kellään tietoa lääkkeestä? kokemuksia?
KLORPROMAN
8
3092
Vastaukset
- 50-luvulta
Vankin neurolepti. Kehitetty 50-luvulla. Mahdollisesti myös huonoin neurolepti. Mielisairaille syötetään yleensä enstin Klorpromania(larkku) ja vasta myöhemmin annetaan kalliimpaa Risperdalia jos Klorproman ei sovi. Risperdal on myös halvempaa kuin esim. Zyprexa.
- hauva sanoo hau hau
Meidän koiralle yhteen aikaan annettiin sitä ennen eläinlääkärille menoa. Kun koira hermoili niin paljon.
Onneksi ei enään tarttee antaa sitä. Koska sen jälkeen koira oli pari päivää kuin " krapuloissa "...
- pyydä Risperdalia kun vielä...
Siitä tuli aivan hirveä olo. En kutsuisi lääkkeeksi vaan ennemminkin myrkyksi.
- ihosyöpä mahdollinen ja tus...
Jos menet aurinkoon ihosi palaa karrelle eli saat "larkkurusketuksen". Klorproman=larkku alan piireissä.
- Rispedal parempi mutta liho...
Klorproman ei imeisesti lihota potilasta kuten Risperdal ja Zyprexa mutta muuten olo on helvetillinen. Olet levoton. Et pysty istumaan tuolilla ja makaaminen patjalla on tuskaista kuin kidutus. Kätesi vapisevat kuin horkassa. Koko olemuksesi on järkyttävää.
- Anonyymi
On niitä muitakin neuroleptejä jotka eivät lihota, Esimerkiksi:
- Peratsin (vanha ja halpa, psykiatrini sanoi myös että se on usein hyvin siedetty. Itselläni ainoa suuri haitta oli että maksa-arvot (ALAT) nousi siihen 104 paikkeille).
- Rxulti (kallista, HUOM! Joillekkin se saattaa aiheuttaa impulsiivista toimintaa, kuten ylensyönti/ahmiminen ja rahapelien pelaamista yms.)
- Latuda (melko kallista. joitakin se väsyttää oudolla tavalla ja se siksi on hyvä silloin ottaa illalla. Itse olen pirteä seuraavana päivänä jos otan Latudan n. kello 20:00)
- Serenase (halpa ja vanha. Aika raju lääke en voi suositella. Käytetään mm. juoppohullujen (delirium tremens) rauhoittamiseen)
- Sulpiridi , ehkä? (kauppanimi Suprium . Mahdollisesti tämä lääke ei myöskään lihota )
- Lumateperone (Amerikassa nimellä Caplyta , ei pitäisi lihottaa, mutta minulla ei ole tästä omakohtaista kokemusta koska sitä ei ole vielä Suomessa markkinoilla.).
- -------
oli sairaalassa ja kotona aikoinaan käytössä tätä lääkettä. Ei mielestäni mitenkään huono lääke. Rauhoitti ja vei pois turhan levottomuuden, mutta ei kuitenkaan "zombiuttanut". Tosin annokseni ei ollut suuren suuri -> 50 mg tarvittaessa.
- syöjä
levottomuuden olen huomannut kanssa että aiheuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569