Tietäisikö joku Turkista ilman reseptiä saatavan lääkkeen virtsatietulehdukseen ettei tarvitsisi kärvistellä kun ei pääse lääkäriin? (en osaa selittää vaivaani turkiksi enkä englanniksi,eikä siitä olisi hyötyä vaikka osaisin,sillä kukaan täällä ei puhu englantia..)
(ps.tämä typerä suomi24 ei anna minun vastata viesteihin,vaan ainoastaan aloittaa uusia aiheita..eli en voi vastata kysymyksiin)
Virtsatietulehdukseen lääke?
16
3566
Vastaukset
- Kezban
Sano apteekissa ureainfection antiobitotics.Sulfapohjaista antibioottia ja osta myös purinol nimista jauhetta.Laita Purinolia mitallinen lasilliseen vetta ja juo se .Puhdistaa virtsatiehyita.Juo myös erittain paljon nyt nestetta ei alkoholia yhtaan. Toinen mita voit pyytaa on combimax antibiootti.Se ei ole sulfapohjainen.Muista myös ettet ole yhtaan marissa bikineissa.Jos tarvitset apua niin pyyda apua hotellilta tai joltain suomalaiselta.Toivottavasti tasta jotain apua
- löytyykö?
Karpalomehunhan sanotaan auttavan kyseiseen vaivaan,mahtaakohan sitä löytyä Turkista?
- lääke
löytyykö? kirjoitti:
Karpalomehunhan sanotaan auttavan kyseiseen vaivaan,mahtaakohan sitä löytyä Turkista?
mitä jos olet allerginen jollekin lääkkeen aineosalle? tai jos juuri se antib ei auta sinulla olevaan pöpöön? onko varmasti pissatulehdus eikä jokin muu...
- ...
Kiitos neuvoista :) purinolia löytyi mutta mitää antibioottia en ihme kyllä onnistunut saamaan..mutta jospa se tästä :)
- vaiva minullakin
... kirjoitti:
Kiitos neuvoista :) purinolia löytyi mutta mitää antibioottia en ihme kyllä onnistunut saamaan..mutta jospa se tästä :)
tunnen vaivan ja on tosi kiusallinen. Juo runsaasti puhdasta vettä. Olet juonut tarpeeksi kun olet joutunut käymään veskissä monta kertaa ja "pissan"
väri on vaaleaa. Olo varmasti helpottuu kun olet saanut näin huudeltu pöpöt elimistöstä.vältä sokeripitoisia juomia!! Jos kuitenkin tulee myös verta on syytä päästä lääkäriin ettei leviä esim munuaisiin. - pivmesillinaami
Oheinen on ote www.kaypahoito.fi -sivuilta kohdasta potilasversio, virtsatieinfektio:
Tässä puhutaan lääkkeistä niiden vaikuttavan siis lääkeaineen nimellä. kaikki apteekkarit tuntevat ne ja löytävät lääkepaketin, joka sitä sisältää. lisäsin annostusohjeita ja esim.lääkkeitä joita suomessa on.
Virtsatietulehduksen hoito
Jos terve nainen saa äkillisen alempien virtsateiden tulehduksen, ei tarkempia laboratoriotutkimuksia tarvita, vaan lääkäri voi määrätä antibioottihoidon pelkästään oireiden perusteella. Tällaisessa tapauksessa lääkehoitona voi olla kolmen päivän pivmesillinaami (esim. selexid 200 mg 1 tabletti 3 krt vuorokaudessa)tai trimetopriimi-kuuri, fluorokinolonin kerta-annos tai nitrofurantoiinia viisi vuorokautta. Kaikissa muissa virtsatietulehdusepäilyissä otetaan virtsan bakteeriviljely, jolla diagnoosi saadaan varmistettua ja bakteerin antibioottiherkkyys tarkistettua. Näiden kokeiden jälkeen lääke valitaan yksilöllisesti.
Ylempien virtsateiden tulehdukset hoidetaan ensisijaisesti kymmenen vuorokauden kuurilla fluorokinolonia. Joskus lääkehoitona käytetään sulfatrimetopriimia. Oireetonta bakteriuriaa hoidetaan vain raskaana olevilta naisilta.
Virtsatietulehduksen ehkäisy
Toistuvia virtsatieinfektioita voidaan estää mikrobilääkkein silloin, kun virtsatieinfektio uusii vähintään kolme kertaa vuodessa. Ensisijaisina estolääkkeinä käytetään pieniä annoksia trimetopriimiä tai nitrofurantoiinia. Estolääkitystä ei kuitenkaan kannata jatkaa loputtomiin. Siksi on hyvä tarkistaa, mitä itse voisi tehdä tulehdusten uusimisen ehkäisemiseksi.
Joskus virtsatietulehdukset ovat seurausta virtsaputken suuta ärsyttävästä hankauksesta ja bakteerien kulkeutumisesta virtsateihin yhdynnän aikana. Mikäli virtsatietulehdukset liittyvät selvästi sukupuoliyhdyntään, kannattaa tyhjentää rakko ja ottaa estolääkitys kerta-annoksena heti yhdynnän jälkeen. Vaihdevuosien jälkeen paikallinen estrogeenihoito vähentää virtsatieinfektioita. On myös havaittu, että karpalo- ja puolukkamehu vähentävät tulehduksen uusimista ainakin nuoremmilla naisilla.
On muitakin keinoja varmistaa, etteivät virtsatietulehdukset toistu – tosin kaikkien neuvojen tehokkuudesta ei ole varmaa näyttöä, mutta ei haittaakaan:
Huolehdi, että juot nestettä riittävästi, sillä juominen lisää virtsan määrää ja nopeuttaa virtsan vaihtumista rakossa. Myös ummetus kannattaa hoitaa sekä välttää kylmettymistä ja tiukkoja vaatteita, etteivät ne turhaan hierrä ja ärsytä virtsaputken suuta. Runsas C-vitamiinin nauttiminen happamoittaa virtsaa ja hidastaa joidenkin bakteerien lisääntymistä virtsassa. Vältä spermisidejä eli siittiöitä tappavia ehkäisypuikkoja, -vaahtoja ja tabletteja.
- herranen aika
päin Turkkia mahdat olla jos ei kukaan ymmärrä ja puhu englantia????
Jos olet turistipaikassa niin aivan varmasti pärjäät englanninkielellä joissakin jopa suomella.
Jos olet esim. Marmariksessa tohtori Boralta saat varmasti kunnon lääkkeet ja tulet ymmärretyksi jopa suomella. Kysy oppailta.- ...
En ole missään turistipaikassa ja ainut opas joka minulla on olen minä itse,eli eipä ole apuja.
Kezbanin neuvoilla uskon pärjääväni :) jostain jos vielä vaan löytyisin sitä karpalo mehua.. - Kezban
... kirjoitti:
En ole missään turistipaikassa ja ainut opas joka minulla on olen minä itse,eli eipä ole apuja.
Kezbanin neuvoilla uskon pärjääväni :) jostain jos vielä vaan löytyisin sitä karpalo mehua..Karpalomehua ei ole täällä.Mene uudestaan apteekkiin ja pyyda sulfa antibiotik 500mg.Silloin saat antibioottia joka sisaltaa sulfaa.Olen itse kanssa joutunut olemaan paikoissa,joissa ei puhuta kuin turkkia ja tosi vaikeata on.Perähikiällä ei puhuta kuin turkkia.Tai laita tekstiviesti ja sahköpostia valantehneelle turkki-suomi kääntäjälle Antalyaan [email protected] ja selita tilanteesi. Koska tama on julkinen palsta en voi antaa kenenkaan puhelinnumeroa joka voisi auttaa. löydat www.alanyalaiset.net sivuilta myös muiden valantehneiden kääntäjien yhteystiedot jos tarvitset apua.Selita tilanteesi niin varmasti auttavat
- ex-opas.
ja selitä på finska. Avun saat pyytämällä paikanpäällä, et täällä netissä.
- ...
Koittakaa hyvät ihmiset ymmärtää etten ole turistimatkalla enkä turistikohteessa,minulla ei ole hotellia eikä opasta,olen oman onneni nojassa.
- apua
katsoin sanakirjasta ja virtsa on turkiksi idrar,sidik ja tulehdus on enfeksiyon. antibiotik tedavisi=antibiootti kuuri. Voiskohan tästä olla apua jos ne vaikka ymmärtäis.
- sit vaik
että "galiba idrar yollarimda iltihap var ve bana ilac lazim".
- Kukkis10
Siellä on myynnissa nitrofurantoin lääkettä, en vaan muista sen paikallista lääkenimeä. Aina olen saanut oikeaa kun olen sitä pyytänyt.
Paikalliset käyttävät itse sitä ja samaa lääkettä löytyy myös suomesta. - eron?
Mistä tiedätte eron, että kyseessä on virtsatietulehdus eikä klamydia? Molemmat kun oireilevat just samalla tavalla?
- asia hoitunut, mutta
Itse sain vti:n pari vuotta sitten Turkissa. Lääkäri määräsi kovan antibiootin, koska vti oli minun elämäni ensimmäinen. Tuo antibiootti oli sulffaa ja jotain toista, mitä ei Suomessa myydä. Sulffahan on yleisesti ainakin Suomessa melko huodosti siedetty ab. Vti:n hoitoon on paljon parempiakin lääkkeitä myös Turkissa, jos vain osaa kertoa ettei halua sulffaa. Sain todella pahan allergisen reaktion vkon päästä kuurin syömisestä, olin jo silloin Suomessa. Sekä mitä paikalliset lääkärit Turkissa usein eivät huomioi, pitäs aina laittaa jokin hiivalääke ab:n kanssa. Kannattaa olla tarkkana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192198Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021207- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632