Tästä reikiläisetkin ovat kahta mieltä; olen kuullostellut!!
Aloitin meditaatioharjoitukset 1980 luvulla. Reikistä luin vasta viime vuonna netissä.
Tilasin Lena Johanssonin kirjan Unio Mystican kautta saman tien.
Aloitin Reikiomahoitoharjoitukset tultuani kirjan sivuille 89-90 samana iltana.
Hokasin heti sen edut. Reikimenetelmä toimii näemmä ilman kurssejakin.
Reikimasterit painottavat, että Reiki voi toimia vain reikiaktivoinnin jälkeen.
Kurssin käytyäni en huomannut suuriakaan muutoksia aikaan ennen aktivoimista.
Sanottiin, että 'tähän asti' sinulla saattoi olla "vain" KI-energiaa?
Energian 'värähtelytasoja' koetaan myös meditaatioharjoituksilla.
Uskon, että meditaation ja reikin yhdistäminen on mielestäni aivan luonnollista.
Itseopiskeltu meditaatio ei yksinään pystynyt vierottamaan esim. eri riippuvuuksista.
Reiki-menetelmän kanssa tämänkin olen kokenut henk. koht. mahdolliseksi.
Reikin ja meditaation yhdistäminen?
8
941
Vastaukset
- aitoalkuperäinen
On asiassa ainakin se ero, että ilman reikikurssilla saatua viritystä energiahoidossa hoitaja käyttää omaa energiaansa. Siis tyhjentää akkuansa. Virittynyt ei menetä omaa energiaansa vaan välittää universaalista energiaa ja samalla latautuu energisesti itsekin.
Alkuperäiseen reikiin, (usui shiki ryoho)kuuluu meditaatio. Sitä ei erikseen tarvita.- meditoin
vessassa ja reiki irtoaa hyvin.
- tuohon
että reikikurssilla saatu viritys vaikuttaisi siihen, mitä energioita kykenee välittämään. Luottakaa hyvät ihmiset omaankin intuitioonne ja voimaanne, ei pelkästään ulkoa päin tuleviin voimiin.
Uskon, että meditoimalla on mahdollisuus löytää itsestään voimavaroja, joiden olemassaolosta ei ole edes välttämättä tiennyt ja siten kykenee välittämään energiaa entistä paremmin itseoppineenakin. - ole uskomatta
tuohon kirjoitti:
että reikikurssilla saatu viritys vaikuttaisi siihen, mitä energioita kykenee välittämään. Luottakaa hyvät ihmiset omaankin intuitioonne ja voimaanne, ei pelkästään ulkoa päin tuleviin voimiin.
Uskon, että meditoimalla on mahdollisuus löytää itsestään voimavaroja, joiden olemassaolosta ei ole edes välttämättä tiennyt ja siten kykenee välittämään energiaa entistä paremmin itseoppineenakin.Jos olet sitä mieltä, että kursseilla ei ole juurikaan merkitystä, niin omapa on mielipiteesi. Minun on erilainen. Olen toiminut energioiden kanssa jo pitkään, ennen kuin löysin kurssit. Kyllähän se toimi hyvin ilmankin, mutta ainakin minulla juttu toimii koulutuksen jälkeen (ja edelleen jatkuessa) monin verroin paremmin kuin aikaisemmin. Siihen taitaa vaikuttaa henkinen kehitys ja tajunnan avartuminen. Myös suvaitsevaisuus on lisääntynyt. Senpä takia ja ihan muuten vain; tehköön jokainen omat johtopäätöksensä. Myös he, jotka eivät em. voimiin usko, tai haluavat niitä pitää pilkkanaan. Pilkkaaminen muuten on, asiassa kuin asiassa, oiva keino peittää tietämättömyyttä tai suvaitsemattomuutta ja niistä johtuvaa ennakkoluuloisuutta. Ajatukset ja mielipiteet ovat vapaat. Ajatelkoon jokainen kuten parhaakseen näkee ja kokee.
- do, eli tie
Miksi pitää puhua erikseen reikin ja meditaation yhdistämisestä? Reikiinhän kuuluu meditaation harjoittaminen, se on osa reiki-tietä.
Olen reikiläisenä niin vasta-alkaja että halusin tähän itsestään selvyyteen selvennystä.
Kuten kirjoitin avauksessa, olen harjoitellut meditaatiota kauemmin.
Selvensit asian "do,eli tie".- niin minäkin
capt.cöpenick kirjoitti:
Olen reikiläisenä niin vasta-alkaja että halusin tähän itsestään selvyyteen selvennystä.
Kuten kirjoitin avauksessa, olen harjoitellut meditaatiota kauemmin.
Selvensit asian "do,eli tie".Jatka vaan reikiä ja meditaatiota, niin minäkin teen. Jos olet saanut kyvyn vastaanottaa positiivista energiaa niin sinulla on se, etkä tarvitse siihen "virityksiä". Olen itse myös aloittanut itseparantamisen ja siis "viritellyt" itseäni ja se toimii. Huvitti kerran kun olin kaupassa asioimassa ja juttelin tutun myyjän kanssa. Äkkiä hän kysyi : " Mitäs energiaa sinussa tänään on?" Vastasin "bioenergiaa" ja minua alkoi naurattamaan. Tää energia kun leviää ympäristöön ja vaikuttaa jopa muihin, näköjään.
- c cöpenik
niin minäkin kirjoitti:
Jatka vaan reikiä ja meditaatiota, niin minäkin teen. Jos olet saanut kyvyn vastaanottaa positiivista energiaa niin sinulla on se, etkä tarvitse siihen "virityksiä". Olen itse myös aloittanut itseparantamisen ja siis "viritellyt" itseäni ja se toimii. Huvitti kerran kun olin kaupassa asioimassa ja juttelin tutun myyjän kanssa. Äkkiä hän kysyi : " Mitäs energiaa sinussa tänään on?" Vastasin "bioenergiaa" ja minua alkoi naurattamaan. Tää energia kun leviää ympäristöön ja vaikuttaa jopa muihin, näköjään.
Huikeinta kosmisen energian 'luonteessa' on ettei se vaadi ulkonäköä tai trendikkyyttä.
On sanottu että aktiivinen kuten sanot "bioenergian" lataaminen lisää energiavarantoa.
Näkymättömiä ovia ja ikkunoita avautuu aika ajoin. Välillä on rankkojakin päiviä.
Joku päivä sitten joku asiantuntija Kuopion yliopistosta kritisoi rajusti energiahoitoja (HS).
Hoitojen tarjoajat hän luokitteli enemmän rahaa huijaaviksi puoskareiksi.
Mielestäni oman fyysisen ja henkisen terveyden vaaliminen on päivän ISOsana koko maailmassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs531605- 1741346
- 101295
- 761264
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli2841202- 161126
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti96918Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää33913Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä56905- 347815