Tukkirekan

oikeudet?

Asun metsätien varrella ja silloin tällöin tien tukkii tukkirekat kun hakevat puita. Yleensä siirtävät rekkansa syrjään jos tulee auto.
Nyt on liian monta kertaa jo ollut rekka tien tukkeena estämässä pääsyni kotiin. Eräs ajuri sanoi että hänen työtänsä ei saa häiritä kun kävin huutamassa hänelle josko hiukan siirtäisi rekkaansa. Minä toimin yksityisyrittäjänä ja yritys sijaitsee kotonani, hänen työnsä siis ilmeisesti on tärkeämpi kuin minun?
Mitä laki tällaisesta sanoo? Voiko tukkirekka estää minun pääsyni omaan kotiini ja työpaikalleni?
Pinnani on aika pitkä, mutta jossain vaiheessa, jos tämä vielä jatkuu, käyn varmasti käsiksi.

18

3840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja ongelma oli?

      Ja mikähän ongelma oli hermojen rasituksen lisäksi? Ongelma ei ilmeisestitoistu usein ja lastaaminen ei kovin kauan vie aikaa joten jos ei ole oikeasti kiire niin miksi virittää itsensä räjähtämispisteeseen? Joustaminen ja muiden huomioon ottaminen on oikeuksien peräämistä fiksumpaa.

      • on tietenkin

        se että lastaaminen vie usein reilu puolituntia joskus jopa reippaasti kauemmin. Ongelma toistuu todella usein. Talvella usein saman päivänkin aikana muutaman kerran. Jopa minun omistamillani mailla on tukkirekka estänyt kulkuni, sitä tosin en muutaman kerran jälkeen enää hyväksynyt vaan kylmästi hääsin pois.
        Olen ihan riittämiin jo ottanut toisia huomioon ja odotellut ja muutaman kerran siitä on ollut todella haittaa työnikin kannalta. Eli on ollut oikeasti kiire toisin kuin esitit.
        Mitäs sinä sanoisit jos tulisin porttisi eteen sanotaan nyt vaikka 30kertaa vuodessa satunnaisina aikoina, vaikkapa kaivurilla kaivelemaan? Et pääsisi kotiin etkä kotoa pois, vaikka olisi kuinka kiire. Heilauttaisitko vaan iloisesti kättä tervehtiäksesi minua kun kerran teen työtäni ja odottelisit puolisen tuntia kaikessa rauhassa? -enpä usko!


      • Työtseis.mietuun

        Jättää ne puut myymättä! Tai tien omistajat vaatikoon metsäyhtiötä tekemään piston puille. Vähentää vaan puusta saatavaa hintaa..
        Voi kun elämä on kurjaa! Yhyyyy!


      • Anonyymi

        Et taida käydä ihan kaikilla pytyillä... vitun autokuskit lastaa koskaan puolessa tunissa pölliautoa.Kenenkään kotiin kulkua ei mikään laki oikeuta estämään.Ei muyta ku samaa antaa takaisin minkä urpo kuski ansaitsee.


    • tässä...

      En voi uskoa että tukkirekankuljettajalla olisi jokin erikoisoikeus estää muiden liikkuminen.
      Joskus kuulin(siis täysi kuulopuhetta)että tukkirekka ei saisi olla edes tiellä lastaamassa siten, ettei sitä pystyisi ohittamaan.
      Jos rekka siinä tiellä kuitenkin saa seisoa, niin mitenköhän toimittaisiin esimerkiksi hätätilanteessa kun esim.joku kuljettaa vaikka raskaana olevaa vaimoaan sairaalaan ja rekan töpeksinnän ansiosta matka viivästyy ja sattuu jotain vakavampaa?
      Aika vahvasti uskon että tukkirekalla ei ole minkäänlaisia oikeuksia pysäyttää liikennettä.
      Silloinhan kuka tahansa voisi työhönsä perustaen estää ihmisten liikkumisen.

      • Anonyymi

        Esimerkkisi kyllä oli hauska. Mitähän pahaa siinä tapahtuu,jos vauva syntyy kedjen matkan? Raskaus,synnytys eivät ole sairaustiloja.


    • hmmmhmmmhmmm

      No voi perkele. Miten ne puut muuten lastataan rekan kyytiin kuin siinä just. Ja alappas keskenkaiken vekslailemaan sitä tonnisto yhdistelmää vain siksi, että joku mulkku pääsee muutaman minsan noppeemmin kotiinsa. Kyllä sulla on aikaa odottaa se tovi. Sulla ei ole mihinkään niin kiire.

    • Bussi-kuski-EVP

      Aloittaja,elä hyvä mies soeta poskke niille jotka tekevät rehellistä työtä.
      Seuraavalla kerralla kun tiesi on tukittu,niin aja kotterosi niin lähelle tukkirekkaa,että yltää napata samaan kyytiin ,tai nostaa yli.

    • Anonyymi

      30 minuuttia yksityistiellä odotettu että pääsis oikeisiin töihin. Kellokortti odottaa töissä. Ei väistä ei. Töissähän tässä kaikki, mutta siitä huolimatta ottaa päähän kun joutuu töissä sitten ite juoksemaan hommat kiinni.

    • Anonyymi

      Tuo ei ole hulluimmasta päästä joustamattomuuksia. Koiraa kun olin kusettamassa viime viikolla, niin joku ukko rähisi roskakuskille joka oli pysäyttänyt liian keskelle ajorataa. Vaihtoehtona olisi ollut ajaa se jäteauto sata metriä kauemmaksi, kun kohdalla oli pysäköytyjä autoja. Lisäksi se rähisijä ei viitsinyt peruuttaa edestä pois vaan odotteli mieluummin minuuttitolkulla kun isompi peruutti liioiteltua varovaisuutta noudattaen takana olevaan risteykseen. Yhteensä ehkä 12 minuutin pelleily.

    • Anonyymi

      tukkirekka kuskilla ei ole mitään oikeutta tukkia tietä jos asut ja vielä omistat firman saman tien varressa ja tarvitset työssäsi sitä tietä, tien käyttöoikeus muttei tukkia sitä. lastausta varten tehtävä levennys että pääsee liikkumaan. kuskit tietysti huutelevat sieltä kopista mitä sattuu mutta soita poliisi ja käske lukea lakikirjaa. rekka kuskit soveltavat vain omia lakejaan upm sekä muut metsän ostajat.

      • Anonyymi

        Sori vaan tuo ei ole julkine tie ja yksityis teillä on yleensä tiekunta joka päättää asioista ei yksittäinen tieosuuskunnan jäsen. Ja kyllä kuorman purkamisen vuoksi voi liikenteen laittaa poikki 15minuutiksi vaikka helsingissä.


    • Anonyymi

      Minulla on aikaa jos tukkirekka tukkii tien mökille mennessä ja nokka minua kohti. Jätän auton rekan puskuriin ja lähen mehtään poimimaan marjoja. Peruuttakoon rekka sinne mistä on tullukin. Jos on taitoa.

      • Anonyymi

        Ei sulla oo edes mitään mökkiä


    • Anonyymi

      Tukkirekka kuskilla ei ole mitään oikeutta tukkia tietä jos asut ja vielä omistat firman saman tien varressa ja tarvitset työssäsi sitä tietä, tien käyttöoikeus muttei tukkia sitä. Lastausta varten tehtävä levennys että pääsee liikkumaan. Kuskit tietysti huutelevat sieltä kopista mitä sattuu, voisit soittaa poliisi ja käske lukea lakikirjaa. Rekka kuskit soveltavat vain omia lakejaan upm sekä muut metsän ostajat. Näin sitä toimitaan, mutta miten tämän murheen saisi toimivaksi osapuolia sovittajaksi. Voisiko aikatauluttaa, jotta tilanne olisi tiedossa? Haaste on kyllä, että ketä varten tiedottaa, paikalliset tietysti. Tuleeko vieraita🤫 Jos tieto ajoissa, niin voisi välttää lastaus ajankohdan. Luulisin tukkiautoilla olevan ainakin nyt niin kiire, että aikataulut on aika hyvin kohillaan ja eikä
      paljon lipeä siitä🤔

    • Anonyymi

      ****Mitä laki tällaisesta sanoo?****

      Vanha juttu, missä kaikki jauhoivat vain paskaa, yksikään vastannut siihen mitä kysyttiin.
      Tieliikennelaki muuttui 1.6.2020, mutta vanhassa olivat samat säännöt.
      On sallittua, mutta paikka on varustettava tarpeellisella liikenteenohjauslaitteella. Siihen laki ei ota kantaa, kuinka kauan tällainen saa kestää ?

    • Anonyymi

      Kiva satu 👍

    • Anonyymi

      Vain ääliö laittaa kukkakauppansa metsäautotien varteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe