Specsavers - joko tutustuttu?

halpaako

Joko ootte kerenneet tutustua tähän uuteen optikkoliikkeeseen? Millainen valikoima? Onko halvat hinnat?

60

60576

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostoksilla käynyt

Kävin ostoksilla ja ostin kahdet silmälasit. Olivat kalleimmasta päästä ja hintaa kertyi yhteensä n. 370 egee.
      Ai niin ja palvelu oli erinomaista. Lyhyt silmälasipäinen nainen palveli minua ja kerrankin täytyy sanoa, että erittäin hyvää palvelua ilman turhia mielistelyjä ja myyntikikkailuja.

• Nelisilmä

Kävin tosiaan katsomassa, mutta mitään en ainakaan vielä ostanut. Oli niin paljon asiakkaita, että ei valitettavasti ollut toivoakaan saada palvelua kun kaikki myyjät olivat varattuja. Täytynee lähiaikoina käydä uudelleen katsomassa paremmalla onnella.

• Anonyymi

Minulle myytiin silmälasit, joita en toisen liikkeen mukaan edes tarvinnut. Eihän tollaista tiedä jos ei tarkista mittauksia toisessa liikkeessä. Menin tarkistuttamaan, kun tuntui, ettei Specsaverssin laseilla nähnyt kunnolla.

• Mintak

Kokkolan liikkeessä kävin heinäkuussa ja heti tarttui uudet silmälasit mukaan. Löysin eka kertaa eläissäni TODELLA IHANAT kehykset!!!! Olipa hyvä että tuli poikettua liikkeessä ohikulkumatkalla!!!!
      Lasini maksoivat 330 €. Linssit on erikoisohuet kaikilla mukavuuksilla.

• laseja etsimässä

Hei- minkälaiset kehykset? Metalliset vai muoviset? vai ruuvikehykset?
        Kun lissisi ovat erikoisohuet, paljonko niissä on voimakkuutta? Merkilläkin on väliä- onko tietoa, minkämerkkiset linssit?
        mä haluan kanssa!

• Minna P
        laseja etsimässä kirjoitti:

Hei- minkälaiset kehykset? Metalliset vai muoviset? vai ruuvikehykset?
        Kun lissisi ovat erikoisohuet, paljonko niissä on voimakkuutta? Merkilläkin on väliä- onko tietoa, minkämerkkiset linssit?
        mä haluan kanssa!

Kävin tällä viikolla Oulun molemmissa myymälöissä. Keskiviikkona olin näöntarkastuksessa Rotuaarin myymälässä, josta sitten tilasinkin kahdet lasit. Toiset sai kaupanpäälle, mutta heijastamattomista ja kovapintaisista linsseistä piti maksaa ilmaisiinkin rilleihin lisäksi 50 euroa. Näöntarkastuksen kanssa hintaa tuli 219 euroa. Sain juuri sopivan kokoiset ja näköiset lasit. Ensi viikolla, kun lasit saa hakea, olen varma, että olen tyytyväinen lopputulokseen. Näöntarkastuksen tehnyt nuori optikko oli asiantuntevan oloinen sekä kopissa että kehyksiä valitessa. Palvelu oli hyvää eikä tosiaan minkäänlaista tuputtamista ollut ilmassa. Ennemminkin sanoivat, että ota nyt toisetkin vaikka varalaseiksi kun ilmaiseksi saat, vaikka sitten ilman mitään erikoispintoja (=oikeasti ilmaiseksi).

Specsaversin englanninkielisiltä sivuilta (www.specsavers.co.uk) löytyy enemmän infoa laseista ja yrityksestä kuin suomenkielisiltä sivuilta (Brittifirma). Helsingin sanomien artikkelista http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Specsavers -optikkoketju haluaa muuttaa Suomen silmälasimarkkinat/1135228267504 selviää, että Specsavers valmistaa linssit itse japanilaisen Pentaxin linsseistä. Noita linssejä käytetään myös mm. kameroissa.

• myyjäkö/optikkoko
        Minna P kirjoitti:

Kävin tällä viikolla Oulun molemmissa myymälöissä. Keskiviikkona olin näöntarkastuksessa Rotuaarin myymälässä, josta sitten tilasinkin kahdet lasit. Toiset sai kaupanpäälle, mutta heijastamattomista ja kovapintaisista linsseistä piti maksaa ilmaisiinkin rilleihin lisäksi 50 euroa. Näöntarkastuksen kanssa hintaa tuli 219 euroa. Sain juuri sopivan kokoiset ja näköiset lasit. Ensi viikolla, kun lasit saa hakea, olen varma, että olen tyytyväinen lopputulokseen. Näöntarkastuksen tehnyt nuori optikko oli asiantuntevan oloinen sekä kopissa että kehyksiä valitessa. Palvelu oli hyvää eikä tosiaan minkäänlaista tuputtamista ollut ilmassa. Ennemminkin sanoivat, että ota nyt toisetkin vaikka varalaseiksi kun ilmaiseksi saat, vaikka sitten ilman mitään erikoispintoja (=oikeasti ilmaiseksi).

Specsaversin englanninkielisiltä sivuilta (www.specsavers.co.uk) löytyy enemmän infoa laseista ja yrityksestä kuin suomenkielisiltä sivuilta (Brittifirma). Helsingin sanomien artikkelista http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Specsavers -optikkoketju haluaa muuttaa Suomen silmälasimarkkinat/1135228267504 selviää, että Specsavers valmistaa linssit itse japanilaisen Pentaxin linsseistä. Noita linssejä käytetään myös mm. kameroissa.

kuka asiakas käyttää sanaa "koppi"?? hahaa-taidat olla duunari enkkupariskunnalla - mutta keinot ne on monet markkinointiin näköjään enkuilla ainakin, tuli www sivut ja kaikki, kuin apteekin hyllyltä. no, ihan kiva, että tykkäät työstäsi ja olet ylpeä tuotteistasi :) t. optikko-oppilas, jota sinne värvättiin

• Lattia
        myyjäkö/optikkoko kirjoitti:

kuka asiakas käyttää sanaa "koppi"?? hahaa-taidat olla duunari enkkupariskunnalla - mutta keinot ne on monet markkinointiin näköjään enkuilla ainakin, tuli www sivut ja kaikki, kuin apteekin hyllyltä. no, ihan kiva, että tykkäät työstäsi ja olet ylpeä tuotteistasi :) t. optikko-oppilas, jota sinne värvättiin

Kuka kutsuu brittejä "enkuiksi"? :DDD Siis ei elämän kevät.. x'D

• A**

Specsaversilta. Hintaa tuli mulle kuitenkin päälle kolme sataa, sillä mun vahvuuksilla on pakko ottaa kaikenmaailman hionnat linsseihin. Parhailla mahdollisilla linsseillä sekä nenätyynyillä (piti laitattaa tyynytkin erikseen) tuli maksamaan noin 330 euroa. Sain tosi tyylikkäät lasit, mutta lasien muovipinnassa näkyy kuitenkin hieman naarmuja. Liikkeessä eri kehyksiä kokeillessani huomasin monessa muussakin muovikehyksessä jotain jälkiä. Olen kuitenkin tyytyväinen, sillä naarmut eivät laseista pahemmin näy. Ja sanoivat liikkeessä, että 2 vuoden takuu korvaa esim lasien maalipinnan vauriot. Eli jos pinta huononee, niin eiku valittamaan. Suosittelen siis kyllä, tyylikkäät lasit sain :)

• vuosia silmälaseja ostellut

Hei silmälasin käyttäjät!
        Mitä uutta noissa hinnoissa muka on, kyllä 300:lla saa ohuet ja upeet silmälasit mistä vaan, pitää vaan ostaa jotain muuta kuin Chanelia ja palvelu on aika paljon liikkeestä kiinni. Olen ostanut ja käyttänyt laseja vuosia ja myös asioinut eri ketjuissa ja liikkeissä, ei tuollainen englantilaisten tarjoama hinta ole mitenkään edullinen. Kierrelkää ja kyselkää, sillähän se palvelu ja hinnat selviää. Minä ostan mieluummin suomalaiselta firmalta tai yrittäjältä, mutta jokainen tehköön niinkuin itse parhaaksi "näkee"!

• rillipää2
        vuosia silmälaseja ostellut kirjoitti:

Mitä uutta noissa hinnoissa muka on, kyllä 300:lla saa ohuet ja upeet silmälasit mistä vaan, pitää vaan ostaa jotain muuta kuin Chanelia ja palvelu on aika paljon liikkeestä kiinni. Olen ostanut ja käyttänyt laseja vuosia ja myös asioinut eri ketjuissa ja liikkeissä, ei tuollainen englantilaisten tarjoama hinta ole mitenkään edullinen. Kierrelkää ja kyselkää, sillähän se palvelu ja hinnat selviää. Minä ostan mieluummin suomalaiselta firmalta tai yrittäjältä, mutta jokainen tehköön niinkuin itse parhaaksi "näkee"!

Niin yksittäiset liikkeethän ovat yrittäjän vetämiä eli suomalaisia. Vertaa esim. Instru, joka on hollantilaisten omistama pulju.

• merkkitietoinen

vastauksena mitä uutta muka: tuolla 300 eurolla saat specsaversiltä kuudet lasit tai 360:lla neljät merkkilasit...

• A**

muualta kuin Specsaversilta. Tykkään itse näyttävistä muovilaseista, jotka tulevat tosi kalliiksi yleensä. Minullakin on lasit ollu yli kymmenen vuotta.

Aiemmin sanoin olleeni tyytyväinen Specsaversin laseihini, mutta täytyy kertoa nyt, että lasitpa hajosivat jo ja ovat nyt juuri huollossa ekaa kertaa. Lisäksi lasin muovista on lohkeillut pari pientä palaa. Muutamassa viikossa! Onneksi on se kahden vuoden takuu, jos nämä tästä lopullisesti hajoavat...

Harmittaa kyllä, kehykset ovat muuten tosi kauniit ja hyvät :( Ehkäpä Specsaverseilta ei siis saa ihan yhtä laadukasta kuin muualta.

• A**
        A** kirjoitti:

muualta kuin Specsaversilta. Tykkään itse näyttävistä muovilaseista, jotka tulevat tosi kalliiksi yleensä. Minullakin on lasit ollu yli kymmenen vuotta.

Aiemmin sanoin olleeni tyytyväinen Specsaversin laseihini, mutta täytyy kertoa nyt, että lasitpa hajosivat jo ja ovat nyt juuri huollossa ekaa kertaa. Lisäksi lasin muovista on lohkeillut pari pientä palaa. Muutamassa viikossa! Onneksi on se kahden vuoden takuu, jos nämä tästä lopullisesti hajoavat...

Harmittaa kyllä, kehykset ovat muuten tosi kauniit ja hyvät :( Ehkäpä Specsaverseilta ei siis saa ihan yhtä laadukasta kuin muualta.

Pitää vielä korjata, että lasin (siis linssin) muovista ei ole lohkeillut paloja, vaan siis muovikehyksen pinnasta. Linssit sentään ovat pysyneet hyvinä. Vielä...

• ei mitään uutta...
        merkkitietoinen kirjoitti:

vastauksena mitä uutta muka: tuolla 300 eurolla saat specsaversiltä kuudet lasit tai 360:lla neljät merkkilasit...

Ei muuten saa Specsaveriltä laatumerkkejä ja uusia malleja, vain joidenkin mallistojen vanhoja loppuvarastoja liki kahteen sataan (ja kiinailmiöitä), joita ei enää muualla edes myydä... kyllähän jokainen valitsee itse mitä ostaa, mutta eihän kukaan myy Mersua Ladan hinnalla, ellei auto ole varastettu tai väärennös- päätelkää itse! Katsotaan kauanko silmälasipariskunnan punnat riittää takuukorjauksiin ja niinkauan, ei kun ostamaan halpalaseja ja hakemaan jo kohta takuuna uudet! Antaa olla minun puolesta...ei löytynyt mieluista Itiksestä.

• japeskoi

niin..specsaverssit ovat suomalaisten yrittäjien vetämiä liikkeitä! instrut ja nissenit eivät kuulemma ole!

• O**

Eli miten pian tilauksestanne saitte hakea "valmiit" silmälasit? Onko toimitusaika kovin pitkä?

• Ikuinen odotusko?

Seitsemän viikoa jo odotellut. Ei vielä kuulunut mitään.Maksoi 570 €.

• Adzua

Hei!
      Olkaa tarkkoina ainakin Helsingin Itäkeskuksen liikkeen näöntarkastuksen kanssa. Kannattaa lukea Specsaversin nettisivuilta mitä näöntarkastuksen tulisi sisältää, että osaa sitten vaatia vastinetta 20€:lle. Heillä ei ainkaan (2.11) vielä ollut silmänpaineen mittaus laitteita, vaikka senkin mittaus olisi kuulunut näöntarkastukseen. Asiasta ei mainittu sanallakaan ennenkuin soitin ja reklamoin tarkastuksesta. Koko hommaan meni ehkä 5min ja sen jälkeen optikko seisoi vieressäni hetkisen, mutta ei todellakaan auttanut lasien valinnassa, yksin siinä sai tuskailla. Kivoja malleja heillä on sitä ei voi kieltää, mutta ??????? Kyllä he nyt taitavat rummuttaa vähän liian suurella rummulla. Mä olin oikein odottanut ketjun saapumista Suomeen, mutta nyt taitaa kyllä jäädä lasit osatamatta ainakin kyseisetä liikkeestä. Puheluuni vastannut henkilö kyllä pahoitteli huonoa kokemustani ja kertoi, että voin tulla mittauttamaan silmänpaineeni sitten kun laite on hankittu ilmaiseksi, mutta ensivaikutelma oli jo tullut ja sitä on aina vaikea korjata. Lasien hintakin muodostuu eri tekijöistä omani kaksitehot heijastamaton pinnoite itsestään tummuva linssi ja pokat 179€ yhteensä olisivat olleet noin 550€ (toiset lasit kaupanpäälle peruslinsseillä), joita en siis ostanut vielä, jään harkitseman asiaa. Huomioin kaupassa myös, että näitä 179€ hintaluokan pokia taisi olla suurin osa??

• Hinnat tiedossa

Pettyneelle fiilikselle voin kertoa että k.o.linssit saa muista optikkoliikkeistä kehyksineen ja kaikilla pinnoilla ja tummuvana alk. 350 e. Helppohan sitten 550 e:llä on antaa peruslasit ´ilmaiseksi´. OIKEESTI??? Kuka ostaa vuonna 2007 ´peruslinssejä´.Kyllähän se on tätä päivää, että lasit tehdään kaikilla herkuilla.

• Adzua
        Hinnat tiedossa kirjoitti:

Pettyneelle fiilikselle voin kertoa että k.o.linssit saa muista optikkoliikkeistä kehyksineen ja kaikilla pinnoilla ja tummuvana alk. 350 e. Helppohan sitten 550 e:llä on antaa peruslasit ´ilmaiseksi´. OIKEESTI??? Kuka ostaa vuonna 2007 ´peruslinssejä´.Kyllähän se on tätä päivää, että lasit tehdään kaikilla herkuilla.

Olen täysin samaa mieltä, että ohennettu linssi, heijastamaton pinta esim. ovat todella tätä päivää. Itse laseja vuosia käyttäneenä kyllä sen tiedän. Specsavers vain luo mielikuvaa halvoisa peruslaseista, joita tuskin kukaan vakituinen lasien käyttäjä ostaisi.

• painelaitteita

Jaa missä niitä ilimasia painelaitteita! tahtoo itelleki! volovosta rengaspaineetki taas alahaalla... höhhhhööööö!

• Hinnoissa

Tai siis niiden vertailussa se, että pettynyt puhui kaksi tai moniteholinsseistä, jotka ovat huomattavasti arvokkaammat, kuin perus yksiteholinssit.

Erittäin hyvät huippulasit irtosi minulle (huom yksitehoiset) 229e:lla. On heijastamaton, ohennettu ja kova pinta. Meneppäs muila kyselemään monitehoisten lasien hintoja ja sen jälkeen voit vertailla =)

• pec

Harhanjohtavaa markkinointia kuluttaja asiamiehelle olisi töitä kalliit ovat

• Terttu

Kävin ja ostin. Asiakaspalvelu oli mielestäni ala-arvoista. Palvelua ei saanut kun tilattuja laseja menin noutamaan. Kaksi tytsyä tiskin takana. Toinen naputti tietoja koneelle ja toinen kirjoitti papereita. Seisoin reilun 10 minuuttia ennen kuin (kerran kysyin, onko jompi kumpi vapaana, johon toinen totesi, että tässä menee vielä...) toinen nosti katseen ja kysyi kenen vuoro. Mitään tarkistuksia ei tehty ja varmistettu, että esim. linssit ovat varmasti oikein ja ilman pyyntöä ei edes sankoja "muotoiltu" oikeaan asentoon. Tällaiset perusasiat pitäisi mielestäni käydä läpi jokaisen asiakkaan kanssa. Pelkkä edullinen hinta ei korvaa hyvää palvelua.

• Aseret

Kävin ja ostin. Asiakaspalvelu oli mielestäni ala-arvoista. Palvelua ei saanut kun tilattuja laseja menin noutamaan. Kaksi tytsyä tiskin takana. Toinen naputti tietoja koneelle ja toinen kirjoitti papereita. Seisoin reilun 10 minuuttia ennen kuin (kerran kysyin, onko jompi kumpi vapaana, johon toinen totesi, että tässä menee vielä...) toinen nosti katseen ja kysyi kenen vuoro. Mitään tarkistuksia ei tehty ja varmistettu, että esim. linssit ovat varmasti oikein ja ilman pyyntöä ei edes sankoja "muotoiltu" oikeaan asentoon. Tällaiset perusasiat pitäisi mielestäni käydä läpi jokaisen asiakkaan kanssa. Pelkkä edullinen hinta ei korvaa hyvää palvelua.

• Pettynyt

Olen ollut mukana sukulaiseni silmälasiostoksilla kyseisessä liikkeessä ja kokemukset ovat todella huonot. Sukulaiseni osti moniteholasit kaikilla herkuilla (yli 500 euroa) "ilmaiset" aurinkolasit samoilla vahvuuksilla. Lasit haettuaan hän ei kuitenkaan nähnyt lukea varsinaisilla laseilla mitään, aurinkolaseilla kylläkin. Valittaessaan asiasta liikkeessä, vastaus oli, että osta erikseen lukulasit ja alettiin esitellä uusia kehyksiä! Laseja ostettaessa oli nimenomaan varmistettu, että ko. kehykset ovat riittävän kokoiset moniteholaseiksi.

Mentiin uudestaan valittamaan, tällä kertaa yhdessä, ja linssit mitattiin ja todettiin niiden olevan reseptin mukaiset, vastauksena olan kohtautus ja että ei voi mitään.
      Siinä vaiheessa uhkasimme kaupan purulla (kauppaa ei voi kuulemma heidän mukaansa purkaa), niin lupasivat nyt laittaa varsinaisiin laseihin vastaavan paksuiset linssit kuin aurinkolaseissa (eli paksummat kuin normilaseissa), josko tuo virhe johtuisi jotenkin niistä ohuemmista linsseistä, vaikka niin ei pitäisi teoriassa olla.
      Katsotaan miten käy, ja saako palautusta hinnasta, kun nuo paksummat linssithän ovat edullisemmat kuin ohennetut, joita siis kovasti ostotilanteessa kaupattiin...

Itse en ainakaan aio tuosta liikkeestä ostaa tämän kokemuksen jälkeen yhtään mitään; pahoitteluja ei ole tullut kertaakaan, vaan olankohautuksia ja juoksutettu vanhempaa ihmistä liikkeessä moneen kertaan. Monilla on varmaan sieltä hyviäkin kokemuksia, mutta näin tällä kertaa.

• Never again

Onpa kummaa palvelua siihen nähden, että Specsavers mainostaa omilla nettisivuillaan tyytyväisyytakuuta. Erehdyin minäkin tähän liikkeeseen ja silmälasikauppa on jo käynnissä ja kesken. Homma tökkii jo ja pahoin pelkään lopputulosta eikä missään nimessä tule halvaksi. Mieluiten peruisin heti koko homman. 100% tyytyväisyystakuu Silmälasien hankkiminen on aina hyvin henkilökohtainen valinta, joten on tärkeää, että olet niihin täysin tyytyväinen. Siksi voit palauttaa meille 30 päivän kuluessa vahingoittumattomat lasit riippumatta siitä, mikä sai sinut muuttamaan mielesi. Tällöin vaihdamme sinulle uudet vastaavanhintaiset silmälasit.

• JI76

Tilasin eilen lasit specsaversilta. Toiseen otin ohennuksen ja toisen ihan peruslaseilla. Kotona tulin toisiin aatoksiin ja halusin molempiin laseihin ohennukset. Soitin heti kotiin päästyä liikkeeseen (muutama tunti tilauksesta) ja sieltä vastattiin tylysti, ettei tilauksen muuttaminen ole enää mahdollista :-( Yritin kaikkeni, mutta kun tilauksen kuulemma kirjoittaa koneelle, niin sen muuttaminen mahdotonta. Tosi kummaa touhua. Lasit saa vasta 3vk päästä, joten ei niitä ainakaan ole vielä tehty. Vähän jäi sellainen kuva, ettei liikettä vaan kiinnosta ottaa yhteyttä englannin päähän ja muuttaa tilausta.

Kun saan lasit, niin meinaan palauttaa lasit tyytyväisyystakuun piikkiin ja otan uudet ohennuksella. Pitäisi käydä tuolla tavalla - ei ole halpaa liikkeelle, mutta muuta mahdollisuutta ei annettu :-(

• pettynyt

tein kaupat ja kotona rupesin kuittia tutkailemaan paremmin , ihme kuitti ,a on annettu alennusta ja lisätty sitä sun tätä.
        soitin ja olisin purkanut tilaukseni , ei pysty , oli sähköisesti laitettu eteenpäin.
        Meillähän on KULUTTAJA SUOJAlAKI , EIKÖ KOSKE TÄTÄ FIRMAA.SANOTAAN ETTÄ KAUPPA ON 14 PÄIVÄÄN SISÄLLÄ MAHDOLLISUUS PURKAA.
        jäi jotenkin paha olo, kierästi tekivät kaupat

• poptikko

Niin se vaan on että lasit menevät tuotantoon heti kun tilaus on mennyt, eikä sitä sieltä voi perua. Asiakaspalvelu on ihmisistä kiinni ei ketjusta. Liikkeitä on niin vähän ja tuntuvat olevan ruuhkaisia ja se varmasti näkyy myös näissä reklamaatiotilanteissa.

• Kalahakki

Enpä ole kyseistä liikettä edes nähnyt. Sitä ei ole meillä päin. Viime talvena tilasin Ruotsista aurinkolasit vahvuuksilla, kova pinta ja polarisointi. Saranoidut sangat. Ovat ihan hyvät. Hinta 104 euroa postikuluineen. Minulla on aika uusi näöntarkastusresepti, joten taidanpa tilata sieltä silmälasitkin kaksitehoisina, kovapinta ja heijastuksenesto mukana yht. 94 euroa kaikkine kuluineen. Oli muistaakseni Optiroc se firma.

• 500 köyhempi

Miten sattuikaan juuri tuo Itäkeskuksen myymälä.
      Näöntarkastus josta jäi lähinnä mieleen ettei juurikaan kiinostanut se mihin minä lasejani tarvitsen, mille alueille ja etäisyyksille jne. OK kahdet lasit kaikilla herkuilla hinta vain muutama euro alle 500€. Halpaako ? En tee kyllä yhtään mitään kummillakaan. Niillä näkee just kauas koska se on entinen mutta ei juuri muuta. Vähän jäi tunne että ei tosiaan vieläkään halpaa ja hyvää..

• Maalaisjärki peliin

Jo isoäitini opetti minulle, ettei köyhän kannata ostaa halpaa, kun se ei kestä. Kyllähän se nykyäänkin on näin että jos haluaa ostaa halpaa ja hyvää on pakko ostaa kaksi eri tuotetta...

• Kahdet lasit
        Maalaisjärki peliin kirjoitti:

Jo isoäitini opetti minulle, ettei köyhän kannata ostaa halpaa, kun se ei kestä. Kyllähän se nykyäänkin on näin että jos haluaa ostaa halpaa ja hyvää on pakko ostaa kaksi eri tuotetta...

Itse olen todella tyytyväinen, kun ko. ketju saatiin vihdoin Suomeen.

Ostin kahdet lasit, joista toiset fcuk-merkkiset (maailmallakin tunnustettu merkki) ja toiset ketjun omaa Osiris-mallistoa.

Tilasin lasit asiallisen näöntarkastuksen jälkeen maanantaina ja sain ne jo saman viikon perjantaina.

Hinta heijastamattomilla kovapinnoilla (yksiteho) yhteensä 299 euroa.

Vertailun vuoksi, edelliset lasini ostin hintaan 650 euroa.

Hinta ei aina takaa laatua.Edullisuuden taustalla saattaa olla muitakin tekijöitä kuin huono laatu.

Suomessa melko tuntemattomia käsitteitä ovat vielä mm. terve kilpailu (eli ei kartelleja saman alan liikkeiden kanssa)sekä tehokkuus (hyvin toimiva prosessi tilauksesta tuotteeseen alentaa lopputuotteen hintaa ratkaisevasti).

Odotelkaapa sitä aikaa, kun Suomeen saadaan muiden maiden tapaan kilpailua mm. apteekkibisnekseen...

• Pettynyt
        Kahdet lasit kirjoitti:

Itse olen todella tyytyväinen, kun ko. ketju saatiin vihdoin Suomeen.

Ostin kahdet lasit, joista toiset fcuk-merkkiset (maailmallakin tunnustettu merkki) ja toiset ketjun omaa Osiris-mallistoa.

Tilasin lasit asiallisen näöntarkastuksen jälkeen maanantaina ja sain ne jo saman viikon perjantaina.

Hinta heijastamattomilla kovapinnoilla (yksiteho) yhteensä 299 euroa.

Vertailun vuoksi, edelliset lasini ostin hintaan 650 euroa.

Hinta ei aina takaa laatua.Edullisuuden taustalla saattaa olla muitakin tekijöitä kuin huono laatu.

Suomessa melko tuntemattomia käsitteitä ovat vielä mm. terve kilpailu (eli ei kartelleja saman alan liikkeiden kanssa)sekä tehokkuus (hyvin toimiva prosessi tilauksesta tuotteeseen alentaa lopputuotteen hintaa ratkaisevasti).

Odotelkaapa sitä aikaa, kun Suomeen saadaan muiden maiden tapaan kilpailua mm. apteekkibisnekseen...

Ostin Specsaversilta kahdet lasit yksien hinnalla - ensimmäiset ja viimeiset. Laatu on surkeaa kalleimmillakin pokilla: vinoon hitsattuja osia, murenevia muovisankoja, putoilevia linssejä. Asiakasta ei uskota, jos valittaa, vaan väitetään, että käsityönä tehdyissä pokissa on normaalisti aina mittavaihtelua. Ja asiakkaalla rakkoja nenänvarressa?

• Matkaileva tihru

Tilasin Oulun Rotuaarin Specsiltä moniteholasit lähes kuukausi sitten. "Kaupan päälle" sain, tai minun piti saada, aurinkolasit omilla vanvuuksillani.Kerroin lähteväni matkalle 29.2. ja kysyin, saanko lasit sitä ennen. Näin sovittiin.

Lasit olivat kuulemma tulleet kahden viikon päästä tilauksesta. Ne oli kuitenkin palautettu Englantiin, koska aurinkolasit eivät olleetkaan samaa vahvuutta kuin silmälasit. Kuitenkin minulle ostohetkellä kerrottiin, että molempien lasien linssit ovat yhtä laadukkaat, koska ne leikataan samasta lasista. Lisäksi myös silmälasit oli palautettu Englantiin, vaikka niissä ei kuulemma vikaa ollutkaan! Jäi tunne, että minulle puhuttiin muunnettua totuutta.

Minuun ei liikkestä ole oettu yhteyttä ostopäätöksen jälkeen. Tänään kävin taas kysymässä lasejani. Ensi pengottiin pitkään päivän postia ja tutkittiin, olisivatko lasit siellä. Eivät olleet. Sitten kuulemma soitettiin jälleen Englantiin (uskoisinko tuota enää?) ja sieltä kerrottiin, että silmälasit lähtevät Suomeen tänään ja aurinkolasit EHKÄ huomenna.

Kerroin, että jos lasit eivät ole minulla ensi torstaina, perun kaupan. Vastaus oli "jaa".

Hintakaan ei ollut halpa: 500 euroa eli se minkä olen aina maksanut laseistani. Saatanpa saada ne muualta halvemmallakin, koska en todellakaan ota laseja enää torstain jälkeen. Tai ehkä siinä tapauksessa, että saan tuntuvan alennuksen, mikä mielestäni on 2o prosenttia.

Minun specsailuni joka tapauksessa päättyy tähän!

• - 4 kummassakin linssissä! ...

Tää on menny jo liian pitkälle! Asiointi jäi pelkkään näöntarkastukseen! Muutama gramma metallia ja muovia ei voi maksaa näin paljon! Opaskoiran ja valkoisen kepin saa halvemmalla! Saatana mikä monopoli ja kartelli! Jos saan sentinkin halvemmalla specsaversilta kuin kotimaisilta ryöstöliikkeiltä niin kaupat tulee varmasti!

• Kahden kuukauden odotus

Kävin Pirkkalan Specsaversilla 23. tammikuuta.08. Maksoin 570 €. Ei vielä (16.03.08)kuulunut mitään.
      Specsavers niminen firma lopettanut ja osoite on Helsinkiläinen asianajotoimisto?
      Menikö rahat kaivoon?

• Kahden kuukauden odotus

Soitin 17.3.08. Oli jo tulleet toiset lasit mutta toisien kehystoimittajalla oli ollut viiveitä. Odottelevat lähiaikoina. Eli tulossa pitäisi olla kahdet portaattomat kaksiteholasit. Toiset tummenevat ja toiset aurinkolasit. 570 €.Eli muuten normaanli hinta mutta toiset kaupanpäälle.Jos tarvii lasit heti, paras mennä lähioptikolle.

• Asiakas aina väärässä...

Erehdyin ostamaan rillit Specsaversilta. Kuukauden odottelun jälkeen lasit saapuivat(aurinko perus, hinta euron alle 400e). Aurinkolaseilla näki ok, mutta peruslaseissa oli täysin sokea piste (siis oikeasti linssillä näki vain arvaamalla liikenteessäkin!) oikeassa yläkulmassa.

Kävin valittamassa, jolloin kehotettiin pitämään laseja n. kuukauden, jonka jälkeen silmäni kuuleman mukaan tottuisivat linsseihin. Herra isä, jos olisin niillä vääristymillä alkanut nähdä! No, tottumisen ihmettä ei tapahtunut, kuten olettaa saattaakin ja palasin liikkeeseen. Tässä vaiheessa olinkin muuttunut jo tosi hankalaksi asiakkaaksi, kun en ymmärtänyt alkaa nähdä ketuilleen viilatuilla linsseillä.

Kaiken puhdistelun, mittausten ja sankojen vääntelyn jälkeen he vihdoin uskoivat, etten todellakaan nähnyt laseilla kunnolla. Niinpä linssit lähetettiin vaihdettavaksi takuun puitteissa. Koska hionnassa (jota optikko oli itse suositellut) oli jotakin pielessä, vaihdettiin hionta kevyempään (paksumpaan linssiin) versioon, joka oli 50e edullisempi kuin aikaisempi. Erotus luvattiin maksaa takaisin.

Kesti toisen kuukauden ennen kuin lasit saapuivat. Tällä kertaa linsseillä sentään näki, (vaikkakin ne kiiluvat oudosti) mutta kun tuli erotuksen korvaamisen aika, alkoivat selitykset.

Ensin myyjä sanoi, että rahat palautetaan tililleni, ei käteisellä. Mutta muodollisuuksia varten myymälänhoitaja tulee selvittämään asian. No, joku tuli, mutta hän olikin sitä mieltä, ettei mitään korvata ja aiemmat myyjät ovat käsittäneet väärin (just joo!). Selityksenä oli, että linssityyppi olisi vaihdettu. Oikeasti vaihdettiin hionta, ei linssityyppiä, seli seli. Eli takuukorjauksessa halvempaan vaihdetun linssin erotus koituu asiakkaan kustannettavaksi eikä linsseillä ole enää vaihto-oikeutta, vaikka olisivat minkälaiset! Voisiko esim. autokaupassa toimia näin? Että sorry nyt, myymämme huonoksi osoittautunut auto vaihdetaan halvempaan, mutta kiitti kuitenkin välirahasta... Kaikessa muussa kaupanteossa viallisen tuotteen saa aina vaihtaa. Liekö optikkoalalla tai Itäkeskuksen Specsaversilla ihan omat pelisäännöt.

Sen jälkeen, kun he olivat rahat laseista saaneet, loppui asiakaspalvelu. Osakseni sain yrmistyttävää kohtelua: vähäjärkiseksi leimaamista, ristikkäistä informaatiota sekä töykeää ja ylimielistä asennetta. Olen aiemminkin halpisliikkeistä rillejä hankkinut, enkä ole moiseen törmännyt. Häpeäisivät!

Eli, neuvon kaikkia käyttämään rahansa jossain muualla kuin Specsaversilla. Huonoja kokemuksia omani, tämän palstan ja kuulopuheiden mukaan tuntuu riittävän.

• chena

Ostin Specsaverilta kahdet yksteholasit, toiset normaalit ja toiset aurinkolasit!
        Kesti kaks ja puoli viikkoa ja kun menin hakemaan lasini, varsinaisissa laseissa oli toisen linssin keskellä iso naarmu,ei muuta kuin lähetettiin ne takaisin Englantiin ja kestää ainakin taas pari viikkoa :(

• rillisilmä

Huono asiakaspalvelu on kiinni niistä optikoista ja myyjistä, jotka asiakasta palvelevat. Ei Specsaversista. Töykeyttä tulee vastaan kaikissa ketjuissa. Siiten on tietenkin ne liikkeet, joissa palvelu toimii. Riippumatta ketjusta. Ja ne menestyvvät pitkässä juoksussa.

Itse pidän Specsaversin tulosa markkinoita tervehdyttävänä asiana. Jo oli aikakin.

• joka halpaa ostaa se p**kaa...

menin ostamaan lasit ja hinta-arvio oli 120e kun otin alekehykset.Sain kuitenkin maksaa 140e- Oli tullut joku laskuvirhe.
        Odotin viikon ja sain lasit joissa sangat vääntyilleet. Paikan päällä muokattiin ja kaksi viikkoa myöhemmin oli sanka poikki siitä kohtaa mistä muokattu. Menin kyselemään uusia laseja ja sovittiin että samat linssit vaihdetaan uusiin samanlaisiin kehyksiin kun tulee halvemmaksi kuin uudet linssit ja kehykset.. Kun hain lasit olikin hinta sama 140e koska eivät enää tarjouksessa.
        Nyt 2kk myöhemmin on kehyksen toinen sanka poikki ja kävin liikkeessä.. Ei voi mitään, mutta samoja kehyksiä kuulema olis yhä jäljellä..
        Ei kiitos enää specsavers..

• specsavers sucs

Minä olen myös huomenna menossa palauttamaan lasini! Ostin kahdet lasit yksien hinnalla. Juuri nämä paremmat lasit sitten tulivat pokat naarmuilla minulle, kun olin ensin kuukauden niitä odottanut. Sitten pidin laseja pari viikkoa ja toisten lasien noudon yhteydessä mainitsin naarmuista. Lupasivat ystävällisesti vaihtaa uudet pokat. Noh siinäpä kävi niin, että linssi katkesi vaihdon yhteydessä (siellä liikkeessä) ja sitten lasit lähtivät taas englantiin. Tulivat sieltä 3 vkon kuluttua ja kun ne sain, näin heti, että linssit eivät enää olleetkaan superohuet, joista olin maksanut!! Törkeää! Kehtasivat väittää niiden olevan ohuet ja yrittivät selitellä kaikenlaista. Lisäksi pokat olivat entistä enemmän naarmuilla! Kuulema näin käy, kun ne linssit laitetaan koneellisesti paikoilleen!! Tarjosivat jälleen vaihtoa, mutta sanoin, että kiitos nyt riitti odottelu (2 kk jo mennyt) halusin rahat takaisin ja sillä siisti. Katsotaan kuinka huomenna käy, tuleeko rahat täysimääräisenä takaisin.....!?

• poptikko
        specsavers sucs kirjoitti:

Minä olen myös huomenna menossa palauttamaan lasini! Ostin kahdet lasit yksien hinnalla. Juuri nämä paremmat lasit sitten tulivat pokat naarmuilla minulle, kun olin ensin kuukauden niitä odottanut. Sitten pidin laseja pari viikkoa ja toisten lasien noudon yhteydessä mainitsin naarmuista. Lupasivat ystävällisesti vaihtaa uudet pokat. Noh siinäpä kävi niin, että linssi katkesi vaihdon yhteydessä (siellä liikkeessä) ja sitten lasit lähtivät taas englantiin. Tulivat sieltä 3 vkon kuluttua ja kun ne sain, näin heti, että linssit eivät enää olleetkaan superohuet, joista olin maksanut!! Törkeää! Kehtasivat väittää niiden olevan ohuet ja yrittivät selitellä kaikenlaista. Lisäksi pokat olivat entistä enemmän naarmuilla! Kuulema näin käy, kun ne linssit laitetaan koneellisesti paikoilleen!! Tarjosivat jälleen vaihtoa, mutta sanoin, että kiitos nyt riitti odottelu (2 kk jo mennyt) halusin rahat takaisin ja sillä siisti. Katsotaan kuinka huomenna käy, tuleeko rahat täysimääräisenä takaisin.....!?

Olisko uusia kokemuksia, nythän on jo muitakin kuin Itäkeskus?

• odottavalla kannalla
        rillisilmä kirjoitti:

Huono asiakaspalvelu on kiinni niistä optikoista ja myyjistä, jotka asiakasta palvelevat. Ei Specsaversista. Töykeyttä tulee vastaan kaikissa ketjuissa. Siiten on tietenkin ne liikkeet, joissa palvelu toimii. Riippumatta ketjusta. Ja ne menestyvvät pitkässä juoksussa.

Itse pidän Specsaversin tulosa markkinoita tervehdyttävänä asiana. Jo oli aikakin.

Mielenkiiinnolla odotan kun tulee tornioon specci vaihdan liikettä heti jos ihana tummatukkainen nainen jää töihin joka tosi ystävällinen ja ammattitaitoinen odotetaan

• Nimetön
        poptikko kirjoitti:

Olisko uusia kokemuksia, nythän on jo muitakin kuin Itäkeskus?

Olin jo valinnut kehykset ja saanut tarjouksen moniteho- ja aurinkolaseista. Kävin välillä asioilla. En tiennyt että täytyy maksaa heti tilattaessa kaikki , vaikka taitaa olla parin viikon toimitusaika. Ennen ei minun ole tarvinnut maksaa ennakkoon ainakaan kaikkia ellen ole halunnut. Ei ole mielestäni oikein asiakaslähtöistä toimintaa- rahaa tilille jo pari viikkoa ennen toimitusta. Hinta yhteensä 458 euroa.
        Myös vaimollani on aikomus hankkia lasit ja oltiin jo kysymässä silmälääkäritilausta , kun sain kuulla maksupolitiikasta. Olisin kyllä voinut maksaa osan, mutta tilausjärjestelmä ei kuulemma tunne moista menettelyä. Tämä oli ensi ja ilmeisesti myös viime kosketus jättifirmaan, joka rahastaa asiakkaitaan etukäteen ja täsmälliseen toimitusaikaan ilmeisesti ei ole sitouduttu.

• gfdgdfgd
        Nimetön kirjoitti:

Olin jo valinnut kehykset ja saanut tarjouksen moniteho- ja aurinkolaseista. Kävin välillä asioilla. En tiennyt että täytyy maksaa heti tilattaessa kaikki , vaikka taitaa olla parin viikon toimitusaika. Ennen ei minun ole tarvinnut maksaa ennakkoon ainakaan kaikkia ellen ole halunnut. Ei ole mielestäni oikein asiakaslähtöistä toimintaa- rahaa tilille jo pari viikkoa ennen toimitusta. Hinta yhteensä 458 euroa.
        Myös vaimollani on aikomus hankkia lasit ja oltiin jo kysymässä silmälääkäritilausta , kun sain kuulla maksupolitiikasta. Olisin kyllä voinut maksaa osan, mutta tilausjärjestelmä ei kuulemma tunne moista menettelyä. Tämä oli ensi ja ilmeisesti myös viime kosketus jättifirmaan, joka rahastaa asiakkaitaan etukäteen ja täsmälliseen toimitusaikaan ilmeisesti ei ole sitouduttu.

Tilasin tänään silmälasit Oulun Specsaversilta. Mies joka teki näöntarkastuksen oli mukava ja asiallinen, ja nuori nainen joka hoiti itse raha-asiat ja muut oli myös oikein sympaattinen ja hyvä asiakaspalvelija. Palvelu oli mahtavaa! En siis käynyt Rotuaarin liikkeessä, vaan Hallituskadulla. Suosittelen kyllä. Silmälasitkin olivat oikein kauniit, toimitusaika kuulema yksi tai kaksi viikkoa. Niitä odotellessa..

• paulastiina
        gfdgdfgd kirjoitti:

Tilasin tänään silmälasit Oulun Specsaversilta. Mies joka teki näöntarkastuksen oli mukava ja asiallinen, ja nuori nainen joka hoiti itse raha-asiat ja muut oli myös oikein sympaattinen ja hyvä asiakaspalvelija. Palvelu oli mahtavaa! En siis käynyt Rotuaarin liikkeessä, vaan Hallituskadulla. Suosittelen kyllä. Silmälasitkin olivat oikein kauniit, toimitusaika kuulema yksi tai kaksi viikkoa. Niitä odotellessa..

Hankin mutuama viikko sitten specksaverilta silmälasit. Nyt olen ihmetellyt mikä ihme on, kun linssit jää aina sameaksi, kun niitä yritttää pestä tai pyyhkiä.
        Olen lähes 50 vuotta käyttänyt silmälaseja ( ja ostanut ne aina aiemmin muualta kun specksaverilta) ja saanut ne linssit aina pyyhityyä kirkkaaksi. MUTTA NYT eipä meinaa millään onnistua.

Onko teillä muilla ollut samanlaista ongelmaa?

• +-8,3
        paulastiina kirjoitti:

Hankin mutuama viikko sitten specksaverilta silmälasit. Nyt olen ihmetellyt mikä ihme on, kun linssit jää aina sameaksi, kun niitä yritttää pestä tai pyyhkiä.
        Olen lähes 50 vuotta käyttänyt silmälaseja ( ja ostanut ne aina aiemmin muualta kun specksaverilta) ja saanut ne linssit aina pyyhityyä kirkkaaksi. MUTTA NYT eipä meinaa millään onnistua.

Onko teillä muilla ollut samanlaista ongelmaa?

että tuollainen myymälä on. Minänii hain lasit ja linssit oli väärin päin ja kuulkaa, ette usko kuinka hienosti minun vanhan aikainen katsantokantani muuttui heti kerralla. Nykyaikaiseksi. Nyt näen "asioita" aivan uudella lailla. Tosin puut ja lyhtypylväät tuottavat hiukan ongelmia, mutta mitä pienistä kolhuista.

• lurppasilmä myyjä
        odottavalla kannalla kirjoitti:

Mielenkiiinnolla odotan kun tulee tornioon specci vaihdan liikettä heti jos ihana tummatukkainen nainen jää töihin joka tosi ystävällinen ja ammattitaitoinen odotetaan

hirveä eukko,ei kunnon myyjää torniossa

• Myyjät nuokkuivat

Ostin Tornion liikkeestä vuosi sitten lasit NYT TULI NAARMU LINSSIIN EI KUULEMMA TAKUU KORVAA ASIA ON KULUTTAJA ASIAMIEHEN HOIDETTAVANA
      kyllä pitää korvata. EN IKINÄ ASTU TÄHÄN LIIKKEESEEN ,MONI MUUKIN SANOO NÄIN

• tornion tollot

mä en menis Tornioon ikinä...

• Vaativa asiakas

Suoraan sanottuna. Asiakaspalvelu ei saanut minua vakuuttuneeksi, että ostaisin lasit juuri heiltä. Parempaa asiakaspalvelua sai rouva x.n olleessa asiakaspalvelussa. Nyt tuntui, että nuorella tytöllä ollut hajuakaan sopiko lasit minulle vai ei! Marssin toiseen liikkeeseen.

• KokemuksiaSpecsusta

Olen käyttänyt silmälaseja 41v, myös muovilinssejä niin pitkään kuin muistan, enkä koskaan ennen ole kohdannut tällaista ongelmaa kuin nyt Specsaversilta ostamistassani. Menin 2.5 v sitten liikkeeseen ostaakseni edulliset tavalliset päivä-, luku- ja kerrankin vahvuuksilla olevat aurinkolasit. Ne maksokin sitten 990,- kaikilla mausteilla (mm kovapinnoite), mutta sainhan kolmet lasit - aiemminhan Instrut sun muut peri mun laseista yli 500. Kun sain lasit talvella, en testannut niitä aurinkolaseja. Kesällä huomasin, että olivat aivan liian vahvat ja niitä käyttäessäni tuli pää kipeäksi. En ottanut yhteyttä liikkeeseen, koska aikaa oli kulunut (oma vika). Mutta nää päivälasit. Olen ikäni pessyt lasit Fairylla tai vastaavalla pesuaineella runsaalla vedellä liuotettuna, niin nämäkin. Mutta näissä on tullut kummia naarmun tapaisia, tai paremmin kulumisia niin että haittaavat näköä merkittävästi. Siis sellainen "naarmuverho" tms. Ne eivät naarmuja, mutta (vaikea selittää) vaan ikään kuin pinnalle olis tullut jotain muuta (kai niistä on joku pinnoite kulunut). Ite luulen, että kyse on laadusta, koska olen oppinut olemaan lasien kans niin todella tarkka siitä, etten varmasti naarmuta lasejani.
      Onko muilla vastaavia kokemuksia?
      Koska en tahdo nähdä näillä laseilla, menin keväällä tarjouksen (n 150e monitehot) perässä ostamaan uusia, Specsaversiin (taidan olla tyhmä). Kun pyysin optikkoa mittaamaan nykyisten lasieni vahvuuden, hän kysyi mitä näille pinnoille on tapahtunut, koska ne ei olleet naarmuja. Sanoin, etten tiedä. Kysyi, mistä olen ostanut, kerroin että Specsaversilta ja hän meni punaiseksi. Oli ollut puoli vuotta Specussa töissä. Päätin siinä, etten ainakaan täältä osta mutta jatkoin ostotapahtumaa häveliäisyyttäni. Toinen ihmetykseni aihe tuli, kun lasieni hinnaksi ei millään saatu alle 490euroa. Jäi siis ostamatta.
      Kyllä hyviä laseja saa edullisestikin, ainakin Virosta, josta tuttavat ovat käyneet ostamassa. En ostanut uusia laseja vielä mistään, vaan säästän että käyn vaikka Virossa. Hnakalaa vaan, kun en taho näillä nähdä - esim koulussa (opiskelen työn ohessa), täytyy aina päästä luokan eteen että näkee paremmin.

• dfd

Inhottaa kokeilla Specsaversilla laseja kun ovat ihan likaisia. Hyi. Hei työntekijät: Missä hygienisyys? Putsakkaa niitä välillä! Linssitkin ihan rasvaisia sormenjälkiä täynnä ja kehykset ihan vinoja.

• mainos smoguli

Specun ope mallin glasarit ovat kiihottavimmat, yliveto oraaliseksi leikeissä.
      Osta sinäkin niin kiihotut. Kaupan päälle musta avaimenperä dildo.

• kk

Tyypillistä specsin touhua.paska laatu ja kova hinta.

• Anonyymi

Specsavers .vuosaari . maksoin silmalasista 358e viikon päästä ne tullu .ne on pienet ja tippuu ja rumia rakenne , palvelua oli kiireinen . nyt ne lasit on rikkinäisiä .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      331
      8078
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      0
      2490
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      68
      2251
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1896
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1472
    6. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1317
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1311
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      174
      1264
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1240
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1147
    Aihe