Nurmikkon myrkyttäminen

Rikkaruohokammoinen

Meillä nurmikko tehty pari vuotta sitten, nyt täynnä kaikkea rikkakasveja, ohdake niistä kaikkein ärsyttävin. Ja älkää vain sanoko, että aika tappaa, siihen en usko! Nyt aiomme myrkyttää nurmikon ja kaapia pinnan pois. Ongelma vain siinä, että mikä on hyvä aine ja mikä aine ei tapa muuta kasvillisuutta? Ja kuinka myrkytetään, ruiskulla varmaan. Puutarhalla noin 700 neliötä, joista noin 500 neliötä nurmikkoa, istukset tontin reunoilla. Mikä aika parhain, syksy vai ensi kevät? Vinkiksi vain kaikille, että ottakaan tarkoin selville mitä multaa laitatte, nyt jos saisin päättää niin ottaisin paikallisen liikkeen multaa (vapon multa), jota ollaan käytetty kaikissa istutusalueissa, ei ole rikkaruohoja. Vaikka rikkaruohoton multa on kalllimpaa, niin olisin kyllä maksanut sen, jos olisin tajunnut. Muutenkin istutusalueet ovat paljon helpompia hoitaa kuin nurmikko. Nurmikkoa saa jatkuvasti leikata ja sitten ne rikkaruohot...

7

9073

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1 litra simatsiinia

ja 1 litra Rondupbia tee molemmista sekotus ja myrkytä ei rikkaruohot juhli sen jälkeen.

• ei enää

ole myynnissä.

• ripa

Rauta- ja puutarhakaupoista saa "Nurmikon voikukkahävite" nimistä ainetta, ja se toimii vallan loistavasti. Tämä aine tehoaa erityisesti voikukkiin ja ei tapa varsinaista nurmikkoa.

Suihkuttaessa pitää muistaa luonnollisesti käyttää kertakäyttöhanskoja jne..

• pii

Meillä mies myrkytti viime kesänä rikkaruohoja nurmikolta tuollaisella rikkaruohohävitteellä, ja samalla meni myös nurmikko.
        Ehkä osasyyllinen oli kesän kuivuus, en tiedä. Nyt on taas yritetty kylvää uutta nurmea, ja heinä onkin itänyt aika hyvin, mutta mukana nousee piharatamoa valtavat määrät. Ja vesirikkaa(en tiedä kasvin virallista nimeä), joka tukahduttaa nurmea varjoisissa paikoissa.
        Ilmeisesti pitäisi kuoria koko vanha pinta pois, hankkia uusi multa ja aloittaa alusta koko homma.

• Näitä vaan

Heität siihen nurmikolle vähän elohopeaa, ddt:tä, ja lopuks kaadat siihen jäteöljyt niin kyllä luonto tykkää ja häviää muutamat rikkaruohot

• kovin tarkkaan

Roundupp ja sen sukulaistorjunta-aineet ovat tehokkaita. Merkkejä on useita.
      Se tappaa kaikki lehtikasvit tehokkaasti. Tuolle alalle riittää yksi litra tarkasti ruiskutettuna.
      Ei pidä ruiskuttaa tuulella, eikä sateella. Ruiskutus pitää tehdä tarkasti, ettei ruiskuta hyötykasveja. Myrkky tehoaa lehtien kautta, ei ole mitenkään hankala käyttää, ei ole erityisen vaarallinen eläimille.
      Tehoaa suunnilleen 10-14 päivässä pitoisuudesta riippuen, ei ole myrkyllistä maaperässä.

• minäkin tehnyt

ja täytyy myöntää,että tehosi vähäksi aikaa,mutta myrkytys pitää uusia joka vuosi.Olen itse kyllästynyt levittelemään myrkkyjä pihalle,kun on paljon noita pieniä lapsia,joten kitken niitä juurineen ylös silloin tällöin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      61
      1650
    2. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      29
      1265
    3. 85
      1108
    4. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      43
      925
    5. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      95
      878
    6. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      67
      855
    7. Humalassa autolla ajo.

Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.
      Suomussalmi
      15
      809
    8. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      755
    9. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      735
    10. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      116
      711
    11. Jäljitelmä Birginit

Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      669
    12. Hurja pako Kuhmossa

19 vuotias kaahasi humalassa jalkakäytävälle tänään. Kuka mitä häh.
      Kuhmo
      4
      632
    13. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      78
      629
    14. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      625
    15. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      43
      611
    16. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      590
    17. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      576
    18. Hyvää yötä hurmuri

Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä
      Ikävä
      25
      561
    19. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      558
    20. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      32