Mitäs mieltä olette seuraavasta uutisesta? Mun mielestä ihan sairasta (siis ei pussailu vaan kielto)
//Samu
Pussailevat lukiolaiset opiskelevat samassa koulukeskuksessa esikoululaisten ja peruskoululaisten kanssa. Vaikutteiden välttämiseksi koulussa on pohdittu välituntien porrastamista.
Lukiolaisten välituntipussailu halutaan saada kuriin Enontekiön Hetan koulussa. Jotkut koulun johtokunnan jäsenistä ja vanhemmista ovat huolissaan, että nuoremmat koululaiset saavat vaikutteita vanhempien lukiolaisten tavoista.
Pussailevat lukiolaiset opiskelevat samassa koulukeskuksessa esikoululaisten ja peruskoululaisten kanssa, joten välituntisin koulun kaikki oppilaat nuorimmasta vanhimpaan ovat samassa pihapiirissä.
Vaikutteiden välttämiseksi kunnan sivistystoimenjohtaja Laila Palkisen mukaan johtokunnan jäsenet ovat keskustelleet välituntien porrastamisesta.
- Käytännössä välituntien porrastaminen ei onnistu, joten tämä asia pitää korjata yhteisillä pelisäännöillä, Palkinen sanoo Ylen Lapin radion uutisten haastattelussa.
Koulun johtokunta on informoinut asiasta myös kunnanhallitusta.
(MTV3-STT)
Pussailun kieltäminen koulussa
15
2842
Vastaukset
- ..............................
Miksi pitäisi kaiken kansan edessä pussailla? Ei ole mitään kivaa katseltavaa, ellei molemmat satu olemaan naispuolisia...
Voi sitä nyt harrastaa muuallakin kuin keskellä käytävää. Kas kun ei aleta myös paneskelemaan. - maketheoriginal
eikö aitoa välittämistä saa enään näkyä missään ilman että jotku vitun piltit kärsii. paskapuhetta sanon minä. älkää alistuko tollaseen, laki ei sitä määrää ja kiellä. ihmisoikeuksien kieltämistä... erottakoot vaikka koulusta jos saatana kehtaavat.
- örörörrörörö
Huomaa kyllä että lappalaisia ovat.... Järjetöntä
- voi elämä
örörörrörörö kirjoitti:
Huomaa kyllä että lappalaisia ovat.... Järjetöntä
Lisää vaan kieltoja joka paikkaan. Pussailu nyt on tavallista hellyydenosoittamista eikä sitä pitäisi kieltää... kyllähän nyt jokainen voi vähän miettiä ettei tartte koulussa nuoleskella toista hirveesti.. mutta pienet pusut nyt ei haittaa mitään. Tai ketään.
Jossain päin amerikkaa ne kielsi kouluissa liian suuret housut pojilta ja tytöiltä liian matalat housut... Pojilla kalsarit kun näkyy ja tytöillä stringit. Koulumaailma alkaa olemaan kohta kuin joku uskonto kun kaikki kielletään.
- Synkopoppi
Ensiksi huomautus viestin alkuperäiselle laittajalle: Tänne ei saa kopioida toisen kirjoittamaa tekstiä eikä varsinkaan tekstiä uutissivulta. Koettakaahan muistaa se. Sen sijaan voitte toki linkittää, ajaahan se saman asian.
Sitten itse asiaan. No itse en kyllä alkaisi pussailemaan koulussa, ei viitsi ehkä toisten nähden kuitenkaan. Tosin eipä minulla ole kenen kanssa pussailla joten itseäni ei tämä nyt liikuta:)
En nyt kyllä ihan ymmärrä, mitä pahoja vaikutteita pussailusta saa?? Eihän sillä osoiteta muuta kuin välittämistä eikä sillä todellakaan tarkoiteta mitään pahaa tai epämiellyttävää jota ei saisi tehdä.
Jos joku ko. koulun oppilas lukee tämän, niin kehottaisin pistämään adressit.comiin adressin aiheesta. - zzzzzzzzzoooom
Itsehän olen myös lukiolainen, ja on inhottavaa katsoa, kun joka välitunnilla ja tunneillakin ihmiset roikkuvat toisissaan ja nuolevat toisiaan ties millä koreografioilla. Pääsyynä tietty se, että jään itse kaikesta vastaavasta paitsi ollessani hyvin ruma.
- tuo on
minusta tuo on kyllä aivan järjetöntä... siis ei ne voi tollasta kieltää!
- suomalaista meininkiä
Suomessa ollaan liian juntteja käsittämään mitään tapaa, jolla fyysisesti mutta erittäin syvällä henkisellä tasolla julkisella paikalla kosketaan/lähestytään toista. On erittäin kummallista! mielestäni niille pienille mukuloille voisi opettaa vaikka poskisuukkoja muutenkin, että suomessakin uskallettaisiin lähestyä ystäviä muutenkin kuin sanomalla "moi" jos edes sitäkään.
- ei pussaa
ilmeisesti siksi pussaaminen halutaan kieltää
- pahasti
eskimot hieroo neniään ei lappalaiset
- maissiiii
musta pussailu on ihana asia
- tappelut sallitaan
näinhän se on,kaikki mikä on hyvää ja kaunista,ne kyllä kielletään,onkos joku kuullut onko tappelut,pahoinpitelyt,kiusaaminen,muutoin järjetön käyttäytyminen kielletty näinkin kovilla otteilla kun nyt tätä pussailua ollaan kieltämässä.parempihan se toki on lapsen kehityksen kannalta nähdä tappelua,kuulla kiroilua,joutua kiusatuksi,nähdä sitä,ym järjetöntä käyttäytymistä kuin nähdä hellyyttä osoittavia pussailijota.että tämmöstä.
- siinä on ero
Pussailussa ei ole mitään pahaa. Siis vain pussailussa. Ja se sopii erinomaisesti myös lasten silmille. Mutta monien yläaste- ja lukioikäisten "pussailu" on käytännössä kuivanaintia, josta kiusaantuu jokainen normaali läsnäolija, ja se ei sovi lasten silmille.
- mistä roikkuu
En ihan tiedä minkälaista pussailua tässä tarkoitetaan. Itseäni ei haittaa pieni pusuttelu, kaipa se on tervettäkin. Mutta joskus valitettavasti näen kouluni käytävillä pareja jotka suoraan sanottuna kuolaavat toistensa suuhun. Sellainen tulisi minun mielestäni kieltää! Onhan heillä aikaa tehdä sitä muuallakin, jossain missä ei ole muita ihmisiä! Älyttömän itsekästä touhua. Lukiossa ollaan opiskelun vuoksi, enkä haluaisi niiden ainoiden välituntien aikana nähdä kuolaamista, vaan saada mieltä irti edellisestä tunnista ja valmistautua seuraavaan.
- Kuro
Omassa koulusani on eläaste yksikseen. Pussailu nyt on sallittua; hetero pareilla. Opettajan menevät meiningillä "Ompa nuori rakkaus kaunisasia." Mutta auta armias, jos kaksi tyttöä ovat seksuaalisesti liian lähellä toisiaan. "Nyt pentele pennut lopettakaa tuollainen pelleily!" Jälki-istuntoakin on kaksi tuttuani tästä sääneet. Tätä en ainakaan ymmärrä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361