rinnassa

naksahtaa

Olen 24-vuotias mies ja jonkun vuoden verran ajan on rinnassa jokin naksahdellut/liikahdellut. Yleensä se tapahtuu aina silloin kun vedän syvään henkeä. Ja aina välillä muutenkin kun esim.kumarrun tai kun liikutan vartaloani normaalia enemmän. Silloin vuosi sitten kävin lääkärissä jossa otettiin verikokeet, sydänfilmit ja keuhkokuvat joista ei mitään normaalia poikkeavaa löytynyt. Myöhemmin kävin vielä yksityisellä lääkärillä joka ei myöskään osannut sanoa yhtään mitään. Ei oikeen tiedä mitä tässä seuraavaksi tekisi. Kyseinen vaiva ei mitenkään satu tai sellaista mutta se tuntuu vaan niin inhottavalta ja sairaalta kun jokin siellä naksuu/liikkuu. Ja kun tietää että ei tuo voi olla normaalia. Rintakipuakin on ollut jonkin verran mutta ei nyt viimeaikoina oikeastaan yhtään. Tupakkaa olen polttanut semmoiset kuutisen että olen jo alusta asti päätellyt että se varmaan johtuu siitä. Mutta jos joku osaisi edes jotenkin arvella mikä minua voisi vaivata niin kiitän jo etukäteen...

7

8216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan

      kylkiluu joka siellä naksahtaa. Mulla samanlaista, kyljessä muljahtaa tai naksahtaa oudosti aina joskus kumartuessa, en oikein tiedä tarkkaan mikä asento sitä provosoi kun ei se aina tuu. Mutta ei oo kyllä varmastikaan yhtään vaarallista! Epämiellyttävää vaan. Mulla on ollut tää jo monta vuotta.

      • selässä

        Oletko käynyt hierojalla? Itselläni oli pitkään inhottavaa tunnetta rintalastan kohdalla/alla ja välillä jopa kipua. Kävin myös lääkärissä tutkimuksissa (kuvat, filmit, verikokeet), eikä sieltä löytynyt oikein selittävää tekijää.

        Hierojalla sen sijaan oli kyllä sanottavaa, kun menin seuraavalla kerralla sinne. Sanoi, että selässä on paha nikamalukko, jonka avattuaan olo helpottui huomattavasti. Tuo selkä on niin kokonaisvaltainen juttu, että se vaikuttaa koko kroppaan, jos siellä joku on vinksallaan. Itse en osannut ollenkaan epäillä selkää, mutta niskalihaksieni vuoksi joudun käymään säännöllisesti hierojalla. Suosittelenkin tsekkaamaan tuon asian ensi tilassa.


      • naksahtaa
        selässä kirjoitti:

        Oletko käynyt hierojalla? Itselläni oli pitkään inhottavaa tunnetta rintalastan kohdalla/alla ja välillä jopa kipua. Kävin myös lääkärissä tutkimuksissa (kuvat, filmit, verikokeet), eikä sieltä löytynyt oikein selittävää tekijää.

        Hierojalla sen sijaan oli kyllä sanottavaa, kun menin seuraavalla kerralla sinne. Sanoi, että selässä on paha nikamalukko, jonka avattuaan olo helpottui huomattavasti. Tuo selkä on niin kokonaisvaltainen juttu, että se vaikuttaa koko kroppaan, jos siellä joku on vinksallaan. Itse en osannut ollenkaan epäillä selkää, mutta niskalihaksieni vuoksi joudun käymään säännöllisesti hierojalla. Suosittelenkin tsekkaamaan tuon asian ensi tilassa.

        Enpä ole käynyt. Itseasiassa kyllä n.1,5 vuotta sitten mulla kyllä meni töissä selkä silleen ettei pystyny liikkumaan. Mut piti kantaa paareissa ambulanssiin. Ei se selkä kuitenkaan sen jälkeen oo kauheesti vaivannut niin en oo yhdistäny sitä tuohon vaivaan...


      • Tiedän
        selässä kirjoitti:

        Oletko käynyt hierojalla? Itselläni oli pitkään inhottavaa tunnetta rintalastan kohdalla/alla ja välillä jopa kipua. Kävin myös lääkärissä tutkimuksissa (kuvat, filmit, verikokeet), eikä sieltä löytynyt oikein selittävää tekijää.

        Hierojalla sen sijaan oli kyllä sanottavaa, kun menin seuraavalla kerralla sinne. Sanoi, että selässä on paha nikamalukko, jonka avattuaan olo helpottui huomattavasti. Tuo selkä on niin kokonaisvaltainen juttu, että se vaikuttaa koko kroppaan, jos siellä joku on vinksallaan. Itse en osannut ollenkaan epäillä selkää, mutta niskalihaksieni vuoksi joudun käymään säännöllisesti hierojalla. Suosittelenkin tsekkaamaan tuon asian ensi tilassa.

        että joissain sairaaloissakin keuhkolääkäri ohjaa näitä vaikeaa keuhkosairautta (esim. copd)sairastavia fysiatrille, koska on tiedossa, että selän tai rinnan lukot eivät ainakaan edesauta parasta mahdollista hengitystoimintaa.Ja palaute on ollut tyytyväistä.


    • hjelps

      mulla on noita samoja tarkottaako se että on syöpä

    • Rintasyöpä

      Heii auttakaa! Mun rinnassa "naksuu" kun vedän kädet taakse/eteen. Tai jos liikutan vartaloani tavallista enemmän. Kun mulla niin vilkas mielikuvitus, niin heti tuli meileen rintasyöpä! Mutta ei se rintasyöpä ole. Joskus nauksuminen tekee hieman kipeää, mutta ei aina. Naksuu aina kun käyn maate sänkyyn, varsinkin kun menen kyljelleen. Mitä pitäisi tehdä?

      • Nuoritytto13

        Mulla samaa, mut ei se vissiioo oo mitää vakavaa?!. Mul ne alko vuos sitte, ne tuntuu inhottavilta. Mut ainaki mulle on sanottu ettei se ois mitään vakavaa. Jotain et ku hengittää ni kyljes jotenki naksahtaa....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      1992
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1526
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1438
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1395
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe