Hei pienten lasten vanhemmat!
Ostettiin avokin kanssa asunto toukokuussa, 49 neliötä. Asunto on todella hyvä kokonsa puolesta meille kahdelle aikuiselle...mutta nyt onkin alkanut pieni vauvakuumeilu:)Mielestäni asuntoon mahtuisi yksi lapsi taaperoikään asti, mutta mietityttää silti, ja tavallaan kaduttaa, että tuli ostettua näin pieni asunto...Kuinka pienissä asunnoissa itse olette aloittaneet "vauvatehtailun" ja mitä mieltä ylipäätään olette siitä, että miten asunnon koko tulisi ottaa huomioon?
Meilläkään ei ole tarkoitus asua tässä asunnossa kuin korkeintaan 5 vuotta...
Aivan liian pieni asunto?
10
4759
Vastaukset
- tosi idiootilta!
Jos nyt miettisit, kannattaako sinunlaisen lisääntyä ollenkaan!
Haloo, "vauvatehtailu"! Ja neliöistä kiinni!- hyvä kysymys
Kyllä ne neliöt ovat tärkeitä, kyllä aloittaja sen 5v voi huoletta asua, sitten ehkä tulee ahdasta, siis ehkä,
meillä 60 neliöö, 5 vuotiaalle ei tahdo neliöt riittää, pitäisi olla 3-4 H,
- äippä
Älä sä välitä tosta edellisestä kommentista. Meillä on samankokoinen asunto, 49 neliötä, poika on kohta 2v. Ja hyvin ollaan mahduttu asumaan! Asunnon kokoa kannattaa vasta sitten alkaa miettimään kun haluatte esim. useampia lapsia ja tila alkaa yksinkertaisesti loppumaan. Hyvin voitte asua siellä asunnossanne, ei kodin koolla mitään vaikutusta ole pienen vauvan hoitoon. :)
- on niin saakelin
kalliit asunnot, että on ihan tavallista, että tuollaisessa ollaan kahdenkin lapsen kanssa. Eli uskon, että yksi lapsi ei ole mikään ongelma.
Itse olen kalliilla alueella kolmen lapsen yksinhuoltaja 73 neliössä (neljä huonetta, lapsilla makkarit, itse nukun olkkarissa)
Olen kuitenkin tehnyt tämän valinnan, koska täällä eivät satunnaiset alkoholin vammauttamat katkokävelijät häiritse, palvelut ovat nurkan takana kaikki ja kaverit hyvistä perheistä. Viihdymme loistavasti ja piha on aivan ihana lapsilaumoineen. - Pk-seudulla
Meitä on kaksi aikuista, yksi koira ja yksi puolivuotias 60 neliön asunnossa. Hyvin on mahduttu tähän asti. Mitään ylimääräistä ei tosin voida varastoida/pitää, ja kaikki hankinnat on mietitty tarkasti, mitä missäkin on. Muutto varmaankin vasta sitten edessä, jos joskus saadaan toinen muksu.
- jonkin aikaa vielä
Eli meillä on 36 neliötä, (makuuhuone ja tupakeittiö), joissa asuu kaksi aikuista ja kohta 3 v lapsi. Hyvin on sovittu, kun ei varastoida mitään turhaa, mutta kohta on varmaan aika katella isompaa kotia.
- amppeli
Meillä oli esikon syntyessä iso omakotitalo, josta käytimme vain alakerran olohuone keittiö makuuhuone wc sauna-kylppäritilaa, varmaankin just se n. 50 n2. Yläkerta oli vain varastotilana. Vasta sitten kun kuopus syntyi ja alkoi liikkumaan, niin otettiin yläkerran halli käyttöön esikon( silloin n.4v. leikeille ja pikkuleikkitavaroille , jottei kuopus pistele niitä poskeensa. Yläkerrassa oli edelleen käyttämättä kolme huonetta. Lapset halusivat nukkua meidän kanssa samassa ja se meille sopi hyvin joten nukuimme kaikki alakerra makkarissa. Muutimme pois talosta, mutta varmaan pian olisimme ottaneet jo käyttöön loputkin huoneet, kun lapset vähän kasvoivat. Meillä ainakin lapset ovat tarvinneet sitä yksityistä leikkitilaa vasta siinä 4-5 vuotiaasta alkaen, siihen asti ovat haalanneet lelut aina sinne missä mekin vanhemmat olemme, siis halusivat olla lähellämme, vaikka omia hommiaan tekivätkin. Nyt asumme vielä isommassa talossa ja nyt he sitä tilaa vasta alkavatkin tarvita (6v. ja 10v.), mutta pienemässäkin tulisi varmaan toimeen.
- ---
amppeli kirjoitti:
Meillä oli esikon syntyessä iso omakotitalo, josta käytimme vain alakerran olohuone keittiö makuuhuone wc sauna-kylppäritilaa, varmaankin just se n. 50 n2. Yläkerta oli vain varastotilana. Vasta sitten kun kuopus syntyi ja alkoi liikkumaan, niin otettiin yläkerran halli käyttöön esikon( silloin n.4v. leikeille ja pikkuleikkitavaroille , jottei kuopus pistele niitä poskeensa. Yläkerrassa oli edelleen käyttämättä kolme huonetta. Lapset halusivat nukkua meidän kanssa samassa ja se meille sopi hyvin joten nukuimme kaikki alakerra makkarissa. Muutimme pois talosta, mutta varmaan pian olisimme ottaneet jo käyttöön loputkin huoneet, kun lapset vähän kasvoivat. Meillä ainakin lapset ovat tarvinneet sitä yksityistä leikkitilaa vasta siinä 4-5 vuotiaasta alkaen, siihen asti ovat haalanneet lelut aina sinne missä mekin vanhemmat olemme, siis halusivat olla lähellämme, vaikka omia hommiaan tekivätkin. Nyt asumme vielä isommassa talossa ja nyt he sitä tilaa vasta alkavatkin tarvita (6v. ja 10v.), mutta pienemässäkin tulisi varmaan toimeen.
Me asutaan 59 neliössä ja on viikonloppuisin 2 teini ikäistä poikaa ja sitten meidän yhteiset pojat 2v ja 1v iso koira. Eli sopu sijaa antaa mutta olisin erittäin tyytyväinen jos saisimme isomman asunnon. Kallista asuminen nykyään on ja kotona haluan lasteni kanssa vielä olla joten oman valinnan olen tehnyt. Katsotaan sitten tulevaisuudessa.... :-)
- tulivuori86
asutaan n. 51 neliön kämpäs, 2 aikuista ja yksi kakara alle vuoden... vielä.. ja lisäksi se pienehkö hiirilauma (n. 30kpl) ja suht hyvin mahdutaan vaikka ahdasta onkin, mutta tavara määrää voisi ehkä hivenen vähentää =) me nyt asustellaan tässä reilut 10 vuotta että saadaan maksettua ja muutetaan isompaan... ainakin suunnitelmissa on niin tehdä, koska todennäköisesti tääl asuu sillon ainakin 2 aikuista ja ainakin 2-3 muksuu =P
- oli..
57 neliötä, kun tytär syntyi ja hän oli 2 vuotias muuttaessamme isompaan, leluja alkoi olemaan jo niin paljon, että oli kiva, että ne sai omaan huoneeseen ja sänky myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324431Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252325Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene142317Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su512078- 321647
Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731466Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321421- 661274
- 821231
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?401054