C4 Picasso BMP

Pekka R

Jokos on omakohtaisia kokemuksia tuosta robottivaihteistosta? Sain koeajoon vain tavallisen C4 BMP 1.6 Hdi:n mutta tarkoitus on hankkia 7 hengen Picasso joko tuona pienempänä dieselinä tai 2 litrasena bensana.
Mielenkiintoinen havainto koeajossa oli robotin vaihtaessa pieni hyytyminen tahi moottorijarrutuksen omainen hidastuminen. Mistä muuten johtuu tuo 2 litran kulutusero robotin hyväksi tavalliseen automaattiin nähden kaupunkikulutuksessa tuossa bensakoneessa. Pekka

12

5809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kommenttia

      BMP on automatisoitu tavallinen vaihteisto eli siinä ei ole luistavaa momentinmuunninta. Eiköhän se kulutusero tästä synny. Perinteinen automaatti toiminee pehmeämmin; tuo BMP vissiin vaatii pientä ennakointia kaasujalalla, jotta vaihto sujuisi pehmeästi.

      • kuuluu asiaan

        Koska kysymyksessä on robottivaihteisto, niin vaihtamisen ajaksi elektroniikka laskee kierrokset. aivan samoin me teemme manuaalissa. Ei kai kukaan normaalioloissa vaihda vaihteita kaasu pohjassa.
        Robottivaihteistossa voi painaa kaasua koko ajan vaikka täysillä vaihtamisen aikana. Elektroniikka säätää kaasun.
        Robottivaihteisessa kuorma-autossa sen tuntee selkeämmin. Isolle vaihdettaessa kierrokset laskevat automaattisesti vaihtamisen ajaksi. Pienelle vaihdettaessa jopa välikaasukin tulee automaattisesti.


    • Pekka R

      Mites tuon vaihteiston huolto ja kestävyys? On kuulemma ollut Sensodrive- nimisenä pienemmissä PSA :n tuotteissa vuodesta -03. Onko kuulunut missä kilometreissä on pitänyt korjata/huollattaa ja onko konstikkaampaa kuin normaali kytkinremontti?
      Pekka

      • timbe 74

        tuota sensodrive ja bmp on täysin eri vaihteisto.


      • Pekka R
        timbe 74 kirjoitti:

        tuota sensodrive ja bmp on täysin eri vaihteisto.

        Ja Citroen-myyjä sulavasti kehui niiden olevan samaa pataa kun kyselin yleisyydestä. Samoin kertoi, että joissain Alfoissa olisi vastaava robottivaihteisto. Pitäneekö tuokaan paikkaansa?
        Mutta henk.kohtaisesti kiinnostaisi tuo kestävyys ja mahdollisten huoltojen hoituminen/kalleus. Ja miten on käytössä toiminut Suomen oloissa? Onhan noita varmaan jo jollain ollut käytössä viime talvena.
        Pekka


    • citcitcitcit

      Minulla on ollut maaliskuusta asti C4 Grand Picasso 2-litran bensakoneella. Kokonaisuutena olen ollut autoon erittäin tyytyväinen, mutta BMP on kyllä vaatinut totuttelua. On se mukavampi kuin manuaali (ainakin nyt, kun siihen on tottunut), mutta ei oikean automaatin veroinen.

      Luulen, että robotin toimivuus riippuu paljon autosta (ennen muuta painosta) ja moottorista. Eikös tuo C4 ole melko paljon Grand Picassoa kevyempi?

      Minä suosittelen BMP:tä harkitsevia koeajamaan se perusteellisesti täsmälleen sillä moottorilla ja autolla, jota on hankkimassa.

      • ajeltua

        C4 1,6 diesel BMP (Berline)toimii mielestäni hyvin. Se ei ole niin tunnoton kuin vastaava automaatti. (makuasia) Menee aika hienostuneesti mutkatietä, kun ottaa nopeudeksi 83km/h. Silloin se nimittäin vaihtaa 6 vaihteen päälle ja kierrokset hyrrää 1800:ssa.


    • Itse olen harkinnut 5 hengen dieselautomaattia. Kyselin Herttoniemen Vehosta myyjältä ja hän sanoi, että tuo roboottivaihteisto (vai mikä se nyt oli) kuluttaa vähemmän menovettä, kuin manuaali. Ja olikohan se valmistaja luvannut maantiekulutukseksi alle 5l/100km.

      • ilghfig

        Totta se on, olen päässyt maantiellä jopa 4.5 lukemiin. Omassa G4P 2.0 HDI:ssä keskikulutus oikeasti 6.5 litraa, vaikka puolet ajosta kaupunkiolosuhteissa. Lisäksi nyt kun päästöjen mukaan verotetaan, veroissa säästää melkoisen summan perinteiseen automaattiin verrattuna.


      • ilghfig kirjoitti:

        Totta se on, olen päässyt maantiellä jopa 4.5 lukemiin. Omassa G4P 2.0 HDI:ssä keskikulutus oikeasti 6.5 litraa, vaikka puolet ajosta kaupunkiolosuhteissa. Lisäksi nyt kun päästöjen mukaan verotetaan, veroissa säästää melkoisen summan perinteiseen automaattiin verrattuna.

        On se kumma, että joidenkin ekohihhulien ja hipsanpippaahippien pitää pelleillä noilla päästölukemilla. Ittelläni nyt väliaikaisessa käytössä Lada Samara, joka on saastuttaa pirusti. On meinaan hyvä auto. Taidankin unohtaa Citikan ja ajaa sillä. (No en oikeasti. Tartten isomman auton.)


      • Ceevitonen
        henry-kokko kirjoitti:

        On se kumma, että joidenkin ekohihhulien ja hipsanpippaahippien pitää pelleillä noilla päästölukemilla. Ittelläni nyt väliaikaisessa käytössä Lada Samara, joka on saastuttaa pirusti. On meinaan hyvä auto. Taidankin unohtaa Citikan ja ajaa sillä. (No en oikeasti. Tartten isomman auton.)

        laita tosiaankin Lada se on tänä vuonna Venäjällä eniten rekisteröity auto, reilu kolmannes kaikista ja muut tulevat kaukana tundran horisontissa perässä. Eniten myyty ja saanut kai sikäläisissä testeissä korkeimmat pisteet, joten et voi olla ostamatta.


      • ladamies nro 185
        Ceevitonen kirjoitti:

        laita tosiaankin Lada se on tänä vuonna Venäjällä eniten rekisteröity auto, reilu kolmannes kaikista ja muut tulevat kaukana tundran horisontissa perässä. Eniten myyty ja saanut kai sikäläisissä testeissä korkeimmat pisteet, joten et voi olla ostamatta.

        Kyllä tuo Samara on ihan eri auto, kuin ne Fiijattiin perustuvat pyöreälamppuiset Ladat. Se on niitä Uudenkaupungissa tehtailtuja Euro-Samaroita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      103
      3485
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      194
      2216
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2090
    4. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      37
      1822
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      9
      1639
    6. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      1088
    7. No onneks ei tartte sit olla

      Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      5
      830
    8. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

      Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      68
      820
    9. Mitä sun päässä oikeen liikkui

      Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      46
      795
    10. Sinkkuihmisten suppea kuva maailmasta.

      Siskoni on jo vannoutunut sinkku. Hän ei haaveile mitään suhdejuttuja. Mutta välillä mietin, miten vähän ja suppeasti
      Sinkut
      129
      763
    Aihe