Onko sinulla ystäviä?

mejuu

Mistä tunnet sä ystävän onko oikea sulle hän?
Täällä nettimailmassakin huomaa että toisten jutut sujuu heti ensi tapaamisella tai kohtaamisella mutta toiset jää yhden kahden jutun jälkeen pois kun heitä ei noteerata millään lailla.

Tämäkin mailma on kovaa tarkoitan kirjoittamisen suhteen,uskon näin että moni olisi onnellinen jos edes yhteen juttuun vastattaisiin ja huomaisi että olen tullut nähdyksi.

Mietin omia ystäviäni ja laskeskelin onko heitä montakin ,tulin siihen tulokseen että kolmea voin sanoa ystäväksi ja loput on tuttavia.

Laskeppas sinäkin ,ja kerro montako ystävää vierellesi luulisit jäävän kun on elämässä tosi vaikeaa.
Huomaan äitini elämästä hänen ollessa nyt 83 ,eipä enään soitella eikä käydä kuin aniharvoin ,tosin osa jo luonollisesti poistunut ystäväpiiristä mutta muutamia puhelinsoittoja luulis vielä tulevan hmmmmmmmm

24

1401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi meistä

Mukava kun pitkästä aikaa "näyttäydyt" palstalla :)

Ystävistä halusit tietää: mulla ei ole ystäviä, vain tuttavia ja heitäkin vähän.

Lapseni ovat eri asia, rakkaita, mutta ei heille voi/saa elämänsä kaikkia murheita kasata, heillä on oma elämänsä.

Olen sairaseläkkeellä ja siksi varmaan tämä yksinäisyys kaupungin keskellä moninkertaistuu. En kerro sairauseläkkeeni syytä, koska sitä ei tällä palstalla tajuttaisi. Elämä on usein rankkaa ja ylipääsettömän vaikealta tuntuvaa. Kuitenkin, nuo aikuiset kakarat, kaukana täältä asuvat, kantavat.

Miten itse selviät elämästä hengissä?

• mejuu

http://p1.foorumi.info/majis/
        Hyvän kysynyksen laitoit miten selviät elämästä hengissä :) laitoin tuon foorumin osoitteen jos vaikka haluatte tulla "asumaan" sinne .

Itsellä on ollut tosi rankkaa elämässä jo nuoruudessa josta kerron tuolla foorumissa todistuksissa kuinka Jumala kutsui minua .Eli vastaukseni on tuohon kysymykseen että selviän uskoni avulla ,tulin uskoon 30 vuotiaana eli tiedän tarkkaan mitä tämän mailman ilot antaa .

Elämämme on todellakin kuin räsymattoa välillä kirkkaita raitoja välillä tummempaa että kirkkaammat tulis paremmin esiin .

Tosi hienoa että on tämmöisiä paikkoja jossa voimme kohdata erinlaisia ihmisiä kirjoittamalla .

• kysyy...
        mejuu kirjoitti:

http://p1.foorumi.info/majis/
        Hyvän kysynyksen laitoit miten selviät elämästä hengissä :) laitoin tuon foorumin osoitteen jos vaikka haluatte tulla "asumaan" sinne .

Itsellä on ollut tosi rankkaa elämässä jo nuoruudessa josta kerron tuolla foorumissa todistuksissa kuinka Jumala kutsui minua .Eli vastaukseni on tuohon kysymykseen että selviän uskoni avulla ,tulin uskoon 30 vuotiaana eli tiedän tarkkaan mitä tämän mailman ilot antaa .

Elämämme on todellakin kuin räsymattoa välillä kirkkaita raitoja välillä tummempaa että kirkkaammat tulis paremmin esiin .

Tosi hienoa että on tämmöisiä paikkoja jossa voimme kohdata erinlaisia ihmisiä kirjoittamalla .

Mitä linkkifoorumilla käsitellään? En päässyt oikein tutustumaan, koska pitäisi rekisteröityä. Jos sieltä saisin voimaa kestää tämän elämäni, olisin iloinen. En ole kovin uskonnollinen, minua ei ole "kutsuttu" vaikka olen ikäni rukoillut. Tarvitsen paljon voimaa tai elämä loppuu kohta, en tarkoita itsemurhaa vaan huonoilla elämäntavoillani.

• mejuu
        kysyy... kirjoitti:

Mitä linkkifoorumilla käsitellään? En päässyt oikein tutustumaan, koska pitäisi rekisteröityä. Jos sieltä saisin voimaa kestää tämän elämäni, olisin iloinen. En ole kovin uskonnollinen, minua ei ole "kutsuttu" vaikka olen ikäni rukoillut. Tarvitsen paljon voimaa tai elämä loppuu kohta, en tarkoita itsemurhaa vaan huonoilla elämäntavoillani.

Foorumilla kirjoitellaan päiväntapahtumia,voit lukea ainakin osan niitä joihin ei tarvitse kirjautua.
        Sen takia tuo kirjautuminen koska halusimme välttää häiriköitä,jos joku haluaa tulla niin varmaan haluaa myös kirjautua.
        Uskoa emme salaa mutta ei ketään käännynnyäiseksi tehdä sillä sehän on jo sanan mukaan kauhistus ,eikö vaan.

Tämä foorumi syntyi silleen ihmeellisesti ,senkin voi lukea sieltä todistuksista :)

"minua ei ole "kutsuttu" vaikka olen ikäni rukoillut" Nyt minä kutsun TULE

Olet sydämellisesti tervetullut juuri sellaisena kuin olet

• Puidenhalaaja

Jos kriteerinä on että ystävä jää viereeni pahoinakin päivinä, niin enpä tiedä onko minulla sillä kriteerillä yhtäkään. Mutta noin muuten ehkä 1-3 sielunsiskoa. Eli sellaisia, joiden kanssa voi puhua suht. avoimesti ja joiden kanssa voi pitää hauskaa. Tuttaviahan tietysti on, mutta en pidä pinnallisista ihmissuhteista.

Täytyy myöntää, että veri on vettä sakeampaa näissä asioissa. En ole erityisen sukurakas, mutta hädän hetkellä olen kuitenkin saanut sukulaisilta tukea ja turvaa. Sellaiset kokemukset eivät unohdu koskaan.

• Minulla on yksi ja useita kavereita.

• sitroen.

yhtään ystävää ja tuttaviakin vain muutama.

• Pirre*
        sitroen. kirjoitti:

millainen olisi miehen ystävä?

• sitroen. kirjoitti:

Miten sinä ollenkaan tuut toimeen? Jos on paha mieli kenelle silloin puhut, tai kelle kerrot jos jotain kivaa tapahtuu? En osaa lainkaan kuvitella tilannetta, ettei minulla olisi ystävää.

• enkeli1/3
        Pirre* kirjoitti:

Onks miähil ystävii,muuta ku yks-kaks "sydänystävää"
        ,mum miälest miähil ov vaa kaverei.
        Huom.Mum miälest.

• kortista luin
        sitroen. kirjoitti:

olemalla itse ystävä. Jos keskustelutyylisi on se mitä täällä, ihmetteletkö vielä jos ei ole ystäviä?

Vai onko sekin pahan olon purkua edes jollekin?
        terveisin koiraystävä ;)

• sitroen. kirjoitti:

Kaikki saavat olla minun kavereitani. Ystäväksi ei pääse kovin helpolla, siihen vaaditaan yhteinen kohtalo.

• Akaton mies
        kortista luin kirjoitti:

olemalla itse ystävä. Jos keskustelutyylisi on se mitä täällä, ihmetteletkö vielä jos ei ole ystäviä?

Vai onko sekin pahan olon purkua edes jollekin?
        terveisin koiraystävä ;)

Vaikka kuinkaki monta, vissihin ihan toistakymmentä. Ja kavereita en saa erees lasketuksi. Soon uskoakseni miehillä sellaasta suoraviivaasempaa nua kaveri suhtehet ja eikä noo niinkääkään sanomisista kiinni niikuun naisilla. Tytööt laittaa sitä tunnetta aina joka paikkahan, ukkoo porukas jos ollahan erimieltä voi kaverille haistattaa kissinhännän alukset, eikä soo ystävyys likikään katkoolla sellaasesta. Ne on enee sillälaalla suorat sivuut mies porukas. terv.seppä ja kaikiista rakkahin ja paras ystävä pieni kultaanen Tiitu-kani pohojanmaalta.

• Akaton mies
        miljoona kirjoitti:

Kaikki saavat olla minun kavereitani. Ystäväksi ei pääse kovin helpolla, siihen vaaditaan yhteinen kohtalo.

Mikä kohtalo siihen ny tarvitahan? Sähän oot nuari vielä ja terves ihiminen, ihan niinkuun sanotahan parrauvessaan, hih. Komia ja korijaki likka oot tottahan Sinulle ystäviä tuloo vaikka kuinka. terv. seppä ja pieni Tiitu-kani täältä kotoa.

• Akaton mies kirjoitti:

Mikä kohtalo siihen ny tarvitahan? Sähän oot nuari vielä ja terves ihiminen, ihan niinkuun sanotahan parrauvessaan, hih. Komia ja korijaki likka oot tottahan Sinulle ystäviä tuloo vaikka kuinka. terv. seppä ja pieni Tiitu-kani täältä kotoa.

Tarkoitan, että jokin erityisesti hyvin vaikea tilanne tai kärsimys joka yhdessä koetaan ja josta selviydytään. Sellainen hitsaa ikuiset ystävät.

50vuotias... nuori, terve, ja koria hihihii..Ihanaa...

Yksi vihje, en ole lainkaan aina ollut terve. Siksi osaankin repiä ilon irti kaikesta ja ymmärrän miltä on tuska..

• Pirre*
        enkeli1/3 kirjoitti:

Onks miähil ystävii,muuta ku yks-kaks "sydänystävää"
        ,mum miälest miähil ov vaa kaverei.
        Huom.Mum miälest.

sanoa millaista on miesten keskinen ystävyys, - kai se on sitä hirvenmehtuulla kulkemista yms....

• sitroen.
        Pirre* kirjoitti:

ystävä? Nainen!

• Pirre*
        sitroen. kirjoitti:

ystävä? Nainen!

, - parraassa tapauksessa.

• *nainen*

Olen varmaankin onnekas, koska minulla on 3 tosi-Ystävää ja kaikki ollet mukanani lähes koko elämäni matkan. Yksi Ystävistäni on ns.hiekkalaatikkokaverini ja olen tuntenut hänet jo 50 vuotta. Kaksi muuta olleet ystäviäni jo 40 ja 45 vuotta. Meillä ei ole mitään salaisuuksia näitten "tyttöjen" kesken :)

Lisäksi minulla on lukematon määrä tuttavia ja ihanat työkaverit kaiken lisäksi :)

Lisäksi minulla on 3 ihanaa aikuista tytärtäni ja 3 lapsenlasta, mutta he kaikki ovat tietenkin jotakin muuta kuin ystävät,he ovat elämäni tärkein juttu tietenkin.

Olen eronnut lasteni Isästä jo 9 vuotta sitten, ja elelen yksin...yksi puuttuu kuitenkin, joka olisikin tärkeä juttu....nimittäin se RAKKAUS :)

Mutta ehkäpä sekin vielä joskus, ainakin Uskon ja Toivon niin :))))

• rose*

Hyviä ystäviä on on aina ollut yhdestä kolmeen,
      sellaisia joiden kanssa voi puhua kaikenlaisista asioista ja jotka jäävät vaikeuksienkin tullessa.

Tuttavia on sitten enemmän ja tietysti sukulaisia, joista osa läheisempiä kuin toiset.

Sekin on huomattu, että veri on vettä sakeampaa.

• mejuu

"Sekin on huomattu, että veri on vettä sakeampaa. "

Itse olen siinä suhteessa onnettomassa asemassa ettei minulla ole siskoja eikä veljiä.Sen tähden on ystävät olleet tärkeitä elämässäni .
        Minulla on kolme ystävää jotka kaikki erinlaisia.

Yksi on lapsuudenystäväni jonka kanssa kaikki tappelutkin suoritettu joka lujittanut meidät yhteen kuin siskot konsanaan
        Toinen on uskonystäväni jonka sain kun rukoilin itselleni sellaista ystävää ,siitä olenkin tuolla mjaiksessa kertonut.
        kolmas on ystävä jonka kanssa puhelimessa joka päivä turitaan ja on myös kuin siskoni ,tosin astunut elämääni myöhemmin kuin ekaksi mainittu.

Täältä netistäkin varmaan löytyy ystäviä joihin voi luottaa ,sen olen kokenut kirjoitellessa täällä.Tosin harmi kun monellakaan teistä ei ole rekattua nimeä niin ei tiedä kuka kukin on.

• ystävätär, melkein kuin sisko. Asumme lähekkäin ja olemme tunteneet toisemme melkein kolmekymmentä vuotta. Hän on myös suomalainen ja tapasimme ensimmäisen kerran Kolumbiassa jossa minusta tuli hänen tukensa ja turvansa (olen muutama vuosi vanhempi). Puhumme päivittäin puhelimessa ja tapaamme usein ja voimme olla vaikka hiljaakin kahdestaan eikä tunnu yhtään pakonomaiselta.

Minulla on myös pari hyvää ystävätärtä mutta he asuvat kaukana. Voin kuitenkin ilmestyä heidän ovelleen melkein ilmoittamatta ja olen aina tervetullut ja istumme ja juttelemme ihan kuin olsimme tavanneet eilen viimeiksi vaikka siitä onkin vuosia.

Kahdesta siskostani toinen on minulle hyvin läheinen ja voimme kertoa toisillemme käytännöllisesti katsoen kaiken.

Lisäksi minulla on tuttavia, nettiystäviä ja työtovereita ja naapureita.

Viimeiseksi mutta ei siitä huolimatta vähimmäksi, parhaat ystäväni ovat kuitenkin aikuiset lapseni.

T.
      Paloma
      Paloma

• tähän listaan, real life ystävättäriä, joiden käsiin uskoisin henkeni; siis oman perheeni ja sukulaisten lisäksi 4-5 läheistä ystävää, vaikka kaikki heistä eivät asu lähellä.
        T.
        Paloma

• Eve*

ystävää on mulla. Yhden kanssa ollaan taidettu joutua henkisesti eri suuntiin. Hän arvostaa nykyisin niin kovasti rahaa, tavaraa ja yhteiskunnallista asemaa, että se hallitsee kaikkia jutusteluja. Täytyy vain toivoa ja odotella, ehkäpä se yhteinen sävel vielä löytyy.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      213
      1413
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1266
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1057
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      15
      961
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      918
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      890
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      58
      824
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      820
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      748
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      744
    Aihe