Jos kaipaatte tietoa ADHD:stä niin hankkikaa kirja: Lehtokoski, Anne: Aikuisen ADHD ja aivojen arvoitus.
Minä luin kyseisen kirjan ennen hoitoonhakeutumistani ja siitä oli tosi suuri apu. Aivan kuin joku olisi kirjoittanut kirjan minusta ja ajatuksistani. Kirjan lukemisesta sain varmuutta ja rohkeutta hoitoon hakeutumiseen. Kirja myös auttoi minua kuvailemaan vaivojani lääkärille. Olin kyllä tietoinen kaikista vaivoistani ja ongelmistani, mutta en osannut pukea niitä sanoiksi. En tiennyt mitä sanoa lääkärille. Kirja auttoi minua pukemaan ajatukseni sanoiksi ja kuvailemaan ongelmiani muille.
Kirjassa on myös paljon vinkkejä ja keinoja elämän helpottamiseksi. Esim. keinuva liike ja liikunta vaikuttavat aivoihin ja helpottavat keskittymistä, joten lukeminen saattaa olla helpompaa keinutuolissa kuin nojatuolissa ja tärkeistä asioista on hyvä keskustella esim. kävellessä.
Kirjassa on myös oma lukunsa ADHD:sta puolisona ja vinkejä ADHD:n puolisolle. Kirja varmasti auttaa tervettä ihmistä ymmärtämään paremmin ADHD:stä kärsivää. Vaikka kirja onkin enemmänkin aikuisten ADHD:stä, sopivat kaikki oireet, ongelmat ja vinkit käsittääkseni myös lapsiin.
Kirja oli mielestäni todella hyvä. Jos joku haluaa selväkielistä ja helposti ymmärrettävää tietoa ADHD:stä niin ei muuta kuin kirjastoon tai kirjakauppaan hakemaan tuo kirja. Siinä on todella paljon tietoa jota ei netistä löydy.
Hyvä kirja ADHD:stä
ADHD30v
1
1394
Vastaukset
- mandikki
Tuo kirja sattui käteeni, kun pojallani ruvettiin epäilemään adhd:tä. (odotamme tutkimuksiin pääsyä)
Se oli siis aivan mahtava teos. Kansankielellä kirjoitettu ja hauska. Ei "tiukkapipoasenteella" kirjoitettu lääkärikirja. Sellaista juuri kaipaa, kun tilanne on uusi ja outo.
Itseäni ainakin tuon kirjan lukeminen auttoi ja hälvensi pelkoja. Nyt luen paljon aiheeseen liittyvia kirjoja ja netistä tietoa, kun meillä tutkimista odotellaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693