneet kuin puhesopimuksen luotin ystävääni. kaikista kannattaa sopia ja paperille vaikka en itse olisi älynnyt jotain syöttöjen isonnusta varmaan mitenkään havaitakkaan jos ei olisi sanonut kait vahigossa. katsastuksessa olisin ihmetellyt päästöjä syksyllä viimeistään kait. omatoimisia paskoja ne hyvät ystävät....terv. pökön omistaja

• ainakin

löytyy paljon eri autonvuokrausfirmoja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4055
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4011
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3793
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2968
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2567
    7. 33
      2379
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2252
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1849
    Aihe