mitä mieltä ootte kotkan gigantin palvelusta?
gigantti
12
2297
Vastaukset
- ..............
pikselivikainen 22" näyttö ei mennyt takuuseen vaikka pikselivika oli keskeisellä paikalla näytössä.
tästä sitten seurasi se että jos ei takuuta ole eikä saa niin, perun kaupat kuitissa lukee että 30vrk on täys palautusoikeus. kun tämän esitin myjä kysyi "no ottaisitko uuden samanlaisen tilalle" öh juuri näin takuuta ei ole mutta kuukauden aikana voi kuitenkin perua kaupan ilman selitystä tai mikäli laitteeseen tulee vikaa.
jolloin aletaan tyrkyttää uutta konetta kuitenkin, herää kysymys entä kk jälkeen kun palautusoikeus on ohi jos laite hajoaa tai ilmenee jotain pientä vikaa, miten on takuu jos se ei toimi edes 3 päivää vanhassa lcd näytössä.
vaan joutuu purkaa kaupan ja sitten aletaan työntää uutta, no tavallaan takuu siinämielessä että rahat takas osta uusi. mutta takuu on tässä merkityksessä vain 30vrk pitkä. vanhempa jääkin jo omalle kontolle... eli en ottanut uutta vaan rahat pois ja toiseen kauppaan hankkimaa vastaavaa tuotetta. eli gigantin asiakkaaksi en enää ala koska on epävarmaa toimiiko takuu vai ei. mutta jos haluut koittaa laitetta mistä et tiedä mitään, oiva paikka on silloin voit kokeilla konetta 29 päivää ja palauttaa sen kun et tarvitse karrikoiden.- pikseli+
Kotkan sosialisteja taas jymäytetään.
- ...........
pikseli+ kirjoitti:
Kotkan sosialisteja taas jymäytetään.
miten tää liittyy sosialismiin tai ylipäätä politiikkaan?
- ...
ei se takuu ole mikään helvetin luojanluoma vakuutus kaikkeen, joka loppuu kellonlyömällä.
Takuu on myyjän antama "lisäetu", ja se käytännössä tarkoittaa sitä että kun viet paskamonitorisi sinne liikkeeseen pällisteltäväksi, myyjän sinulle myymä lisäetu eli takuu tarkoittaa sitä että hän korvaa vahingon ilman suurempaa vittuilua tiettyyn päivään asti.
Laitteilla on tietty käyttöikä, ja vaikka monitorisi menisi rikki vuoden ja kolmenkymmenen päivän päästä, on myyjä velvoitettu korvaamaan sen sinulle jos laite on mennyt rikki sen takia että se on ....no, paska jo tehtaalta tullessa. Olettaen tietenkin että sinulla on näyttöä siitä että et henkilökohtaisesti tumpeloinnut näyttösi kanssa. Myyjä joutuu tämänkaltaiset vahingot korvaamaan rippumatta siitä onko hän sinulle takuuta antanut. - ................
... kirjoitti:
ei se takuu ole mikään helvetin luojanluoma vakuutus kaikkeen, joka loppuu kellonlyömällä.
Takuu on myyjän antama "lisäetu", ja se käytännössä tarkoittaa sitä että kun viet paskamonitorisi sinne liikkeeseen pällisteltäväksi, myyjän sinulle myymä lisäetu eli takuu tarkoittaa sitä että hän korvaa vahingon ilman suurempaa vittuilua tiettyyn päivään asti.
Laitteilla on tietty käyttöikä, ja vaikka monitorisi menisi rikki vuoden ja kolmenkymmenen päivän päästä, on myyjä velvoitettu korvaamaan sen sinulle jos laite on mennyt rikki sen takia että se on ....no, paska jo tehtaalta tullessa. Olettaen tietenkin että sinulla on näyttöä siitä että et henkilökohtaisesti tumpeloinnut näyttösi kanssa. Myyjä joutuu tämänkaltaiset vahingot korvaamaan rippumatta siitä onko hän sinulle takuuta antanut."ei noin hyvä mies" mutta kun tämä tapaus oli juuri kuten kirjoitin eli se meni just niin kun kirjoitin. myyjä jakoi näytön pinnan 6 palaseen ja selitti kun tämä vika on tässä kohtaa niin se on niin ja näin meneekö takuuseen plaa plaa... vaikka se oli keskeisellä paikalla eli takuu ei siis TOIMINUT ymmärrä nyt perkele että se meni kuten edellä on kirjoitettu. ymmärrä sotkematta siihen mitään muttia tai normaali käytäntöjä.
mulle on ihan sama oliko myyjä väärässä vai oliko sillä vaan tapa venkuloida vastaan ihan tapansa mukaan mutta takuuehtoja se ei noudattanut. ja kerran tuotteella on palautusoikeus täydellisenä niin en mä rupee soittelee minnee ketjun pääkonttoreihin, vaan rahat pois ja haetaan muualta. nyt mulla onkin pätevä ruutu jossa on 3 vuoden nolla pikselitakuu. eikä valittamisenaihetta ole löytynyt. mutta sulle vielä senverran, vaikka normaali käytäntö tai laki sanoisi mitävain se ei tarkoita sitä että asiat sujuu juuri sen mukaan ilman kädenvääntöä!
joko menei tajuntaan, eli ei. - pensseli2
................ kirjoitti:
"ei noin hyvä mies" mutta kun tämä tapaus oli juuri kuten kirjoitin eli se meni just niin kun kirjoitin. myyjä jakoi näytön pinnan 6 palaseen ja selitti kun tämä vika on tässä kohtaa niin se on niin ja näin meneekö takuuseen plaa plaa... vaikka se oli keskeisellä paikalla eli takuu ei siis TOIMINUT ymmärrä nyt perkele että se meni kuten edellä on kirjoitettu. ymmärrä sotkematta siihen mitään muttia tai normaali käytäntöjä.
mulle on ihan sama oliko myyjä väärässä vai oliko sillä vaan tapa venkuloida vastaan ihan tapansa mukaan mutta takuuehtoja se ei noudattanut. ja kerran tuotteella on palautusoikeus täydellisenä niin en mä rupee soittelee minnee ketjun pääkonttoreihin, vaan rahat pois ja haetaan muualta. nyt mulla onkin pätevä ruutu jossa on 3 vuoden nolla pikselitakuu. eikä valittamisenaihetta ole löytynyt. mutta sulle vielä senverran, vaikka normaali käytäntö tai laki sanoisi mitävain se ei tarkoita sitä että asiat sujuu juuri sen mukaan ilman kädenvääntöä!
joko menei tajuntaan, eli ei.itse olen aina saanut giganteista hyvää palvelua. Hinnatkin ovat olleet aina halvemmat kuin muilla kilpailijoilla. Hintatakuu on hyvä asia!
- mitään väliä
pensseli2 kirjoitti:
itse olen aina saanut giganteista hyvää palvelua. Hinnatkin ovat olleet aina halvemmat kuin muilla kilpailijoilla. Hintatakuu on hyvä asia!
jos saa paketillisen p*skaa. Paitti jos oli aikomus ostaa sellasta esim kukille. Meidän pihan ruusut oikein hehkuu kun antaa niille ehtaa hyvin maatunutta sittua
- ...
................ kirjoitti:
"ei noin hyvä mies" mutta kun tämä tapaus oli juuri kuten kirjoitin eli se meni just niin kun kirjoitin. myyjä jakoi näytön pinnan 6 palaseen ja selitti kun tämä vika on tässä kohtaa niin se on niin ja näin meneekö takuuseen plaa plaa... vaikka se oli keskeisellä paikalla eli takuu ei siis TOIMINUT ymmärrä nyt perkele että se meni kuten edellä on kirjoitettu. ymmärrä sotkematta siihen mitään muttia tai normaali käytäntöjä.
joko menei tajuntaan, eli ei.mitäpä väliä sillä on jos myyjä venkuloi. Se on aivan yksi paskan maku onko siinä sitä takuuta tai ei, jos näyttö menee rikki 30 päivän jälkeen ilman että siihen itse vasaran kuvan tekee, se korvataan vaikka myyjä työntäisi lasinsiruja perseeseensä siinä tiskillä. Tottakai myyjä yrittää kikkailla, siitähän sille perkele maksetaan, kun mennään kauppaan niin sanotaan miten se asia perkele on, näin ne hommat toimii
- että sillee...
Takuun määrittelee laitteen VALMISTAJA ei myyjä.
Palautusoikeus on käyttämättömällä tuotteella lain mukaan 7 päivää. Myyjä voi antaa pidemmän palautusoikeus ajan omilla ehdoillaan.
Jos monitorissasi on ollut vikaa on sen takuu menettely hoidettu laitteen VALMISTAJAN ohjeiden mukaan. Tuotteen palautus ja sitä kautta vaihto uuteen vastaavaan olisi siksi onnistunut 30 päivän sisällä, koska Gigantti tämän ajan haluaa tarjota asiakkailleen.
Huomioi siis että takuu ja palautusoikeus ei ole yhtään sama asia..
Ja mitä siihen näytön pixeleiden kuolleisuuteen tulee, niin senkin määrittelee VALMISTAJA, millanen pixeli takuu on... Osta kalliimpa saat nolla takuun. Osta halpa, niin aletaan mittailemaan kuolleiden paikkoja... - notaari
että sillee... kirjoitti:
Takuun määrittelee laitteen VALMISTAJA ei myyjä.
Palautusoikeus on käyttämättömällä tuotteella lain mukaan 7 päivää. Myyjä voi antaa pidemmän palautusoikeus ajan omilla ehdoillaan.
Jos monitorissasi on ollut vikaa on sen takuu menettely hoidettu laitteen VALMISTAJAN ohjeiden mukaan. Tuotteen palautus ja sitä kautta vaihto uuteen vastaavaan olisi siksi onnistunut 30 päivän sisällä, koska Gigantti tämän ajan haluaa tarjota asiakkailleen.
Huomioi siis että takuu ja palautusoikeus ei ole yhtään sama asia..
Ja mitä siihen näytön pixeleiden kuolleisuuteen tulee, niin senkin määrittelee VALMISTAJA, millanen pixeli takuu on... Osta kalliimpa saat nolla takuun. Osta halpa, niin aletaan mittailemaan kuolleiden paikkoja...Aivan ensimmäiseksi. Ei ole mitään pykälää laissa jossa sanottaisiin että käyttämättömällä tuotteella olisi 7 päivän palautusoikeus. Kauppa itse lupaa nuo palautusoikeutensa siis mikään laki ei velvoita antamaan päivääkään palautusoikeutta.
Suurin osa isoista ketjuista antaa tuon tyypillisen 14 vrk palautusoikeuden esim. Anttila, Stockmann ja paljon muita suuria ketjuja.
Mutta on paljon liikkeitä joissa ei ole päivääkään palautusoikeutta. Tällaisia liikkeitä ovat yleensä pienet vaate- ja sisustusliikkeet. Ei siis kannata automaattisesti luottaa että viattoman tuotteen voisi palauttaa ja saada rahat takaisin tai edes vaihtaa.
Vain koti/postimyyntitavaroilla on lain määräämä pakollinen 14 vuorokauden palautusoikeus!
Tämä ei siis ole totta
"Palautusoikeus on käyttämättömällä tuotteella lain mukaan 7 päivää"
- 12345
Itekkin tuolla kodintekniikka alalla töissä olevana, tiedän että nuo rekkulat on mitä ärsyttävimpiä hoitaa. (yleensä). Etenkin silloin jos asiakas tulee raivoissaan ja vihaisena riehumaan myymälään, silloin kyllä yleensä ihan itse sen aiheuttaa, että asioiden hoito vaikeutuu... Jos kotkalainen nainen tai mies asiakas osaisi hoita asiat hyväntuulisena ja rauhallisena, syyttämättä myyjää kaikesta, asiat sujuisivat varmasti paremmin.
Kotkalaisen perusasiakkaan mielestä vika on aina laitteen MYYJÄN! Vaikka myyjä vain myy sitä tuotetta mitä ketjussa on, jotta saa elätettyä itsensä ja pienen perheensä pienellä palkalla....
Kotkalaisen mielestä vika on myyjässä, vaikka myyjä vain välittää tuotteen huoltoon ja jos huollon henkilökunta on tehnyt päätöksen mikä ei asiakasta miellytä (eli ei takuukorjaus, tai että korjauksessa kestää kauan), niin aina tämän peruskotkalaisen mielestä vika on myyjän. käsittämätöntä.
Ihan vinkkinä vaan kaikille, ei kannata ruveta kotkan kauppalan alueella kodintekniikkaliikkeen myyjäksi. kiitosta et saa, v*ttuilua, tinkimistä ja muutenkin rumaa ja röyhkeää käytöstä suurimmalta osaa asiakkailta vain saa. Ja sit pitäis vielä jaksaa hymyillä...
Mutta onneksi on muutamia todella ihaniakin asiakkaita olemassa :)- palkansaaja
Puhuit täyttä asiaa, usein asiakas alkaa heti sättimään , että teillä myydään pelkkää paskaa täällä. Eikä asiakas juurikaan ymmärrä, että myyjällä on edustamansa yhtiön antamat toimintaohjeet, eikä niistä voi ilman osastopäällikön lupaa poiketa.
Minä ainakin haluan palvella paremmin asiakasta joka on asiallinen eikä ala päästelemään suustaan mitä sattuu.
Ja sanoohan sen järkikin, että jos ostaa 10 euron kahvinkeittimen niin eihän sen tasoiselta laitteelta voi odottaa samaa kuin esim 30 euron laitteelta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792