Minulla on ollut flunssa kohta 3 viikkoa ja nyt on ollut 4 päivää toinen korva lukossa. Sitä ennen kaivoin sitä pumpulipuokolla (en kuitenkaan omasta mielestäni liian syvältä) koska sitä kutisi ja siellä oli vaikkua. Nyt olen käyttänyt 3 päivänä remo-wax nimistä ainetta tähän lukkiutuneeseen korvaan. Aine ei ole vaikuttanut ollenkaa; voisiko syynä olla se että se on jo vanhentunut, (olisi pitänyt käyttää jo ennen v.2001)? Aina kun laitan korvaan tuota ainetta niin tärykalvo vähän posahtelee (näinhän kuuluukin tehdä), voiko silloin korvassa edes olla vaikkua, posahteleeko se vaikka siellä olisikin vaikkutulppa?
Flunssa alkaa jo hellittää, enkä lähde lääkäriin tämän takia, tai ainakin koitan vielä saada korvaa itse auki. Voiko korva mennä lukkoon näinkin pitkäksi aikaa pelkästään flunssan seurauksena? Korva ei ole 4 päivän aikana ollut kertaakaan auki. Voisiko kyseessä olla korvatulehdus? Korva ei ole kyllä ollut yhtään kipeäkään. Kannattaisiko ostaa vielä tuota remo-waxia ja kokeilla sillä?
Kuulon heikentyminen- korva lukossa
3
9159
Vastaukset
- tiedän tunteen
Itselläni oli vastaava vaiva, mutta lääkärissä terveydenhoitaja huuhteli korvat ja kyllä helpotti.
- Saku
Korvan voi huuhdella kotona paremmin kuin lääkärissä. Apteekista pitää ostaa sellainen kumipallo, jossa on nokka. Sitäkin myydään kai yhdessä Removax pullon kanssa, osta siis toinen pakkaus. Vaha pehmitetään sillä Removax liuoksella ja annetaan sen vaikuttaa jonkin aikaa. Sitten vahat huuhdotaan haalealla vedellä Removax kunipallon avulla. Se käy pesualtaan yläpuolella hyvin. Imetään vesi kumipalloon ja työnnetään putki korvaan ja ruiskutetaan. Vahat valuu ulos veden mukana. Tämän voi toistaa niin usein, kunnes korvasta ei tule vahaa. Annetaan korvien kuivaa itsestään.
- Sami
Flunssa on ollut noin kuukauden ja yhtäkkiä toinen korva meni lukkoon, ollut n.viikon eikä ole muuttunut mitenkään..tinnitus tuli hieman jälestä! Kuin painetta olisi korvassa, tosi kumma olo..Lääkärissä kävin ja antoivat antibiootti kuurin, pitäisi sille hoitua..Ilmeisesti tulehdus korvassa ja muutenkin käytävät tukossa..Pari päivää lääkkeitä syönyt eikä eroa huomaa..Toivottavasti tämä ei jää näin, mahdollisuus kun oli siihen että kuulo ei ehkä koskaan palaudu! Toivotaan parasta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251588- 371449
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊621288Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731280- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883