Mulla on V70 2,5T, johon 60 000 km huoltoa tilatessa huoltoneuvoja (vai mikä heidän tittelinsä on) sanoi, että siinä onkin sitten jakopäänhihnan vaihto samalla.
Vähän ihmettelin,että joko se 60 000 km vaihdetaan. Liikkeestä kotiin tullessa tarkistin englanninkielisestä huoltokirjastani, että hihnan vaihto olisi vasta 160 000 km kohdalla.
Tulkitsinko huoltokirjaa oikein vai uskoako Volvon henkilökuntaa???
Jakopäänhihnan vaihto...
11
8580
Vastaukset
- autossasi on tullut
aika täyteen, muistaakseni 160 000 km TAI 5 vuotta, kumpi ensin täyttyy
- ketä uskoa
Liikkeessä näyttivät mulle jonkun huoltopaperin, jossa oli, että jakopäänhihnan vaihto on joko 160 000 km tai neljä vuotta kumpi ensin täyttyy.
Hieman ihmetyttää kun huoltokirjani sanoo, että kilometrimäärän vaihtoehtona on joka kymmenes vuosi. - volvo_puranen
ketä uskoa kirjoitti:
Liikkeessä näyttivät mulle jonkun huoltopaperin, jossa oli, että jakopäänhihnan vaihto on joko 160 000 km tai neljä vuotta kumpi ensin täyttyy.
Hieman ihmetyttää kun huoltokirjani sanoo, että kilometrimäärän vaihtoehtona on joka kymmenes vuosi.Täällä Suomessa on eri vaihtovälit vaikka verrataan Saksaan .Suomessa on ankara talvi jopa pohjoisissa yli 40 asteen pakkasia niitä jos on 2-3 kuukautta ja auto laitetaan kylmässä käyntiin kuluttaa hihnaa aivan erilailla kuin tasainen 10 asteen lämpö .Maankohtaisia juttuja.Näistä ei kannata tinkiä
- ruotsinkielinen
volvo_puranen kirjoitti:
Täällä Suomessa on eri vaihtovälit vaikka verrataan Saksaan .Suomessa on ankara talvi jopa pohjoisissa yli 40 asteen pakkasia niitä jos on 2-3 kuukautta ja auto laitetaan kylmässä käyntiin kuluttaa hihnaa aivan erilailla kuin tasainen 10 asteen lämpö .Maankohtaisia juttuja.Näistä ei kannata tinkiä
käyttöohje kirja ja siinä myös 160 000 tai 10 vuotta. Minä ainakin luotan siihen koska uskon auton valmistajan tietävän milloin hihna pitää vaihtaa. Ruotsissa on ilmasto-olosuhteet samanlaiset kuin meillä Suomessa joten ei sekään muuta asiaa miksikään.
- 2.4T
ruotsinkielinen kirjoitti:
käyttöohje kirja ja siinä myös 160 000 tai 10 vuotta. Minä ainakin luotan siihen koska uskon auton valmistajan tietävän milloin hihna pitää vaihtaa. Ruotsissa on ilmasto-olosuhteet samanlaiset kuin meillä Suomessa joten ei sekään muuta asiaa miksikään.
itselläni V70 II 2.4T suomi auto, ja sen huolto kirjassa lukee 80000km tai 4 vuotta !
- Volvo-mies
Vaihda hihna (jos 2.5T, vanha korimalli ->1999) 120000 tai neljän vuoden välein. Koneremontti on paljon kalliimpi juttu! Sitähän tällä hihnan vaihdolla ennaltaehkäistään.
Itselläni nyt V70 2.5T AWD 1999.
Huolettomia kilometrejä toivotellen, traktorimies - V70 2.5T myös
juup, eli pitkäkestoinen olis jakohihna jos 160tkm vaihtoväli - tarkistappas soittamalla toiseen volvo-huoltoon ja kysymällä vaihtoväli sieltä. Yleensä pakkaa olemaan jtkn. 80tkm luokkaa tms.
- virsbo
vaihto väli on näis volvoissa jossa on 5 sylinterinen moottori täälä ruotsis 160000 kliometriä että kaikki muuta on lypsämistä,meillä on oli s80 t6 johon vaimo vaihtoi itse kaikki lelut,ja rullat vesi pumput,ja olen säilyttänyt volvo 850 2,5l mootorilla siihen hän on vaihtanut jo kaksi kertaa!mutta nyt hän sanoi topin niin ostetti V70 jossa on kettinki!
- virsbo
sitten varoitus me ostettin tähän volvo 850 tämä jakopään sarja MEKONOMISTA ,ja vesi pummu kesti vain 30 000 kilometriä että vaimolla oli kolme kerta sama homma,mutta mys muistutus volvo ei vaihda kuin jokatoinen kerta vesipumpun!!!
- Captivated
Omassa Volvossa on alkuperäinen vesipumppu ja nesteet. Auto on 16v vanha. Hihnat ( moniura- ja nokkahihna) vaihdettu merkkiliikkeessä 4-vuoden välein. Eivät ole suostuneet vesipumppua tai nesteitä vaihtamaan, kun ei kuulemma ole tarvetta. Olen harkinnut ilmastoinnin huoltoa, vaikka hyvin on toiminut tähän asti. Auto ollut minulla uudesta asti.
- V70man
Samoja kokemuksia kuin Captivatedilla edellä. Auto samaa ikäluokkaa, mutta kilometrejä vuodessa maltillisesti eli alle 15 t., alkuperäinen pummpu, hihnat vaihdettu noin 6 vuoden välein .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851