Istututin tänä keväänä pihaani hedelmäpuita. Puutarhaliikkeessä minulle myytin myöskin varsisuojat hedelmäpuiden varsille mitkä pujottelin varsien ympärille. Lisäksi ostin tukevahkoa metalliverkkoa, jota on puiden ympärilä. Nyt mietin, että mitä näiden suojien kanssa pitäisi tehdä ? Pitäiskö ne välillä ottaa pois ? Haittaako ne jo puiden kasvua ? Suojat ostin, jotteivat pihapiirissä joskus vierailevat jänikset söisi hedelmäpuitani....
Hedelmäpuiden suojat
2
640
Vastaukset
- harrastelijatarhuri
Ei jänikset kesällä omppupuita syö, kun on niin paljon parempaa syötävää.
Itse kerran tein virheen, kun unohdin spiraalisuojan kesäksi nuoren puun tyvelle, eikä se päässyt kasvamaan paksuutta ollenkaan. - anta olla
Jänisverkon voit ihan huoletta jättää kesäksikin paikoilleen puun ympärille , kunhan vain katsot ettei se pääse hankaamaan oksien kuorta rikki. Eli kannattaa laittaa sitä ihan kunnon kieppi puun ympärille!
Spiraali rungonsuojan PITÄISI venyä sitä mukaa kun puu kasvaa, mutta näin ei ilmeisesti aina ole. Se kannattaisi poistaa senkin takia kesäksi ettei ala hautomaan puun runkoa liikaa. Ja jos pihallanne ei ole myyrä ongelmaa, et edes tarvitse sitä spiraalia. Verkko riittää pitämään jänikset loitolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011631
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581051Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140954- 85922
- 61916
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11810Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t268795Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75745Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61732Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä342721