Aikido vs. MMA

---

31

3900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • urpompi

      sinä. Tää on pätkä leffasta. Vitun huono trolli tai sit aikidoväki on vielä enemmän suhteellisuudentajutonta porukkaa kuin yleisesti otaksutaan.

    • aikika

      Pitempään treeannut aikidoka on kone, olen nähnyt kun kolme vuotta aikidoa harjoitellut hento nainen, laittoi kaksi satakiloista bodaria rannelukolla kuriin, kävelytti heidät varpaillaan ulos ja heitti lopuksi maahan, japanilainen mestari otteli vapaapainijaa vastaan, aikido-mestari teki yden pyörivän liikkeen kädellään ja vapaapainija pyöri maassa tuskissaan, aikidoa ei opi heti, mutta kun oppii on se voittamaton taistelulaji.

      • aikidoa yli 10v

        Taisivat aika päissään olla nämä "bodarit"?

        Itsekin olen "bodareille" rannelukkoja tehnyt ja silloin kun he ovat antaneet sen vastaanlaittamatta tehdä. Joskus tosin hyvin jäykkiin ranteisiin pystyy tekemään tehokkaasti lukon, mutta yleensä rannelukko toimii huonosti vahvoihin ranteisiin ja varsinkin jos toinen osaa vain riuhtaista käden irti, minkä suurin osa ihmisistä tietenkin tekeekin jos tartutaan ranteeseen kiinni.

        Itse olen lähes 100 kiloinen ja minullakin on välillä vaikeaa tehdä rannelukkoja paksuihin ja vahvoihin ranteisiin ja tuo hennon naisen tapaus on kyllä ihan silkkaa legendaa! Mullakin on kokoisekseni aika kapeat ranteet ja ei ne hennot naiset saa mullakaan niitä lukkojaan toimimaan jos vain haluan.

        Onhan nää 35 vuotta treenanneet Aikidokat ihan hyviä, mutta aika varmasti saisivat aikamoista kyytiä vapaapainijoilta? Pelkästään Aikidoa treenanneet ovat luultavasti pulassa. Olen nähnyt sen verran monta kertaa miten kauan Aikidoa treenanneet ovat olleet pulassa isompien kavereiden kanssa joilla ei ole edes mitään taustaa mistään painilajeista! Joku vahva ja fyysinen kauan treenannut Aikido-opettaja voisi varmaan kyetä jotain vapaapainijaa jonkin aikaa vastustamaan mutta viimeistään mattopainissa tulisi sitten jo raja vastaan.

        On teillä "maallikoilla" sitten kummia "näkyjä"! ;-)


      • mutta toisaalta
        aikidoa yli 10v kirjoitti:

        Taisivat aika päissään olla nämä "bodarit"?

        Itsekin olen "bodareille" rannelukkoja tehnyt ja silloin kun he ovat antaneet sen vastaanlaittamatta tehdä. Joskus tosin hyvin jäykkiin ranteisiin pystyy tekemään tehokkaasti lukon, mutta yleensä rannelukko toimii huonosti vahvoihin ranteisiin ja varsinkin jos toinen osaa vain riuhtaista käden irti, minkä suurin osa ihmisistä tietenkin tekeekin jos tartutaan ranteeseen kiinni.

        Itse olen lähes 100 kiloinen ja minullakin on välillä vaikeaa tehdä rannelukkoja paksuihin ja vahvoihin ranteisiin ja tuo hennon naisen tapaus on kyllä ihan silkkaa legendaa! Mullakin on kokoisekseni aika kapeat ranteet ja ei ne hennot naiset saa mullakaan niitä lukkojaan toimimaan jos vain haluan.

        Onhan nää 35 vuotta treenanneet Aikidokat ihan hyviä, mutta aika varmasti saisivat aikamoista kyytiä vapaapainijoilta? Pelkästään Aikidoa treenanneet ovat luultavasti pulassa. Olen nähnyt sen verran monta kertaa miten kauan Aikidoa treenanneet ovat olleet pulassa isompien kavereiden kanssa joilla ei ole edes mitään taustaa mistään painilajeista! Joku vahva ja fyysinen kauan treenannut Aikido-opettaja voisi varmaan kyetä jotain vapaapainijaa jonkin aikaa vastustamaan mutta viimeistään mattopainissa tulisi sitten jo raja vastaan.

        On teillä "maallikoilla" sitten kummia "näkyjä"! ;-)

        Aikidossa yli kymmenen vuottakin voi treenata päin p:tä.


      • aikidoa yli 10v
        mutta toisaalta kirjoitti:

        Aikidossa yli kymmenen vuottakin voi treenata päin p:tä.

        No, ihan varmaan voi treenata vaikka kukkiensidontaakin 50 vuotta päin persettä!

        Tietysti täytyy aina vähän katsoa niitä opettajiakin. Itse olen treenaillut kolmen suomalaisen nykyisen 6. danin ohjauksessa sekä muutaman muun vielä alle 6. danin. Suomessahan on tällä hetkellä yhteensä kaikkiaan 5 kuudetta dania.

        Oletkos muuten itse treenannut?

        Vai onko "asiantuntemuksesi" enemmänkin mutupohjalla?

        Syksyllä alkaa taas uudet kurssit ja tervetuloa kokeilemaan! :-)


      • Sisäinen Segal
        aikidoa yli 10v kirjoitti:

        Taisivat aika päissään olla nämä "bodarit"?

        Itsekin olen "bodareille" rannelukkoja tehnyt ja silloin kun he ovat antaneet sen vastaanlaittamatta tehdä. Joskus tosin hyvin jäykkiin ranteisiin pystyy tekemään tehokkaasti lukon, mutta yleensä rannelukko toimii huonosti vahvoihin ranteisiin ja varsinkin jos toinen osaa vain riuhtaista käden irti, minkä suurin osa ihmisistä tietenkin tekeekin jos tartutaan ranteeseen kiinni.

        Itse olen lähes 100 kiloinen ja minullakin on välillä vaikeaa tehdä rannelukkoja paksuihin ja vahvoihin ranteisiin ja tuo hennon naisen tapaus on kyllä ihan silkkaa legendaa! Mullakin on kokoisekseni aika kapeat ranteet ja ei ne hennot naiset saa mullakaan niitä lukkojaan toimimaan jos vain haluan.

        Onhan nää 35 vuotta treenanneet Aikidokat ihan hyviä, mutta aika varmasti saisivat aikamoista kyytiä vapaapainijoilta? Pelkästään Aikidoa treenanneet ovat luultavasti pulassa. Olen nähnyt sen verran monta kertaa miten kauan Aikidoa treenanneet ovat olleet pulassa isompien kavereiden kanssa joilla ei ole edes mitään taustaa mistään painilajeista! Joku vahva ja fyysinen kauan treenannut Aikido-opettaja voisi varmaan kyetä jotain vapaapainijaa jonkin aikaa vastustamaan mutta viimeistään mattopainissa tulisi sitten jo raja vastaan.

        On teillä "maallikoilla" sitten kummia "näkyjä"! ;-)

        "Joku vahva ja fyysinen kauan treenannut Aikido-opettaja voisi varmaan kyetä jotain vapaapainijaa jonkin aikaa vastustamaan mutta viimeistään mattopainissa tulisi sitten jo raja vastaan."

        No johan LOL! Et ole tainnut oikeaa painijaa ikinä tavata. Ei siinä ranteidenvääntely auta. Sormien vääntely voisi vielä onnistua ja voisit saada jopa katkaistua sormen tai pari, mutta siitä sitten tulisikin kosto hirmuinen, varsinkin jos et saa purtua niitä irti asti. :D

        Eikö aikidossa tehdä matossa mitään lukkoja ja kuristuksia samaan tapaan kuin BJJ:ssä? Judossakin on osa noista käytössä, suurin osa tosin kielletty kilpailuissa ja siksi niitä harvempi osaa kovinkaan hyvin, jos ollenkaan. (Ja sitten niillä on tämä nopeasti matosta ylös jos ei tule lopetusta -sääntö, mikä kutistaa mattotekniikat käytännössä aika vaatimattomiksi BJJ-heppuihin nähden.)


      • aikidoa yli 10v
        Sisäinen Segal kirjoitti:

        "Joku vahva ja fyysinen kauan treenannut Aikido-opettaja voisi varmaan kyetä jotain vapaapainijaa jonkin aikaa vastustamaan mutta viimeistään mattopainissa tulisi sitten jo raja vastaan."

        No johan LOL! Et ole tainnut oikeaa painijaa ikinä tavata. Ei siinä ranteidenvääntely auta. Sormien vääntely voisi vielä onnistua ja voisit saada jopa katkaistua sormen tai pari, mutta siitä sitten tulisikin kosto hirmuinen, varsinkin jos et saa purtua niitä irti asti. :D

        Eikö aikidossa tehdä matossa mitään lukkoja ja kuristuksia samaan tapaan kuin BJJ:ssä? Judossakin on osa noista käytössä, suurin osa tosin kielletty kilpailuissa ja siksi niitä harvempi osaa kovinkaan hyvin, jos ollenkaan. (Ja sitten niillä on tämä nopeasti matosta ylös jos ei tule lopetusta -sääntö, mikä kutistaa mattotekniikat käytännössä aika vaatimattomiksi BJJ-heppuihin nähden.)

        >>No johan LOL! Et ole tainnut oikeaa painijaa ikinä tavata. Ei siinä ranteidenvääntely auta. Sormien vääntely voisi vielä onnistua ja voisit saada jopa katkaistua sormen tai pari, mutta siitä sitten tulisikin kosto hirmuinen, varsinkin jos et saa purtua niitä irti asti. :D>Eikö aikidossa tehdä matossa mitään lukkoja ja kuristuksia samaan tapaan kuin BJJ:ssä? Judossakin on osa noista käytössä, suurin osa tosin kielletty kilpailuissa ja siksi niitä harvempi osaa kovinkaan hyvin, jos ollenkaan. (Ja sitten niillä on tämä nopeasti matosta ylös jos ei tule lopetusta -sääntö, mikä kutistaa mattotekniikat käytännössä aika vaatimattomiksi BJJ-heppuihin nähden.)


      • ehkä niinkin
        aikidoa yli 10v kirjoitti:

        >>No johan LOL! Et ole tainnut oikeaa painijaa ikinä tavata. Ei siinä ranteidenvääntely auta. Sormien vääntely voisi vielä onnistua ja voisit saada jopa katkaistua sormen tai pari, mutta siitä sitten tulisikin kosto hirmuinen, varsinkin jos et saa purtua niitä irti asti. :D>Eikö aikidossa tehdä matossa mitään lukkoja ja kuristuksia samaan tapaan kuin BJJ:ssä? Judossakin on osa noista käytössä, suurin osa tosin kielletty kilpailuissa ja siksi niitä harvempi osaa kovinkaan hyvin, jos ollenkaan. (Ja sitten niillä on tämä nopeasti matosta ylös jos ei tule lopetusta -sääntö, mikä kutistaa mattotekniikat käytännössä aika vaatimattomiksi BJJ-heppuihin nähden.)

        Miten sinä teet aikidotekniikkaa ukelle joka 'seisoo hölmönä odottamassa mitä tapahtuu'. Oletko kehittänyt aikidoon hyökkääviä tekniikoita?


      • aikidoa yli 10v
        ehkä niinkin kirjoitti:

        Miten sinä teet aikidotekniikkaa ukelle joka 'seisoo hölmönä odottamassa mitä tapahtuu'. Oletko kehittänyt aikidoon hyökkääviä tekniikoita?

        >>Miten sinä teet aikidotekniikkaa ukelle joka 'seisoo hölmönä odottamassa mitä tapahtuu'. Oletko kehittänyt aikidoon hyökkääviä tekniikoita?


      • Jos oikein keskittyisin
        aikidoa yli 10v kirjoitti:

        >>Miten sinä teet aikidotekniikkaa ukelle joka 'seisoo hölmönä odottamassa mitä tapahtuu'. Oletko kehittänyt aikidoon hyökkääviä tekniikoita?

        Kirjoituksesi olivat hauskoja, mutta karatesta voin sanoa, että eipä se ainakaan Suomessa paljoa eroa realistisuudeltaan. Ainoastaan kuvitelmien tasolla, ainoastaan kuvitelmien.


      • väännellä paikallaan seisov...
        aikidoa yli 10v kirjoitti:

        >>Miten sinä teet aikidotekniikkaa ukelle joka 'seisoo hölmönä odottamassa mitä tapahtuu'. Oletko kehittänyt aikidoon hyökkääviä tekniikoita?

        mutta miksi käyt aikidoharjoituksissa tekemässä niin? Sinun olisi pitänyt kuunnella niitä ihmisiä, jotka ovat kertoneet, että tekemisesi muistuttaa jujutsua.


      • aikidoa yli 10v
        väännellä paikallaan seisov... kirjoitti:

        mutta miksi käyt aikidoharjoituksissa tekemässä niin? Sinun olisi pitänyt kuunnella niitä ihmisiä, jotka ovat kertoneet, että tekemisesi muistuttaa jujutsua.

        >>mutta miksi käyt aikidoharjoituksissa tekemässä niin?>Sinun olisi pitänyt kuunnella niitä ihmisiä, jotka ovat kertoneet, että tekemisesi muistuttaa jujutsua.


      • Kamppailija:::
        aikidoa yli 10v kirjoitti:

        >>No johan LOL! Et ole tainnut oikeaa painijaa ikinä tavata. Ei siinä ranteidenvääntely auta. Sormien vääntely voisi vielä onnistua ja voisit saada jopa katkaistua sormen tai pari, mutta siitä sitten tulisikin kosto hirmuinen, varsinkin jos et saa purtua niitä irti asti. :D>Eikö aikidossa tehdä matossa mitään lukkoja ja kuristuksia samaan tapaan kuin BJJ:ssä? Judossakin on osa noista käytössä, suurin osa tosin kielletty kilpailuissa ja siksi niitä harvempi osaa kovinkaan hyvin, jos ollenkaan. (Ja sitten niillä on tämä nopeasti matosta ylös jos ei tule lopetusta -sääntö, mikä kutistaa mattotekniikat käytännössä aika vaatimattomiksi BJJ-heppuihin nähden.)

        Mautonta.

        Oman, noin 20-vuotta kestäneen, kamppailu-urani aikana en ole kertaakaan törmännyt ottelussa piereskelevään painijaan. Sen sijaan kahteen karatekaan ja yhteen jujitsu-mieheen olen. Ja vaparissa paukkuu ja tapahtuu jatkuvasti, syynä tosin lienee monien kamppailijoiden surkeat elintavat.

        Että näin.


      • bjjutsuka
        Kamppailija::: kirjoitti:

        Mautonta.

        Oman, noin 20-vuotta kestäneen, kamppailu-urani aikana en ole kertaakaan törmännyt ottelussa piereskelevään painijaan. Sen sijaan kahteen karatekaan ja yhteen jujitsu-mieheen olen. Ja vaparissa paukkuu ja tapahtuu jatkuvasti, syynä tosin lienee monien kamppailijoiden surkeat elintavat.

        Että näin.

        ite syön ihan terveellisesti ryyppään harvoin ja muutenkin terveet elämäntavat ja silti pieretyttää :(


      • jusssa
        aikidoa yli 10v kirjoitti:

        >>No johan LOL! Et ole tainnut oikeaa painijaa ikinä tavata. Ei siinä ranteidenvääntely auta. Sormien vääntely voisi vielä onnistua ja voisit saada jopa katkaistua sormen tai pari, mutta siitä sitten tulisikin kosto hirmuinen, varsinkin jos et saa purtua niitä irti asti. :D>Eikö aikidossa tehdä matossa mitään lukkoja ja kuristuksia samaan tapaan kuin BJJ:ssä? Judossakin on osa noista käytössä, suurin osa tosin kielletty kilpailuissa ja siksi niitä harvempi osaa kovinkaan hyvin, jos ollenkaan. (Ja sitten niillä on tämä nopeasti matosta ylös jos ei tule lopetusta -sääntö, mikä kutistaa mattotekniikat käytännössä aika vaatimattomiksi BJJ-heppuihin nähden.)

        Onko tosiaan niin että kaikki aikidon harrastajat tulevat kertomaan sinulle,jos ovat joutuneet käyttämään taitojaan?Aikido on paljon muuta kuin heittoja, lukkoja, alasvientejä.......se on sosiaalista oppimista tulla toimeen erilaisten tilanteiden ja ihmisten kanssa.Sen takia aikidokat eivät pullistele kaduilla vaan lähtevät pois paikalta,välttäen turhaa väkivaltaa.Sinuun vapaaseen käteen törmänneet eivät ole todellisia aikidon harrastajia.Minä olen töissä portsarina ja aikidosta on ollut hyötyä myös väkivaltaisten asiakkaiden poistamisessa.Joten jätä satujen kertomiset lapsille ja opettele elämään sosiaalisesti rauhassa.


      • aikidoku
        jusssa kirjoitti:

        Onko tosiaan niin että kaikki aikidon harrastajat tulevat kertomaan sinulle,jos ovat joutuneet käyttämään taitojaan?Aikido on paljon muuta kuin heittoja, lukkoja, alasvientejä.......se on sosiaalista oppimista tulla toimeen erilaisten tilanteiden ja ihmisten kanssa.Sen takia aikidokat eivät pullistele kaduilla vaan lähtevät pois paikalta,välttäen turhaa väkivaltaa.Sinuun vapaaseen käteen törmänneet eivät ole todellisia aikidon harrastajia.Minä olen töissä portsarina ja aikidosta on ollut hyötyä myös väkivaltaisten asiakkaiden poistamisessa.Joten jätä satujen kertomiset lapsille ja opettele elämään sosiaalisesti rauhassa.

        >>Onko tosiaan niin että kaikki aikidon harrastajat tulevat kertomaan sinulle,jos ovat joutuneet käyttämään taitojaan?>Aikido on paljon muuta kuin heittoja, lukkoja, alasvientejä.......se on sosiaalista oppimista tulla toimeen erilaisten tilanteiden ja ihmisten kanssa.>Sen takia aikidokat eivät pullistele kaduilla vaan lähtevät pois paikalta,välttäen turhaa väkivaltaa.Sinuun vapaaseen käteen törmänneet eivät ole todellisia aikidon harrastajia.>Minä olen töissä portsarina ja aikidosta on ollut hyötyä myös väkivaltaisten asiakkaiden poistamisessa.>Joten jätä satujen kertomiset lapsille ja opettele elämään sosiaalisesti rauhassa.


      • nagare
        aikidoku kirjoitti:

        >>Onko tosiaan niin että kaikki aikidon harrastajat tulevat kertomaan sinulle,jos ovat joutuneet käyttämään taitojaan?>Aikido on paljon muuta kuin heittoja, lukkoja, alasvientejä.......se on sosiaalista oppimista tulla toimeen erilaisten tilanteiden ja ihmisten kanssa.>Sen takia aikidokat eivät pullistele kaduilla vaan lähtevät pois paikalta,välttäen turhaa väkivaltaa.Sinuun vapaaseen käteen törmänneet eivät ole todellisia aikidon harrastajia.>Minä olen töissä portsarina ja aikidosta on ollut hyötyä myös väkivaltaisten asiakkaiden poistamisessa.>Joten jätä satujen kertomiset lapsille ja opettele elämään sosiaalisesti rauhassa.

        Minä olen kuullut useammastakin tapauksesta.

        Viimeisin oli tässä pari-kolme vuotta sitten, missä eräs 4. dan taltutti päällekarkaajan. Tämä sattui ulkomailla. Hyökkääjä päätyi sairaalaan ja kyseinen aikidoharrastaja joutui pienoisiin ongelmiin paikallisen poliisin kanssa.


      • aikidoku
        nagare kirjoitti:

        Minä olen kuullut useammastakin tapauksesta.

        Viimeisin oli tässä pari-kolme vuotta sitten, missä eräs 4. dan taltutti päällekarkaajan. Tämä sattui ulkomailla. Hyökkääjä päätyi sairaalaan ja kyseinen aikidoharrastaja joutui pienoisiin ongelmiin paikallisen poliisin kanssa.

        Tuossa nyt herää kyllä muutama kysymys?

        Otteet eivät tainneet olla ihan "Aikidon hengen" mukaisia kun hyökkääjä oli vahingoitettu ihan sairaalaan asti?

        Ja onhan monilla aikidokoilla muidenkin lajien treeniä takanaan. Aikoinaanhan jopa suositeltiin myös muiden lajin kokeilemista ja Ichimurakin oli laittanut pojat treenaaman karateakin.

        Ja 4. danin pitääkin jo osata Aikidoa sen verran hyvin, että sillä voi jopa tosi tilanteessa pärjätäkin! Monet 4. danit ovat treenanneet yli 20 vuottakin ja graduoinnithan päättyvät 4. daniin. Kaikista ei koskaan edes tule 4. dania ylempiä.

        Eikä sillä ole mitään merkitystä kuka "taltutti" kenetkin ja missä? Pitäs tietää vähän yksityiskohtasemmin joka tapaus! Mutta ihan varmasti osa Suomen kymmenistä tuhansista Aikidoakin treenanneista ja yhä treenaavista ihmisistä on joskus joutunut tappeluun. Todennäköisyyskin on aika melkoinen kun on näinkin monista ihmisistä kyse.

        Pitäskin pitää ehkä asiasta gallup? ;-)


      • tuollainen....
        aikidoku kirjoitti:

        Tuossa nyt herää kyllä muutama kysymys?

        Otteet eivät tainneet olla ihan "Aikidon hengen" mukaisia kun hyökkääjä oli vahingoitettu ihan sairaalaan asti?

        Ja onhan monilla aikidokoilla muidenkin lajien treeniä takanaan. Aikoinaanhan jopa suositeltiin myös muiden lajin kokeilemista ja Ichimurakin oli laittanut pojat treenaaman karateakin.

        Ja 4. danin pitääkin jo osata Aikidoa sen verran hyvin, että sillä voi jopa tosi tilanteessa pärjätäkin! Monet 4. danit ovat treenanneet yli 20 vuottakin ja graduoinnithan päättyvät 4. daniin. Kaikista ei koskaan edes tule 4. dania ylempiä.

        Eikä sillä ole mitään merkitystä kuka "taltutti" kenetkin ja missä? Pitäs tietää vähän yksityiskohtasemmin joka tapaus! Mutta ihan varmasti osa Suomen kymmenistä tuhansista Aikidoakin treenanneista ja yhä treenaavista ihmisistä on joskus joutunut tappeluun. Todennäköisyyskin on aika melkoinen kun on näinkin monista ihmisistä kyse.

        Pitäskin pitää ehkä asiasta gallup? ;-)

        "Pitäs tietää vähän yksityiskohtasemmin joka tapaus!"

        Ei, ei näin!!!

        Nämä sattuvat aina jostain kumman syistä ulkomailla ...

        Samoin kuin ne kaikkein kovimmat ottelut eri lajien edustajien välillä käydään aina jossain salaisessa paikassa suljettujen ovien takana.

        Ja aivan samasta syystä molemmat jutut. Eli siitä, että ne ovat mielikuvituksen tuotetta ja sijoitettu sellaiseen paikkaan ja aikaan, josta kuulija ei voi hankkia vastatodisteita.


      • tuollainen....
        aikidoku kirjoitti:

        Tuossa nyt herää kyllä muutama kysymys?

        Otteet eivät tainneet olla ihan "Aikidon hengen" mukaisia kun hyökkääjä oli vahingoitettu ihan sairaalaan asti?

        Ja onhan monilla aikidokoilla muidenkin lajien treeniä takanaan. Aikoinaanhan jopa suositeltiin myös muiden lajin kokeilemista ja Ichimurakin oli laittanut pojat treenaaman karateakin.

        Ja 4. danin pitääkin jo osata Aikidoa sen verran hyvin, että sillä voi jopa tosi tilanteessa pärjätäkin! Monet 4. danit ovat treenanneet yli 20 vuottakin ja graduoinnithan päättyvät 4. daniin. Kaikista ei koskaan edes tule 4. dania ylempiä.

        Eikä sillä ole mitään merkitystä kuka "taltutti" kenetkin ja missä? Pitäs tietää vähän yksityiskohtasemmin joka tapaus! Mutta ihan varmasti osa Suomen kymmenistä tuhansista Aikidoakin treenanneista ja yhä treenaavista ihmisistä on joskus joutunut tappeluun. Todennäköisyyskin on aika melkoinen kun on näinkin monista ihmisistä kyse.

        Pitäskin pitää ehkä asiasta gallup? ;-)

        "Pitäs tietää vähän yksityiskohtasemmin joka tapaus!"

        Ei, ei näin!!!

        Nämä sattuvat aina jostain kumman syistä ulkomailla ...

        Samoin kuin ne kaikkein kovimmat ottelut eri lajien edustajien välillä käydään aina jossain salaisessa paikassa suljettujen ovien takana.

        Ja aivan samasta syystä molemmat jutut. Eli siitä, että ne ovat mielikuvituksen tuotetta ja sijoitettu sellaiseen paikkaan ja aikaan, josta kuulija ei voi hankkia vastatodisteita.


      • aikidoku
        tuollainen.... kirjoitti:

        "Pitäs tietää vähän yksityiskohtasemmin joka tapaus!"

        Ei, ei näin!!!

        Nämä sattuvat aina jostain kumman syistä ulkomailla ...

        Samoin kuin ne kaikkein kovimmat ottelut eri lajien edustajien välillä käydään aina jossain salaisessa paikassa suljettujen ovien takana.

        Ja aivan samasta syystä molemmat jutut. Eli siitä, että ne ovat mielikuvituksen tuotetta ja sijoitettu sellaiseen paikkaan ja aikaan, josta kuulija ei voi hankkia vastatodisteita.

        >>Nämä sattuvat aina jostain kumman syistä ulkomailla ...>Eli siitä, että ne ovat mielikuvituksen tuotetta ja sijoitettu sellaiseen paikkaan ja aikaan, josta kuulija ei voi hankkia vastatodisteita.


    • Aikido ??

      Eikös siinä videossa pitänyt olla aikidoa, sitä en kuitenkaan nähnyt, ainoastaan jotain kickboxingia

      • Ei Todellista

        Harjoittelin aikidoa aikoinani ja totesi lajin erittäin epätoimivaksi kyse oli tetterista, alkuaikoina mustan vyön sai suomessa kahdessa vuodessa kun kävi Ichimuran leireillä ja treenasi 4. kertaa viikossa, tämä on TOTUUS!.

        Tunnen montakin aikidon mustaa vyötä ja itsepuolustustilanteessa heistä ei ole minhinkään, jos vastustaja osaa jotakin, koska aikido on filosofista liikuntaa, sen sijaan jujutsun tai krav magan harjoittelu tähtää itsepuolsutusken toimivuuteen ja niillä opeilla jopa pärjää ja ihan todistetusti.


      • No joo
        Ei Todellista kirjoitti:

        Harjoittelin aikidoa aikoinani ja totesi lajin erittäin epätoimivaksi kyse oli tetterista, alkuaikoina mustan vyön sai suomessa kahdessa vuodessa kun kävi Ichimuran leireillä ja treenasi 4. kertaa viikossa, tämä on TOTUUS!.

        Tunnen montakin aikidon mustaa vyötä ja itsepuolustustilanteessa heistä ei ole minhinkään, jos vastustaja osaa jotakin, koska aikido on filosofista liikuntaa, sen sijaan jujutsun tai krav magan harjoittelu tähtää itsepuolsutusken toimivuuteen ja niillä opeilla jopa pärjää ja ihan todistetusti.

        Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Sai niitä mustia vöitä helposti myös karatessa ja judossa aikoinaan, kun vaan oli pyramidin huipulla, verkostomarkkinointitermiä käyttääkseni.

        Aikidossa on tänäkin päivänä niitä tyttöjä jotka eivät edes kymmenen vuoden treenaamisen jälkeen osaa muuta kuin pehmeän ukemin yksinään tyhjällä tatamilla, mutta jos sinne heitetään pari, alkaa puntti tutista. Ja sanalla tyttö en viitta sukupuoleen vaan treeniasenteeseen. Toisaalta, kivahan se on että lajin parissa on kaikenlaisia harrastajia, monesti näistä tytöistä on hyötyä seuran hallinnossa ja maksaahan nekin jäsenmaksunsa.

        Mutta on siellä aikidoseuroissa myös kovia kundeja. Aikidoa voi tehdä monella tavalla, kuten kaikkia muitakin lajeja. En oikein lämpene niille leijujille ja ki-kävelijöille, mutta kyllä se on pakko myöntää että aikidostakin löytyy kovia kamppailijoita.


      • Aikidoku
        No joo kirjoitti:

        Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Sai niitä mustia vöitä helposti myös karatessa ja judossa aikoinaan, kun vaan oli pyramidin huipulla, verkostomarkkinointitermiä käyttääkseni.

        Aikidossa on tänäkin päivänä niitä tyttöjä jotka eivät edes kymmenen vuoden treenaamisen jälkeen osaa muuta kuin pehmeän ukemin yksinään tyhjällä tatamilla, mutta jos sinne heitetään pari, alkaa puntti tutista. Ja sanalla tyttö en viitta sukupuoleen vaan treeniasenteeseen. Toisaalta, kivahan se on että lajin parissa on kaikenlaisia harrastajia, monesti näistä tytöistä on hyötyä seuran hallinnossa ja maksaahan nekin jäsenmaksunsa.

        Mutta on siellä aikidoseuroissa myös kovia kundeja. Aikidoa voi tehdä monella tavalla, kuten kaikkia muitakin lajeja. En oikein lämpene niille leijujille ja ki-kävelijöille, mutta kyllä se on pakko myöntää että aikidostakin löytyy kovia kamppailijoita.

        Mitenhän tämä 'kovuus' pitäs oikein määritellä?

        Jos kattoo vaikka ultimate fightingia, niin kyllä se pudottaa varmaan jokaisen lajin treenaajan takaisin maan pinnalle? Niitä jätkiä voidaan kyllä kutsua jo 'koviksikin'! Niissä matseissa ei kyllä hirveästi mitään hienouksia yleensä nähdä.

        Tosin tuollainen 'kovuus' on mielestäni jo aika sairasta!

        Mielestäni todellinen 'kovuus' on ihan jotain muuta! Se on aitoutta, rehellisyyttä, uskollisuutta, itsehillintää, kärsivällisyyttä yms. eli oikeastaan aika "henkisiä asioita"!

        Nämä samat asiathan ovat olleet soturi-ihanteita kautta aikojen, oli sitten kyseessä samurait tai intiaanisoturit!

        Aikidossa on tosin sekin hieno puoli, että siinä on myös mukana paljon huumoriakin, tai ainakin pitäisi olla! O-Sensein väitetään sanoneen, että ihmisten pitäisi hymyillä Aikidoa tehdessään! Mikään kurttuotsaisten laji ei ole siis todellakaan kyseessä!

        Jaa, että 'tytöt'? Aikidohan on "naistenlaji"! Pitää oppia vielä käyttämään molempia aivopuoliskojakin ja sehän on naisten hommaa jos mikä! ;-) Joo, no vähän tässä tätä "aikidohuumoriakin"!

        Kieltämättä naisethan voi viedä treeneissä meiltä miehiltä vähän sitä keskittymistäkin? Ehkä osaksi tästäkin syystä naisia ei helpolla päästettykään aikoinaan treenaamaan? Ja siinä on vielä sekin naurettava piirre, että miehet alkavat kilpailla näiden naisten suosiosta salilla? No, mitä muutakaan ne 'kovat kundit' on kautta aikain tehneet, kuin juuri kilpailleet naisten suosiosta?

        Siellä missä naiset ja miehet ovat keskenään tekemisissä syntyy aina seksuaalisia jännitteitäkin heidän välilleen! Aikidopiireissä en ole kyllä hirveästi tätä havainnut, mutta voi johtua siitäkin, että olen tällainen ruma äijä, jota naiset muutenkin vähän kaikkialla välttelee? ;-)

        Joo, mäkin treenaan seurassa jossa ei oikein ymmärretä näiden 'kumiukkojen ja -akkojen' päälle, jotka hyppii ja pomppii heti kun sensei vahingossa vähän yskäseekin! Tietysti japanilaiseen tyyliinhän senseitään, tai paremmin hänen taitojaan, ei saisi koskaan asettaa kyseenalaiseksi? Vähän sama meininki siis täällä vieläkin!

        Mutta kun nykyihmiset nyt vaan on niin mukavuudenhaluisia, eikä niitä saa kritisoidakaan, ettei niille tule paha mieli! Se ei kyllä muokkaa meistä enää niin 'kovia'!

        No, väkivalta on kuitenkin aina aika sairas ilmiö ja ehkä ihmiskunnan pitäs jo päästä siitäkin vähitellen eroon ja siihenhän Aikidokin sopii ihan hyvin! :-)


      • Veteran
        Aikidoku kirjoitti:

        Mitenhän tämä 'kovuus' pitäs oikein määritellä?

        Jos kattoo vaikka ultimate fightingia, niin kyllä se pudottaa varmaan jokaisen lajin treenaajan takaisin maan pinnalle? Niitä jätkiä voidaan kyllä kutsua jo 'koviksikin'! Niissä matseissa ei kyllä hirveästi mitään hienouksia yleensä nähdä.

        Tosin tuollainen 'kovuus' on mielestäni jo aika sairasta!

        Mielestäni todellinen 'kovuus' on ihan jotain muuta! Se on aitoutta, rehellisyyttä, uskollisuutta, itsehillintää, kärsivällisyyttä yms. eli oikeastaan aika "henkisiä asioita"!

        Nämä samat asiathan ovat olleet soturi-ihanteita kautta aikojen, oli sitten kyseessä samurait tai intiaanisoturit!

        Aikidossa on tosin sekin hieno puoli, että siinä on myös mukana paljon huumoriakin, tai ainakin pitäisi olla! O-Sensein väitetään sanoneen, että ihmisten pitäisi hymyillä Aikidoa tehdessään! Mikään kurttuotsaisten laji ei ole siis todellakaan kyseessä!

        Jaa, että 'tytöt'? Aikidohan on "naistenlaji"! Pitää oppia vielä käyttämään molempia aivopuoliskojakin ja sehän on naisten hommaa jos mikä! ;-) Joo, no vähän tässä tätä "aikidohuumoriakin"!

        Kieltämättä naisethan voi viedä treeneissä meiltä miehiltä vähän sitä keskittymistäkin? Ehkä osaksi tästäkin syystä naisia ei helpolla päästettykään aikoinaan treenaamaan? Ja siinä on vielä sekin naurettava piirre, että miehet alkavat kilpailla näiden naisten suosiosta salilla? No, mitä muutakaan ne 'kovat kundit' on kautta aikain tehneet, kuin juuri kilpailleet naisten suosiosta?

        Siellä missä naiset ja miehet ovat keskenään tekemisissä syntyy aina seksuaalisia jännitteitäkin heidän välilleen! Aikidopiireissä en ole kyllä hirveästi tätä havainnut, mutta voi johtua siitäkin, että olen tällainen ruma äijä, jota naiset muutenkin vähän kaikkialla välttelee? ;-)

        Joo, mäkin treenaan seurassa jossa ei oikein ymmärretä näiden 'kumiukkojen ja -akkojen' päälle, jotka hyppii ja pomppii heti kun sensei vahingossa vähän yskäseekin! Tietysti japanilaiseen tyyliinhän senseitään, tai paremmin hänen taitojaan, ei saisi koskaan asettaa kyseenalaiseksi? Vähän sama meininki siis täällä vieläkin!

        Mutta kun nykyihmiset nyt vaan on niin mukavuudenhaluisia, eikä niitä saa kritisoidakaan, ettei niille tule paha mieli! Se ei kyllä muokkaa meistä enää niin 'kovia'!

        No, väkivalta on kuitenkin aina aika sairas ilmiö ja ehkä ihmiskunnan pitäs jo päästä siitäkin vähitellen eroon ja siihenhän Aikidokin sopii ihan hyvin! :-)

        Hyvä! Juuri näin. Kirjoituksessasi on asiaa.. Olet luultavimmin asioiden jäljillä :) Hyviä Aikido treenejä sinulle.

        Ei ole hyvien budo-tapojen tai edes Japanilaisen kulttuurin etikettisääntöjen mukaistakaan kyseenalaistaa opettajaansa julkisesti, tai yrittää testata hänen tekniikoiden toimivuuttaan harjoitusten aikana! (Vaikka tällaistakin on aikoinaan tapahtunut Idässä vaikka millä mitalla). Se ei kuulu sinne, eikä myöskään asianomainen henkilökään ansaitse opettajaansa!! On muistettava millainen on nöyrä, vanhempia, opettajaansa, lajiaan, yms. kunnioittava pitkäjänteinen HYVÄ OPPILAS! Se vasta kasvattaa "KOVAN".


    • veteran

      Joo.. tämä oli ilmeisesti vitsi? Kun eihän tossa pätkässä tainnut varsinaisesti Aikidoa olla.

      Lueskelin muiden kommentteja ja rupeaa ärsyttämään, kun aina monet (yleensä aloittelijat tai muuten vaan tietämättömät) asettelevat aina eri lajeja vastakkain! Kumpi on parempi, tehokkaampi yms.

      Loppujen lopuksi kun ajatellaan, niin kaikki ihmiset ovat yksilöitä! Jokainen kehittyy omalla tavallaan, painottaa harjoittelunsa tiettyihin ominaisuuksiin, jokaisen ruumiinrakenne ja koko on vaikuttava tekiä, sekä tietenkin pääkoppa! Pitää olla oikeata asennetta ja päättäväisyyttä selviytyäkseen! Ennenkaikkea ns. "toisen voittamiseen" tarvitaan paljon eri ominaisuuksia mistä tilanne on kiinni, ennemmin kuin siitä mitä lajia on harjoitellut!!!!!!

      Aikido on lajinaan erittäin hieno budo-laji. Se miten sitä sitten treenaa ja asiat sisäistää itselleen, on sitten eri asia! Itsekkin lajia treenanneena vuodesta 1989 lähtien tiedän mistä puhun!

      Tietenkin omalla yli 20-vuoden taistelulajieni kokemuksella minulla ei olekkaan suppeaa näkemystä kamppailulajeista.. koska olen treenannut/treenaan edelleen useaa eri lajia!

      Kannattaa ottaa ensin selvää hyvät ihmiset asioista ennen kuin tuomitsee ne!!!! Sitä saattaa muuten joskus tulla yllätys, kun aliarvio muut, ja keskittyy vaan omaan haukkariinsa eikä ole selvillä mistä muita arvostelee tai haukkuu! Treenatkaa kovaa ja opiskelkaa alaa! Pääkopan on oltava kunnossa ja ajatukset 100% aina mukana siinä mitä teette! Ei kannata tuhlata omaa energiaansa pas...n jauhantaan ;)

      • Hämmästyttävät

        Luin joskus vanhasta aikidokirjasta (muistelen että oli suomalainen, tunnistaako joku tämän), että aikidomestari kykenee tekemään itsensä niin raskaaksi, ettei edes neljä miestä pysty häntä nostamaan. Kirjassa demonstroitiin asia kuvien avulla.

        Täytyy kyllä sanoa, että lajeilla on eroja, koska aika harvan muun lajin mestari tuohon pystyisi. Esim. vapaaottelijoista tuskin muut kuin Fedor ja ehkä Nogeira ja Vernon "Tiger" White.


      • Veteran
        Hämmästyttävät kirjoitti:

        Luin joskus vanhasta aikidokirjasta (muistelen että oli suomalainen, tunnistaako joku tämän), että aikidomestari kykenee tekemään itsensä niin raskaaksi, ettei edes neljä miestä pysty häntä nostamaan. Kirjassa demonstroitiin asia kuvien avulla.

        Täytyy kyllä sanoa, että lajeilla on eroja, koska aika harvan muun lajin mestari tuohon pystyisi. Esim. vapaaottelijoista tuskin muut kuin Fedor ja ehkä Nogeira ja Vernon "Tiger" White.

        Jos kirja oli suomalainen niin luulempa, että Petteri Sileniuksen kirjoittama.

        Mitä tulee itsensä "raskaaksi" tekemiseen, niin kyllä ovat tuttuja harjoituksia jostain hamaista treeniajoista jolloin enempi keskityttiin näihin KI-asioihin ja vastaaviin harjoitteisiin. Myöhemmin sitten treenini keskittyikin täysin itsepuolustuksellisiin treeneihin yms. tähän päivään saakka ja polku jatkuu...

        Kyseiset harjoitukset opettavat rentouteen, tasapainoon, hyvään luonnolliseen ryhtiin ja ulospäinsuuntautumiseen (annetaan toisinsanoen ns. KI:n virrata kehosta), sekä toisen/toisten kehon ymmärtämiseen ja heidän liikeratojen myötäilyyn, jolla ohjataan liike-energia ja voima heitä itseään vastaan.

        Nosto harjoituksessa (joihin ilmeisesti viittaat) idea on se, että nostajat vähitellen lisäävät voimaansa -> jolloin nostettava tuntee lisääntyvän voiman ja pystyy reagoimaan tähän edellä mainituilla tavoillani. Toimii tällöin!! Mitään magiaa se ei ole! :)

        Mutta ei kyllä mitään fysiikan lakejakaan aikido treenaajatkaan pysty kumoamaan, jos esim. nostajia on kaksi tai vaikkapa se neljä yli satakiloista voimanpesää, ja kaikki rykäisevät kaverin yhtaikaa ilmaan! Ei kukaan pysty seisomaan nostettavana ilman ettei ilmaan nouse! Se on kuitenkin varma! Jossain se raja aina tulee vastaan... mutta edellisissä harjoitteissa on kuitenkin ideaa kun tutkii niitä ja testailee.


      • bruce lewis
        Hämmästyttävät kirjoitti:

        Luin joskus vanhasta aikidokirjasta (muistelen että oli suomalainen, tunnistaako joku tämän), että aikidomestari kykenee tekemään itsensä niin raskaaksi, ettei edes neljä miestä pysty häntä nostamaan. Kirjassa demonstroitiin asia kuvien avulla.

        Täytyy kyllä sanoa, että lajeilla on eroja, koska aika harvan muun lajin mestari tuohon pystyisi. Esim. vapaaottelijoista tuskin muut kuin Fedor ja ehkä Nogeira ja Vernon "Tiger" White.

        Joe Lewis nosti aikanaan painavaksi tekeytyneen ki-mestarin ilmaan.Tosin Lewis oli myös voimakas ja veti maasta n.270-300 kiloa.

        Jutun mukaan myös bruce lee liikutti ki-mestarin paikoiltaan,lyömällä tältä ensin tajun kankaalle.

        Ki-mestarit ovat hyvin tehokkaita,kunhan kukaan ei yritä temppuilla!


    • akodikia

      Asiallinen (lähes) keskustelu suomi24:ssa! Haen tervaa ja sudin ja maalaan rastin seinään ja valmistaudun maailman loppumiseen, niin ovat maailmankirjat sekaisin.

      No,vakavasti puhuen esimerkiksi tuolta löytyy aikidosta oikeasti kiinnostuneille asiaa:

      http://www.kolumbus.fi/seigikai/luettavaa/mielenki.html

      ja tuolta

      http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?t=2404&highlight=aikidon harjoittelu

      Muutenkin on potku.net suositeltava paikka etsiä tietoa kamppailulajeista.

      http://www.potku.net/forum/

      Varoituksen sana jälleen kaikille suomi24:n sivityneisyyrajoittuneisuuteen tottuneille: Potku. net on moderoitu, sivistynyt ja asiapitoinen keskustelufoorumi, trollaajat ja muut vähäjärkiset lentävät hyvin nopeasti takavasemmalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe