Istututin tänä keväänä pihaani hedelmäpuita. Puutarhaliikkeessä minulle myytin myöskin varsisuojat hedelmäpuiden varsille mitkä pujottelin varsien ympärille. Lisäksi ostin tukevahkoa metalliverkkoa, jota on puiden ympärilä. Nyt mietin, että mitä näiden suojien kanssa pitäisi tehdä ? Pitäiskö ne välillä ottaa pois ? Haittaako ne jo puiden kasvua ? Suojat ostin, jotteivat pihapiirissä joskus vierailevat jänikset söisi hedelmäpuitani....
Hedelmäpuiden suojat
2
562
Vastaukset
- harrastelijatarhuri
Ei jänikset kesällä omppupuita syö, kun on niin paljon parempaa syötävää.
Itse kerran tein virheen, kun unohdin spiraalisuojan kesäksi nuoren puun tyvelle, eikä se päässyt kasvamaan paksuutta ollenkaan. - anta olla
Jänisverkon voit ihan huoletta jättää kesäksikin paikoilleen puun ympärille , kunhan vain katsot ettei se pääse hankaamaan oksien kuorta rikki. Eli kannattaa laittaa sitä ihan kunnon kieppi puun ympärille!
Spiraali rungonsuojan PITÄISI venyä sitä mukaa kun puu kasvaa, mutta näin ei ilmeisesti aina ole. Se kannattaisi poistaa senkin takia kesäksi ettei ala hautomaan puun runkoa liikaa. Ja jos pihallanne ei ole myyrä ongelmaa, et edes tarvitse sitä spiraalia. Verkko riittää pitämään jänikset loitolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492288- 262033
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271485Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161424- 1211361
- 181055
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107904Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78886Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333863