Noljakka

muuttavainen

Hei!

Millainen alue tuo Noljakka on? Perinteinen lähiö - omakotitaloa ja rivaria muutamalla kerrostalolla höystettynä? Onko Noljakassa ostaria, ja mitä palveluja siellä on? Latuja/lenkkipolkuja, muita virikkeitä? Asuuko nuoria ja perheitä, vai onko vanhusten keidas?

Kiitos vastauksista!

146

15615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pois muuttanut

      Noljakassa asuu paljon lapsiperheitä ja opiskelijoita. Vanhuksia hyvin vähän. Noljakassa on kaksi ostaria. Keskustasta kauempana olevalla on kauppa, jonka yhteydessä posti, sekä kapakka ja apteekki. Taitaa olla kampaamokin ja neuvola. Keskustaa lähempänä olevassa on kauppa, kapakka, pizzapaikka, hieroja ja kampaaja. Aika lähellä on myös iso Citymarket.

      Ihan rauhallista seutua, asuin melkein 6 vuotta enkä sinä aikana nähnyt tai kuullut mitään järisyttävää.

    • on tulossa m

      myös kovaa vauhtia slummialue. Poliisiautot onneksi kuitenkin päivittäin partioi Erkinpellon ja Kuuselantien välillä. Ostarin kulmilla alaikäiset kakarat pummaa röökiä ja kaljaa ja näpistelee näitä kaupasta. Mitään polkupyöriä ei voi pihalle jättää. Autoa ei voi yöksi ostarinparkkiin jättää- bensoja imetään päivänvalossakin tankista.

      Levotonta aluettä jolla asuu valtavasti lapsistaan piittaamattomia yh- äitejä röökit huulessa ja kaljatuoppi kourassa. Yäk, enpähän muuttaisi sinne ikinä asumaan. Työn puolesta joudun näkemään tätä touhua läheltä.

      • noljakkalainen

        en kyllä yhtään tunnista noljakkaa tuosta varsin negatiivisesta kuvauksesta. oon ite asunu noljakassa 18 vuotta, ja mielestäni on kyllä yks rauhallisimpia seutuja joensuussa. enemmän tuo kuvaus sopis esim. rantakylään.


      • diidu

        noljakka on ihan jees..asuu lapsiperheitä,opiskelijoita jne..mie oon ainaki täällä viihtyny kohta 7vuotta.on tietysti poikkeuksiaki seassa mutta niitä nyt on joka paikassa.ihan suht rauhallista täällä on asua.


      • Opiskelijapoika

        Ei taida Suomessa kovin montaa "slummialuetta" olla vielä olemassa. Tuo em. kuvaus on kyllä aivan liioiteltu; kirjoittajan kannattaisi hakea harhoihinsa apua.

        Asuin Noljakassa reilun vuoden (Erkinpellontiellä) ja eipä suuremmin ole valittamista. Toki kaupungin vuokrataloissa on aina omat "erikoisuutensa", mutta ei mitään kovin pahaa. Muuten alueena Noljakka on rauhallinen ja esim. lenkkeilymaastot mukavat.


      • sinulta syytellä
        Opiskelijapoika kirjoitti:

        Ei taida Suomessa kovin montaa "slummialuetta" olla vielä olemassa. Tuo em. kuvaus on kyllä aivan liioiteltu; kirjoittajan kannattaisi hakea harhoihinsa apua.

        Asuin Noljakassa reilun vuoden (Erkinpellontiellä) ja eipä suuremmin ole valittamista. Toki kaupungin vuokrataloissa on aina omat "erikoisuutensa", mutta ei mitään kovin pahaa. Muuten alueena Noljakka on rauhallinen ja esim. lenkkeilymaastot mukavat.

        harhaiseksi : jokaisella oma kokemus. Fiksu ottaisi tämän huomioon. Sanoinhan, että läheltä seuraan tät touhua. Ei syytä valehdella. Hyvä ottaa huomioon. Noljakka on levotonta aluetta!

        Miksköhän vastanneet , sinä mukaanlukien sitten muutitte tästä paratiisista muualle. Passannee kysyä.


      • uteliassss
        Opiskelijapoika kirjoitti:

        Ei taida Suomessa kovin montaa "slummialuetta" olla vielä olemassa. Tuo em. kuvaus on kyllä aivan liioiteltu; kirjoittajan kannattaisi hakea harhoihinsa apua.

        Asuin Noljakassa reilun vuoden (Erkinpellontiellä) ja eipä suuremmin ole valittamista. Toki kaupungin vuokrataloissa on aina omat "erikoisuutensa", mutta ei mitään kovin pahaa. Muuten alueena Noljakka on rauhallinen ja esim. lenkkeilymaastot mukavat.

        ole, mutta kysynpähän vaan..
        Miksi muutis vuoden jälkeen pois Erkinpellontieltä ja mihin muutit?


      • Opiskelijapoika
        uteliassss kirjoitti:

        ole, mutta kysynpähän vaan..
        Miksi muutis vuoden jälkeen pois Erkinpellontieltä ja mihin muutit?

        Yksinkertaisesti: isompaan ja parempaan asuntoon. Seuraava muutto edessä taas heti, kun saan maisterin paperit kouraan.


      • Kuuselan asukas

        Mikä mielestäsi tekee Noljakassa just Erkinpellon/Kuuselantien alueesta levottoman?
        Itse olen asunut Kuuselantiellä monta vuotta ja ei ole ollut minkaanlaisia häiriöitä..Tosin asumisesta noissa vierellä olevissa kaupungin vuokrataloissa ei ole kokemusta..


      • noljakassA asuva

        paska puhetta noljakka o rauhallinen asuin alue jolla on ystävällisiä ihmisiä


      • kysyn1
        Opiskelijapoika kirjoitti:

        Yksinkertaisesti: isompaan ja parempaan asuntoon. Seuraava muutto edessä taas heti, kun saan maisterin paperit kouraan.

        Joutuuko opiskelijapoika muuttaa pois Ellin opiskelija-asunnosta? Ei ne maisterin paperit itsessään hyväpalkkaista työtä takaa.


      • Anonyymi
        noljakkalainen kirjoitti:

        en kyllä yhtään tunnista noljakkaa tuosta varsin negatiivisesta kuvauksesta. oon ite asunu noljakassa 18 vuotta, ja mielestäni on kyllä yks rauhallisimpia seutuja joensuussa. enemmän tuo kuvaus sopis esim. rantakylään.

        Muutama henkirikos vaan...


      • Anonyymi

        älä huijjaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama henkirikos vaan...

        Vastasit viestiin vuodelta 2007.


    • päin

      Noljakkaa alottaja on muuttamassa?

      • muuttavainen

        Opiskelija-asuntoihin olen muuttamassa, johonkin Apajakujalle tms. Toivottavasti on viihtyisää seutua...


      • paroni
        muuttavainen kirjoitti:

        Opiskelija-asuntoihin olen muuttamassa, johonkin Apajakujalle tms. Toivottavasti on viihtyisää seutua...

        Apajakuja siel ns. etu-Noljakassa on ihan hyvää seutua. Perseenperä-Noljakka ihan nimensä veroinen, ne jotka sitä puolustavat, eivät ole vielä ikkunasta ulos katsoneet, joten parempi kun osaisitte olla kommentoimatta kun ette tiedä mistään mitään.


    • tiia-mari

      Olen asunut Noljakassa s-marketin lähistöllä reilut pari vuotta ja viihtynyt hyvin. kaikki palvelut on lähellä kauppa posti iso citymarket...
      Ainut huono puoli on et näin kesäisin kun koululaiset on lomilla, niin jotkut koululaisjengit pyörillään valloittavat jalkakäytävän ettei meinaa ohi päästä ja leikkivät pyörillään s- marketin pihalla sekä joskus huutelevat ohikulkeville ihmisille..

    • ihan hyvä...

      kymmenen vuotta sitten oli ihan ok paikka :)

    • noljakkalainen

      Olen asunut Noljakssa kohta 15 vuotta. Tämä on aika nuorta ja koko ajan kehittyvää aluetta. Paljon opiskelijoita ja lapsiperheitä. Lähellä mm. CityMarket, jossa samassa rakennuksessa paljon muitakin liikkeitä ja palveluita, sitten on varsinainen ostari, jossa Valintatalo, posti, pub, apteekki, kampaamo, R-kioski. Kaupunkiin päin mentäessä Siwa,jonka talossa myöskin muita palveluita. Hyvä S-Market Noljakassa myös. Enimmäkseen siistiä ja rauhallista aluetta tämä Noljakka, harrastusmahdollisuudet lähellä myös, esim.kuntosali, koulu, kirkko, lenkkipolut, järvi ja luontoa jne. Hyvä paikka siis.

      • noljakkaa ne

        citymarket ja S-Market on siellä?


      • huonommalla pu
        noljakkaa ne kirjoitti:

        citymarket ja S-Market on siellä?

        huonommalla puolella , eli missä ne räkäilijät asuvat. Ala-Noljakassa ei ole "kuin se Siwa"----
        mut onhan siellä huonolla puolella onnes Valintatalo posteineen. Ja R- kiska.


      • ...
        huonommalla pu kirjoitti:

        huonommalla puolella , eli missä ne räkäilijät asuvat. Ala-Noljakassa ei ole "kuin se Siwa"----
        mut onhan siellä huonolla puolella onnes Valintatalo posteineen. Ja R- kiska.

        Itse asun täällä "huonommalla" puolella jos oikein ymmärsin, enkä ole traumoja täällä asumisesta saanut. Kaupungin vuokra-asunnoista kun yleistetään tyyliin "siellä asuvat köyhät, juopot ja hullut", joka ei edes pidä paikkaansa. Itse asun omistusasuntojen lähellä, siis ns. "varakkaiden" ja siellä sikaillaan aika paljon. Kännäilijöiden huutoa ja kaljapullojen kolinaa kuuluu melkeinpä joka päivä, ja kaikkea muutakin aika eläimellistä siellä touhutaan. Eli eivät ne asuntotyypit taida kertoa, millaisia ihmisiä missäkin asuu. Mutta tämä on nyt vain minun mielipiteeni ja kokemukseni asiasta.


      • Nimetön
        ... kirjoitti:

        Itse asun täällä "huonommalla" puolella jos oikein ymmärsin, enkä ole traumoja täällä asumisesta saanut. Kaupungin vuokra-asunnoista kun yleistetään tyyliin "siellä asuvat köyhät, juopot ja hullut", joka ei edes pidä paikkaansa. Itse asun omistusasuntojen lähellä, siis ns. "varakkaiden" ja siellä sikaillaan aika paljon. Kännäilijöiden huutoa ja kaljapullojen kolinaa kuuluu melkeinpä joka päivä, ja kaikkea muutakin aika eläimellistä siellä touhutaan. Eli eivät ne asuntotyypit taida kertoa, millaisia ihmisiä missäkin asuu. Mutta tämä on nyt vain minun mielipiteeni ja kokemukseni asiasta.

        Noljakka on rauhallinen paikka jossa EI herää yöllä poliisin sireeneihin olet ihan väärässä!!


      • 000
        Nimetön kirjoitti:

        Noljakka on rauhallinen paikka jossa EI herää yöllä poliisin sireeneihin olet ihan väärässä!!

        Joo..on tämä etunoljakka rauhallinen paikka..varsinkin paronittaren lähellä asuvana..kun syrjäytymisvaarassa olevat teinit ja muutenkin nuoret laitetaan asumaan ns.tavallisten ihmisten joukkoon..rauhallista on ollut tänäkin kesänä..poliisien on pitänyt käydä rauhottelemassa mutta,onneksi vaan kerran..


      • ehkä asumaan
        000 kirjoitti:

        Joo..on tämä etunoljakka rauhallinen paikka..varsinkin paronittaren lähellä asuvana..kun syrjäytymisvaarassa olevat teinit ja muutenkin nuoret laitetaan asumaan ns.tavallisten ihmisten joukkoon..rauhallista on ollut tänäkin kesänä..poliisien on pitänyt käydä rauhottelemassa mutta,onneksi vaan kerran..

        Mitä aluetta on noljakantie 91 ja millainen paikka olla ja asua.joensuu itselle vieras kaupunki joten kiitos tiedoista.


      • olen asunut
        ehkä asumaan kirjoitti:

        Mitä aluetta on noljakantie 91 ja millainen paikka olla ja asua.joensuu itselle vieras kaupunki joten kiitos tiedoista.

        Ne talot ovat joensuun ellin taloja,asuu opiskelioita ja tavallisia asukkaita että ei kaikki ole opiskeliota.Ihan rauhallisia taloja ovat.Ja kauppa on ihan vieressä.


      • nenva
        ehkä asumaan kirjoitti:

        Mitä aluetta on noljakantie 91 ja millainen paikka olla ja asua.joensuu itselle vieras kaupunki joten kiitos tiedoista.

        mä muutan samaan osotteeseen. kolmen hlön soluun... ehkä satutaan kämppiksiks. :]


      • ddddddddddddddddddddddk
        nenva kirjoitti:

        mä muutan samaan osotteeseen. kolmen hlön soluun... ehkä satutaan kämppiksiks. :]

        usko jo


      • näin on
        ddddddddddddddddddddddk kirjoitti:

        usko jo

        En muuttaisi Noljakkaan enkä Rantakylä/Utra sektorille, vaikka saisin asua ilmaiseksi koko loppuelämäni. Molempiin on muodostunut huume-ja viinan myyntipaikat. Varokaa kunnolliset kansalaiset näitä paikkoja miettiessänne, minne muutatte.


      • mietippä tätä
        näin on kirjoitti:

        En muuttaisi Noljakkaan enkä Rantakylä/Utra sektorille, vaikka saisin asua ilmaiseksi koko loppuelämäni. Molempiin on muodostunut huume-ja viinan myyntipaikat. Varokaa kunnolliset kansalaiset näitä paikkoja miettiessänne, minne muutatte.

        minkä takia noljakassa esim omistus asunnot on kalliinpia ku jossain rantakylä utra sektorilla koska se on aika paljon mukavempaa seutua ku joku räkänen utra tai rantakylä missä vasta niitä huume hörhöjä asuu..jos noljakassa on joku yks pummi joskus vähän heilunu niin heti yleistetään...noljakassa on uimarannat ja lenkkipolut ja kaikki ihan äärillään ja on riittävästi kauppoja ym muista palveluja


      • paskaakosvol2
        mietippä tätä kirjoitti:

        minkä takia noljakassa esim omistus asunnot on kalliinpia ku jossain rantakylä utra sektorilla koska se on aika paljon mukavempaa seutua ku joku räkänen utra tai rantakylä missä vasta niitä huume hörhöjä asuu..jos noljakassa on joku yks pummi joskus vähän heilunu niin heti yleistetään...noljakassa on uimarannat ja lenkkipolut ja kaikki ihan äärillään ja on riittävästi kauppoja ym muista palveluja

        Ja rantakylässäkö ei ole kauppoja, uimarantoja ja palveluja lähellä? Missä puussa sie oot elämäs asunu, lepässä vai koivussa?

        Rantakylän on rauhoittunut aika helkutisti siitä, mitä se oli esimerkiksi 10-15 vuotta sitten. Pahimmat tapaukset täältä on Noljakkaan lähteneet.

        Joo ja huoltohommia kun tekee kaupungin vuokrakämpille, tosiaan tietää missä nää siat asuu. Ja erkinpellon- että kuuselantie, huh mitä sakkia. Ei edes Latolankatu 23 oo enää niin paha mestä. Tosin onhan sielläkin käynti oksettavaa.

        Jospa välillä vedettäs se pää pois perseestä, OK?

        Heitellään nyt ilmaan vastapalloja, tuntuu ottavan nää mummot lämpöö.


    • Niinpä hyvinkin

      Joo, muutettuani muutama vuosi sitten Noljakkaan en ole muuta saanutkaan olla tekemässä kuin soittelemassa hätäkeskukseen. Rattijuoppo, sammuneita ja viittä vaille sammuneita juoppoja, aggressiivisia rihkamakauppiaita ja pahoinpitely. Ei pitäs katsoa ikkunastaan ulos, vaan laittaa verhot tiukasti kiinni, vaikka kuin tekisi mieli katsoa välillä ulos. Eipä ole tarvinnu edellisissä asuinpaikoissani toisissa Joensuun kaupunginosissa soittaa kertaakaan, vaikka olen asunut niissä yhteensä ainakin kaksi kertaa pidempään. Että rauhallísta on.

      Aika läheltä asuntoani on poltettu pari vuotta sitten pyörävarasto. Tänä vuonna yritetty polttaa autiotalo ja ties vaikka mitä. Että rauhallista on.

      Mutta nämähän on varsin normaaleja, pieniä asioita nykyään, joita nyt tapahtuu ihan missä tahansa, joten ihan rauhallinen asuinpaikka Noljakka on.

      Olen toisinaan miettinyt, miten kukaan voi asua Pohjois-Irlannissa. Nyt taisin saada juuri siihen vastauksen.

      • noljakan kasvatti

        ei sitä autiotaloa yritetty polttaa :) kuvittelet vain. siellä oli ollu jotkut 13v pojat tulitikku leikkejä leikkimässä ja nurkka oli vähän kärsinyt. ja mitäpä tuo olisi haitannut kun nykyisin tontille kohoaa uusi kerrostalo.

        Olen asunut noljakkassa 17 vuotta joista 12v ala-noljakassa ja 5 vuotta ylä-noljakassa(taka-noljakka) enkä ole kertaakaan nähnyt juoppoa sammuneena maassa enkä muutakaan häiriö käyttäytymistä! Hyvä asuinalue tämä on.

        MUUTTAKAA IHMEESSÄ NOLJAKKAAN!


    • Narkomaani noljakasta

      Ei ole ollut naapureista harmia, ihan rauhassa olen saanut elellä omaa myönnettäköön joskus rauhatontakin elämääni mitä nyt joskus joku tuijottaakin
      ostarilla mutta mitäs me niistä.
      Ruiskunvaihtopistettä voisi tänne kyllä harkita kun ei aina jaksais kaupungille asti raahautua.

      • ziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

        Aikansa kutakin, mutta naapuriin muuttanut lappalainen idiootti mellastuksineen ja kaikkine paskan pureskeluineen, ei vaan jaksa innostaa. Ei muuta kuin uutta leiriä etsimään kun liika on liikaa. Muuten noljakka tähän päivään asti on ollut ihan kohtuullisen ok.


      • Mie.
        ziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        Aikansa kutakin, mutta naapuriin muuttanut lappalainen idiootti mellastuksineen ja kaikkine paskan pureskeluineen, ei vaan jaksa innostaa. Ei muuta kuin uutta leiriä etsimään kun liika on liikaa. Muuten noljakka tähän päivään asti on ollut ihan kohtuullisen ok.

        Olen asunut Joensuussa 15 vuoden aikana muutamassa kaupunginosassa. Taka-Noljakassa käväisin kerran ja häivyin kyllä muutamassa kuukaudessa. Erkinpellontiellä oli aivan järkyttävää menoa. Lapsenvahti kertoi että rapussa oli kerran verilammikko. Juopot mellasti öisin rappukäytävässä ja välillä päivisinkin. Aivan kamala paikka, älkää muuttako jos on katto pään päällä ihan missä tahansa muualla.

        Etu-Noljakka on ollut rauhallista ja siistiä aluetta. Paljon ok-taloja, vähän vuokra-asuntoja. Ei mitään valittamista nykyisessä kodissa.


      • jaska m
        Mie. kirjoitti:

        Olen asunut Joensuussa 15 vuoden aikana muutamassa kaupunginosassa. Taka-Noljakassa käväisin kerran ja häivyin kyllä muutamassa kuukaudessa. Erkinpellontiellä oli aivan järkyttävää menoa. Lapsenvahti kertoi että rapussa oli kerran verilammikko. Juopot mellasti öisin rappukäytävässä ja välillä päivisinkin. Aivan kamala paikka, älkää muuttako jos on katto pään päällä ihan missä tahansa muualla.

        Etu-Noljakka on ollut rauhallista ja siistiä aluetta. Paljon ok-taloja, vähän vuokra-asuntoja. Ei mitään valittamista nykyisessä kodissa.

        Vai rauhallista Nuottaniementiellä asustan ja olisin toista mieltä. Paronittaren ympäristö on aika rauhaton. Sivasta lentokorin hakija ei ole harvinainen näky.Pyörät häviävät öisin.Asun vielläkin mutta silti rauhaton paikka.Muuten ok.


      • uusi perhe
        jaska m kirjoitti:

        Vai rauhallista Nuottaniementiellä asustan ja olisin toista mieltä. Paronittaren ympäristö on aika rauhaton. Sivasta lentokorin hakija ei ole harvinainen näky.Pyörät häviävät öisin.Asun vielläkin mutta silti rauhaton paikka.Muuten ok.

        itse asuttu 2v ja viihdytty kerrostalossa valintatalon lähistöllä kaikki täällä tullu mainittua paitsi se näkyvin täällä eli kirkko johon on vapaa pääsy moderni kirkko jossa kerran kävin partiolaisten kirkkopyhänä kahvitkin sain...tunnen olevani kotona..lenkille ihanan lenkki polut ja ranta lähellä..eikä ole pitkä matka city-markettiinkaan ja bussit kulkee opiskelijoita tässä asuu eipä heistä valittamista ..ja kesäteatteri sinkkolassa lapsille.


      • kommunisti007
        ziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        Aikansa kutakin, mutta naapuriin muuttanut lappalainen idiootti mellastuksineen ja kaikkine paskan pureskeluineen, ei vaan jaksa innostaa. Ei muuta kuin uutta leiriä etsimään kun liika on liikaa. Muuten noljakka tähän päivään asti on ollut ihan kohtuullisen ok.

        Mitäs se Pirjo on nyt tehnyt?


    • rintintintti

      Olen asunut Joensuussa rantakylässä, karsikossa, siihtalassa, keskustassa jne.. ja nyt noljakassa.. Ja voin sanoa että siihtala ja noljakka olleet kaikista rauhallisimmat ja parhaimmat paikat asua.. Noljakka saa ison plussan vielä rauhallisista lenkkipoluista, joissa riittää valinnanvaraa.
      Kyllä jokaisessa kaupunginosassa on varmasti plussia ja miinuksia ja vielä erikseen alueita joissa saattaa olla rauhattomampaa. Mutta etu-noljakassa olen viihtynyt parhaiten, ei ole ollut valittamista mistään.

      • jassoni

        Puhusit joskus totta.


      • tietopää
        jassoni kirjoitti:

        Puhusit joskus totta.

        Tietopää


      • aasukas
        tietopää kirjoitti:

        Tietopää

        näin on , Noljakka on hörhöslummi .


      • Ostaja1
        aasukas kirjoitti:

        näin on , Noljakka on hörhöslummi .

        Kyllähän se siihen päin on luisumassa,kun kattelee ostarin ympärillä pyöriviä porukoita niin sääliksi käy.Kytätään pankkiautomaatilla ,maleksitaan käytävillä.Rantakylän ostari on nykyisin siistimpi ja rauhallisempi paikka kuin Noljakan.


    • ------------------

      Olisko joku vaihtamassa asun aluetta täällä olis yksiö vaihossa joensuusta, vahtasin pieneen kaksioon.Kävis rantakylä,utra kaupunin osa.

    • noltsi

      Muuta vaan nii näät joka päivä pelkkiä narkkeja ja juoppoja. Tappelevat keskenään ja rikkovat paikkoja nuorten poikien kanssa. Alle 18 vuotiaat liikkuu isoissa porukoissa ja ne nähdessään kannattaa vaihtaa toiselle puolelle katua.

      No ei vaiskaan hyvä paikka oikeesti

      • fffffffffg

        Vit... mikä mesta


      • äpigc
        fffffffffg kirjoitti:

        Vit... mikä mesta

        otto- automaatti ollut paskalla sotkettuna jo kuukausia!!!!!!!!!!!!kukaan ei viitti välittää--


      • ksksks
        äpigc kirjoitti:

        otto- automaatti ollut paskalla sotkettuna jo kuukausia!!!!!!!!!!!!kukaan ei viitti välittää--

        Olen asunut Noljakassa kohta 20 vuotta ja olen tod.näköisesti sokea kun en ole tuollaisia juttuja huomannut. Käyn kävelemässä joka ilta metsälenkeillä ja talvisin kaduilla joten liikun tosi paljon ulkosalla. Yhden kerran on humalainen mies kävellyt vastaan (kauheeta). Pikkupoikaporukat villiinty viime kesänä ja aihettivat pikkurötöksillään harmia alueella mutta eiköhän ne otettu huostaan ja tilanne rauhoittui. Jos kaupunkialueella voi naisihminen kävellä täysin rauhassa ja turvallisesti ettei muita kuin koiranulkoiluttajia, lenkkeilijöitä ja lapsia näy, niin alue on rauhallinen. En muuta täältä pois, tämä on minun kotiseutua ja hyvää sellaista.


      • niuhottaja
        ksksks kirjoitti:

        Olen asunut Noljakassa kohta 20 vuotta ja olen tod.näköisesti sokea kun en ole tuollaisia juttuja huomannut. Käyn kävelemässä joka ilta metsälenkeillä ja talvisin kaduilla joten liikun tosi paljon ulkosalla. Yhden kerran on humalainen mies kävellyt vastaan (kauheeta). Pikkupoikaporukat villiinty viime kesänä ja aihettivat pikkurötöksillään harmia alueella mutta eiköhän ne otettu huostaan ja tilanne rauhoittui. Jos kaupunkialueella voi naisihminen kävellä täysin rauhassa ja turvallisesti ettei muita kuin koiranulkoiluttajia, lenkkeilijöitä ja lapsia näy, niin alue on rauhallinen. En muuta täältä pois, tämä on minun kotiseutua ja hyvää sellaista.

        mietitkö yhtään niitä jotka ovat oikeesti sokeita- että tuolla tavalla sanot.


    • noljakassa asunut

      on kuule sellainen juoppo/huumehörhölä....älä muuta sinne!

      • 949e9we4999we

        Kyllähän niitä juoppoja on, mutta eivät aiheuta harmia. Tietysti kun itse liikut sellaisissa porukoissa niin löytyyhän niitä. Ja automaatti oli sotkettu monta vuotta sitten ja sekin putsattiin heti seuraavana päivänä. Ite asunu 15 vuotta ilman ongelmia.


      • purolanraitti
        949e9we4999we kirjoitti:

        Kyllähän niitä juoppoja on, mutta eivät aiheuta harmia. Tietysti kun itse liikut sellaisissa porukoissa niin löytyyhän niitä. Ja automaatti oli sotkettu monta vuotta sitten ja sekin putsattiin heti seuraavana päivänä. Ite asunu 15 vuotta ilman ongelmia.

        Asun tässä lähellä Siilaisen terveyskeskusta.Eipä ole valittamista,lenkkipolut ovat tässä vieressä ja rauhallista on.Palvelutkin on ihan lähellä ja esikalla pääsee hyvin keskustaan,niitäkin kulkee tiheään arkipäivinä.


      • timoteus80
        purolanraitti kirjoitti:

        Asun tässä lähellä Siilaisen terveyskeskusta.Eipä ole valittamista,lenkkipolut ovat tässä vieressä ja rauhallista on.Palvelutkin on ihan lähellä ja esikalla pääsee hyvin keskustaan,niitäkin kulkee tiheään arkipäivinä.

        samoin muut noljakan alueet. Muuten vältä kunnan isoja betonitorneja, koska halvat vuokrat vetävät tiettyä "ainesta " vääjäämättä. Sama kuin painonvoiman laki. Muuten hyvä alue, jos et keskustassa vviihdy. Uuudempi lähiö, eikä vanhuksia kiusaamassa kun katsot salkkareita vähän kovemmalla. Kokonaisuutena neuvoisin välttämään ostarin isoja betonitaloja kunnaltaja erkinpellontien kämppiä.


      • juupa juu noljakka
        timoteus80 kirjoitti:

        samoin muut noljakan alueet. Muuten vältä kunnan isoja betonitorneja, koska halvat vuokrat vetävät tiettyä "ainesta " vääjäämättä. Sama kuin painonvoiman laki. Muuten hyvä alue, jos et keskustassa vviihdy. Uuudempi lähiö, eikä vanhuksia kiusaamassa kun katsot salkkareita vähän kovemmalla. Kokonaisuutena neuvoisin välttämään ostarin isoja betonitaloja kunnaltaja erkinpellontien kämppiä.

        Erkinpellontien vuokrabunkkerit ainaski puolillaan ihme hörhöjä,niitä seutuja kannattaa tavan ihmisten asuinpaikkoina välttää.Roskakatoksia katoo savuna ilmaan ku valopäät saa makkaranpaistoidean,samoin näitä toikkaroijia näkee ostarin seutuvil tämän tästä.Ja juu,näitä yksinhuoltajamammoja sätkä suussa ja tuoppi kourassa siel on jonoiks asti.Mikäs,helppoja nakkeja naista tarviaville,eipä siinä mitään.


      • u uu uuhhhrrrrri
        juupa juu noljakka kirjoitti:

        Erkinpellontien vuokrabunkkerit ainaski puolillaan ihme hörhöjä,niitä seutuja kannattaa tavan ihmisten asuinpaikkoina välttää.Roskakatoksia katoo savuna ilmaan ku valopäät saa makkaranpaistoidean,samoin näitä toikkaroijia näkee ostarin seutuvil tämän tästä.Ja juu,näitä yksinhuoltajamammoja sätkä suussa ja tuoppi kourassa siel on jonoiks asti.Mikäs,helppoja nakkeja naista tarviaville,eipä siinä mitään.

        nnn-nn-nn ni nijn kkakka kkau kauhhee pp ppp pa paikk kkkac ett ett ttt UUU ntttoki l l ll lä llälälä hh hhti ps pps pis ppp ppoisss.
        Ll lll li lilili lissslisssäkkskklissssääks ooo o o ooon ssss ses se Ffff ff FRR FRRAAnkkk.
        SS s sssssii ssiellll ssiellä ää pss ppps pppuss ppuusssssAA.


      • No mercy
        u uu uuhhhrrrrri kirjoitti:

        nnn-nn-nn ni nijn kkakka kkau kauhhee pp ppp pa paikk kkkac ett ett ttt UUU ntttoki l l ll lä llälälä hh hhti ps pps pis ppp ppoisss.
        Ll lll li lilili lissslisssäkkskklissssääks ooo o o ooon ssss ses se Ffff ff FRR FRRAAnkkk.
        SS s sssssii ssiellll ssiellä ää pss ppps pppuss ppuusssssAA.

        :D dille dong...tais lähärin aboriginaaliki heräillä kommentoimaan asiaa :D


      • no toihan on plussaa
        juupa juu noljakka kirjoitti:

        Erkinpellontien vuokrabunkkerit ainaski puolillaan ihme hörhöjä,niitä seutuja kannattaa tavan ihmisten asuinpaikkoina välttää.Roskakatoksia katoo savuna ilmaan ku valopäät saa makkaranpaistoidean,samoin näitä toikkaroijia näkee ostarin seutuvil tämän tästä.Ja juu,näitä yksinhuoltajamammoja sätkä suussa ja tuoppi kourassa siel on jonoiks asti.Mikäs,helppoja nakkeja naista tarviaville,eipä siinä mitään.

        Onko näin?


      • vapaa mies
        no toihan on plussaa kirjoitti:

        Onko näin?

        Minä haluaisi yksinhuoltaja mamman kerran noljakka on niitä täynnä.


      • lähiaikona
        vapaa mies kirjoitti:

        Minä haluaisi yksinhuoltaja mamman kerran noljakka on niitä täynnä.

        Olisko utrassa vaihto asuntoja ja rantakylässä?


      • Minäh vaan
        lähiaikona kirjoitti:

        Olisko utrassa vaihto asuntoja ja rantakylässä?

        No se mihin oot muuttamassa on siellä alanoljakassa,jossa niitä palveluja ei kauheasti ole.Joku 1km (?) matkaa oisko siihe "isommalle ostarille" (Jossa muuten ei nlaa ennee ole).Ja se kapakkikin on myös hyvä safkapaikka:).
        Pilkkoon siis citattariin pääsee siitä alanoljakastakin pyörätietä pitkin plus kuopiontien ali ja matkaa ehkee se kilsa tai päälle kanssa..mutt lyhenee matka huomattavasti ko kiertämällä ylänoljakan kautta.S-market on ns. ylänoljakassa.
        Joo ja sanonpa etten ittekkään ole erkinpellontiellä n.5v aikana huomannu mtn kummallista,rauhallista täällä on:).Itsekkin olin ennakkoluulonen muuttaessa,mutta tässä talossa asuu melkeinpä lapsiperheitä ja keski-ikäisiä joilla jo n.20v lapsia.


      • fvgr
        vapaa mies kirjoitti:

        Minä haluaisi yksinhuoltaja mamman kerran noljakka on niitä täynnä.

        oliskohan siusta ees ottajaks ku "ottaisin" -muodossa juttelet :) ?


      • dddds
        fvgr kirjoitti:

        oliskohan siusta ees ottajaks ku "ottaisin" -muodossa juttelet :) ?

        Ei noljakkaan ikinä.


      • Noljis
        dddds kirjoitti:

        Ei noljakkaan ikinä.

        En tiedä, onko näin pölhöön ketjuun tarkoituskaan vastata ihan tosissaan, mutta niin nyt kuitenkin teen.
        Vikaa lienee minunkin okulaareissani, kun en ole havainut narkkeja, pulsuja tai pyromaaneja. Yksinhuoltajaäitiäkään ei ole ulkonäön perusteella vielä oppinut tunnistamaan. Noljakka on ehdottomasti mukavin paikka, jossa Joensuussa olen asunut. Muut ovat Rantakylä (masentava, sottainen betonilähiö) ja Hukanhauta (ihan mukavaa seutua, mutta palveluita nolla). Noljakassa on verrattomat ulkoilumahdollisuudet, hyvät bussiyhteydet ja kaikki tarvittavat palvelut. Se kuuluisa Erkinpellontiekin on tuossa ihan vieressä, mutta sieltäkään en ole huomannut mitään pahuuden voimien säteilyä yllemme laskeutuvan.
        Jos häiriönä kokee sen, että ostarilla on porukkaa, kannattaa varmasti muuttaa jonnekin, missä käy kauppa-auto. Tosin sinnekin saattaa joku samaan aikaan tulla tupsahtaa. Etelän suuriin kaupunkeihin ei kannata koskaan edes pilailumielessä mennä, ne meinaan istuu bussissakin viereen, ja känniläiset on kännissä vaikka sinun sädekehäsi olisi kuinka häikäisevä.


      • Pois muutanut
        Noljis kirjoitti:

        En tiedä, onko näin pölhöön ketjuun tarkoituskaan vastata ihan tosissaan, mutta niin nyt kuitenkin teen.
        Vikaa lienee minunkin okulaareissani, kun en ole havainut narkkeja, pulsuja tai pyromaaneja. Yksinhuoltajaäitiäkään ei ole ulkonäön perusteella vielä oppinut tunnistamaan. Noljakka on ehdottomasti mukavin paikka, jossa Joensuussa olen asunut. Muut ovat Rantakylä (masentava, sottainen betonilähiö) ja Hukanhauta (ihan mukavaa seutua, mutta palveluita nolla). Noljakassa on verrattomat ulkoilumahdollisuudet, hyvät bussiyhteydet ja kaikki tarvittavat palvelut. Se kuuluisa Erkinpellontiekin on tuossa ihan vieressä, mutta sieltäkään en ole huomannut mitään pahuuden voimien säteilyä yllemme laskeutuvan.
        Jos häiriönä kokee sen, että ostarilla on porukkaa, kannattaa varmasti muuttaa jonnekin, missä käy kauppa-auto. Tosin sinnekin saattaa joku samaan aikaan tulla tupsahtaa. Etelän suuriin kaupunkeihin ei kannata koskaan edes pilailumielessä mennä, ne meinaan istuu bussissakin viereen, ja känniläiset on kännissä vaikka sinun sädekehäsi olisi kuinka häikäisevä.

        Ostarin ympäristö rauhatonta huume sakkia täynnä. Iltaisin kannattaa ottaa kaveri lenkille muuten kääntävät. Tässä nyt listaa aluksi noljakasta tästä kaupungin helmestä asuialueena.


      • "Kultakutri" silloin
        Pois muutanut kirjoitti:

        Ostarin ympäristö rauhatonta huume sakkia täynnä. Iltaisin kannattaa ottaa kaveri lenkille muuten kääntävät. Tässä nyt listaa aluksi noljakasta tästä kaupungin helmestä asuialueena.

        Joskus 70-luvulla pyörin siellä. Kuirin Noljakan kesoil jäi mieleen. Siellä tuli istuttua mukavassa kaverisakissa harva se ilta. Maailma oli silloin ihan toisenlainen. Noljakka oli hiljaista omakotiseutua. Nyt en enää kunnolla tunnista paikkoja ohi ajellessa kun ovat niin muuttuneet. Tietysti sitä on itsekin muuttunut eikä paljon mikään enää sykäytä.


      • Noljakan haamu
        "Kultakutri" silloin kirjoitti:

        Joskus 70-luvulla pyörin siellä. Kuirin Noljakan kesoil jäi mieleen. Siellä tuli istuttua mukavassa kaverisakissa harva se ilta. Maailma oli silloin ihan toisenlainen. Noljakka oli hiljaista omakotiseutua. Nyt en enää kunnolla tunnista paikkoja ohi ajellessa kun ovat niin muuttuneet. Tietysti sitä on itsekin muuttunut eikä paljon mikään enää sykäytä.

        Vanha kunnon noljakka on muisto nykyisen rauhattoman edessä.


      • Ei narkomaani

        Sulla taitaa olla vaan hiukan epämääräinen ystäväpiiri jos noihin jatkuvasti törmäilet. Tavalliset ihmiset saavat Noljakassa asua aivan rauhassa!


    • NOLJAKKA !

      Tää tulee vähä myöhässä, koska nytten mie tän palstan löysin.
      Pakko sanoo heti alkuun näistä kaikista negatiivisista kuvauksista että vitut!
      Ei Noljakka ehkä oo mitää Joensuun rauhallisinta asuinaluetta, mutta eiköhän Rantakylä vaikka vie tätä ihan viisnolla rikollisuudessa ynnämuussa.
      Onhan täällä tietysti paljon opiskelijoita ja näitä juoppoja.
      Ite oon asunu täällä 15 vuotta, eikä oo yhtään mitään ylitsepääsemätöntä sattunu.
      Kertaakaa ei oo tarvinnu poliiseja soittaa, vaikka kyllähä niitä täällä liikkuuki.
      Ja noihin ostarilla pyöriviin porukoihinkaa en oo pahemmin törmännyt. Tai olen, mutta niistä ei ole kyllä mitään haittaakaa ollu.
      Tää on hyvä paikka, sanon täällä melkee ikäni asuneena, ja täältä en pois ihan heti ois lähössä. Ja ei niitä narkkareitakaa ja yh-äitejä oo mitenkää erityisemmi..
      Noljakka on joensuun paras paikka. Tänne kannattaa muuttaa.

    • noljakka2

      itse olen asunut noljakassa n 15v. kyllä tämä yleensä on rauhallista seutua tottakai siis täälläkinn on ongelmia mutta ei nnin paljoa kun esim utra,rantakylä puliukkoja nyt on ja huumehörhelöitäkin vähä ja nuoria aika paljon mutta ei täällä mitään kauheeta silti ole, poliisit pitää vähäisetkin paheet yleensä kurissa.

    • epsi69

      Nykyään noljakkaa hallitsee ulkomaalais jengit, heidän pääsääntöinen homma on myydä huumausaineita ja ryöstää ihmisiä, en suosittele muuttaman jos et ole narkomaani tai laitapuolenkulkija

      • hyvä asua ja olla

        Ei ole totta.Noljakka on aina ollutja on edelleen aivan hyvä asuinpaikka.Eipä juuri ole lehdissäkään ollut ryöstöistä Noljakassa.Noljakassa asuu paljon lapsiperheitä ja aivan kunnollisia ihmisiä.Mistäpä moisen kuvauksen keksit,Epsi?


    • RikuTatu

      Noljakan lähellä on CityMarket, Siwa, Valintatalo (posti), S-market kävely- tai ainakin pyörämatkan päässä. Apteekki ja ravintolat (2kpl) löytyy. Nuottaniemessä (Aavaranta) on kaupungin hienoin uimaranta. Kuntolenkit ja hiihtoladut (yhteys Lykynlammelle) kaikkien ulottuvissa. Linnustonsuojelu- ja Natura-alueet. Noljakanraitin kevytväylä vie metsän läpi keskustaan. Bussiyhteydet hyvät. Kirkko keskellä kylää. Sinkkolan kotieläimet. Asujien ikäluokat opiskelijoista vanhuksiin ja kaikkia siitä väliltä.

    • opiskelijalle

      surkea paikka. ei tänne muuten muutetakaan? vai töihinkö muka on tulossa... hahhah

    • meri

      onko noljakka turvallinen kasvuympäristö kahdelle lapselleni? kaupungin kerrostalot ja leikkipaikat..

      • Taka-Noljakasta

        Noljakka on kiva ja turvallinen paikka lapsille, monestakin syystä. Leikkipuistoja on useita, Sinkkolan kotieläinpiha on ihana paikka kesällä, srk ja 4 H tarjoavat harrastus- ja kerhotoimintaa, keväästä lähtien lintutornille on kiva retkeillä ja koulu ja päiväkodit ovat ok. Keskustaan tulee matkaa noin 4-6 km riippuen missä asuu. Työssäkäyvänä perheenäitinä en ole 10 vuoden aikana törmännyt huumeisiin ja rikolliseen toimintaan. Voihan sitä kaikkea tapahtua, mutta ihan huoletta täällä lapset voi pihalle päästää leikkimään ja antaa pyöräillä kaverin luokse. Yksittäisissä kaupungin vuokrataloissa saattaa olla välillä ongelmia, mutta muuten täällä asuu ihan tavallisia perheitä, opiskelijoita, eläkeläisiä, nuoria pariskuntia jne. Suosittelen


      • noljakan kasvatti

        kyllä on! jos ylä-noljakkaan muutat niin koulu matka ois max. 1,5km, vähän liikennettä, hyvät ja turvalliset bussit ja paljon saman ikäisijä kavereita!


    • x-mainari

      Olen asunut Noljakassa kahdeksan vuotta,enkä ymmärrä noita järin negatiivisiä kommentteja. Onhn täälläkin joskus jotain tavallisuudesta poikkeavaa.Missäpä ei olisi ? Täällä on erinomaiset lenkkeily-ja hiihtoreitit,vesistö lähellä.kaupat,posti ja apteekki lähellä. Ihan mukavia ihmisiä. Ihan mukava asuinpaikka !!

    • Äiskä5

      Olen asunut Noljakassa kuutisen vuotta. Olin erittäin Noljakka vastainen ja pidin sitä huonona alueena. Väärässä olin. Välillä tuli herättyä yöllä siihen kun joskus harvoin mopo ajoi ohi :) Jokaisessa asuinalueessa on huonot juttunsa ja tottakai välillä ostarilla törmää puleihin mutta missä ei törmäisi ikinä?

    • Noljakan näpäys

      Jos joku haluaa asua suhteelisen rauhallisessa ympäristössä niin hyvä paikka. Kodin ulkopuolisia virikkeitä ei paljoa lenkkeilyn lisäksi ole.

    • noljakassa vuosia

      Ala-Noljakan Siwasta kaupunkiin päin olevissa taloissa ON rauhallista. Asun täällä ite, ja Noljakssa olen asunut kolmessa eri asunnossa. Koska paikka missä asun on "rantaan päin" ei Noljakantien äänet kuulu (muutenkaan ne mihkää kuulu)
      ja takapihalla päin on omakotitaloja. Täällä ala-Noljakassa ei ole mikään, mikä tekisi paikasta rauhattoman. Ei ole ostaria, eikä apteekkia eikä tuo Paronitar järin laitapuolen kulkijaa houkuttele (sekin tosin on tuolla "takana" mutta lähellä kuitenkin). Siellä missä on ostari, ja kaupungin korkeita kerrostaloja (=halpa vuokra ja sijainti kaukana keskustasta) on rauhattomampaa, AINA, mutta taas jos tietää että perheestä lähtee ääntä paljon niin eikös se ole ihan hyvä muuttaa asuntoon minne meteliä mahtuu?
      Kauheintahan lapsiperheellä on muuttaa rauhalliseen kärttyisten eläkeläisten asuttamaan luhti-taloon ja kuunnella mummojen ja pappojen marinaa kun taas tömisteltiin yöllä tai lajiteltiin roskat väärin.

      Minulla ainoa ongelma täällä ala-Noljakassa on naapurin mielenvikainen nainen jonka elämäntehtävä on keskittyä toisten tekemisiin, joten saa aina monena olla. Eli puolensa ja puolensa.. jos mulla olisi pikkulapsia ja esim lemmikkejä niin muuttaisin varmaan alueelle jossa muitakin lapsiperheitä ja joissa saa elämän ääniä kuulua, mutta sitten pitää sietää myös TOISTEN elämän ääniä. Joensuussa oon sen huomannut, että herkästi valitetaan toisten äänistä mutta itse koetaan että on oikeus metelöidä "kun kerta maksan vuokrani ajoissa".

      Väinöläntien korkeassa kerrostalossa ylä-Noljakassa saa saunallisen kolmion alle kuudellasadalla eurolla/kk, mutta se korkea on tosissaan vähän rauhattomampi talo. Mutta lapsiperheitä niissä asuu paljon ja koulu on lähellä. Asuin siellä jonkun aikaa ja ei se mikään slummi ole- Erkinpellontien varrella on pari taloa joissa saattaa nyrkit heilua mutta ei ne niitä huoneistoja tyrkytäkään joissa on ne "pahimmat".

    • ....................

      ^ ne on ETU-Noljakka ja TAKA-Noljakka.....EI ala ja ylä....

      Mutta tosiaan, täällä Etu-Noljakassa on todella mukavaa asua, Siwa on hyvä lähikauppa, ostarille(posti, apteekki...) , S-Marketiin, Pilkon Citymarketiin kaikkiin kävelymatka alle 2km....bussit kulkee keskustaan parhaillaan 4kertaa tunnissa. Koulut, päiväkodit, hiihtoladut, uimaranta ym. lähellä. Suosittelen!

    • SeppoLind

      Kyllähän tämä noljakka mukava paikka on. Itse olen nyt asunut täällä 6 vuotta ja olen sitä mieltä että noljakka on joensuun rauhallisimpia asuinalueita. Nuorisosta ei ole harmia kenellekkään kun rauhassa koulun pihassa jutustelevat tai pelaavat joitain ulkopelejä. Myös harvoin näkee päihtyneitä henkilöitä makoilemassa tai puistokaljoja ottamassa. Noljakassa parasta on kauppojen ja palveluiden läheisyys, upeat ulkoilumaastot sekä liikenneyhteydet. Myös asukkas-yhdistys tekee hyvää työtä nuorten hyväksi, että heillä olisi jokin paikka tai tekemistä vapaa-ajalle.

      Uusille asukkaat minä toivotan tervetulleiksi noljakkaan. Ei teidän tarvitse pelätä noitten aikaisempien kirjoittajien hölynpölyä joka ei ole totuutta nähnytkään.

    • kkkkkkkkkkkö

      Noljakka on täynnä narkkareita kannattaa pysyä kaukana aivan yli arvostettu alue.
      Pyörät varastetaan telineistä ja melutaan yöllä ja tämä oli sitten etu noljakassa tapahtunutta.

    • rantakylänhuorat

      en jotenkin usko tuohon. Oon asunut etunoljakassa 17v siwan lähellä enkä ole ikinä heränny yöllä ulkoiseen meteliin. Täyttä kusetusta toi ylempi kommentti.

    • ihmettelijä4

      Kaupungin vuokrataloissa rauhatonta. Autolleni on tehty ilkivaltaa 3 kertaa, kallein remontti oli 1200 euroa. Pyörää on yritetty varastaa useasti, yleensä keskellä päivää, jopa lukitusta pyörävarastosta. Irtaimistovarastosta on varastettu tavaraa 2 kertaa, lisäksi kerran töhritty maalilla ja öljyllä.

      Pyörän varkausyritysten lisäksi harjoitettu myös ilkivaltaa. Pyöränvaloissa on menossa järjestysnumeroltaan 14. valaisin. Jos valaisin ei ole paikallaan, hajotetaan valaisimen kiinnike. Jos valaisin on paikallaan, se ruuvataan irti. Pyöränpumppu on vapaata riistaa pyörävarastossa, nämä kerätään ilmeisesti naapureiden toimesta pois varastosta päivittäin.

      Mopoa on rusikoitu ja kaadeltu useaan kertaan. Eli ohjeena että mitä tahansa pidätkin pihalla, elä luule että se selviää ehjänä viikkoakaan. Pessimisti ei pety. Pyörä ja muut pienet tavarat kannattaa säilyttää asunnossa, vaikka napaurin mummot juoruilevatkin keskenään kuuluvasti että taitaa olla päästään vialla kun noin pyöräänsä rakastaa että pitää viereen ottaa yöksi.

      Vaikka ambulanssi tai poliisi käykin pihassa viikoittain, olen huomannut että ulkona liikkuminen on turvallisempaa. Enää ei saa keskellä päivää turpiinsa ostarin nurkilla kun köyhän kaljantuskissaan odottavat helppoa ryöstettävää. Samoten huumediilerit ja kaljatrokarit osaa tehdä työnsä piilossa ilman suuria häiriöitä.

    • maalarimake

      Jaahas... Tekeekö se noljakasta paskan paikan asua kun siellä yritetään varastaa pyöriä tai rikotaan paikkoja?!? Olen asunut hukanhaudalla joka on joensuun rauhallisimpia asuinalueita, niin kyllä sielläkin osataan samoja asioita kuin noljakassa tai muissa betonilähiöissä. mutta siitä olen tietoinen että noljakka on moninkertaisesti rauhallisempi alue kuin rantakylä. Suurimpiä syitä siihen on asukasluku! sekä tuttavien kertomukset siitä paikasta. Ja jos joku kyseenalaistaa niin asun erkinpellolla eli siellä ''paskamontussa''/''perseenperänoljakassa''

      • että tälleen

        no se ihan sama, asuuko kaupungin vuokratalossa Rantakylässä vai Noljakassa. Molemmissa sama meno. Kyllä Noljakka on paljon rauhattomampi paikka kuin Rantakylä. Täältä kaikki huumehörhöt ovat muuttaneet Noljakkaan. Rantakylän ostarikin on nykyisin tosi siisti ja rauhallinen - kertaakaan ei ole tarvinnut pelätä kenenkään häiritsevän. Joskus 15 v sitten asiat oli ehkä toisin. Itse asun Rantakylässä pienessä rivitaloyhtiössä ja TODELLA rauhallista. Ei ikinä mitään häiriötä ollut.


    • Noljakkassa asuva

      Noljakka on ihana paikka. Täällä on cittari, s market, valintatalo, siwa, kirkko, erkinpellontien kenttä, noljakan koulu, paljon leikkikenttiä, sinkkola, talvisin pitkiä latuja, aavaranta ja ihana metsä jossa on savikukkulat jossa talvisin on ihana laskettelupaikka yms. cittarissa on kukkakauppa, kangaskauppa, veikkaus, seppälä, briljantti, miesten vaatekauppa, pankkiautomaatti, hese, alko ja subway. S marketissa on kesäisin mansikkakoju. valintatolossa on iso apteekki, kauppa, kampaamo, ravintola koivu(pubi myös) ja kuntosali jossa on ammuntarata. sitten siwassa on kauppa, pizzapojat, pubi ja fyysioteraupetti. kirkko pitää paljon kerhoja ja sillä on pieni leikkipuisto. erkinpellontien kenttä on iso jossa voi kesäisin pelata pesäpalloa yms ja talvisin se jäädytetään jolloin voi luistella(siellä on lamppuja). noljakkan koulu ala-aste on mukava koulu jossa on iso, kaunis piha jossa on keinuja, kenttä, kiipeilyverkko ja semmoinen `lainaamo` koululaisille josta ne voi lainata hyppykeppejä, hyppynaruja, palloja yms. koulu on mukava ja kiva eikä siellä kiusata ketään. leikkikenttiä on paljon n. 10 eivätkä ne ole mitään pieniä tylsiä vaan isoja ja monipuolisia. sinkkola on kotieläintarha, jossa on kesäisin näytelmiä. sinkkolassa on hevosia, lampaita ja karitsoja, kanoja ja kukko(tipuja), pupu(ja), lehmiä, vuohia ja sikoja. talvisin on latuja jotka on metsässä ja jotka vievät savikukkuloille josta voi lasketella ja kun hiihdät samalla näet ihania maisemia ja hengität raikkaan, tuoren ilman! kesäisin siellä voi kesken lenkkeilyn mennä pikkuiseen `urheilupuistoon` jossa on kaikkea kivaa urheilijalle, vähän niinkuin kuntosali ilman sähköä (: aavaranta on tosi ihana ranta jossa on lentopalloverkko ja vieressä on metsä, jossa on grilli. vähän kaumpana rannasta voi kalastaa ja olen nähnyt siellä haukia. Täällä asuu hienoa väkeä vaikka on täällä muutamia häpeäpilkkuja ja en ole ikinä nähnyt mitään huumejuttuja. on täällä tai siis oli juoppoja muttei enää. Täällä on rauhallista ja täällä asuu paljon perheitä ja opiskelijoita mutta eniten perheitä :) Tänne todellakin kannattaa muutta! Asun Nojlakkassa jo n. 8 vuotta. ALA NOJAKKASSA! olen jättänyt pyöräni ilman lukkoakin pihalle jopa yöksi eikä sille ole ikinä tapahtunut mitään. se pyörä on uusi ja kallis. Asun valintatalon vieressä. Joten.... :)

      • Noljakandiileri

        Taitaa piri päristä ihan kivasti.


    • husero

      19 vuotta on Noljakassa asusteltu ja ite oon ainaki oppinu ALA- ja YLÄ-noljakkaan.
      Noljakka on kaikinpuolin rauhallinen alue, mitä nyt ostarin läheisyydessä saattaa jotain joskus tapahtuakkin. Perus lähiömeininkiä, mitä nyt osaakin odottaa.

    • coplopo en

      Noljakassa toiseksi eniten poliisi tehtäviä keskustan jälkeen.

    • nappi otsaan narkeil

      älä muuta noljakkaan, siellä päihdepalveluihin erikoistunut hoivaalan yritys, esim . katko, kunt,yhteisö, avo puolenhoitoa sekä korvaushoito yksikkö. narkomaanit jäävät yleensä noljakkaan narkkaamaan ja rötöstelemään, fillarit ei saa olla rauhassa ym. lieveilmiöitä. ristin käteni ku pääsin pois noljakasta. noljakallahan on lempinimikin. pikku amsterdam. lltaisin rappukäytävät haisevat hassiksen savulle sekä ruiskuja joka paikka täynnä. tietty jos oot itsekin huumeiden käyttäjjä silloin paikka on juuri sinulle tarkoitettu.

      • jjjjjjjjjojpojopaiu9

        Ensinnäkin tuo ko. päihdepalvelukeskus on Siilaisella, ei Noljakassa (Noljakka alkaa Siilaisenpuron jälkeen). Toisekseen, en ole huomannut narkomaanien tai muiden sekopäiden lisääntyneen Noljakassa tämän keskuksen tulon myötä. Ja yhden ainoan ruiskun olen koko 6-vuotisen Noljakassa asumiseni aikana täällä nähnyt. Että se niistä narkomaaneista.


      • Noljakka ok

        Ja höpönlöpöä. Muutama "hassumpi" (torni)talo, muutoin rauhallista seutua. Jonninjoutavaa jauhantaa ja trollausta.


    • vuokrataloissa

      29v asunu noljakassa ja ihan mukava ja rauhallinen paikka.........

      • flicka21

        Itse olen asunut noljakassa pienestä penikasta saakka. 90-luvulta 2000-luvun alkuun ylänoljakassa ja sittemmin ala. Lapsuuteni mielikuvat noljakasta eivät ole muuttunut mitenkään nykyisistä. Noljakka on ihana paikka varsinkin kesällä. Tylsyys ei ikinä yllätä Noljakka monipuolisten harrastemahdollisuuksien takia. Kesällä jos kuuma yllättää niin voi kirmata aavarannan lämpimiin sääntöihin.


    • Niinkö?

      Mitäs ne Noljakan monipuoliset harrastukset ovat? Ei siihen pelkkä lenkkeily ja kirkossa käyminen riitä..

    • Jotakin tiedän

      Tässä sulle harrastuksia: naapuria voi kytätä, narkkareita voi kytätä, juoppoja voi kytätä, kyttääjiä voi kytätä. Kyttiä voi kytätä. Voi lenkkeillä, kävellä, juosta,hiihtää, lumikenkäillä, pyöräillä ja uida (järvessä). Voi onkia, pilkkiä, virvelöidä, suunnistaa, hiihtosuunnistaa. Voi kaljotella, tenutella, juopotella, kessutella, nuuskatella tai pössytellä. Voi piikitellä. Voi nyrkkeillä, painia, kamppailla ja katutapella. Voi kettuilla ja vittuilla.

      • hah--

        :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


    • Niinkö?

      Siinähän pelkistetetysti kerroitkin, eli ulkoilua ja kyttäämistä pääasiassa

      • trokauskakosta

        porukat kuumottaa niin mitää pysty tekee


    • Riihimäki

      Etsin tietoa Noljakan historiasta, mutta löysinpä sitten tänne. Ei olisi pitänyt googlettaa, sillä tämä sivu tuli vastaan ensimmäisenä :D No anyway, tässä mun mielipiteeni Noljakasta. Olen asunut 4 vuotta opiskelija-asunnossa Taka- (vai Paha.. ;D) Noljakassa. Jos nyt ei piitata siitä, että bussit kulkee tällä hetkellä äärimmäisen huonosti (biletystä ajatellen) välillä Noljakka-Keskusta, niin mun mielestä Noljakka on hyvä paikka asua. Mun mielestä näin, koska: a) luonnonsuojelualue b) natura-alue c) kotieläinpiha d) hyvät ja monipuoliset lenkkeily- ja hiihtoreitit vehreässä ympäristössä. Mutta ei tämäkään alue varmaan kaikille sovi, ainakaan sellaisille, joita lenkkeily tai luonnonsuojelualueen anti ei kiinnosta. Esim. jos haluaa bilettää, shoppailla ja käydä terassilla päivittäin niin kannattaa muuttaa lähemmäs keskustaa. Sireenit toki pauhaa kerran pari kuukaudessa. Pari kuukautta sitten parkkipaikoilta yritettiin varastaa autoja ja valintatalo yritettiin ryöstää. Pyörää ei missään nimessä kannata jättää lukitsematta edes varastoon. Mutta koskaan en ole mitään poikkeuksellista tai paheksuttavaa Noljakassa nähnyt, en juoppoja enkä yh- äitejä rööki huulessa. Meidänkin opiskelijatalomme on hiljainen, olen ehkä viisi kertaa neljän vuoden aikana kuullut jostain kantautuvan bilettämisen ääniä tai musiikkia. Mutta tämä on tietysti vain minun kokemukseni. Jos löytyisi hyvä talo hyvältä paikalta ja työpaikka Joensuun läheltä, voisin jopa jäädäkin Noljakkaan asumaan.

    • Ärsyyntyny holisti

      Mutta tehän tarviitte juoppoja ja muitakin paheksuttavia ihmislaatuja, ettehän te prkl muuten tunne itseänne yhtään paremmiks ihmisiks. Kirjottaja antaa ymmärtää että hän on parasta a-ryhmää, vois vähän miettiä mitä kirjottaa?

    • metadonisti

      hirveä paikka nistejä on

    • ihan_hyvä-

      ihan hyväpaikka. parempi kuin rantakylä ja niinivaara

    • Notuota

      En muuttaisi R-kylään enää mistään hinnasta, riitti pari vuotta 90-luvulla. Betoni-lähiö, jonka ympäristössä ei tapahdu mitään, jos tapahtuu niin sekin oli negatiivista.

    • Noljakanpelleistä

      Täällä ei huomiota kiinnitä, jos olet nisti tai listi, vaan päinvastoin jos olet kunnon kansalainen, hyvin koulutettu, menestyt asiassa kuin asiassa, olet vielä terveellisesti elävä ja kaikin puolin muutenkin fiksu ja vielä filmaattinenkin, etkä koskaan valehtele muista ihmisistä, olet punainen vaate missä ikinä liikutkin. Sinusta keksitään koko ajan lisää tarinaa maineesi mustaamiseksi, keksijät ovat itse syyllistyneet aiemmin mustamaalauksiin ja uutta mustamaalausta tulee tuutista kun entisiltä mustamaalauksilta putoaa pohjat. Ja ai niin, onko näillä mustamaalaajilla ollut kertaakaan mitään todisteita väittämilleen? No - ei. Huru-ukot ja horoakat tarvitsevat jonkin harrastuksen, ja kaikki tietävät mikä heidän pääharrastuksensa on.

    • noljakan_elias

      Ka hyvä! Mahottoman hyvä. Ihan kutkuttaa...

    • SaaristaPahin

      Onko Noljakka pahin Joensuun lähiöistä? Onko Rantakylä paras? Taikka Noljakkaa parempi? Miksi pahimmat alkoholistit ja nistit on siirretty Rantakylästä Noljakkaan? Onko todella näin?
      *
      Rantakylä on tiiviisti rakennettu. Monia taloja katujen varsilla. Niin on myös Erkinpellolla Noljakassa. Väitän Noljakan olevan kuitenkin Rantakylää viihtyisämpi juurikin tuon väljyyden vuoksi. Ja jossainhan juoppojen ja narkkienkin pitää elää. Miksi ongelmaisia ei siirrettäisi Pyhäsaareen, se voisi olla Joensuun Seili. Sinne vietäisiin jos ei osaisi olla! Kyllä jämpti on näin!
      *
      Pyhäsaaresta kuuluisi ulina ja valitus sekä selkäpiitä karmivat tuskanhuudot ja suoranaiset parahdukset kun kun köyhät, köhivät ja umpihullut teljettäisiin saarelle rakennettuun vajakkilaan. Kiukutteleville lapsosille sanottaisiin: olokkee hiljjaa, muuten saaren setä ottaa ja vie!

      • PyhäSeili

        Mnjaa.... Mutta olishan se kiva kerran talvessa kipein kintuin ja henkihieverissä hiihdellä pyhäsaaressa makkaranpätkä paistamassa ja termospullomehua juomassa. Mitenkä sinne jos siellä kaikki noljakan narkit on, eihän sinne sovikkaan... Ja takaisinkin pitäisi vielä hiihtää, aavarannalle lipo 15 km... Mutta eipä ne narkitkaan semmoiselle taipaleelle...


    • poisjaäkkiä

      Noljakka. Just sellainen seutu jossa jokainen vastaantulija voi olla se puukkomies joka on päättänyt tappaa ensimmäisen vastaantulijan... Tervetuloa vaan!

    • Noljakasta

      Pääosin rauhallista seutua ja hyviä naapureita. Joka paikkaan löytyy se poikkeuksen muodostava idiootti (ehkä jopa perheineen) perseilemään. Näistä pääsee aina nopeasti eroon kun vain haluaa.

    • noljakkaa

      Rantakylä on nykyisin suurilta osin ihan ok paikka. Noljakassa on enemmän tuota nappeja napsivaa ja muuta epämääräistä sakkia

    • parvekkeelta

      Noljakassa tiedät että viikonloppu on alkanut kun tiellä menee taksit ja hälytysajoneuvot peräkkäin...

    • poljakka

      Narkkareita puleja sekä sosiaalipummeja asuu lähinnä..eli ihan slummialue

      • Anonyymi

        Samaa isäs sano sun äitis pillusta kun sinne kyrpänsä työnti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa isäs sano sun äitis pillusta kun sinne kyrpänsä työnti.

        Oliko isäsi kyrfän perään. Eli houmou.


    • Anonyymi

      Jokaisella omat käsityksensä paikoista. Jos olet hienohelma niin vähänkin kaljaa ottava on heti juoppo. Tai jos olet normaali ihminen, joka käy töissä ja rentoutuu viikonloppuna ottaen olutta niin silloin ei haittaa toiset normaalit ihmiset.
      Olen asunut elämästäni 15v Noljakassa monella eri kadulla, enkä ole löytänyt mitään valittamisen arvoista.
      Kaupat on lähellä, ala-aste, uusi iso päiväkoti, Pieni eläintarha Sinkkola, jossa myös kesäteatteri. Pizzeria, baari.. Lenkkipolkuja erilaisia. Eli kaikki normaali toiminta, mitä ihminen tarvitsee. Kaupunkiin pääsee tarvittaessa kun linja autot kulkee 15-30min välein ihan yö myöhään asti. Minä ainakin suosittelen Noljakassa asumista. Rauhallinen paikka. Tuosta poliisi autosta; niin elämäni aikana olenkohan nähnyt ihan muutaman kerran.. Ja joka paikassahan ne liikkuvat.

      • Anonyymi

        Alkoholisteja ja huumeidenkäyttäjiä pyörii mukavasti siellä täällä. Mukavaa on Noljakassa kuin sähkötuolissa. Elämäni virhe oli muuttaa tähän läävään. Rantakylässä oli paljon rauhallisempaa


      • Anonyymi

        Juuri näininkin! Ja jos poliisiautot vaivaa niin verhot kiinni. Eikös se muutenkin ole hyvä asia että turvallisuutta jaetaan. Hörhöjä löytyy kaikkialta. Itse olen aika iso poika ja ihan ok pärjännyt tässä huikeassa hullunmyllyssä ,miksi Noljakkaa väitetään. Tunnen toisaalta laidasta laitaan sakkia. Pyöriä on kyllä pöllitty liikaa yhdelle ihmiselämälle, sen myönnän.


    • Anonyymi

      Kk jengin tyyssija, ihmisiä kuolee ,huumeita myydään iltaisin mm.ostarilla ja erkinpellontien urheilukentällä.
      Mahdollisuus joutua henkirikoksen uhriksi on suuri. Itse olen asunut itähelsingin pahamaineisimman alueen ytimessä, sitä ei voi edes verrata noljakkaan. Noljakka on 10krtaa pahempu mesta

      • Anonyymi

        Taidat asua äitisi helmoissa... Noljakka on suurelta osin viihtyisä, toki siitä olen samaa mieltä että Erkinpellon alue on haastavampaa kaupungin vanhojen vuokra-asuntojen vuoksi. Ostarin takana olevat tornitalot olivat myös joskus rauhattomia. Muutoin hyvä paikka asua, paljon isoja kauppoja vieressä, lyhyt matka pururadalle kuin myös vaikka uimarannalle.


    • Anonyymi

      Itse asuin n. Kuukauden noljakassa. On siellä kyllä aika paljon nistejä ja yms. Esim. Päivittäin näkee aineissa/humaltuneita ihmisiä. Poliiseja aika monesti kävi naapuri talossa. Kerran myös kun olin menossa asuntooni oveni edessä oli jotain ulkomaalaisia puukot kädessä ja odottamassa jotain henkilöä. Ja siis kyllä siellä on kai jotain rauhallisempaakin aluetta🙂.

    • Anonyymi

      Noljakassa joku hullu tuli hakkaamaan minua ja minun kavereita jollain lapasilla näytimme kuulemma keskisimea.

    • Anonyymi

      Noljakassa on paljon nissanilla ajelevia, piereskeleviä ja liikenneylpyröihin kakkivia, kesälläkin sumutusvaloja polttelevia eksiä. Epäilen että osa heistä matkustelee jopa kuumalla ilmastonmuutospallilla.

    • Anonyymi

      Noljakka on kaupungin surkein alue!! Aivan slummia alusta loppuun!!

      • Anonyymi

        Ei ikinä sinne jos arvostat terveyttäsi ja rauhaa.Nämä kun ei ymmärrä sanaa taloyhtiön säännöt..Eikä mitään muutakaan ihmisten yksityisyyttä.


    • Anonyymi

      Nuljakka on ihana kylä. Siellä on kakkia joka paikka täynnä. Ihanaa!

    • Anonyymi

      Noljakkalaisten pitäis tehdä sossuun ja vuokrataloille vetoomus näistä epäsosiaalisista asukkaista jotta ne sijoitettais muualle.

      • Anonyymi

        Mutta kun ne on jo sijoitettu, sinne noljakkaan.
        Minne heidät haluaisit?
        Hukkupuulautoilla merelle tenttutynnyri eväänä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun ne on jo sijoitettu, sinne noljakkaan.
        Minne heidät haluaisit?
        Hukkupuulautoilla merelle tenttutynnyri eväänä?

        rantakylä on täysi getto. verrattuna noljakkaan :(


      • Anonyymi

        HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAA

        Kakki olkoon sinunkin kanssasi.


    • Anonyymi

      Noljakassa on hyvempiä kakkeja.

    • Anonyymi

      Hei kaikille. Olen asunut Noljakassa Erkinpellontiellä kohta 6kk.
      Tämä on todella mielekäs asuinalue.
      Vertaisin asuinaluetta jopa Monacoon, useita eri kansalaisuuksia ja kukaan ei maksa veroja.
      Pimeällä ei toin a mennä yksin ulos, voi sattua mitä vaan. Minulta 3pyörää lainattu eikä palautettu, itse ei tarvitse hassista ostaa,naapurista tulee hajut. Seksiä saa halvalla erkinpellontietä hallitsee ulkomaalaiset ja kuuselantietä kotimaiset seksin myyjät. Ostari on kansainvälistä aluetta jossa hallitsee entisistä skineistä muodostunut päihdejenki .

      • Anonyymi

        Kansainvälistä meininkiä!👍


    • Anonyymi

      On meillä kuuluisuuksia täällä,

    • Anonyymi

      Hiä venakkoja täynnä koko kylä niiku täällä iräs joka paikka.

    • Anonyymi

      Venakot on lepposii ja keksii kaikkee kepposii.
      Halval saa juomat hyvät, vetäst voi viimoset henkoset syvät.
      Niinkuin resitentti sanoikin, että kasakka ottaa, minkä irti saa. (tai mikä ei ole kiinni)

    • Anonyymi

      Noljakka on verrattavissa Monacoon .
      Eli useita kansalaisuuksia ja harva( kukaan) ei maksa veroja.
      Siinä tiiviste noljakasta.

    • Anonyymi

      Noljakka suuralueena (80140) on aika vaihteleva. Noljakanmäki, Aavaranta, Siilainen ja lähdesuo todella rauhallisia alueita jossa luonto ja liikuntapaikat lähellä. Sitten toinen ääripää on Kuusela, Äkkiväärä ja ostarin lähiympäristö. Paljon spurguja, yhteiskunnan elättejä ja kovempien päihteiden käyttäjiä majoitettuna kaupungin asuntoihin. Noilla alueilla kun liikkuu vähemmän niin välttyy häiriöiltä.

    • Anonyymi

      Homoja sinne on pesiytynyt ainakin

      • Anonyymi

        Ainakin yksi umpihomo, joka somessa itseään esittelee. Joka paikkaan höylää ja höyläyttää jokaisella itseään.


    • Anonyymi

      Asuin Joensuussa 1980-luvun lopulla, kävin töissä Noljakassa. Oli Siwa ja pankki, ja paljon opiskelija-asuntoja, sekä lapsiperheitä vuokra-asunnoissa. Suhteellisen rauhallista, mutta metsän kautta Mehtimäen uimahallille pyöräillessä tuli kahdesti itsensäpaljastaja vastaan. Toisella puolella päätietä oli vanhoja omakotitaloja sankkoine puutarhoineen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe