Liukuportaat

liian vaikeat käyttää?

Ymmärrän kyllä, että sinne Kajaaniin tulee kaikki vähän jäljessä, mutta kyllä 50 vuodessa olisi jo pitänyt oppia käyttämään liukuportaita. Ei tarvita kuin yksi kajaanilainen ja liukuportaiden kävelypuoli on tukossa. Yrittäkäähän pikku hiljaa oppia, että se oikea puoli on ainut missä saa seisoskella, niin ei tarvitse kiireisten polttaa hihojaan.

34

3811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vissiin liian rauhallinen

Selitäppä ihan oikeasti missä täällä kajaanissa on niin pitkät liukuportaat, et niissä pitää jo hihat polttaa paikallisten niissä seisoskellessa ???

ps: tarkistappa lääkityksesi

• liukuestemies

Minä oon vähän sammaa mieltä, onhan sitä tullu käytyä ihan ulukomailla ja seisottu liukuportaissa niin, että kiireiset soppii menemään mutta ei taija täältä löytyä niin pitkiä ja levveitä portaita että tarvihtis hättäillä.

• ainakin
        liukuestemies kirjoitti:

Minä oon vähän sammaa mieltä, onhan sitä tullu käytyä ihan ulukomailla ja seisottu liukuportaissa niin, että kiireiset soppii menemään mutta ei taija täältä löytyä niin pitkiä ja levveitä portaita että tarvihtis hättäillä.

löytyy ja itteekin joskus vituttaa molemmista kaiteista käsillä kiinni pitävät urpot. Aika on joillekin oikeasti joskus kortilla.

• ---
        ainakin kirjoitti:

löytyy ja itteekin joskus vituttaa molemmista kaiteista käsillä kiinni pitävät urpot. Aika on joillekin oikeasti joskus kortilla.

Meneppä sitten portaita pitkin jos on kiire. Ei ole pakko liukuportaisiin mennä..

• liukuestemies
        ainakin kirjoitti:

No Rismakaupan liukuportaat tuli minullekin ekana mieleen mutta onhan siinä menossa mukana monesti kärryjäkin jotka on jo aika vaikeita ohittaa.

Pistäkkeehän ihmeessä lissää raportteja näistä huluvattomista kokemuksistanne liukuportaessa. On niin mukavata saepäevän ratoksi lukkee.

• minuuttia aikaisemmin
        ainakin kirjoitti:

Juu !!! Ihan oikeasti. Herää minuuttia aikaisemmin, niin kärsii mennä ne prisman portaat juoksemati 4 * päivän mittaan. Sillä voitat noin 15 sekuntia kävelemällä niissä portaissa. Aikasi on kyllä niin kortilla, että se on jo loppunut ainakin elämästä nauttimisen osalta jos moinen vituttaa.
        Hanki oikea elämä tai vaihda läääkitystä!

• kärryjäkin
        ainakin kirjoitti:

Ei se paljoa avita, jos jonkun jalkamiehen saa ohitettua, kun ainakin joka toisella on kärryt ja niiden ohittaminen vaatiikin anorektikon kroppaa. Ja sitähän ei meillä kaikilla ole vaikka nälkämailla asutaankin

• pullamössölogiikkaa
        kärryjäkin kirjoitti:

Ei se paljoa avita, jos jonkun jalkamiehen saa ohitettua, kun ainakin joka toisella on kärryt ja niiden ohittaminen vaatiikin anorektikon kroppaa. Ja sitähän ei meillä kaikilla ole vaikka nälkämailla asutaankin

Ei voi mennä portaita tai yläparkin kautta, nopeampia reittejä. Ei, pitää päästä juuri liukuportaita ja muiden on kärryineen mentävä vasemmalle, vaikka sitten kaiteen päälle. Mutta kun MINÄ olen käynyt suuressa maailmassa, niin MINUN on säästettävä 10 sekunnia ajastani ja mentävä jonojen ohi muutaman metrin liukuoportaissa. Eihän se tule kuulonkaan, että suuressa maailmassa käyneet menisivät portaita pitkin, portaita, joissa harvoin kulkee yleensä ketään. MINUN on päästävä menemään juuri sitä reittiä, mitä minä haluan ja muut ovat itsekkäitä.
        Ihanko nämä suuressa maailmassa käyneet ovat peräti Helsingissä asti käyneet, voi kamala. Tuskin kauempana, jos vertaavat PRISMAN (tai CITTARIN) liukuportaita maailmalla oleviin. Voi teitä, kun itsekkäät ihmiset menevät kärryneineen liukuportaisiin. Ehdottakaa, että muut kulkevat portaita ja ottavat vaikka koreja, niin te empaattiset muita ajattelevat saatte ne liukuportaat omaan käyttöön.

• sinne

yläparkkiin.Ja vedä lenkkarit jalkaan,sitte kunnon juoksut niin kyllä tilaa tulee.Kun katsovat et sieltä taas yks hörhö tulee.

• J.Case

No sehän nyt on vain niin, että täällä kainuussa ei liukuportaissa ohitella kävelemällä, eikä muillakaan vempeleillä!

On tullut kierrettyä kohta maaliman ympäri, muualla kävellään liukuportaissa, mutta ei meillä.

Liukuportaat on sitä vasten, että otetaan iiiiisisti ja seisotaan niissä.

Hyvällä ei katota semmsoia, jotka ohittellee.

Tämä on Kaenuu tämä!

• neropatti_

Oletkos huomannut kun kävit silloin kerran isin kanssa katsomassa sitä metroa, että siinä ei ollut kärryjä haitoilla? Lyllyvät läskitkö estävät käyttämästä tavallisia portaita? Ei ole tungosta Prisman portaissa ollut koskaan ja kävelen ne huomattavasti nopeammin kuin kävelisin liukuportaat.

• mieltä.

Liukuportaissa pysytään portaiden oikeaasa reunassa. Vasen reuna täytyy jättää vapaaksi muutenkin, kuin kiireisiä kulkijoita varten. Kyse on myös turvallisuudesta. Ei liene vaikeeta jättää sitä vasenta puolta vapaaksi.

• ...

Hienoa, jos tämä on ainoa asia joka ottaa päähän. Pienet on ihmisellä murheet. Kuka tuijottaa kaupassa ja kuka on haitolla muuten. Kuka rappusissa ja kuka liikenneympyrässä jne. Voi tsiisus!

• mikä on

semmonen jolla olisi tässä kaupungissa niin kiire että pitää vahtia mitenpäin joku seisoo liukuportaissa? Ehkä pääkaupunkiseudulla sillä asialla voi olla merkitystä, mutta se joka täällä sitä miettii voi miettiä sitäkin kuinka kusi on noussut nuppiin!!!!!!

• ..........

tännekin kun teille vätyksille perustetaan kaivoksia niin saatte vuorostanne opetella suuren maailman tavoille ja kiireille vai viedäänkö työpaikat teiltä poies.

• A..a.a..a..a

Ei sillä ole kusen päähän nousun kans mitään tekemistä, vaan tämä on maailmalla aivan yleinen käytäntö. Kainuun turvenuijat ajattelee taas vaan tyypillisesti omaa persettään eikä päästä ketään ohi. Kyse on käytöstavoista.

• huvittaa
        A..a.a..a..a kirjoitti:

Ei sillä ole kusen päähän nousun kans mitään tekemistä, vaan tämä on maailmalla aivan yleinen käytäntö. Kainuun turvenuijat ajattelee taas vaan tyypillisesti omaa persettään eikä päästä ketään ohi. Kyse on käytöstavoista.

No ei siinä Prisman kapeissa liukuportaissa ohitella, jos on kärryjä edessä. Mutta huvittaa, että pitää päästä juuri siitä, kun Prismaan on kaksi muutakin reittiä, mistä mennä. Itse menen aina portaita, jos ei ole kärryjä mukana. Nää suuren maailman jupit ne itse hauskoja ovat, kun ovat käyneet ehkä KERRAN jossain metrossa ja sitten luulevat, että joku kaupan muutaman metrin liukuporras on vastaava. Itse olen kyllä oppinut seisomaan aina oikealla, mutta ei tosiaan tule mieleenkään mennä tukkoiseen aikaan tungoskauppoihin ollenkaan, jos sattuu olemaan kiirus. Oikeat suurkaupungin eläjät nauravat aloittajan kaltaisille tapauksille suuren maailman elkeineen. Mikä pakko on tunkea juuri siitä, missä on suurin tungos ja sitten valittaa? Tyhmyys vai valittamisen halu?

• jopa täälläkin
        huvittaa kirjoitti:

No ei siinä Prisman kapeissa liukuportaissa ohitella, jos on kärryjä edessä. Mutta huvittaa, että pitää päästä juuri siitä, kun Prismaan on kaksi muutakin reittiä, mistä mennä. Itse menen aina portaita, jos ei ole kärryjä mukana. Nää suuren maailman jupit ne itse hauskoja ovat, kun ovat käyneet ehkä KERRAN jossain metrossa ja sitten luulevat, että joku kaupan muutaman metrin liukuporras on vastaava. Itse olen kyllä oppinut seisomaan aina oikealla, mutta ei tosiaan tule mieleenkään mennä tukkoiseen aikaan tungoskauppoihin ollenkaan, jos sattuu olemaan kiirus. Oikeat suurkaupungin eläjät nauravat aloittajan kaltaisille tapauksille suuren maailman elkeineen. Mikä pakko on tunkea juuri siitä, missä on suurin tungos ja sitten valittaa? Tyhmyys vai valittamisen halu?

voi käydä kesälomilla tai bisnes asioilla suuresta kaupungista ja hehän eivät unohda tapoja sen takia että ollaan kajaanissa.

• juntit itse
        jopa täälläkin kirjoitti:

voi käydä kesälomilla tai bisnes asioilla suuresta kaupungista ja hehän eivät unohda tapoja sen takia että ollaan kajaanissa.

Ehkä he osaavat tavat. Mutta nämä paikallisjuntit eivät tajua, että se liukuMATTO tai mikä lie on sen verran kapea, että ei siihen voi kärryjä niin laitaan laittaa, että siitä kaljamahat ohi kävelisivät. Varsinkin kun se kärry on etuosasta kapea. Minusta on huvittavaa, että kiireisen pitää olla suuren maailman tapaan kiire ja tunkea siitä kärryjen vierestä läskit löllyen ja työntää ähisten kärryjä syrjään, vaikka tilaa on 5 cm. Varsinkin kun sitten käytävällä ohitan heidät itse, kun heti portaista päästyäni liikun nopeammin. Eikä voi millään käyttää muita reittejä. Junttityperys vertaa jotain ruokakaupan kulkureittiä johonkin metroon, kun se ruokakaupan reitti on tarkoitettu juuri ostoskärryille.

• en jaksa odotella

Kyllä minä ainakin kävelen Prisman liukuportaissa, jos se vain on mahdollista. En kuitenkaan ohittele, jos joku on edessä.

Olen monesti itse tukkona noiden kärryjen kanssa. Varsinkin lapsi kyydissä ne eivät oikein kulje liukuportaissa. Niistä ei muuten pääse oikein ohi...

• käytöksestä

valitetaan, eikö ne osaa mennä siellä prisman portaissa.
      Onneksi Kajaanin Prismassa ei ole liukuportaita vaan kaksi suurta hissiä, sopii paljon ihmisiä ja kärryjä, kaikki toimii moitteettomasti ja ihmiset on kohteliaita..........siis täällä
      Kajjjaanissa.

• Opiskelua

...höpöhöpö, nyt meni vähän paksuksi...käypä vielä kerran siellä prismas ja ota vaikka opaskoira mukaan, kyllä se näyttää sulle missä ne liukuportaat on!

• Jog King
        Opiskelua kirjoitti:

...höpöhöpö, nyt meni vähän paksuksi...käypä vielä kerran siellä prismas ja ota vaikka opaskoira mukaan, kyllä se näyttää sulle missä ne liukuportaat on!

Sekä Prisman, että Cityn liukmatoilla on hyvä venytellä, ja viettää näin pieni laatuhetki:

Otetaan kaiteista kiinni ja etukenoinen asento, kantapäät maassa.

Kylläpä venyttää ihanasti jalkojen takaosia! Suosittelen kaikille!

• missä
        Opiskelua kirjoitti:

ne liukuportaat ovat. Ei ole näkynyt niitä,koitapas sinä ottaa opaskoira mukaan,jos sitte löytys.

• ikinä käynyt
        missä kirjoitti:

ne liukuportaat ovat. Ei ole näkynyt niitä,koitapas sinä ottaa opaskoira mukaan,jos sitte löytys.

Kuopion pirsmassa toope?

• ====
        ikinä käynyt kirjoitti:

Kuopion pirsmassa toope?

ole tullu käytyä pirsmassa. Missä sielä. Kuopiossa tollainen kauppa on toope, prismassa kyllä olen käyny,mut nyt oliki kysymys kajaanin prismasta.

• löytyvät
        missä kirjoitti:

Kajaanin Prisman liukuportaathan nousevat siis parkkihallista, eli siis sieltä alakerrasta), sinne ylätasanteelle ns. eteiseen, josta löytyy myös Alkon ja Hesburgerin pääovet.

• vaan
        löytyvät kirjoitti:

Kajaanin Prisman liukuportaathan nousevat siis parkkihallista, eli siis sieltä alakerrasta), sinne ylätasanteelle ns. eteiseen, josta löytyy myös Alkon ja Hesburgerin pääovet.

löydy kuin liukumatto,liukuportaat löytyy Anttilasta ja Sokokselta

• Viisas...
        vaan kirjoitti:

Pitihän se jonkun näsäviisaankin osallistua keskusteluun... onko sillä mitään perkeleen väliä minkä muotoinen kapistus sitä ylöspäin kuljettaa??

Liukumatto...voi elämän karut kävyt...

• Kyllä ne on
        vaan kirjoitti:

liukuportaat tai liukukäytävä mutta liukuportaat nimitys on yleisempi, liukumatto on jotain ihan muuta, en kyllä tiedä mitä.

Kone Oy käyttää liukuporras nimitystä, Otis ja muutama muu käyttää liukuporras ja liukukäytävä nimikkeitä. Ja esim. tällainen yritys kuin Fargo käyttää liukuporrasnimitystä. http://www.fargo.ac/fin/tt_liukupor.htm

• nimitystä
        Kyllä ne on kirjoitti:

liukuportaat tai liukukäytävä mutta liukuportaat nimitys on yleisempi, liukumatto on jotain ihan muuta, en kyllä tiedä mitä.

Kone Oy käyttää liukuporras nimitystä, Otis ja muutama muu käyttää liukuporras ja liukukäytävä nimikkeitä. Ja esim. tällainen yritys kuin Fargo käyttää liukuporrasnimitystä. http://www.fargo.ac/fin/tt_liukupor.htm

käytetään, mutta se on enempi kansan suussa muodostunut termi.

• ko.systeemi
        nimitystä kirjoitti:

käytetään, mutta se on enempi kansan suussa muodostunut termi.

on pitkä hihna, jota moottori kierrättää.
        Onko joku nähnyt porrastusta tai muuta em. laitteissa?
        Katsotaanpa mielenkiinnolla. Miten kommentoidaan tätä?

• ...prisma...

on hyvä ja monipuolinen kauppa, lähes kaikkea on mitä ostaja haluaa (mainos).
      Myös liikkuminen on hyvin järjestetty, jos ottaa kärryt tai ei jaksa kävellä voi mennä hissillä,
      jos haluaa kuntoilla voi juosta raput ylös ja alas
      (valitettavasti niin leveät, ettei venyttely kaiteista pitäen onnistu),
      jos tulee toisesta suunnasta niin sitten kävellään, onneksi ei ole liukuportaita.

• Ulkomaat kolunnut

Toi liukuporras käytäntö toimii yleensä esim. metrossa.. Ja Kajaanin rautatieasemalta ei taida rullaportaita löytyä! Ei se suurkaupungissakaan ole käytössä esim.ruokakaupoissa, kun siellä ei kenelläkään niin kiire ole! Joten jos vaan laittaisit hieman jäitä hattuun niin ei tarvis jostain noin naurettavasta narista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      89
      1829
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      276
      1687
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      292
      1470
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      1369
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      58
      955
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      947
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      70
      927
    8. 66
      904
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      891
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      51
      876
    Aihe