Reikin ja meditaation yhdistäminen?

Tästä reikiläisetkin ovat kahta mieltä; olen kuullostellut!!
Aloitin meditaatioharjoitukset 1980 luvulla. Reikistä luin vasta viime vuonna netissä.
Tilasin Lena Johanssonin kirjan Unio Mystican kautta saman tien.

Aloitin Reikiomahoitoharjoitukset tultuani kirjan sivuille 89-90 samana iltana.
Hokasin heti sen edut. Reikimenetelmä toimii näemmä ilman kurssejakin.

Reikimasterit painottavat, että Reiki voi toimia vain reikiaktivoinnin jälkeen.
Kurssin käytyäni en huomannut suuriakaan muutoksia aikaan ennen aktivoimista.

Sanottiin, että 'tähän asti' sinulla saattoi olla "vain" KI-energiaa?
Energian 'värähtelytasoja' koetaan myös meditaatioharjoituksilla.
Uskon, että meditaation ja reikin yhdistäminen on mielestäni aivan luonnollista.

Itseopiskeltu meditaatio ei yksinään pystynyt vierottamaan esim. eri riippuvuuksista.
Reiki-menetelmän kanssa tämänkin olen kokenut henk. koht. mahdolliseksi.

8

942

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aitoalkuperäinen

On asiassa ainakin se ero, että ilman reikikurssilla saatua viritystä energiahoidossa hoitaja käyttää omaa energiaansa. Siis tyhjentää akkuansa. Virittynyt ei menetä omaa energiaansa vaan välittää universaalista energiaa ja samalla latautuu energisesti itsekin.
      Alkuperäiseen reikiin, (usui shiki ryoho)kuuluu meditaatio. Sitä ei erikseen tarvita.

• meditoin

vessassa ja reiki irtoaa hyvin.

• tuohon

että reikikurssilla saatu viritys vaikuttaisi siihen, mitä energioita kykenee välittämään. Luottakaa hyvät ihmiset omaankin intuitioonne ja voimaanne, ei pelkästään ulkoa päin tuleviin voimiin.

Uskon, että meditoimalla on mahdollisuus löytää itsestään voimavaroja, joiden olemassaolosta ei ole edes välttämättä tiennyt ja siten kykenee välittämään energiaa entistä paremmin itseoppineenakin.

• ole uskomatta
        tuohon kirjoitti:

että reikikurssilla saatu viritys vaikuttaisi siihen, mitä energioita kykenee välittämään. Luottakaa hyvät ihmiset omaankin intuitioonne ja voimaanne, ei pelkästään ulkoa päin tuleviin voimiin.

Uskon, että meditoimalla on mahdollisuus löytää itsestään voimavaroja, joiden olemassaolosta ei ole edes välttämättä tiennyt ja siten kykenee välittämään energiaa entistä paremmin itseoppineenakin.

Jos olet sitä mieltä, että kursseilla ei ole juurikaan merkitystä, niin omapa on mielipiteesi. Minun on erilainen. Olen toiminut energioiden kanssa jo pitkään, ennen kuin löysin kurssit. Kyllähän se toimi hyvin ilmankin, mutta ainakin minulla juttu toimii koulutuksen jälkeen (ja edelleen jatkuessa) monin verroin paremmin kuin aikaisemmin. Siihen taitaa vaikuttaa henkinen kehitys ja tajunnan avartuminen. Myös suvaitsevaisuus on lisääntynyt. Senpä takia ja ihan muuten vain; tehköön jokainen omat johtopäätöksensä. Myös he, jotka eivät em. voimiin usko, tai haluavat niitä pitää pilkkanaan. Pilkkaaminen muuten on, asiassa kuin asiassa, oiva keino peittää tietämättömyyttä tai suvaitsemattomuutta ja niistä johtuvaa ennakkoluuloisuutta. Ajatukset ja mielipiteet ovat vapaat. Ajatelkoon jokainen kuten parhaakseen näkee ja kokee.

• do, eli tie

Miksi pitää puhua erikseen reikin ja meditaation yhdistämisestä? Reikiinhän kuuluu meditaation harjoittaminen, se on osa reiki-tietä.

• Olen reikiläisenä niin vasta-alkaja että halusin tähän itsestään selvyyteen selvennystä.
        Kuten kirjoitin avauksessa, olen harjoitellut meditaatiota kauemmin.

Selvensit asian "do,eli tie".

• niin minäkin
        capt.cöpenick kirjoitti:

Olen reikiläisenä niin vasta-alkaja että halusin tähän itsestään selvyyteen selvennystä.
        Kuten kirjoitin avauksessa, olen harjoitellut meditaatiota kauemmin.

Selvensit asian "do,eli tie".

Jatka vaan reikiä ja meditaatiota, niin minäkin teen. Jos olet saanut kyvyn vastaanottaa positiivista energiaa niin sinulla on se, etkä tarvitse siihen "virityksiä". Olen itse myös aloittanut itseparantamisen ja siis "viritellyt" itseäni ja se toimii. Huvitti kerran kun olin kaupassa asioimassa ja juttelin tutun myyjän kanssa. Äkkiä hän kysyi : " Mitäs energiaa sinussa tänään on?" Vastasin "bioenergiaa" ja minua alkoi naurattamaan. Tää energia kun leviää ympäristöön ja vaikuttaa jopa muihin, näköjään.

• c cöpenik
        niin minäkin kirjoitti:

Jatka vaan reikiä ja meditaatiota, niin minäkin teen. Jos olet saanut kyvyn vastaanottaa positiivista energiaa niin sinulla on se, etkä tarvitse siihen "virityksiä". Olen itse myös aloittanut itseparantamisen ja siis "viritellyt" itseäni ja se toimii. Huvitti kerran kun olin kaupassa asioimassa ja juttelin tutun myyjän kanssa. Äkkiä hän kysyi : " Mitäs energiaa sinussa tänään on?" Vastasin "bioenergiaa" ja minua alkoi naurattamaan. Tää energia kun leviää ympäristöön ja vaikuttaa jopa muihin, näköjään.

Huikeinta kosmisen energian 'luonteessa' on ettei se vaadi ulkonäköä tai trendikkyyttä.
        On sanottu että aktiivinen kuten sanot "bioenergian" lataaminen lisää energiavarantoa.
        Näkymättömiä ovia ja ikkunoita avautuu aika ajoin. Välillä on rankkojakin päiviä.

Joku päivä sitten joku asiantuntija Kuopion yliopistosta kritisoi rajusti energiahoitoja (HS).
        Hoitojen tarjoajat hän luokitteli enemmän rahaa huijaaviksi puoskareiksi.
        Mielestäni oman fyysisen ja henkisen terveyden vaaliminen on päivän ISOsana koko maailmassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      145
      6318
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4422
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2958
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2917
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1895
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1554
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1496
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1475
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      32
      1290
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1191
    Aihe