Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Voi lapsukaisia

Tyylitaju hukassa

Valinneet tuollaisen nimen bändilleen, todella tyylitöntä. Ja jos joku teistä muista lapsukaisista ei oivalla miksi olen tätä mieltä niin katsokaa netistä "Bodom järven murhat"

20

3668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bodm fani

      ei varmaan ole sinun ongelmasi. pidä huoli omista asioistasi, äpärä.

    • pakko myöntää

      mutta on maailmassa monta muutakin huonosti nimettyä yhtyettä

    • nysvöilyä

      Jos genreä yleensäkään tuntee tietää että kyse on kapinasta, provokaatiosta, vastakulttuurista jne -nimet aina tietoisia valintoja. Bodomit on Espoosta ja Bodom-järvellä synkkä sointi - sinänsä kekseliäs nimi. Toinen hyvä esimerkki näistä nimistä on metalliveteraani Iron Maiden - joka on saanut nimensä keskiaikaisesta kidutusarkusta.Jos kyseessä olisi mainstream popparit voisi nimeä ihmetellä mutta Bodomien tilanteessa eipä juuri.

      • Toinen varttunut

        Että olisi minkälaista vastakulttuuria tai kapinaa tahansa niin pitäsisi muistaa että Bodomin tapahtumat ovat hirvittävä tragedia ja on ihmisiä jotka edelleen kärsivät sen seurauksista. Mitä itse tuumisit jos ystäväsi tai sukulaisesi olisi murhattu ja joku bändi sitten pitäisi suruasi pilkkanaan noin tökeröllä tavalla.


      • nnikke
        Toinen varttunut kirjoitti:

        Että olisi minkälaista vastakulttuuria tai kapinaa tahansa niin pitäsisi muistaa että Bodomin tapahtumat ovat hirvittävä tragedia ja on ihmisiä jotka edelleen kärsivät sen seurauksista. Mitä itse tuumisit jos ystäväsi tai sukulaisesi olisi murhattu ja joku bändi sitten pitäisi suruasi pilkkanaan noin tökeröllä tavalla.

        oletko sitten itse jotain sukua näille jotka siellä ólivat vai oletko joku vanha mummeli joka saanu tv n uutisia katsellessa traumoja...


      • Isä ja hevidiggari
        nnikke kirjoitti:

        oletko sitten itse jotain sukua näille jotka siellä ólivat vai oletko joku vanha mummeli joka saanu tv n uutisia katsellessa traumoja...

        Ettet nnikke noin nuorena voi vielä ymmärtää, se vaatii hieman kypsyyttä ja elämänkokemusta. Ehkä sitten kun sinulla on tyttöystävä että kykenet kuvittelemaan miltä tuntuisi jos hänelle kävisi noin tai viimeistään toivottavasti silloin jos saat omia lapsia.

        Siihen asti voit luvalla olla juuri noin lapsellinen.


      • nnikke
        Isä ja hevidiggari kirjoitti:

        Ettet nnikke noin nuorena voi vielä ymmärtää, se vaatii hieman kypsyyttä ja elämänkokemusta. Ehkä sitten kun sinulla on tyttöystävä että kykenet kuvittelemaan miltä tuntuisi jos hänelle kävisi noin tai viimeistään toivottavasti silloin jos saat omia lapsia.

        Siihen asti voit luvalla olla juuri noin lapsellinen.

        ja sä sitte oot tosi aikuismainen olevinasi??


      • TriK
        Toinen varttunut kirjoitti:

        Että olisi minkälaista vastakulttuuria tai kapinaa tahansa niin pitäsisi muistaa että Bodomin tapahtumat ovat hirvittävä tragedia ja on ihmisiä jotka edelleen kärsivät sen seurauksista. Mitä itse tuumisit jos ystäväsi tai sukulaisesi olisi murhattu ja joku bändi sitten pitäisi suruasi pilkkanaan noin tökeröllä tavalla.

        Ei kai nyt sentään ole tarkoituskaan nauraa uhrien omaisille ja ystäville päin naamaa?! Tuskin nimessä siitä on kyse.. Huh huh. Jos pitäisi miettiä bändin nimeä AINA siltä kannalta ettei KETÄÄN loukkaa niin aika vaikeaa olisi keksiä hyvä nimi.


      • bodom
        Toinen varttunut kirjoitti:

        Että olisi minkälaista vastakulttuuria tai kapinaa tahansa niin pitäsisi muistaa että Bodomin tapahtumat ovat hirvittävä tragedia ja on ihmisiä jotka edelleen kärsivät sen seurauksista. Mitä itse tuumisit jos ystäväsi tai sukulaisesi olisi murhattu ja joku bändi sitten pitäisi suruasi pilkkanaan noin tökeröllä tavalla.

        ketä kiinnostaa joku 40 vuotta vanha juttu. children of Bodom on hyvä nimi ja ne jotka on eri mieltä voi painua vittuun kuuntelemaan jotain homopoppia tai muuta paskaa.


    • COB!

      Bändin nimi on erinomainen ja hurja. Se muistuttaa ihmisiä siitä karmeasta tragediasta, joka Bodomin järvellä aikoinaan tapahtui. Sekä nimi että sen johdannaisena ilmenevä muistuttaminen on kunnianosoitus uhrien muistolle.

      • nobody

        Jeesus mitä sakkia täällä pyörii...


    • Asiaan perehtynyt

      Voisin väittää että kyllä ainakin valtaosa faneista ja inhokeista tietää mistä nimi tulee. Itse en pidä nimeä lainkaan huonona vaikka siihen rikos liittyykin. Ei se bändiä paranna tai huononna. Onhan näitä neronleimauksia muitakin- klamydia, slipknot, hanoi rocks(jos halutaan ni siihenkin voi massamurhat liittää). En muuten ole missään yhteydessä kuullut että esim. uhrien omaiset tai muut olisivat bändiä (COB) nimen takia kritisoineet.

      • Jad

        Ei se nimi pääasia ole.


    • aika lapsi

      Eikös se Bodom ole alunperin järvi? Eikö sen välitön liittäminen murhiin ole se omaisia kiusaavaa asia.

      • nobody

        sinä sen sanoit, ja alottajalle jauhot suuhun!


      • ...
        nobody kirjoitti:

        sinä sen sanoit, ja alottajalle jauhot suuhun!

        Kuunnelkaan nyt stna esim. lake bodomin tai yms. biisien sanoja? Omaisia herjaaviako? nimikö tosiaan herjaa?? eiköhän näiden tapahtumien liittäminen bändiin ole jokseenkin paskamaista??

        Hyvä nimi, tehokas ja toimiva!!!


    • CoBfan

      mees kattoon sielt scythes of bodom sivustolta children of bodomin luominen ja historia nii saat tietää että ne meinas että bändin nimeks alunperin ois tullu silent night tai jotaan vastaavaa, mut niitten kustantaja halus jotaan bodomin järveen liittyvää...

    • L. Q.

      Maailmassa kuolee ja syntyy jatkuvasti ihmisiä (infona niille jotka ei ole havainnut) ja joku murehtii jotain kivettynyttä murhatapausta! Kaikki me kuollaan joskus! Tiedetään, että Bodommurhat on läheisille kovapala (eiköhän kokomusta läheisen menettämisestä ole itse kullakin...), MUTTA KUN bändin nimi ei milläänlailla halvenna tota tapausta!

      • C.O.B.H.C

        Joku täällä sanoi, et Bodom on ottanut nimensä vain bodomin-järvestä, ei liittyen murhiin, ei pidä paikkaansa. Bändin sivuilla sanotaan:

        "The name of the band originates from a 45-year-old Finnish murder mystery which took place near the band's home region. Back in 1960, four teenagers went camping near Bodominjärvi (=Lake Bodom). They were brutally stabbed leaving only one of them, a boy called Nils Gustafsson, barely alive. The triple murder was never solved"

        Nopeesti suomennettunahan toi tarkoittaa et nimi tulee 45 vuotta sitten tapahtuneesta murhasta Bodomin järvellä, josta hengissä selvis vaan Gustafsson. Ja et murhaajaa ei ole vieläkään saatu kiinni.

        Tokihan nimi saattaa ehkä vähän pilkkaa murhan omaisia, MUTTA, jos se heitä olisi paljon vaivannut, niin he olisivat varmaan nostaneet siitä jonkinlaisen jutun.

        Samanlaillahan myös klamydia-bändin nimi voi halventaa klamyia-tartunnan saaneita.

        Myös on mielestäni oikein nostaa tämä suomen ehkä tunnetuin murha tietoon nuorelle sukupolvelle. Kumminkin tapaus oli todella raaka.

        Sitä paitsi sain itse kuulla Bodomin murhista uutisissa joskus aikanaan. Pitäisikö uutisissakin kieltää sitä muisteleminen?

        Oma mielipide asiaan on, että toki cob on todella hyvä nimi bändille! Se tuo bändille lisää uskottavuutta suomessa, ja pistää ajattelemaan Bodomin tapausta. Ja sitä paitsi eihän nää ulkomaalaiset pysty käsittään millainen tämä tapaus aikanaan oli.


    • !bodom fani!

      ei voi mitää vaikka bändin nimi onki tollane mutta ne lapset kuoli sielä bodom järvellä ei ne oikeestaa ollu enää mitää lapsii

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1954
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      80
      1708
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1522
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      36
      1326
    Aihe