Tuossa ylhäällä tulikin jo kysymys.T:epätietoinen
Tapon yritys
5
1237
Vastaukset
Miksi tapon yrityksestä voisi tulla tuomio? Saako Nobelin kemian palkinnon kemian yrittämisestä? Mielestäni jokaisen tapon yrityksen kohteeksi joutuneen pitäisi miettiä, että mikä hänen elämässään on vikana. Itseäni ei ole yritetty tappaa koskaan.
- Firefox.Firefox
Lainaus Finlexistä:
"Rikoslain 21 luku (21.4.1995/578)
Henkeen ja terveyteen kohdistuvista rikoksista
1 § (21.4.1995/578)
Tappo
Joka tappaa toisen, on tuomittava taposta vankeuteen määräajaksi, vähintään kahdeksaksi vuodeksi.
Yritys on rangaistava."
Että näin, tapon yritys(kin) on rangaistava teko. Siitä minkälaisia tuomioita käytännössä on tuomittu en tiedä. Rikosilmoituksen tekeminenhän on se ensimmäinen asia joka nyt tapon yrityksen kohteeksi joutuneen on tehtävä. Esitutkinnasta se sitten lähtee tuttuun tyyliin liikkeelle. Firefox.Firefox kirjoitti:
Lainaus Finlexistä:
"Rikoslain 21 luku (21.4.1995/578)
Henkeen ja terveyteen kohdistuvista rikoksista
1 § (21.4.1995/578)
Tappo
Joka tappaa toisen, on tuomittava taposta vankeuteen määräajaksi, vähintään kahdeksaksi vuodeksi.
Yritys on rangaistava."
Että näin, tapon yritys(kin) on rangaistava teko. Siitä minkälaisia tuomioita käytännössä on tuomittu en tiedä. Rikosilmoituksen tekeminenhän on se ensimmäinen asia joka nyt tapon yrityksen kohteeksi joutuneen on tehtävä. Esitutkinnasta se sitten lähtee tuttuun tyyliin liikkeelle.Tiedän monta henkilöä, jotka ovat Suomessa tappaneet ihmisiä. Mm. isäni ja äitini on tapettu eikä poliisi edes suostunut tutkimaan asiaa.
- muutamia vuosia
Keskimääräinen sanktio tapon yrityksestä on kolmesta ja puolesta neljään vuotta vankeutta.
Alentunut syyntakeellisuus ei hirveästi vaikuta tuomion pituuteen.- asiallisesta
vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997873- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763617
- 512859
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294