ALKIO-opiston käyneet

?!?!?!

Hei!
Voitteko kertoilla kokemuksianne tuosta Alkio-opistosta, erityisesti kasvatustieteen ja psykologian linja kiinnostaa..pääsittekö vuoden jälkeen kouluun? Kannattiko käydä ja kaikkea muuta.. itse pohdiskelen sitä vaihtoehtoa.. kiitos kaikille jotka viittii vastata:D

15

4362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • na_su25

      Opiskelin viime lukuvuoden alkio-opistolla kasvatustieteen ja psykologian linjalla ja täytyy sanoa että kannatti. Opiskelu oli todella mukavaa, samoin opettajat ja kaiken lisäksi pääsin vielä alkio-opistolla vietetyn vuoden jälkeen luokanopeks opiskelemaan. :)

    • ex-alkiolainen

      Juu, Alkiolle vain! Et tule katumaan. Itse olin viime vuoden alkiolla ja totesin, että vuosi oli varmasti yksi elämäni parhaista. Loistavat opettajat, hyvä yhteishenki ja Tähkä (baari) nostattavat kokemukset huippuunsa ;)

    • kohta opeks opiskeleva

      todellaki suosittelen tota vaihtoehtoo, ainaki jos luokanopeks meinaat hakee. pääsin alkion jälkeen kouluun, yleistä kasvatustiedettä lukemaan, mutta en okl:een. nyt pääsin okl:een, ja oon ilonen että pääsin vasta nyt. alkiolla tehdyt avoimen yliopiston opinnot sain ja varmaan saanki taas luettua kaikki hyväksi. varsinki yleisopintojen tekemisestä siellä oon tosi ilonen, koska niille kursseille ei oo yliopistossa kovin helppo päästä. jos alkiolle meet niin kannattaa tehä kielten pakolliset kurssit siellä! ja kaikkee muutaki hyödyllistä niin paljo ku ehtii :) tein siellä enemmän opintoja ku oisin yliopistovuonna tehny, ja pomppasin siis suoraan ekan vuoden yli ku yliopistoon pääsin, jos noin voi sanoo.. mee ihmeessä!:)

    • niin pääset

      Mäkin olin alkiolla ja nyt opiskelen yliopistossa opettajaksi:) Kannattaa ehdottomasti, ja tosiaan, suorita kaikki yleisopinnot mitä vaan mahdollista. Pääset paljon helpommalla sit yliopistossa. KAPS:ille vaan!

    • alkiolle

      Minäkin olen menossa alkiolle Kaps-linjalle. Kannattaa muuten ilmoittautua pian, sillä huoneiden jako alkaa 16.7. kun varausmaksun eräpäivä on ohitse.. Itsekin epäröin hieman sen kannattavuutta, mutta täällä saadut kommentit todella rohkaisivat menemään :)

    • alkion kasvatti

      Opiskelin vuoden alkiolla ja en ole katunut kyseistä vuotta pätkääkään. Suoritin opistolla vuoden aikana reilut 80 op opintoja (kasviksen ja erkan approt yleisiä opintoja), joista sain n. 65 op hyväksiluettua, kun pääsin seuraavana vuonna yliopistoon erkkaopeks opiskelemaan (huom, ekana yliopistovuotena keräsin n. 50 op, joten alkiolla todellakin saa hyvin opintoja tehtyä ja enemmän aikaseks, kun yliopistossa;))

      Kaikenlisäks vuosi opistolla oli hyvinkin rento (huimista opintopisteistä huolimatta), koska siellä tutustui paljon uusiin, ihaniin ihmisiin ja koko ajan oli seuraa ja tekemistä. Opettajat on loistavia, ruoat, asuminen yms. hyvin järjestetty, eikä tietenkään paikallista Ohrantähkä-baaria saa unohtaa... ;) Alkio-opisto on oma pieni, ainutlaatuinen yhteisönsä, jollaista ei monikaan pääse elämänsä aikana kokemaan. Suosittelen lämpimästi!

    • alkup.

      kiitos kaikille vastanneille..tuli tosi paljon motivaatiota sinne!!! millaista se opiskelu oli, siis että oliko se kontaktiopetusta vai pitikö paljon tehdä itsenäisesti(avoimen opintoja ja yleisopintoja ym..)

      • www-sivuille

        www.alkio.fi, sieltä löytyy kaikki tarpeellinen tieto...


    • JOOOOO

      Mene ihmeessä Alkiolle jos se vaan onnistuu. Ja kuten joku aikaisemmin suositteli, tee kaikki mahdolliset yleisopinnot kielistä kommunikointiin. Ne saa sitten heti korvattua oikias yliopistos. Itse olin myös KAPSilla pari vuotta sitten ja heti menisin takaisin, mutta ku pääsin niin moneen paikkaan opiskeleen, että ei enää kannata :) Se oli ehdottomasti yks elämäni parhaista vuosista, kunhan muisti olla rennolla asenteella mukana ;) Mukaan tarttui lukuisia ihania ystäviä Alkiorannasta. Mene mene mene. Arjalle ja Merville terveisiä!!!

      • M&A

        Mervi ja Arja kiittää terkuista :) Oikein mukavaa kesän jatkoa sekä opiskelutsemppiä tulevaan syksyyn!


      • mahd.uusi opiskelija
        M&A kirjoitti:

        Mervi ja Arja kiittää terkuista :) Oikein mukavaa kesän jatkoa sekä opiskelutsemppiä tulevaan syksyyn!

        en tieä lukeeko joku vielä tätä keskustelua, mutta olen miettinyt että opiskelisin vuoden alkiolla terveysliikuntaa. onko kenelläkään kokemuksia siitä? kuinka vaikea on päästä kyseiseen oppilaitokseen? alkio kuulostaa ja vaikuttaa ihan mahtavalta paikalta opiskella:) asuitteko te opistolla, jyväskylässä vai korpilahdella jossain vuokra-asunnoissa? paljon kysymyksiä, mutta toivottavasti joku voisi vastailla:)


      • tuleva alkio?
        mahd.uusi opiskelija kirjoitti:

        en tieä lukeeko joku vielä tätä keskustelua, mutta olen miettinyt että opiskelisin vuoden alkiolla terveysliikuntaa. onko kenelläkään kokemuksia siitä? kuinka vaikea on päästä kyseiseen oppilaitokseen? alkio kuulostaa ja vaikuttaa ihan mahtavalta paikalta opiskella:) asuitteko te opistolla, jyväskylässä vai korpilahdella jossain vuokra-asunnoissa? paljon kysymyksiä, mutta toivottavasti joku voisi vastailla:)

        Itsekin olisin kiinnostunut ko. opistosta, joten lisää kokemuksia vaan :)


      • Kaizel
        tuleva alkio? kirjoitti:

        Itsekin olisin kiinnostunut ko. opistosta, joten lisää kokemuksia vaan :)

        Itse olen hakenut opiskelemaan biologiaa nyt syksystä 2010 eteenpäin. Onko kenelläkään kokemusta luonnontieteiden opiskelusta Alkiossa? Jos saan opiskelupaikan, haluaisin asua opistolla. Pystyykö kukaan listaamaan hyviä ja huonoja puolia esim. A, B ja C taloista, Alkiorannasta jne.? Mitkä paikat ovat rauhallisia,mistä on lyhyin matka päärakennukseen, missä on eniten bileitä? ;D Mitä kannattaa ottaa mukaan (huonekaluja, kodinhoito-välineitä, mattoja, tms.)?


      • dlkjf
        Kaizel kirjoitti:

        Itse olen hakenut opiskelemaan biologiaa nyt syksystä 2010 eteenpäin. Onko kenelläkään kokemusta luonnontieteiden opiskelusta Alkiossa? Jos saan opiskelupaikan, haluaisin asua opistolla. Pystyykö kukaan listaamaan hyviä ja huonoja puolia esim. A, B ja C taloista, Alkiorannasta jne.? Mitkä paikat ovat rauhallisia,mistä on lyhyin matka päärakennukseen, missä on eniten bileitä? ;D Mitä kannattaa ottaa mukaan (huonekaluja, kodinhoito-välineitä, mattoja, tms.)?

        Itse olen miettinyt KAPS-linjaa. Ja asuntohommat mietityttää kanssa. Missähän vaiheessa ylipäätänsä kysellään että kuinka haluaa asua'? Yksiössä, jonkun kanssa samassa huoneessa vai solussa..


    • alkiolainen

      Kaikille antropologian linjasta kiinnostuneille varoitus: opettaja täysin epäpätevä! Tosissaan koko koulu-urani epäjärjestelmällisin, sekopäisin, asiantuntemattomin ja kaikin puolin huonoin opettaja. Alkion sijasta kannattaa yrittää vaan yliopistoon, jos on siis antropologiasta kiinnostunut. Jossei ovet aukene sinne, niin esim. kielet ja kansainvälisyys - tai historia-linjaa kannattaa harkita, jos ne liippaavat läheltä kiinnostuksenkohteita.

      Antropologian linjajohtajaa lukuunottamatta ei mitään valitettavaa Alkiosta :) Muut opettajat ovat hyviä, käytännön asiat hoidetaan moitteettomasti, ruoka on maittavaa ja asuminen perinteisen opiskelijatyylistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe