sinusta piti tulla?
Olemme nyt siinä elämänvaiheessa jossa osa alkaa suunnittelemaan eläkkeelle pääsyä, osa mahdollisesti nauttii jo eläkkeellä olosta. Ammatillisesti ajatellen meistä ei kai enää tämän valmiimpia tule, vaikka ihmisinä tietenkin kehitymme (?) niin kaan kuin elämme. Oletko tavoittanut päämääräsi ammatissasi? Tuliko sinusta se mikä sinusta piti tulla? (Omasta, vanhempiesi, opettajiesi mielestä) Oletko yli/alikoulutettu kykyihisi ja resursseihisi verrattuna?
T. Paloma
Tuliko sinusta se mikä
44
1774
Vastaukset
- toiveet
Muilta osin kuvio on täydellinen mutta äidilleni ei vaimoni kolutuspohja riitä.
Onneksi se on vain äitini päänsärky!- 00000000000000000
Piti tulla kätilö ,mutta jouduinkin jo 15v lähtemään töihin ja elättämään itseni ,kun ei ollut varaa kouluun ja oli monta pienempää suuta kotona.
Onnekseni 4 nuorinta siskoani on saaneet opiskella just siihen ammattiin muhin on halunneet. - Opiskellut ja rahaton
00000000000000000 kirjoitti:
Piti tulla kätilö ,mutta jouduinkin jo 15v lähtemään töihin ja elättämään itseni ,kun ei ollut varaa kouluun ja oli monta pienempää suuta kotona.
Onnekseni 4 nuorinta siskoani on saaneet opiskella just siihen ammattiin muhin on halunneet.Ei kuule killinkiäkään maksanut. Mikä selitys nyt tulee?Pahuksen kiva ammatti.Voi synnyttää kotona ja äijä kantaa kahvetta.
- uusinta?
Tälläinen aloitus on ollut ennenkin.
olla kaikki aiheet uusintoja. En ole nähnyt ennen tätä aihetta tai lukenut muistaakseni, mutta olen vielä suht. uusi täällä.
Ei ole pakko vastata;)
T, Paloma- enkelitrio
Ollaa niinku telkkaris:uusix vaa !
Mamma olen ja se oliki haaveena jo kymmenise vuatta. - tänne ei oo
enkelitrio kirjoitti:
Ollaa niinku telkkaris:uusix vaa !
Mamma olen ja se oliki haaveena jo kymmenise vuatta.vielä keksitty lupamaksuja. ;)
tänne ei oo kirjoitti:
vielä keksitty lupamaksuja. ;)
voisi vaikka maksaa...
otanpa yhteyttä ylläpitoon.
Tarvitsemme LUPAMAKSUJA!
T.
Paloma- ja kaks
kertaa vielä
- vastata
Paloma.se.co kirjoitti:
olla kaikki aiheet uusintoja. En ole nähnyt ennen tätä aihetta tai lukenut muistaakseni, mutta olen vielä suht. uusi täällä.
Ei ole pakko vastata;)
T, PalomaMinulle tuli joku desavu tunne, että vastikään olisi kirjoitettu ihan juuri tästä aiheesta.
Mutta jos lisä on tarpeen, niin siitä vaan!
Nuorempana kuvittelin, että eläkkeelle päästyäni minusta tulee ihan tavallinen Essolla istuskeleva joutomies, mutta olen kuitenkin jo useita vuosia ollut Esson parlamentin puheenjohtajana. Olen siis ylittänyt itseni, ja se tuntuu aika pollealta.
- henri.2
mutta hyvin menee, tai no, kuis esson jussi meni
- joka osti
Leningradista Leninin pirun ison patsaan ja laitoit sen nurkkaan häppeemään?
- henri.2
joka osti kirjoitti:
Leningradista Leninin pirun ison patsaan ja laitoit sen nurkkaan häppeemään?
on arvossan Venäjällä, hyvä sijoitus.
- Lenin-patsaat ny
henri.2 kirjoitti:
on arvossan Venäjällä, hyvä sijoitus.
arvossansa, mitähän noista pinsseistä maksttais.
Joskus Leningradista tuli ostettua Lenin-pinssejä. Tai niitä melkein väkisin myytiin, markoilla piti maksaa.
Sukkahousuista saaduista ruplilla maksettiin ruoat, se oli kaupan käyntiä idän tyyliin. Ei tee mieli mihinkään maahan sinne suuntaan, ei Viroonkaan. Samaa sakkia kaikki.
- luontoilta
tavallaan. Resurssit oli rajoitetut köyhän lapsella maalla, mutta taistellen hyvän ammatin sain. Mielekästä työtä on riittänyt ja riittää yhä, paikkoja saisi valita. Aiti tästä työstä haaveili, vaan oma äitinsä kielsi, tyttärensä tähän innosti.. en valita
- Ak:n lapio
Meille on olut alustaa pitäen selvä kuin pläkki.
Elämääkin suurempi Huru-Ukko. Siinä se kaikki pähkinän kuorossa. Ammatillisisesti ajatellen olemme ollut valmis vetämään raskaankin lotjan yksin siinä kun Volgan lautturit porukalla Arvid Tulijon maalauksesssa. Ja meistä tuli sentrifugi eli separaattori, joka heittelee kurrit ja kermat samaan kannuun. Vakaan arviomme mukaan olen ylikulutettu, kuten varmaan havaitsette. Mutta ei se mitään. Maailmaan mahtuu meidänkaltaisemme hyvin. Mahtuu, uskokaa pois. - ens ite
noihin kysymyksiisi, olis nimittäin niin kohteliaampaa.
oikeesti musta piti tulla napatanssijatar mutta kun mä en oo koskaan osannut päättää mitään niin en osannut valita etelä- ja pohjoisnavan välillä.....
t. Paloma- sinusta-
Paloma.se.co kirjoitti:
oikeesti musta piti tulla napatanssijatar mutta kun mä en oo koskaan osannut päättää mitään niin en osannut valita etelä- ja pohjoisnavan välillä.....
t. Palomaei ole ehtinyt tulla sitten vielä mitään?
sinusta- kirjoitti:
ei ole ehtinyt tulla sitten vielä mitään?
niin eihän se olisi liian myöhäistä?
Äiti halusi että mä lähtisin muijaksi naapurin rikkaan sikafarmarin pojalle.
Isä halusi että olsin yhtä kaunis kuin Elizabeth Taylor, (Hän unohti että kumpikaan vanhemmistani ei olleet varsinaisesti mitään filmitähtiä).
Luokanvalvoja halusi minusta kuuluisaa kirjailijaa (oli itse myös; ei tosin kuuluisa).
Minä halusin lentoemännäksi mutta en kasvanut koskaan niihin mittoihin.
Sitten mun tarvi vaan päästä näkemään maailmaa.
Joo; oikea vastaus: ei vielä.....
T.
Paloma- Ak:n lapio
Paloma.se.co kirjoitti:
niin eihän se olisi liian myöhäistä?
Äiti halusi että mä lähtisin muijaksi naapurin rikkaan sikafarmarin pojalle.
Isä halusi että olsin yhtä kaunis kuin Elizabeth Taylor, (Hän unohti että kumpikaan vanhemmistani ei olleet varsinaisesti mitään filmitähtiä).
Luokanvalvoja halusi minusta kuuluisaa kirjailijaa (oli itse myös; ei tosin kuuluisa).
Minä halusin lentoemännäksi mutta en kasvanut koskaan niihin mittoihin.
Sitten mun tarvi vaan päästä näkemään maailmaa.
Joo; oikea vastaus: ei vielä.....
T.
PalomaMyydähän ja ostetahan vimmatusti. Jos jonkinmoista hilavitkutinta on kaupan, ja kauppa käy kuin lammilainen sahti. Elämölösi muuttuu hetkessä ja napasi painuu kii selkäruotoosi heti, kun käytät meitin Äxhönbödyburgueria, huutaa sisällöntuottajan kekkaama mainos. Varttuneenpana napaseudun hutkijana varoitan lelusta. Että "harasoo mecanik" sano russa rautakangesta. Eikä se ole kaksista lentomännänkään elo.
Ak:n lapio kirjoitti:
Myydähän ja ostetahan vimmatusti. Jos jonkinmoista hilavitkutinta on kaupan, ja kauppa käy kuin lammilainen sahti. Elämölösi muuttuu hetkessä ja napasi painuu kii selkäruotoosi heti, kun käytät meitin Äxhönbödyburgueria, huutaa sisällöntuottajan kekkaama mainos. Varttuneenpana napaseudun hutkijana varoitan lelusta. Että "harasoo mecanik" sano russa rautakangesta. Eikä se ole kaksista lentomännänkään elo.
lentokoneissa olen todella iloinen että toiveestani ei tullut totta. Journalisti musta piti kans tulla jossain vaiheessa; sitä ammatinvalinnassa suosittelivat (mutta pitää kuulemma potkaista kunnolla persuksille ennenkuin saa mitään aikaiseksi).
Muuten, navanseututrimmauksesta: pienestä palkkiosta lähden oppaaksi ja neuvonantajaksi tuonne yhteen kehitysmaahan missä hyvät tohtorit leikkelee sun puoli-ilmaiseksi ja laittaa uudelleen kasaan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Paria kylkiluuta, 15 kiloa läskiä ja kaikkia selluliittejä köykäisempänä. En tosin takaa henkiinjäämistäsi.
T.
Paloma- Ak;n lapio
Paloma.se.co kirjoitti:
lentokoneissa olen todella iloinen että toiveestani ei tullut totta. Journalisti musta piti kans tulla jossain vaiheessa; sitä ammatinvalinnassa suosittelivat (mutta pitää kuulemma potkaista kunnolla persuksille ennenkuin saa mitään aikaiseksi).
Muuten, navanseututrimmauksesta: pienestä palkkiosta lähden oppaaksi ja neuvonantajaksi tuonne yhteen kehitysmaahan missä hyvät tohtorit leikkelee sun puoli-ilmaiseksi ja laittaa uudelleen kasaan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Paria kylkiluuta, 15 kiloa läskiä ja kaikkia selluliittejä köykäisempänä. En tosin takaa henkiinjäämistäsi.
T.
PalomaLeikkauksiin lähde. Enkä ole tyytyväinen 15 kilon kinkunpaistoon. Olen sentään ollut makkaratehtaassakin näytillä. Vaan ostopäällikkö Tapola itte sanoi, että luut ja lumput kuuluvat kaatopaikalle. Se on takuucarma paikka.
- tuollaista
enää muista, mistä ammatista nuorena haaveili ;)
Nykyiseen työhöni/ammattiini olen kuitenkin tyytyväinen. -En ole päättänyt vielä, mikä minusta tulee isona.
-Voishan sitä vielä jonkun ammatin opetella ihan hyvin.
-Joskus tuntuu, että matka on tärkeämpi kuin päämäärä. Päämäärä kuulostaa jotenkin lopulliselta.
-Ei opettajat ja vanhemmat ole toivoneet puolestani mistään. Antoivat päättää itse. Antoivat selviytyäkin itse ja omillaan.
-Työ? Työn suhteen olen tyytyväinen. Tällä hetkellä siinä menee hyvin. Aika iso osa muuten nukkumisen lisäksi ihmisen elämässä. En ajattele noita yli- tai alikoulutusjuttuja lainkaan. En edes saanko tästä tarpeeksi palkkaa. Hyödynnän kaikkea elämäni varrella oppimaani kaikessa mitä teen.- Baile_Atha_Cliath
Kerrassaan hieno suhtautuminen työn tekemiseen,
mahdollisuuksiin - aina voi ikäänkuin aloittaa alusta ja olla utelias!
Samaa mieltä kanssasi! - toiveet
Jotain tuttua.
Soveltuvuustesteissä minua on luonnehdittu mm. ilmaisulla "pitää matkan teosta enemmän kuin perillä olosta".
En ole syvemmälti miettinyt mutta sopii kyllä käyttäytymiseeni.
Kesätyöt mukaan lukien noin 40 työsuhdetta.
Työteon olen lopettanut ja viime vuodet etsinyt sisältöä elämääni muista asioista.
Opiskellessa piti tulla ensin fyysikko. Siiten jatkoin muita tieteen aloja. Olen nyt teollisuudessa, joten en nyt tiedä menikö opit hukkaan.
Piti sitä maailmankaikkeutta ymmärtää ja parantaa ja sellaista. Yksittäisiä ihmisiä en halunnut parantaa! Mutta en ollut loppuken lopuksi tarpeeksi motivoitunut akattemiselle alalle jossa olisi jotain tutkimusta voinut edistää.
Eikä sekään olisi ollut niin onnistunutta, katsokaa ilmaston lämpenemisen ennustajia, ja miten niille naurettiin. Ihmisille kaikki on taloutta ja polittikkaa. Totuuksia ei haluta kuulla.- kuokkija muualta
englannin opettaja,tulikin muunlainen, ei opettaja,vaan kasvattaja.
Opiskelun suhteen en ole heittänyt lusikkaa nurkkaan,opiskelen itse koko ajan jotakin ja työnantaja kouluttaa lisää.
Siis luulen, että tässä ammatissa ei ole koskaan valmis.
Ihminen muuttuu koko ajan.
Niin,ja ensin olin aivan toisen sortin hommissa, olin jo nelissäkymmenissä kun tämän homman opettelin.
Ja ottivat "pirulaiset" vielä töihinkin, ei ollut ikärasismista puhettakaan silloin! - totuutta lähelläkään
Kasvihuoneilmiö ja ilmaston kylmeneminen oli totuus muutama vuosi - vai kymmenkö jo - takaperin.
Siellä ne istuu kokopäiväisesti palkan eteen, pitäähän niitten jotain teoriaa kehittää.
Minulla on kolme ammattia, joita olen pystynyt yhdistämään ja hyödyntämään yhdessä työssä viimeiset neljä vuotta.
Ja nyt olen palannut ensimmäisen koulutukseni kautta saamaani ammattiin. Kuitenkin toimenkuva on muuttunut, helpottunut ja uudistunut.
Teen kuuden tunnin työtä. Ja olen se miksi halusin tulla.- Lyyti
Minullakin on kolme ammattia ja hyödynnän niitä elämässäni nyt kaikkia. Harrastusten myötä olen saanut myös lisää sisältöä elämään ja pystyn auttamaan niitä, jotka apuani tarvitsevat ja haluavat.
Tärkein toiveeni oli tulla äidiksi ja se toive toteutui yli odotusten. Minulla on neljä ihanaa lasta. Lyyti kirjoitti:
Minullakin on kolme ammattia ja hyödynnän niitä elämässäni nyt kaikkia. Harrastusten myötä olen saanut myös lisää sisältöä elämään ja pystyn auttamaan niitä, jotka apuani tarvitsevat ja haluavat.
Tärkein toiveeni oli tulla äidiksi ja se toive toteutui yli odotusten. Minulla on neljä ihanaa lasta.Minulla on yksi aikuinen kohta kolmekymppinen lapsi
- rose*
ajatellen, en tiedä tuliko tai tuleeko, ei oikeastaan ollut mitään toiveammattia.
Ihmisenä ajatellen luulen, että tuli ja tulee vielä jotain muutakin.
Toivottavasti terveys pysyy hyvänä, vielähän tässä on aikaa tehdä vaikka mitä. - Anskuliini
tarkkailukarjakkoa, se oli nimittäin suuri haaveeni lapsena.
En myöskään koskaan löytänyt ison maatalon isäntää, isäksi kymmenelle lapselleni, joista haaveilin.
Olen vaihtanut ammattia täysin erilaiseen 45 vuotiaana, en sen vuoksi etten olisi pitänyt ammatistani, vaan 90-luvun laman aikaan toimistoapulaisia oli liikaa.
Nyt olis taas vanhassakin ammatissa töitä, mutta tämä uus on paljon parempi.
Vanhempani ovat olleet tyytyväisiä, heille riittää että lapset tulee omillaan toimeen ja ovat onnellisia.- mantilja
vanhin sisareni oli sellainen koko työuransa ajan, en tiedä, oliko kutsumus.
Minusta "piti" tulla psykologi, lukiossa otin ko. aineen vapaaehtoiseksi, ei ollut silloin valinnanvaraa kuten nykyään.
Tajusin - onneksi - ettei minusta ole psykologiksi, koska olin silloin neuroottinen tytteli. Aina olen kuitenkin ollut se, joka toisia kuuntelee ja jota eivät muut kuuntele prke!
Ei tullut minusta mitään, oikeastaan, ehkä vielä tulee jos elon päiviä riittää.
Maatalon emäntä oli tokana haaveissani, se niistä... - pöppöne
mantilja kirjoitti:
vanhin sisareni oli sellainen koko työuransa ajan, en tiedä, oliko kutsumus.
Minusta "piti" tulla psykologi, lukiossa otin ko. aineen vapaaehtoiseksi, ei ollut silloin valinnanvaraa kuten nykyään.
Tajusin - onneksi - ettei minusta ole psykologiksi, koska olin silloin neuroottinen tytteli. Aina olen kuitenkin ollut se, joka toisia kuuntelee ja jota eivät muut kuuntele prke!
Ei tullut minusta mitään, oikeastaan, ehkä vielä tulee jos elon päiviä riittää.
Maatalon emäntä oli tokana haaveissani, se niistä...et ehkä tiennyt, että suurin osa psykologian opiskelijoista on potenut henkisiä häiriöitä. Tiedän asian, koska oon työskennellyt yleisen psykologian laitoksella. Ovat apua saanneet, ja siitä kiinnostuneet alasta. Että turhaa vierastit alaa.
- mantilja
pöppöne kirjoitti:
et ehkä tiennyt, että suurin osa psykologian opiskelijoista on potenut henkisiä häiriöitä. Tiedän asian, koska oon työskennellyt yleisen psykologian laitoksella. Ovat apua saanneet, ja siitä kiinnostuneet alasta. Että turhaa vierastit alaa.
Mielestäni en olisi ollut pätevä alalle, koska olisin samalla "hoivannut" omia neuroosejani. Vielä tässäkin iässä suren toisten murheita ehkä enemmänkin kuin he itse.
Olisin ainakin ollut empaattinen psykologi, mutta vaikealta tuntuu, että olisin pärjännyt kuunneltavien parissa kun oma elämäni on ollut yhtä häikkää.
- vanhanaikainen!
Perheen isä.
= vastuu vaimosta ja lapsista.
Samoin vanhan ajan insinööri vaikka perheeni olenkin elättänyt enemmän humanistisiin puuhiin viittaavalla askaroinnilla.
Nyt elämme vaimoni kanssa aikaa jota enen kadehdin toisilta. Omaa aikaa!
Työelämästä irtaantuneina, terveinä.
Tuskin omat vanhempani olisivat tätä ajatustapaa hyväksyneet. Eipä sillä väliä.
Nykyiseen tehtävääni koulutus riittää mainiosti!
Vaimon kansakoulupohjakin on osoittautunut riittäväksi. - No eipä
tullut:-P
Mun mamma on ainakin jo melkein...mammaparan pää on pilvissä ja ajatukset kiertävät kuuta. Kaikista kurjinta on että selvinä hetkinään hän tietää sen ja se ei ole hauskaa.
T.
Paloma
(opettamassa jälkikasvulleen suomea siltä varalta jos mamman sairaus olisi vaikka periytyvää...)
- tammikuun likka
Valmistua sairaanhoitajaksi. Ei tullut silloin, tuli ompelija, kun "käsky kävi".
Aikuisiällä olisi ollut mahdollisuus suuntautua sairaanhoidon puolelle ja valmistua jatko-opintojen myötä sairaanhoitajaksi. Sittenkin, nuo lapset veivät voiton :) - Pirre*
voisi luonnehtia ajopuuteorian pohjalta; ei ole koskaan mittää pitänyt tulla..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262446- 1142076
- 1211732
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451557Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91497Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161231044Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87975Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949