Meillä päätettiin ihan yllättäin tehdä tuleva IVF lyhyellä kaavalla. :/ Viime kerralla tuli hyperi, joten ratkaisu oli nyt tämä. Onko jollain tietoa onnistumisprosenteista? Onko lyhyt kaava parempi vai huonompi onnistumisen kannalta?
Kertokaa myös kokemuksia, te keille lyhyellä kaavalla on tehty!
Pitkä ja lyhyt kaava
7
4527
Vastaukset
- '''''''''''''''''''''''''
prosentit on kummassakin kaavassa. Eihän siinä ole muuta eroa kun se jarrupiikki/laastari tulee lyhyessä ja sumut pitkässä kaavassa. Tuoresiirrossa % on n.32% ja passissa vähän yli 20% yhden alkion siirrossa.
- Merkka
Moi!
Minulla pitkä kaava pilasi kaiken, siis jarrutuslääke aiheuti sen ettei enää munasolut ruvenneetkaan kasvamaan.
Vaan se yksi onneton mikä oli siellä aina muita isompi ja minkä takia jarrutusta pitennetti kahdella viikolla.
Lopulta luovutti kasvattamisesta koska mikä enää ei kasvanut. Otetti ulos se yksi ja se ei mennyt edes jakaudumaan.
Lääkäri päätti että meidän on tehtävä ensikerralla sen lyhyen kaavan mukaan. Kun kysyin, että tuleeko silloin minkaverran munasoluja, se ei osannut edes vastata. Siis mun kroppa tekee justisa päinvastoin kun mitä lääkäri sanoo. Heh-heh! hän ei enää haluaa edes arvioita, että miten tulisi käymään.
Tässä välissä minulla oli vääräraskaus, 2kk ei ollut kuukauttisia ja kaikki raskauden oireet oli, samoin hyvin paksu kohdun limakalvo, mutta raskautta vaan ei ollut.
Klinikalta sanoivat puhelimessä , ettei edellisen mikrahed. hormoonihoidot eivät pitäisi vaikuttaa enää. Toinen, yksityinen gyne joka katsoi ultralla sanoi, että varmaan aiheuttaa jos kerran olen olevina raskana eikä raskana kuitenkaan.
Nyt minulle kaupunkin gynekologi alkoi ruveta tutkimaan, olisiko kysessä aikaiset vaihdevuodet, olen siis 37v.
Se kuulema gynen mielestä voisi selittää mun lapsettomuuden, olen yksityisillä lääkäreillä ollut 2v.
Mutta lapsettomuusklinikan lääkäri taas on sitä mieltä ettei minulla ainakaan sitä voi olla!
Ota siis niistä selvä, haluaako toinen vaan laitta kalliin hoidot palkkiot taskuun tai ajatteleko hän todella näin.
Itse olen ainakin todella masentunut ja en jaksaisi ollenkaan mennää turhaan uusia hoitoja tekemään.
Mutta luen kyllä mielelläni minäkin siitä lyhyestä kaavasta jos joku tänne kirjoittaa.
Siis onko näin, että lyhyt kaava pitäisi yhtä paljon munasoluja saada aikaansa kun pitkä kaava?
Tai jääkö munasolujen määrä kuitenkin hyvin vähäiseksi?
- Tiitu
Minulle on tehty sen pitkän kaavan mukaan yksi kerta. Silloin tuli 3 siirtokelpoista. Yksi laitettiin tuoresiirtona joka oli top alkio jakaantui hyvin ja tulos keskenmeno. Pakkaseen jäi kaksi joista toinen ei selvinnyt siitä ja tehtiin 1 psp siirto joka ei kiinnittynyt. Nyt kesän alussa tehtiin lyhyen kaavan mukaan ja saatiin kaksi hyvää jotka jakaantuivat hyvin ja tehtiin tuoresiirtona 2 alkion siirto mutta sekään ei sitten kiinnittynyt. Tein nyt päätöksen että vielä kerta yritetään ja lyhyen kaavan mukaan kun tulos oli samaa luokkaa! Ja elimistölle oli parempi tämä lyhyt ei ollut niin rasittava.
- *TT*
Tosiaan, meillähän tuohon lyhyeen kaavaan päädyttiin pelkästään hyperin välttämisen vuoksi. Tuli vaan vähän yllätyksenä, kun ajattelin että kasvatetaan munasoluja vaan pienemmällä hormonimäärällä.
No, toivottavasti tällä kertaa soluja saadaan mukavampi määrä. :) Onhan sekin tietysti plussaa, ettei (taas) joudu työntämään kroppaansa täyteen hormoneja. - kesäheinä
Yleensä aina jos mahdollist hoito julkisella puolella aloitetaan pitkällä kaavalla. Vähän sodin tuota ajatusta vastaan niin suurista hormonimääristä. Meillä oli eka hoitokerta toukokuussa, ja reaktio oikeastaan päinvastainen kuin sinulla. follikkelit eivät alkuun lähteneet kasvamaan ollenkaan. Jarruhoito tehosi siis liikaakin. Pistospäivät meinasivat venyä yli kahdeksi viikoksi, mutta helatorstain painaessa päälle (julkinen puoli kiinni loppuviikon)
saimme maksusitoumuksen ja siirron yksityiseen sairaalaan, jossa minulle tehtiin punktio. Tuloksena neljä hedelmöittynyttä munasolua, joista yksikään ei selvinnyt siirtoon saakka.
Syksyllä lähdetään uuteen hoitokertaan lyhyellä kaavalla. Hieman huolettaa se, että vain viisi solua saatiin pitkällä kaavalla, ehtivätköhän uudet tulokkaat mukaan lyhyellä? toisaalta, ei se määrä vaan se laatu...
Anteeksi etten vastannut kysymykseesi, joku kuitenkin tiesi onnistumisista. Olen tutkinut luonnollisella kierrolla tehtävää lempeää IVF:ää, jossa kerätään vain yksi munarakkula talteen. Onnistumisprosentti on siinä varmasti pienempi, mutta sen voi tehdä periaatteessa vaikka joka kuukausi. Itse en lääkkeitä kestä sillä tavoin, että pystyisin aloittamaan pitkän kaavan mukaisen hoidon heti toisen perään. - Tiitu
Mullekin tehtiin alussa ne pitkät hoidot ja niistä oli sivuvaikutuksia. Pahoinvointia turvottelua ym. Tuloskin oli huono kun vertasi tähän lyhyeen. En aio enää suostua pitkiin hoitoihin kun niin hyvät alut lyhyelläkin. Meidän kohdalla taitaa olla viimeset hoidot. Ollaan oltu hoidoissa reilu vuos ja luomu yritystä vuosia. Jos kerta ei tule niin siihen on tyydyttävä.
- miia-stiina
Mulla eka IVF tehty lyhyellä kaavalla,koska oma hormoonitoiminta normaali,siittiöt kehnonlaisia,pistokset aloitettiin pienellä annoksella,koska eka kerta,joka riittikin kasvattamaan munasoluja,munasoluja tuli parikymmentä,joista yksi siirrettiin ja 12 pääsi pakastimen kätköihin.Siirrosta nyt rv:t 38.Hyperiä ei tullut tästä munasolumäärästä.Ultrissahan selviää aina munasolujen tilanne ja pistoksien määrää ja kestoahan voi vaihtaa aina ultrien mukaan.Pääset helpommalla lyhyellä kaavalla,toivotan onnea ja tsemppiä ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538253- 614541
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404313Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233942Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423430Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353423Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383338- 483113
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422851- 492614